/spanien/barcelona/forum/5678.aspx/spanien/barcelona/forum/5678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 16:36
@Youngcules: Barça B starting XI vs Tenerife: Masip, Bagnack, Sergi Gómez, Planas, Lucas, Samper, Espinosa, Edu Bedia, Denis Suárez, Dongou, Adama.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
2014-02-09 16:36
Martin - Pocivaj u miru IT27 (Sevilla) 2014-02-09 15:31 Det finns risk för att matchen kommer skjutas upp. Vädret är volatilt och det väntas kraftigt regn och vind till kvällen. Flera källor uppger att det finns en icke obetydlig risk.
Barcelona DM1982
2014-02-09 16:35
Deulofeu (Barcelona) är det inte lite väl tidigt att samper kliver upp nästa säsong? en säsong till i b-laget känns mer troligt om de nu inte rasar ner, då är det bättre att låna ut honom.
Barcelona Deulofeu
2014-02-09 16:27
Vår backlinje ikväll känns bättre än den ordinarie!
Barcelona Deulofeu
2014-02-09 16:26
Deulo spelsugen med mycket bolltapp han ville för mycket helt klart!

Det är tur för oss att både han och Adama spelar till höger för Neymar kommer äga vänsterkanten ett tag!

När dessutom Rafinha kommer tillbaka till oss får vi bättre balans på mittfältet!

Samper kan enligt mig vara ersättare till alla på mittfältet redan nästa år.

Ser onekligen intressant ut nästa år med Ter Stegen också.

Bartra och Montoya lär ju få större roller också.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-09 16:22
@Sir Alexis:

Finns väl inget annat alternativ då Mascherano är avstängd och Puyol inte är uttagen.
Barcelona deulofeuythiago
2014-02-09 16:10
Deulofeu,Rafina o Samper är framtiden
Ronaldinho the original
2014-02-09 16:07
Blir inte förvånad om Deulofeu fixar en startplats nästa år hoss oss.
Barcelona Sir Alexis
2014-02-09 16:04
bartra måste starta idag, Pique- Bartra som mittbackar skulle lugna ner mig lite
Barcelona DM1982
2014-02-09 16:00
Ronaldinho the original (Barcelona) som jag har förstått det så ska Neymar vara spelklar till matchen mot sociedad i cupen.
Barcelona NoGo™
2014-02-09 15:59
Deulo in för Everton!
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 15:59
Gerard Deulofeu är inne nu!
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:58
Vår superstjärna kommer in nu mot Tottenham.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-09 15:54
Nästa projekt: omskola Afellay till mittback.

ALLT för att inte köpa en ordinare mittback i världsklass.
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:27
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Juste, glömde det. Är Neymar spelklar än?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-09 15:21
Puyol fick ju skadekänningar och lämnades hemma i sista stund. Afellay tar hans plats istället. I truppen då, inte som mittback ;)
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:09
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Och att Puyol inte startar. Då blir det Alves-Bartra-Pique-Adriano.
2014-02-09 14:54
@Capitan \(^.^)/:

Vanligtvis släpps startelvan inte förrän circa en timme innan matchstart. Om man tittar på Xavis tröja i omklädningsrummet så ser man att kaptensbindeln ligger bredvid, vilket måste betyda att han startar iallafall.
2014-02-09 14:16
Tottenham mot Everton snart och Deulofeu på bänken. Hoppas han får göra ett inhopp efter sin långa skadefrånvaro.
Barcelona barca de Corazon
2014-02-09 14:16
ikväll blir det svårt men tror på 1-3 till oss
Barcelona petersays
2014-02-09 13:47
"@fiazhamsath: Zdravko Mamic (Director, Dinamo Zagreb): "Offer wasn't accepted. Neither Dinamo nor Halilovic was completely satisfied with the conditions."

Man bävar lite inför hur erbjudandet sett ut. Vissa spelare kan kan kasta pengar ner i ett hål för (Villa, Zlatan, Neymar) medan man i andra fall är så tjurskalliga så det står härliga till (Felipe Luís med många andra). Om nu värvningen är tänkt till b-laget så är det ju såklart en annan sak. Men frågan är om inte en spelare som Halilovic snarare skulle gå på lån inom ligan än att spela i Segundan?
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 13:14
@Youngcules: Looks like almost every paper in Spain have picked up on the Halilovic to Barca story. Lets hope its not another of those hogwash rumours. @Youngcules: If the rumoured fee for Halilovic (€3.6M fixed, could rise to €11M) is true, Barca are basically using money from Sanabria sale to sign him. @Youngcules: Which would make sense, as Zubi previously stated that any money received from sale of youth players will be re-invensted in youth signings. -------------------------------------- @fiazhamsath: Zdravko Mamic (Director, Dinamo Zagreb): "Offer wasn't accepted. Neither Dinamo nor Halilovic was completely satisfied with the conditions." @fiazhamsath: Zdravko Mamic: "Still, the story does not end here. Barcelona is pressing for the transfer to take place." < Great.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 13:09
Deulofeu Alen Halilovic's Kontrakt går ut 2014, så kan inte bli fantasisummor även om vad som helst kan hända när det kommer till våra usla ledning. Sen är Halilovic 17 år & sån hybris med A-Laget funkar inte direkt men det är upp Till Honom. Vill han bli en världsstjärna så är det smart att spela med B-Laget för att acklimatisera sig till kulturen och fotbollen i Katalonien. Enligt Dynamo Zagreb's Sportchef så är Barcelona seriösa med deras intresse samt att första budet har nekats men att det inte slutar där då Barca vill göra allt för att slutföra affären. Styrelsen borde erbjuda honom 1-2 år i B-Laget samt uppflyttning till A-Laget om han är tillräckligt bra och det lär de väl göra även om Zubi numera lovar allt & alla uppflyttning pga deras Agenter..
Barcelona Barcelonistas
2014-02-09 12:58
Rummenigge (chairman Bayern): "Barcelona is an example we try to follow. In Uefa ranking, we are number two, Barça is still number one"
Barcelona Deulofeu
2014-02-09 12:53
Halilovic är inte klar!

Han kommer nog inte acceptera att spela i vårt b-lag heller.

Har man spelat 3 landskamper för Kroatien ska man inte värvas till ett b-lag speciellt inte vårt med världens sämsta tränare.

Detta är en otroligt spännande värvning jag inte riktigt förstår vi har en del liknande lirare i egna ledet.

Dock anses han vara "världens största talang" det räcker för mig.

Detta skulle bli ett statement likt Neymar. Att Halilovic går till oss ja kanse men för dom pengarna knappast!
Barcelona ElTriplete
2014-02-09 12:23
Riktigt taggad inför kvällens drabbning! Otroligt viktig match som avgör mycket av vår säsong. En vinst kommer ge oss så mycket energi och momentum inför slutspurten i ligan och City-drabbningen!
Barcelona Hyder
2014-02-09 12:02
petersays Helt rätt men det är i alla fall så ryktet i sig ser ut. Alltså att han köps in för att spela i B-laget till en början. Jag hade föredragit att låna ut honom till en annan La Liga-klubb med tanke på att Halilovic redan har erfarenhet av spel i A-lag. Sedan är det nog så att man inte köper in speciellt många spelare till B-laget för att de senare ska ta steget upp till A-laget. Det var ett par år sedan man gjorde det senast. De flesta som köps in är där för att hjälpa till att hålla kvar laget i Segundan medan de som kommer upp från Juvenil A är dem som är menade att ta steget upp i sinom tid.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-09 11:43
Såg igår ikväll när jag kom hem Liverpools första halvlek.

Snacka passion. Jag kunde inte sluta att dra parallell till 5-0 matchen mot vår rival.

De spelade exakt likadant, Suares eller någon annan sprang som en galning för att pressa på samma sek följde alla med.. (Exakt som vi brukar pressa), inget halvhjärtat.

Alla jobbade hem ändå in till straffområdet sen när någon av dem vann bollen tillbaka blixtrade alla till för att göra mål innan alla Arsenal hann blinka.

Vilken sjuk match...
Barcelona petersays
2014-02-09 11:07
"Halilovic verkar vara en otrolig talang men jag har bara sett honom spela en handfull gånger så jag har ingen konkret bild av ungtuppen. Hur offensiv är han? Skulle han i teorin kunna spela på ett mittfält om tre spelare? Känns som ett bra drag att köpa loss honom för en billig peng som 5 miljoner euro för att sedan slussa in honom via B-laget."

Tyvärr är ju det här med att "slussa in" någon via b-laget något som inte händer i dagens Barcelona om det inte är en spelare från de egna leden. Spelare som värvats till b-laget för att sedan gå över till a-laget. Ja det kan jag inte minnas har hänt? Var väl Nolito som fick göra två inhopp för några år sedan och Damià som satt på bänken 2005... Men någon som etablerat sig minns jag inte på rak arm.
Barcelona Krabban94
2014-02-09 10:40
Puyol lämnaa bort från matchtruppen, Afellay ersätter. Kul för Afellay men säger ganska mycke om våra problem när en offensiv mittfältare ersätter enm ittback i truppen. På Barcastuff läste jag att Puyol missar
Annons: