/spanien/barcelona/forum/5669.aspx/spanien/barcelona/forum/5669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-05 11:45
Bara kolla på Alexis två assist mot Nordirland. De är lika läckra som de mot Egypten. Han kan bli vår di Maria. antingen ger de honom fri roll på högerkanten eller spelar de honom centralt som en offensiv mittfältare. Han jobbar bakåt mer än alla andra spelare. Jag hatar när vi alltid ska bredda laget till hörnflaggorna. Varför kan vi inte ha våra yttrar med centralt? det blir för tunt i mitten och Xavi, farfar Xavi har inte den gnistan längre kvar att hitta på något för att komma genom med Iniesta och Messi. Spela mer centralt är farligare och man ska komma med fart. Neymar och Alexis är som två fiskar på land vid kanterna. Låt de simma för helvete. Låt Neymar ta frisparkar med Messi. Låt oss skryta med våra två stjärnor tillsammans. Varför trycka ner Neymar för att skolpojkarna ska ha rätten till frisparkar först. Jag ber för att Lucho ändrar på det här. Annars förväntar jag mig en lika vilsen säsong med Zubi Bomb i spetsen.
Länktips: t.co/8rSAQfb84j
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-05 11:42
I Juventus forum är de desperat kära i Alexis Sanchez. De vill verkligen ha honom. Bara om våran forum kunde uppskatta han lite mer.. Jag menar han gjorde fan 19 liga mål. Och han inte känd för sitt målskytt
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-05 11:41
Skulle bli mycket förvånad om Bayern slängde in Reus ;-)
2014-06-05 11:28
Bayern: Bastian blir skadad/byte muller, thiago och kroos även Martinez kan hoppa in. Madrid: Di Maria skadad/byte, Isco! Alonso skadad, khedira och illara som kan blomma ut med lite tid. I Barca. Iniesta skadad/byte Sergio Roberto!!!!! Xavi, Sergio Roberto!!! Cesc, Sergio Roberto!!! Barcas backlinje: pique är skadad, ingen. Bartra får väl chansen då! Masken är skadad! Vi kör 3 backslinje. Fan jag glömde vår back Song, My bad. Så som lag snurrade upp oss förra säsongen hände inte ens under Reijkard.
Barcelona Imzon
2014-06-05 11:21
Vad är det för människor som sitter bakom sina skärmar och skriver här. Tror ni det bara är att sälja Cesc och sen ta in en världsmittfältare och tro det ska funka eller?

Cesc ska fan ingenstans han är den enda som är "annorlunda" i sitt spel i dagens barca. Vet inte hur många gånger jag sagt det men han måste få en tydlig position på mitten nu nästa säsong. Xavi måste acceptera bänken och få hoppa in när vi behöver kontrollera matcher.

Säljer man Cesc så kommer jag ge upp denna silly season oavsett vem man köper in. Då orkar jag inte mer. Jag som har gått runt och trott att äntligen inser man bristerna i försvaret och köper in klass spelare.

Samma sak gäller anfallet, vad fan ska Aguero göra på en kant eller centralt i Barca? Han är en fantastsk spelare men helt ärligt tror ni han kommer briljera på en kant med den yta som våra anfallare får?

Problemet är inte spelet, det är spelmodellen. Fan vad hattigt detta blev men blev helt jävla oxtokig när jag läste att Cesc kanske lämnar.
2014-06-05 11:20
Vår trupp är för tunn. Om Barca vill hänga med storklubbarna i Europa ska de behålla spelarna och inte sälja. Ungdomarna!? Tyvärr ska endast de bästa slå sig in i Barca precis som Bayern, Real till och med Dortmund. La masia gullandet ger alla chansen som inte ens förtjänar det.

Jag hade behållit Cesc och köpt Rakitic. Xavi får agera bänk. Iniesta som inte alltid är så brilliant får slåss om sin plats med Cesc, Rakitic och Rafinha. Det här hade varit en sjuk bra bänk. Vi har blivit för beroende av stackars iniesta också. Ingen kan bryta sig genom Täta försvar om han inte börjar med sina dribblingsräder och det gör oss uppenbart. Vi har inte den lagsammanhållningen längre som Barca är kända för. Vi passar runt bollen utan idéer. Till och mina blinda Madrid supportrar till vänner säger att Barca har tappat sin ide i passningsspelet.

Det här är inte mycket att begära. Kolla på mittfältet i Bayern och Madrid. De har fullt med spelare som kan täcka och hota om platserna. Vår trupp blir utmattad på grund av att våra avbytare är skit. Det går inte rotera med de då vi kommer förlora matchen. Vi har en bra startelva och en bänk som inte ens är bättre än Atleticos eller villareals.

Rakitics lön och Cesc kan inte vara så dyr. Xavi får mer betalt än de bägge tillsammans. Vad som även oroar mig med den här ledningen är att de för alla bakom ljusen. Jag tror inte ett dugg på de tills de har bevisat för mig. Alla kan prata och lova saker och ting.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-05 11:02
Cesc kan äta skit.
Tiki-Taka
2014-06-05 10:56
Hoppas att Cesc säljs till rätt summa, annars inte. Cesc har under sina tre år inte levt upp till förväntningarna, en oerhörd seg spelare som stannar upp spelet och tempot. Oftast har han sett så nonchalant ut på planen! Bättre att köpa en mer löpvillig spelare och en som är SNABBARE! Har tröttnat på honom, och hans oförmåga att prestera mot större lag och under vårterminen, då det vankas avgörande matcher i alla tre titlar. Får man rätt pris, så sälj omgående!
Barcelona Santiago Cazorla
2014-06-05 10:56
@westinho - Sergio #16:

Hehe. Håller med om att han inte har levt upp till förväntningarna riktigt men har ändå varit duktig för er och han såg bättre ut än någonsin under hösten. Få spelare som kan leverera djupledsbollar som honom.

Kollar på er mycket(gillar Messi extremt mycket) och det är många gånger ni har fått slänga in Sergi Roberto och såna spelare så säljer ni Cesc känns det nästan som att ni behöver värva 2 mittfältare dessutom.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-05 10:51
@Santiago Cazorla:

Okej, ringer ett samtal till Zubi snart.

Faktum är att Cesc inte levt upp till förväntningarna. Han må göra många mål och assist, men spelmässigt har han varit underkänd. Jag har inget emot Cesc och har gärna kvar honom, men om han säljs och vi köper in en bra ersättare är det okej för mig.
Barcelona Santiago Cazorla
2014-06-05 10:44
Förstår verkligen inte varför Cesc ryktas bort, han var ju fantastisk för er under hösten. Hans statistik är riktigt bra också. Klart att han inte gynnas av att Xavi tar upp mycket av hans plats dessutom och sedan passar han ett mer rakare spel som ni hade i början. Snälla, behåll honom och sälj inte killen till Chelsea. :P
Ronaldinho the original
2014-06-05 10:42
Någon som vet hur många mål och assist Alexis har med klubb och landslag den här säsongen inklusive dom 2 assist igår?
Barcelona NoGo™
2014-06-05 10:22
Mundo Deportivo skriver om uppgifterna som tv3 o Bernat Soler kommer med att Titos sista gåva till klubben var att se till att Leo stannade. Tydligen så hade Leo starka tvivel på att fortsätta och berättade sina tankar för Tito, Pinto och Pepe Costa var också med. Tito som då ska ha övertygat Leo att stanna. Detta ägde rum några dagar efter cup finalen och uttåget från CL och Leo var nerstämd o var orolig hur fansen skulle bemöta han i hemma mötet mot Athletic. Någon med lite bättre spanska kunskaper kanske kunde sammanfatta hela texten :P
Barcelona barca!54
2014-06-05 10:17
Blaugrana91

Vår så kallade president pratar om djupgående förändringar i truppen. Ändå envisas barcelona med att ha kvar tello, roberto, affelay, cuenco dos santos osv. Det är så jag tolkar situationen, hur tänker ni
Barcelona Blaugrana91
2014-06-05 09:48
Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito Absolut är det delvis nödvändigt att sälja så man får in extra resurser, men vi ska inte sälja toppspelare som är nödvändiga. Däremot är jag helt för att sälja överflödiga spelare som Roberto, Dos Santos, Song, Pedro, Tello, Afellay. Dessa har inget att hämta i klubben. Tyvärr så verkar ju många av dem bli kvar samtidigt som spelare som Cesc och Sanchez ryktas säljas. Bedrövligt är vad det är.
Barcelona NoGo™
2014-06-05 09:10
A deal on Sevilla midfielder Ivan Rakitic (26) is close. He would cost around 20M, Sevilla considering including Barcelona player. [sport]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-05 08:20
Alexis vill jag ha kvar.. Men hans spelstil blommar inte riktgt ut tillfullo i Barca tyvärr. Betydligt bättre spelare än pedro dock, egentligen. Hoppas han gör ett super vm och att vi inte viker en tum på försäljningspriset (hoppas kan man ju alla fall). Läser om reus och muller. Morgonkaffet smakar gott
Neymar11
2014-06-05 08:17
Sen för första gången kan vi se en Sanchez vs pedro (om han startar). Sjukt intressant att se vem av dom som briljerar
Neymar11
2014-06-05 08:16
Sanchez fortsätter briljera, helt otroligt vad man unnar den killen framgång. Sanchez-Vidal-vargas-dias- Fernandez-medel sköna lirare. Spanien kommer ha ett helvete mot Chile
Barcelona Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito
2014-06-05 06:15
@Blaugrana91:

Det skadar inte att sälja och få in extra cash. Men så länge andra klubbar är nöjda så är barca nöjda...
Barcelona Gio Style
2014-06-05 04:03
Alexis blev inbytt i 58:e i nattens träningsmatch mot NordIrland vid ställningen 0-0.
Chile vann matchen 2-0 efter 2 assists av Alexis, grabben är i toppform.

Om man nu vill sälja honom så kommer i varje fall marknadsvärdet definitivt att gå upp efter VM om hans form håller i sig.
Hoppas dock att han stannar ofc =)
SoN_Un
2014-06-05 03:35
LeoMessi

din video fick mig nästan att gråta...va fan har hänt med killen fan...kolla steget o viljan i videon heeelt sjuka grejer... kom tillbax leo:(
Barcelona Davids3
2014-06-05 02:49
@LeoMessi:

Finten vid 3.26 går emot de fysikaliska lagarna :/
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 02:32
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Tycker att deras tränare är feg och inte vågar ändra något. Dom skulle lätt kunna ha med Fazio och musacchio som mittbackar. Pastore och banega borde vara med. Om något så vill argentinska fansen att dom ska ha fler inhemska spelare i landslaget haha.

Tevez kan få vara med när han lär sig att passa Messi.. Tror fan inte dom gillar varandra. Kommer ihåg att messi alltid passade tevez när han hade ett läge, men när messi hade läge vägrade tevez passa honom, han skulle istället dribbla av 6 spelare.

Nu vet jag inte om Tevez ogillade messi och att han ville vara största stjärnan eller om han bara var jävligt självisk.
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 02:28
Hur kan någon vara så äckligt bra på fotboll?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-05 02:14
@LeoMessi:

Jag förstår verkligen inte varför Pastore, Musacchio och Teves inte får vara med landslaget..

Stället har den senila gubben i Argentina tagit in många spelare från den inhemska ligan???

Ingen som reagerar på det i Argentina??
2014-06-05 02:10
Rakatic, Reus, Benatia och Mangala mmmmmmmm

Om det krisar sig på högerbacken kan vi slänga in Bartra där..

Jag går och sover på den nu...
Väck mig inte..
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 02:02
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Många inhemska spelare som egentligen inte håller måttet.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-06-05 02:01
Jag bryr mig faktiskt inte om vi släpper Cesc. Jag har väntat i tre år på att han ska explodera. Men det är samma visa varje säsong. Bra höst, men under våren är han lika osynlig som tejp. Att han sedan ser klumpig ut på mittfältet är ännu mer pinsamt.

Nej, hämta in Rakitic och ge honom nummer 4 så kan man lära Cesc hur man gör. Men med vår ledning så kommer man väl att misslyckas med att ha en ersättare till Cesc/Xavi.

En annan fundering: vore in Rakitic ett MYCKET bättre val för Chelsea än Cesc? Mycket mer än Mourinho-typ än Cesc. Jobbar hådare än Cesc. Bättre frisparkar, bättre inlägg, kan spela på flera positioner, bättre på att ställa om från försvar till anfall.
2014-06-05 02:00
Vad är det för spelare i ARGENTINA?? JAG HAR aldrig sett eller hört talats om 70 % av laget..

Vad har hänt med Argentina's fotboll???

Annons: