/spanien/barcelona/forum/568.aspx/spanien/barcelona/forum/568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soda Popinski
2017-02-01 16:45
Känns ju sådär att möta Atletico utan Sergio och Andres. Känns ju även lite si sådär att vår käre tränare gör som han gör vilket gör det omöjligt att försöka gissa sig till en startelva eller lösningen på problemet angående vårt mittfält. Har liksom inte funnits någon röd tråd att följa. Det fanns en tid då både Neymar och självaste Messi bänkades, Pique samma sak. Detta mod är som bortblåst den här säsongen. Alla som presterat något har fått se nästa match från läktaren. Jag ser själv ingen lösning på problemet tack vare Luchos mixtrande. Skulle ett mittfällt/anfall som detta kunna vara en kortsiktig bra lösning? Mascherano Messi /denis/rakitc Arda Suarez Neymar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2017-02-01 14:13
@Soko:

Nej, så är det naturligtvis inte. Men mycket beror på att vårt mittfält inte längre är lika bollskickliga som på Xavi-Busi-Iniesta-tiden. Sen var vår taktik också mer beroende av ett tålamod och nötande av tiki-taka. Nu spelar vi mer på chans, för att bli svårare att läsa, och då för vi naturligtvis inte matcherna på samma sätt som förut.
Barcelona Bosketts
2017-02-01 14:10
Nesto

Vi kan ju alltid pröva att byta Paco rakt av mot Dybala.
Barcelona Soko
2017-02-01 14:09
Nesto

Dybala är väl ingen striker utan mera som offensiv mittfältare . Han skulle kunna spela på Iniestas, Neymars, Messis och Rakitics plats men jag ser inte honom som en ersättare till Suarez eller någon annan nr 9.
Barcelona Soko
2017-02-01 14:05
Bosketts

Beror det verkligen allt på Xavi?
Barcelona Nesto
2017-02-01 13:51
@Bosketts:

Dybala sa 2015 att "om Barca ringde så skulle han simma över till Barcelona från Italien". Något halvår/år senare så värvar Juventus honom från Palermo för typ 300 miljoner.

Ganska tråkigt att vi vid flera tillfällen gått miste om värvningar som vi senare blivit intresserade för.

*Luis Suarez sa öppet att han gillade Barcelona under sin tid i Ajax. Det ryktades om ett köp från vår sida och för en struntsumma vill jag minnas. Jag tror att vi istället valde att gå för David Villa och Suarez hamnade i Liverpool.

*Neymar. Vi kunde köpt honom flera år tidigare men avvaktade tills han kostade extremt mycket mer. I detta fall har jag för mig att vi istället gick för den legendariska "K9". Kan varit så att Santos ville ha en orimlig summa för sin talang på den tiden också- 15-25~

*Thiago Silva. Hittar inget på weben om detta rykte men under tiden man följde fcbtransfer.blogspot.com så tyckte jag det stod texter om brassen.
Istället blev det Henrique.

Nåväl, Suarez har nyligen kritat på nytt kontrakt, Dybala lär ju vilja spela regelbundet och Real har en ojämn striker i Benzema. Lägg därtill att Real har som vana att värva Cules.
Barcelona Bosketts
2017-02-01 13:27
@Soko:

Xavi stack.
Barcelona Soko
2017-02-01 13:16
Vart tog respekten för min kära Barcelona vägen ?
Förut darrade motståndarna redan innan de skulle möta oss. När väl matcherna började var det bara fokus på försvar och tankarna att förlora med så lite mål som möjligt. Motståndarna väntade på oss vid eget straffområdet med dubbeldäckare och såg sin chans på kontringar och fasta situationer.
Idag väntar de istället vid vårt straffområdet fullt med folk, stressar oss och väntar på att vi själva ska göra misstag så de kan göra mål , något också händer allt för ofta.
Barcelona Bosketts
2017-02-01 11:08
@DM1982:

Dock finns det ju bara ett lag vars startelva han platsar i, och det är Real Madrids. Det skrämmer mig lite, för jag tror att Dybala hade varit ett utmärkt alternativ för var offensiv. Känns som att han skulle få ut mer av sitt kreativa spel hos oss, än hos de vitklädda antagonisterna.
Barcelona Deulofeu
2017-02-01 09:25
När det gäller det andra nyförvärvet Bueno osar han klass om man kollar på klippet.

Stor stark bra i luften fin fot.

Klass rakt igenom om man bara kollar klippet.Blandningen mellan Pique och Godin lovar gott.

Vi har ont om stora mittbacks talanger i b-laget Dessutom är ju Tarin långtidsskadad.

En position där jag förstår värvningen helt och fullt.

Dessutom pensioneras ju snart Mathieau,Mascherano och även Vermaelen lär väl aldrig mer spela för oss!

Vi talar om en exceptionell talang som har mest ungdomslandskamper i historien oc varit kapten i alla ungdomslagen.Dessutom har han varit med a-landslaget utan att ha debuterat.

Dessutom hur märktigt vore det inte med ett mittlås som heter

Santiago--------Bernabeu

Bara det gör ju honom värd att värva.

Santiago Bueno och Pique Bernabeu smaka på den Perez!

Jag vet inte vad tabken med värvningen är men vore jag sportchef skulle jag låta honom spela resten av säsongen i b-laget( om han är registrerad)

Sedan låta honom träna med a-laget och förmodligen låna ut han direkt till ett la liga lag.

Vi måste våga skeppa iväg spelarna när de är 18-19 år till andra klubbar på lån det är där de växer.

Kolla Oyerzabal i Sociedad han gör sin andra säsong och Alena har ännu inte debuterat i ligan...Här skulle man vilja se lite ändring.

Barcelona Deulofeu
2017-02-01 08:44
Januari fönstret är numera stängt.

Barcelona B gör alltså två nyförvärv.

Det var för mig ganska oväntat.

Kort om värvningarna Bassey har jag inte sett spela men ryktas vara en högerytter,striker och kan även spela nr 10 rollen.

Låter väl lite som en ny Dembele(Dortmund) Eller fattig klubbs Martins(Sporting)

Det kan ju vara en lysande värvning eftersom det endast rör sig om ett lån.

Dessutom är det på en plats där vi saknar lite snabbhet eftersom Messi inte längre huserar där ute.Dock ser ju Vidal onekligen ut att kunna göra en del nytta där ute.

Det som stör mig är att där har vi en riktigt fin spelare på gång i juvenil a Mboula.

Vilket gör att jag ställer mig frågande till denna värvning.Dock gillar jag tanken på nytt blod trots att de leder ligan.Helst skulle jag dock ha sett den komma från juvenil a och Mboula samt Cucu!

Barcelona Katalano
2017-02-01 08:29
Kröjjf

Ja, man tycker ju att han om någon borde ha lärt sig utifrån egna erfarenheter, men det är nog så enkelt som att Lucho tyvärr inte är speciellt taktiskt eller strategiskt lagd. Han kanske inte ens lägger ner tid till att fundera kring dessa saker, eller om hur han ska lösa olika situationer på planen. Jag kan i alla fall inte se några som helst tendenser till att han gör det. Han glider vidare på sin räkmacka och hoppas att spelarna ska klara sig själva helt enkelt. Jag är osäker på om jag ens överdriver nu.

Om pivoterollen ger dig prestationsångest så kan du få en vänsterytterposition. Där verkar finnas massa tålamod med att göra enkla misstag så länge du briljerar ibland. ;)
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-01 00:42
[QUOTE=Ribohn Fan]El Pistolen Lucho kanske skulle ta ut sig själv, så att han kan hålla Gomes, Denis och dem andra nya i handen. Så att dem känner sig trygga och säkra. [/QUOTE] Hahaha! Älskar dina spydiga kommentarer.
Barcelona Kröjjf
2017-01-31 23:55
"Luis Enriques debutår för Real Madrid var inte som förväntat av den unge anfallaren, som under styre av Radomir Antic och Benito Floro fick spela på ovana positioner, bland annat som ytterback och central/defensiv mittfältare, med mer defensiva uppgifter. Kommande säsong blev argentinaren Jorge Valdano tränare för Real Madrid, vars ändringar gjorde att Luis Enrique flyttades ut till höger kant och spelade som yttermittfältare. Ändringen förbättrade Luis Enriques spel och han blev en ordinarie spelare för laget" (Wikipedia). Katalano Nog är det väl något av ett ödets ironi att Luis Enriques bakgrund bestod i att försöka nå en ordinarie plats i Real Madrid, men aldrig riktigt förstod sin roll eller fick ut sin fulla potential, därför att han flyttades runt på ovana positioner från en match till en annan? För att nu upprepa samma misstag med Barcas spelare som han själv blev ett offer för, innan en tränare med huvudet på skaft tog tag i tombolan och äntligen drog en vinstlott. Bosketts Jag kan verkligen inte se mig själv i en Pivote-roll på några villkors vis. Kalla det Busquets -komplex om du vill. Ribban som Sergio satt för den positionen, ger mig panisk höjdskräck. Ja, som han spelade innan "Lucho" tog över, vill säga. Men du menade kanske något mer administrativt? Det får jag tillräckligt av som omskolad socialsekreterare. Vi flyttas runt i olika roller, via omorganisationer som aldrig tycks ta slut....
Barcelona Davids3
2017-01-31 23:46
@Robért:
Asså om vi nu ska vara ärliga, så ser man lite hur Alves dyker. Jag tror att om han hade velat, om det hade varit Messi i den situationen, så hade han utan tvekan fortsatt. Sedan vet jag inte hur nära domaren stod? Men situationen jag länkade nedan är verkligen häpnadsväckande. Domaren hade bra synfält, det var slutminuterna och de låg under. Fattar du ilskan ?
Barcelona Robért
2017-01-31 23:31
@Davids3:

Den straffsituation jag direkt kom att tänka på - där straffen är helt solkar men ingen straff utdelades - är nog när Sneijder bensaxar Dani Alves bakifrån när Barca mötte Inter i CL. Varende gång jag ser den situationen kommer jag på mig själv med att sitta å gapa av förundran. Hur är det möjligt att inte blåsa?
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-31 21:59
El Pistolen

Lucho kanske skulle ta ut sig själv, så att han kan hålla Gomes, Denis och dem andra nya i handen. Så att dem känner sig trygga och säkra.
Barcelona Rambla~
2017-01-31 20:24
Inte för att man blir förvånad. Nu vill Wenger ha La Masias Pep Segura som ny ansvarig för Arsenals akademi som knappast har firat några triumfer på sistone. Det vore väl drömmen för gnällspiken, att få in en snubbe som har full koll på vad som sker inom La Masia. Jag är så trött på gubben, kan han inte bara sluta och gå i pension.
Barcelona Cule4life
2017-01-31 19:47
Reymar

Visst e det så. Tillbaka till ett la massa mittfält ändå om Roberto inte håller absolut högsta klass så kan han väl spela trianglar och hyfsat bra defensivt dessutom. Sen som du säger så skickar man in yrvädret vidal mot Mscherano sista 20-30. Turan kan ersätta ifall Neymar är fortsatt iskall framför mål. Man borde köra denna elvan mot altetico nu. Men vi kmr säker se Gomes Mathieu Rakitic ..man ju aldrig med Lucho.
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-31 19:01
Katalano Självklart får du tycka det. Kör så det ryker! Jag personligen tycker bara det blivit lite mycket mittfältsältande senaste tiden för att intressera mig men har absolut inget problem eller så med det egentligen. Jag läser ändå eller scrollar glatt förbi :) Jag luftade bara min åsikt om det och vad jag hoppas på under våren.
Barcelona Reymar
2017-01-31 18:58
@Cule4life:

Har varit på tapeten härinne angående Roberto som mittfältare och jag tror verkligen att han hade kommit till sin rätta där. När Messi droppar in centralt så kan Roberto flytta ut till kanten vilket är något han kan så erfarenheten finns till skillnad från Gomes eller Rakitic som inte kommer till sin rätta på en kant.

Lösningen har ju varit framför vår näsa hela tiden angående den obefintliga högerkanten. Roberto som.mifttfätare, Vidal som högerback hade gjort kaos vilket vi såg sista kvarten mot Betis dessutom hade vi haft ett mittfält enbart bestående av La Masia spelare, Tiki takans återkomst?
Barcelona Davids3
2017-01-31 18:04
Off topic, jag bara måste dela denna. Har ni under er livstid någonsin sett en tydligare straffsituation :p ?
Barcelona DM1982
2017-01-31 18:00
According to Cadena COPE, Dybala has decided to move from Juventus this summer and wants to move to Spain and play in La Liga. https://t.co/uUvRYMcr3S Finns väl bara två lag som kan komma på tal.
Barcelona Katalano
2017-01-31 17:26
Pep - El Míster

För min egen del är det just det "överdrivna analyserandet" som gör forumet intressant. Det är därför jag är här. För att dela mina egna tankar och för att lyssna in andras. Ibland så får andra skribenter mig att byta åsikt om saker, och det älskar jag mest av allt.
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-31 16:35
Lighten up! Det är nu stormatcherna börjar vankas! Bara att försöka njuta istället. Jag har lagt ner överdrivna förhoppningar om titlar och försöker acceptera att vi är i en tung period utan ett barca-kvalitativt mittfält som vi är vana vid. Vi är i allafall med och konkurerar på alla fronter vilket inte många lag kan skryta med när dom sjäva har svackor. Sen har vi dessutom MSN som kan hitta på vad som helst under våren med lite tur. Så mycket överdrivet analyserande senaste tiden - mittfältsproblemet är ett faktum. Bättre vi försöker göra det bästa vi kan med Piqué, Iniesta, Umtiti och MSN denna säsongen än att sitta och slita oss i håret för att vi inte kontrollerar matcher som förr i tiden. Jag ska fan försöka njuta i alla fall även om spli**en tittar fram då och då, likt Iniesta70s fulwhiskey, för att lindra eländet.
Barcelona Cule4life
2017-01-31 16:25
Alibi elvan

Stegen
Macherano. Pique.Umtiti.Alba
Roberto. Busquets. Iniesta
Messi. Suarez. Neymar

Tror faktiskt den hade funkat. Säkra kort.
Barcelona Fuerza
2017-01-31 15:05
@Illusionista:

Kollar på alla Madrid-matcher precis som Barca-matcher. Kan intyga att samtliga situationer är kontroversiella. Offsidemålen är det inga tvivel om. Det faktum att Ramos varit inblandad i flera situationer som borde renderat i rött kort är ingen slump. Han är den mest utvisade spelaren i La Ligas historia men blir fortsatt behandlad som ett helgon. Kolla själva på ett par matcher så kommer ni se hur lätt det är att vara Real Madrid.

Exempel: Casemiro knuffade och körde över spelare i Real Sociedad under hela matchen men blev belönad av domaren. Se länktips (alla exempel framgår inte).

1. Minut 1:09 i klippet
2. Minut 4:11 i klippet
3. Minut 5:03 i klippet

Resultat: NOLL GULA KORT (tro det eller ej)

Det måste vara underbart att bli behandlad på detta sätt. Man spelar utanför regelboken och stoppar spelet gång på gång utan reprimander. Barcelona kommer aldrig bli behandlade på detta sätt eller något annat lag i La Liga.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-31 15:00
Hallå och goddag Culés! Jag och en arbetskamrat disskuterade lite innan och han är stort Arsenal fan. Det ryktas mycket om att Manolas skulle joina Arsenal, till sommaren. Nånstans långt bak i huvudet på mig säger något att vi har nån slags första ting på honom? Någon som kan fylla in? Stämmer det eller är det nånting jag helt misstolkat? Vore en bra värvning för Arsenal om det stämmer, hade även gärna sett han i barca!
2017-01-31 13:51
Katalano Jag vill nog hävda att Busquets och Iniesta är så pass bra att dom hade presterat om vi var utan en tränare, seriöst. Resten är för gröna och behöver en taktiskt bra tränare för att skina på plan. Precis som Busquets och Iniesta behövde i sina unga dagar och det fick dom. Blir Gomes, Denis och Rafinha ledda i rätt riktning av Lucho? Det tycker jag inte. Dom alla ser väldigt osäkra ut på vad dom ska göra utan boll och med boll vilket leder till minskat självförtroende. Det verkar inte finnas en plan på hur mittfältet ska spela offensivt från tränaren. Med Busquets och Iniesta så bidrar deras egna taktiska kunnande till mittfältet.
2017-01-31 13:29
Bosketts Bueno är 18 bast, kommer bidra till B-laget som saknar bra mittbackar. Sen kommer han förmodligen flyttas upp till A-laget. Får han inte plats där och vill lämna så kommer vi sälja honom för mer pengar än vad vi köpte honom för = vinst. Ser verkligen inte problemet? Inte så att han kosta 30M € från Valencia, detta är en smart investering.
Annons: