/spanien/barcelona/forum/5681.aspx/spanien/barcelona/forum/5681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-28 20:46
FCBlaugrana (Barcelona) Jävla va mäktigt. Tror aldrig att Real har gjort så. Länge sen man såg en sån mäktig o sjuk grej från fansen. Bara att buga för det. Shit va mäktigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-01-28 20:32
@FCBlaugrana:

Gåshud. Sjukt mäktigt :)
Barcelona Andresito
2014-01-28 20:31
@koeman92:

Ursäkta, men det är precis där jag tror att skon klämmer. Xavi och Iniesta har blivit mycket latare i defensiven, speciellt Andrés.
Samtidigt så slår Xavi kanske en eller max två hotande djupledsbollar per match, vilket är på tok för lite för en spelare med hans kvalitet. Det finns så många lägen under matcherna där han inte vågar slå dem i djupet, den siffran uppgår väl ungefär till 10.

Känns som att vår press är halvdan jämfört med när den var på topp.
1. Först var det press för liv och död, alla tog den där extra metern för att vinna tillbaka bollen högt upp på plan.
2. Sedan sjönk det och alla trodde att bollen skulle vinnas automatiskt.
3. Nu är det på en sån nivå att man pressar "bara för att Tata vill det". Det är inte samma glöd i pressen.

--------
Känns som att det bara finns två lag som möjligtvis kan slå ut oss i CL, och det är City och Bayern, men jag räknar absolut inte bort Barca till att ta hem allt, även om det kommer bli sjukt svårt.
Barcelona Tatinho
2014-01-28 20:25
Messi wasn't part of the training line-up today and will probably be rested and start on the bench tomorrow #fcblive [rac1]
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 20:23
OT och gammelt men ändå.

Jag ryser varje gång jag ser denna. Publiken är magisk. Speakern är magisk. Allt är magiskt.
Barcelona Tatinho
2014-01-28 20:12
Koeman92/Westinho/Eltriplete

Tycker ni är mer realistiska än optimistiska. Med det laget vi har så borde vi kunna vinna trippeln. Ligan har vi en väldigt stor chans att ta hem. och CL så är det Vi, City och Bayern som jag tror har störst chans att kamma hem.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-28 20:06
Lugna er grabbar. Man behöver inte vara pessimist bara för att man är realist. Personligen anser jag att ligan och cupen är högst troliga och nästan ett krav med tanke på truppen vi besitter. Men när det gäller CL känns det som att vi fattas en bit innan vi kan konkurrera om titeln, speciellt detta året med så oerhört många starka lag i turneringen. Men jag hoppas självklart på en trippel men det känns lite orealistiskt redan i år. Tata är i sitt experiment-stadie och det är alldeles för tidigt att basunera ut att vi är redo för att ro hem CL. Hjärtat säger trippeln, hjärnan säger dubbel i form av ligan och CDR. Lik förbannat är jag positiv! "Buuuuuuuuuuuu - skit ner dig Xaviesta!!!" Det tar jag gärna, hehe :)
Barcelona ElTriplete
2014-01-28 19:49
koeman92/Westinho Alltid glädjande med optimister i forumet. Tröttnat på att se hur pessimistiska alla är och hur alla klagar på vårt försvar, Alexis, Pedro och massa andra spelare. Vi kan ta hem trippeln i år! Vi måste tro på det!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-28 19:48
Vi bör gå till final i CDR och ligan har vi helt klart i våra egna händer.

Cl slår vi ut City så tror jag vi vinner hela skiten, spelarna har dessutom sagt att Cl är prio ett den här säsongen. Hur som helst så har Tata gjort ett bra jobb problemet är dock att man vill ju se högsta nivån av det här laget. Man ser ju verkligen vilken potential det finns det gäller dock att alla spelare hinner hitta toppformen i slutskedet av säsongen.
Barcelona the cameroonians
2014-01-28 19:42
Underbara nyheter angående talangerna från Kamerun. Båda kommer ha en utköpsklausul på €12 miljoner. Dongou; "Det här är en mycket viktig dag i mitt liv och jag är väldig lycklig. Under min tid i klubben har det funnits två milstolpar, första dagen jag kom till la Masia och debuten på Camp Nou. Jag kommer fortsätta arbeta hårt för att utvecklas ännu mer"
Barcelona koeman92
2014-01-28 19:39
Edit: ursäkta slarv och stavfel, skriver från mobilen.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-28 19:38
@BumperGraham: Defender Franck Bagnack and striker #Dongou both agree longer deals, till 2017, with #Barça. Buyout clauses each €12m
Barcelona koeman92
2014-01-28 19:37
Westinho Äntligen någon som är lite optimistisk och inte bara klagar hela tiden! Tror faktiskt också på en lyckad säsong i år, största hindret är väl Bayern, men de är inte oövervinnliga. Gäller bara att vara aggressivare än dem, kämpa för varenda meter på planen varje match och att både försvarsspelet och effektiviteten i spelet och avslutet går som det ska. Skillnaden på dagens Barça och Barça från förra säsongen är inte bara försvarsspelet, utan också mycket på anfallet. Spelare som Pedro och Alexis vågar ta för sig mycket mer och gör mycket mer mål (båda ligger just nu 3a i skytteligan) och även Xavi har ryckt up sig och vågar slå den där avgörande passningen oftare samtidigt som varken han eller Andrés fuskar lika mycket på försvarsspelet samtidigt som spelare som Piqué och Cesc verkligen ryckt upp sig. En annan faktor är att vi i år har en stark tränare som vågar bänka stjärnorna vid behov och (förhoppningsvis) inte kommer att vara frånvarande vid de stora matcherna nu i andra säsong halvan som Tito Vilanova. Spelet börjar se bättre och bättre ut för varje match och jag tror att den än kan förbättras ännu mer och fortsätter vi så här kommer ingen att kunna stoppa oss. Vi kanske inte kan bli som säsongen 10/11 igen där vi var tidernas bästa lag, men vi kan definitivt bli bäst igen!
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 19:36
Dongou and Bagnack have signed a new contract with Barça until 2017.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-28 19:17
@Barcelonistas:

Jag tror att vi är tillräckligt bra för att vinna trippeln denna säsong. CL kommer bli väldigt svår såklart, men skillnaden med dagens Barca och hur det såg ut förra säsongen är försvarsspelet.

I de svåra matcherna hittills har försvarsspelet varit väldigt kompakt och alla har gett varandra understöd, jobbat hem och legat på rätt sida. Det är det som saknades förra säsongen. Anfallsspelet fungerar även det mycket bättre denna säsong då alla våra anfallare levererar, vi är inte alls lika beroende av Messi idag.

Vi spelar inte lika underhållande eller bra som 10/11, men det kan man inte begära. Vi spelar definitivt bättre än det Chelsea som vann CL, därför tror jag att vi har en hyfsad chans på titeln. Det gäller bara att försvarsspelet fungerar som det hittills gjort.
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 19:16
Kan någon länka Highlights med Hudson? Fan helt jävla omöjligt för mig att hitta dom haha! Skulle uppskattas!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-28 18:57
Hur långt tror ni vi räcker den här säsongen? Jag måste säga att jag börjar bli lite orolig när det gäller laget vi har fortfarande inte lyckats peka och det är bara 3 veckor kvar till City matchen.

Samtidigt så har vi inte haft möjligheten då Messi-Iniesta och Neymar inte kunnat spela på sin topp. Men vad tror ni? Vad för nivå tror ni vi kommer få se kommande månaderna?
Barcelona ElTriplete
2014-01-28 18:53
"Squad for the game: Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Pedro, Iniesta, Alexis, Messi, Mascherano, Bartra, Song, Jordi Alba, Afellay, Tello, Adriano and Sergi Roberto." Elvan borde då vara.. Pinto Montoya - Puyol - Bartra - Adriano S. Roberto - Song - Iniesta Afellay - Cesc - Tello Möjligtvis Messi i mitten men vill se han vila. Tycker det här är bästa elvan för imorgon.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-28 18:50
Kommentar från Ray Hudson mot Malaga försvaret.

“They haven’t just parked the bus, they’ve slashed the tires and put it on cinder blocks.”
Barcelona Barcelonistas
2014-01-28 18:46
Andresito - haha så jävla nice!.
Barcelona Júnior.
2014-01-28 18:43
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Helt fantastisk! Hade faktiskt inte sett klippet tidigare, tack!
Jeffson
2014-01-28 18:43
Ursäkta för en off-topic fråga...

Men är det någon som vet hur man läser av beINsports tv-tablå? Jag hör ju själv hur enormt efterblivet det låter men det är verkligen helt omöjligt att förstå den som är på deras hemsida. Dom har två tidzoner man kan välja mellan, samma livematch börjar på olika tider under samma tidzon och det skiljer sig helt och hållet från vad som står på tex tvmatchen eller livescore.

Finns det någon annan sida eller app man kan kolla på? Eller någon magisk formel som gör att man fattar deras hemsida?
Barcelona Andresito
2014-01-28 18:32
Har inget med Barca att göra, men kolla bilden, otroligt skön!
Barcelona ElTriplete
2014-01-28 18:31
Varför tar Tata aldrig ut B-spelarna? Herregud. Mannen har gjort ett fantastiskt jobb med spelarna och laget hittills men att ALDRIG ha med B-lagsspelare är överdrivet. Kom igen.
Barcelona Andresito
2014-01-28 18:29
Är väldigt besviken på Tatas trupputtagning till Levante-matchen. Hade utan tvekan kunnat ha ett par ungdomar, åtminstone på bänken.

Dongou hade definitivt kunnat starta, Adama likaså. Känns som att matchen kommer bli väldigt ointressant där man bara kommer vänta tills klockan slår 90, finns inte en chans att Levante vänder 1-4 på Camp Nou.

Hade varit otroligt fegt att starta Messi en sån här match, det kommer viktigare matcher snart där han kommer behöva vara 100%. Tror han hade mått bra av att vila efter att ha spelat täta matcher precis efter skadan.

Känns som att Tata saknar den där fingertoppskänslan som behövs hos en världstränare. Säger inte att han är dålig, absolut inte, men han känns inte riktigt som den som kan göra Barca till en vinnarmaskin.

Kan ha fel, det är under de närmaste veckorna när pressen är som störst han kommer visa sitt riktiga jag.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-28 18:25
FCBlaugrana haha det var bara min kassa humor, finns ju inget som heter tyska dollar heller :P
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-28 18:19
Sjukt att Bale är värd mer än hela Atl-Madrids trupp, eller har jag misstolkat det fel?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 18:16
New Barcelona president Bartomeu will offer coach Tata Martino (51) to renew his contract for an extra year, until 2016. [md]
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 18:10
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Haha skämtar du eller inte? De heter i alla fall Schalke 04.
569 miljoner har deras trupp kostat ;)
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-28 18:09
@FCBlaugrana:

och schalke 04,569 miljoner ~ 4,6 miljoner tyska dollar
Annons: