/spanien/barcelona/forum/5679.aspx/spanien/barcelona/forum/5679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2014-01-28 12:29
Jag tror folket glömmer en viktig grej med Pedro när dom jämför honom med Sanchez, och det är att Pedro spelar som bäst till vänster. På högerkanten har han knappt varit godkänd om jag ska vara ärlig, så Pedro tävlar mer med Neymar än Sanchez. Om vi ska ta statistik från start i Ligan och CL (Se länk) så visar den tydligt att Pedro trivs bäst till vänster: FWL (Forward - Left) apps: 11, goals: 9, assist: 5 rating: 8.01 FWR (Forward - Right) apps: 6 goals: 4 assist: 0 rating: 7.12 Dom enda gångerna Pedro gjort mål när han spelat till höger är mot hans hattrick mot Vallecano och ett mål mot Betis. Har tyvärr ingen statistik från Copa del Rey, men där har hans mål kommit mot division 3 laget Cartagena så dom matcherna räknar jag nästan inte. EDIT: Glömde tillägga att jag inte räknade inhopp, då det är osäkert vart han hoppade in. Dessutom så har Pedro ännu inte gjort mål på de 9 gångerna han hoppat in så det förändrar nog inte speciellt mycket.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-28 12:23
Rambla Jag har också varit inne på Din linje där. Miroslav Klose spelar alltid när han är frisk i Lazio och han har fortfarande lite kvar. Han kanske inte kan lira 30-40 matcher per säsong numera men 15-20 matcher klarar han lätt. Han vore perfekt som reserv och ett mycket bra val för oss. Vi förlorar inte en Krona på att värva honom, även om det skulle visa sig att han skulle floppa totalt.. Helt Gratis i juni! Jag är dock 99,9 % säker på att Zubi inte har en aning om det!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-01-28 11:51
Jag orkar inte med en lång Alexis VS Pedro diskussion men de som hela tiden insisterar på Pedros lösningar bör ta och kolla på Alexis löpningar. På riktigt nu, jag tycker synd om killen. Han tar alltid helt otroligt perfekta löpningar men får oftast inte bollen. Nu senast blev han faktiskt irriterad på sina medspelare, äntligen tänkte jag. Framför allt Xavi är den som envisas mest med att inte lägga den avgörande passen. Varför? Jag förstår inte. Här snackar vi om en spelare som förmodligen är världens bästa passningsspelare i fotbollsvärlden men ändå väljer att behålla bollen och passa bakåt. Hade våra spelare lagt passningarna på Alexis klockrena löpningar hade han gjort dubbelt så mycket mål. Trots det skall det sägas att jag är otroligt nöjd med Alexis den här säsongen, mer än vad jag varit med Pedro då jag anser att Alexis varit jämnare sett till hela säsongen. Däremot föredrar jag Pedro just nu men det har enbart med form att göra. Slutligen. Det krävs någon med ett par cojones att gå fram till Xavi och ge han en rejäl utskällning. Jag börjar ledsna faktiskt. Hade det varit jag som var Alexis hade jag fan gått till han och sagt till honom att ge mig den förbannade bolljäveln una puta vez. Alla som spelar/spelat fotboll vet hur irriterande sånt kan vara. Och sen e det long overdue att någon sättet ner foten gällande hans fasta situationer också, men det kommer inte att hända. Nåväl, ska inte klaga för mycket på Xavi då detta inte var tänkt som ett hat inlägg ämnat honom, utan mer att Alexis gör minst lika bra löpningar som Pedro.
Barcelona knoxxx
2014-01-28 10:16
1.70-ligan

Han är ju fortfarande en Mönchengladbach-spelare, så respekten ligger där. Sen att vi vet att han lämnar är orelevant.

Du kan vara lugn. Han blir klar i juni :)
Barcelona Rambla~
2014-01-28 10:13
Miroslav Kloses kontrakt med Lazio går ut i sommar. Håller han för ännu en säsong? Han lär spela VM i sommar. Kan han bli vår Larsson-värvning?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-28 10:11
@barcastuff: Bartomeu (president): "We're very close to signing a new goalkeeper. As he plays at another team, we want to be discrete about it." [catr] Jag tycker det uttalandet indikerar lite på att det INTE är stegen. Han har ju redan meddelat att han lämnar, så varför vara diskreta där?
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 10:05
Júnior. (Barcelona) Eller Reina haha :P
Barcelona Júnior.
2014-01-28 10:00
Bartomeu (president): "We're very close to signing a new goalkeeper. As he plays at another team, we want to be discrete about it." [catr]

Ja ni är oerhört diskreta... Se till så att Ter Stegen skriver på nu, haha.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-28 08:58
Låt mig illustrera målet lite vackrare bara för att : Neymar löper snett, snappar upp bollen och skickar en flottig smörpassning i gapet vilket Alexis uppfattar ögonblickligen. Han är redan här före alla i både tanke och fötter förutom en lång fransman som tar löper parallellt men blir outspeedad av Sanchez som i periferseendet upptäcker att han är helt ensam och stannar upp med ett hockeystopp som tvingar Varane att löpa förbi och vända på en femöring. Nu står Varane som en försvarare gör när han är sista desperata utpost som ska täcka inlägg vid utkanten av egen box, men det är bara det att han står långt utanför och gör detta. Här tycker jag f ö bara synd om Varane som är blottad och ensam utlämnad till vår chilenska varg. Längre bak står Diego Lopez och inväntar, en bit utanför sin mållinje eftersom det är textbook och det är så mm bör göra för att kunna ge backlinjen understöd eller avvärja eventuella djupledsbollar. Det är så han har lärt sig att göra sedan han var knatte. Alexis Sanchez inser inom loppet av en nanosekund att han har Varande precis där han vill ha honom och sätter igång magin : han kör en blixtsnabb tap åt höger följt av en lika blixtsnabb tap för att lyfta bollen. En fenomenal två-touch och bollen seglar i ,vad som känns som en evighet, i slowmotion genom luften... den ser ut att räcka.. Lopez tar två desperata steg bakåt och slänger sig à la Arnold när han kastar sig från en bomb som är 1 sekund ifrån att detonera! "Oh shit" skriks det i Lopez ägda tankar!! Det fanns ingen manual för för den där chippen och inget som kunde läras in innanför ramarna av klassiskt målvaktsspel. Bollen är perfekt slagen, seglar vackert in målet, Camp Nou exploderar och personligen blev jag nästan pilsk över hur vackert målet var. Alexis Sanchez blev tvungen att tänka utanför boxen och lyckades göra detta just för att han inte har lärt sig fotboll i La Masia. Han bryter med andra ord mönstret. Han är just en sån ingrediens Barca behöver i sitt spel för att inte vara lika lättlästa. Nästa gång, istället för att googla upp statistik och presentera hans siffror, ta en titt på hans rörelsemönster under en hel match istället och öppna upp ert sinne. Lär er att tycka om alla våra spelare som är viktiga för oss på olika sätt och som all erbjuder olika saker.Alexis behövs i Barca!
Barcelona Gio Style
2014-01-28 08:48
Andrés V Chile har ett väldigt varierat spel, visst ställer man om supersnabbt men det är minst lika vanligt att sätta pressen högt upp och vinna boll på offensiv planhalva och på så sätt etablera konstant press. Bara en sån sak att man hade ett större bollinnehav än det spanska landslaget senast de möttes säger en hel del. Inte helt hundra på vad bollinnehavet slutade FT (vart jämt, Förståeligt med 2-0 i HT till Chile) men Chile vann den klart i första halvlek. Med det sagt så vill jag istället mena att det handlar om att Alexis får mycket fler bollar att jobba med per match i landslaget. Jag kan helt ärligt säga att jag häromdagen räknade knappt ihop det till 5 passningar som Alexis fick under en hel match (Pedros hattrickmatch om jag inte minns fel). Det är inte så lätt att trolla när man i vissa matcher, notera vissa, får bollen några enstaka gånger under 90 minuter. På samma sätt som Valdes kunde tabba sig förr i tiden för att han inte var "in the zone" i avslagna matcher där han knappt fick några skott på sig. I landslaget handlar det också om självförtroende och om att ha marginaler för misstag utan att någon skäller på honom dirr då han är den största stjärnan i laget. Vi har trots allt sett även i Barcelona vad Alexis kan göra när han har självförtroendet på topp. Sen håller Tata på att försöka drilla in ett rakare omställningsspel så jag tror helt ärligt att Alexis kommer att passa bättre och bättre in i vårt spelsystem. Just nu tycker jag att enbart Tello bör försvinna (lån) och att en centertank bör värvas för lite variation.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-28 08:27
Barcelonistas Lägg även till att han outrunade (svenglish 2.0) erkänt vindsnabbe Varane sekunderna före målet. Det stavas speed följt av rätt beslut inom loppet av sekunder, ja det gick så fort att hela arenan, med och motspelare och tv-tittarna blev chockade. Målet kom från ingenstans helt enkelt, men ändå "uppfunnet" av Alexis Sanchez. Det kallar jag SMART, Lion24.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-28 08:15
Va dillar du om snackar du om samma Sanchez som fick Diego Lopez att köpa korv i senaste clasicot? Lägg därtill Sanchez viktiga mål i slutskedet av matcherna som gett oss 3 poäng.
Barcelona Andrés V
2014-01-28 07:58
Ser att det är många klagomål på Alexis eller Pedro, jag anser fortfarande att Barca inte passa Alexis spelstil, kolla tex Alexis i Chiles landslag det är en helt annan spelare som går förbi sin gubbe, en helt annan speed då Chile spelar en mer rakare fotboll där kontringar är en viktig del.

Ett annat exempel var Udinese där Alexis var otrolig viktig, även där snabba omställningar, hur ofta gör vi kontringmål jaa typ aldrig.

Kom ihåg att Pedro är skolad i Barca, han vet hur allt fungerar och han spelar med ett bättre självförtroende än Alexis, Däremot är Alexis en spelare som öppnar upp ytor för sina medspelare, springer otroligt smart, en mycket bättre huvudspelare samt en början på en bra frisparkskytt? Båda två har gjort det bra än så länge. Varför inte dra in Neymar i denna onödiga diskussion också`? Vad har han gjort som är så speciellt? Det spelet vi såg i Santos eller i landslaget finns inte i Barcelona.
Barcelona Canaletes
2014-01-28 04:51
hahahaha måste ha varit världens gladaste cule just den stunden han tog bilderna med Bartomeu där vid slutet.
Kolla in kanalen för fler klipp från spanska canal+. Skitbra o roliga klipp :p
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-28 03:49
@Gonzalez_Barca:
Helvete! Pinsamt! :P jag skyller på att det är sent. :P Den finalen hade så mycket att man tänker inte på att han faktiskt lira, endast 19 år dessutom :P
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-28 03:32
För övrigt värt att nämna också är att Fabregas var den som spelade fram Iniesta till 1-0 målet i 118:e minuten av VM-finalen. Men det kanske inte räknas som avgörande? Alltid lika roligt när folk spottar ut saker och ting utan en gnutta koll.
Barcelona Gio Style
2014-01-28 03:26
Gonzalez_Barca Det är förvisso sant, men du förstår nog poängen :) Jag personligen ser en matchavgörande prestation från Cesc i en framtida final som något troligare än att Pedro avgör. Cesc är en riktig poängspelare på alla sätt så jag tycker att Pep.G kommentar är rätt galen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-28 03:12
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Fabregas har faktist spelat en CL final, för Arsenal mot oss 2006.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-28 03:01
Pep.G ° TAATATTATATTATATATA (Barcelona) Dagens Bästa hahahhaha. Om Alexis hade spelat för oss då i final så lovar jag dig att han hade gjort 100 gånger så bättre än Pedro.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-28 02:36
@Pep.G ° TAATATTATATTATATATA:
Alexis avgorde senaste clasicot? kort minne? Lättare att säga det du säger när Pedro ändå vart med i två Cl-finaler jämfört med Alexis och Cesc som tillsammans spelat noll
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-01-28 01:57
Skillnaden är att Pedro hade kunnat avgöra en CL final. En sådan sak hade jag aldrig kunnat förvänta mig av Alexis. Inte Cesc heller för den delen.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 01:14
@Barcaholic:

Hur kan han inte få första? Bara sjukt? Hade ju gått in ändå även om inte försvararen hade försökt sig på en vansinnighetsrensning
Barcelona Barcaholic
2014-01-28 00:16
@FCBlaugrana:

Han fick inte första målet, så tyvärr ingen hattrick utan han gjorde ''bara'' två mål ikväll.
Barcelona Gio Style
2014-01-28 00:14
Lion24 Du kritiserar Alexis oavsett prestation och vi har haft den här diskussionen förut. Du kritiserade honom senast förra matchen, eller hur? Vi tycker tydligen helt olika, det är bara att acceptera det. Att du uppfattar Alexis som bollkär men i samma veva kritiserar folk honom för att inte utmana o passa bakåt, ja du hör hur befängt det låter. Ta dig en titt på highlightsen, Pedro går på avslut väldigt ofta och inte alltid vid rätt tillfälle. Alexis är mycket bättre på högerkanten än Pedro i Barca i mitt tycke, ja. Alexis bryter mönstret, ja. Att bryta mönstret betyder inte att löpa smart. Det är två helt skillda saker, snarare gör Pedro raka motsatsen. Han är en väldigt välskolad spelare som löper ofta och rätt. Det är inte att "bryta mönstret". Men jag kan som sagt inte ta den här diskussionen med dig, vi har haft den förr och du tycker att Alexis suger oavsett prestation (t.ex. förra matchen). Är du så pass färgad att du sällan kan erkänna när Alexis gör en bra match så är det ingen mening att diskutera ämnet med dig. Jag hoppas att du inte tar illa upp, inte meningen alls.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 00:07
Griezmann nytt hattrick idag. Fantastisk spelare.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-27 23:56
Ska det värvas anfallare så måste det vara en centertank som Manduzkic i så fall, eller Klose. Finns en del att välja på.

Det sista jag vill se är en Aguero eller Suarez. Hade slutat med en enorm flopp.

Tänk Messi som måste ha mycket boll, och Neymar som också måste det och inte nog med det spelare som Aguero och Suarez som är vana vid att ha mycket boll. Hur ska det sluta? Hade blivit för mycket.
Barcelona Lion24
2014-01-27 23:37
Gio Style
Alexis bättre för Barca än Pedro? Alexis bryter mönstret? Alexis är en "bollkär" spelare. Det är ej Pedro. Det är snarare Pedro som bryter mönster när han breddar spelet och ej är för delaktig i spelet med boll (alltså att han inte behöver ha boll lika mycket som de andra. Sen att jag klagar på Alexis efter varje match? Kom igen, jag har inte ens nämnt karln på månader. Jag är inte ens i Europa för att vara så aktiv här inne. Alexis är en katastrof för Barcelona för att han är för osmart att spela i det system vi spelar i. Slå inläggspassnimg till en markerad spelare som befinner sig mitt på plan...wtf liksom?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-27 23:06
Håller med Gio Style här, ska vi värva någon som kan agera target vid behov eller någon som kan tillföra något i vårt anfallsspel som vi inte redan har ska det inte vara en spelare som är på toppen av sin karriär och som inte accepterar bänken, för ärligt talat - vem ska peta Messi? Alltså bör vi värva en 32-plusare som fortfarande har "finishing" i sig så det skiter om det och ändå är införstådd med och accepterar såväl bänken som sin roll i laget. Ta nu siffran 32 med en nypa salt och insup poängen istället. Mandzukic är ingen jag kan se i Barca iaf.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-27 23:04
Svårt att säga vem som vart bäst och vilken spelare vi behöver in när vi inte spelat klart säsongen eller mött de bästa. Snart kommer en period då vi möter många bra motståndare, inte förens efter det kan vi börja säga vad vi behöver för nya spelare och värvningar. ( Undantag av mittbackar som vi behövt de 2,3 senaste säsongerna)
Barcelona Tatinho
2014-01-27 23:03
Man måste bara älska spansk fotboll, Vilket mål av Carlos Vela för Sociedad.

Annons: