/spanien/barcelona/forum/5667.aspx/spanien/barcelona/forum/5667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-01-26 23:26
@DANI ALVES:

Aldrig att namn går före prestation...

Xavi är fortfarande samma spelare som för 3-4 år sen, med en liten (stor) skillnad, han slår inte avgörande passningar. Han är fortfarande en av de som löper mest per match, fortfarande den som styr spelet, men han är helt besatt av att endast slå hundraprocentiga passningar.

Hade Tata fått honom till att slå djupledsbollarna så hade så många problem varit lösta.
Barcelona ElTriplete
2014-01-26 23:25
Andreas - Kirsch Vad är problemet med dig? Fattar inte varför du alltid ska komma så arrogant och ball i forumet. Trycka ner andra och massa skit. Stick till Puertan och bli polare med deras diktator-moddar som Kaljic och Ibric.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-26 23:23
@DANI ALVES:
Bästa laget ska spela och Xavi platsar inte enligt mig. Givetvis får du tycka precis tvärtom. Nej, alla har inte möjligheten men Rambla är så vitt jag vet inte ens Soci trots att han "stått bakom" klubben i många år. Lojalitet? Pff. Mycket inlägg och lite liv? Vem vet? Gillar man klubben och har gjort under så många år tycker jag det är en självklarhet att man är Soci. Något annat är ju nästan direkt löjligt, speciellt eftersom vi medlemmar har en del att säga till om. Antar att våra åsikter går isär och det är väl helt ok.
Barcelona ElTriplete
2014-01-26 23:21
Har sagt det hundra gånger men det tåls att säga igen. Jag skiter faktiskt fullständigt i om Messi gör mål eller assist, det är poäng hursomhelst och kan kommer alltid vara världens bästa spelare. Till skillnad från en viss spelare i Madrid kan han göra 50-60 mål varje säsong men också komma upp i 20-30 assist. Det sjukaste Messi gjort rent poängmässigt var säsongen 2010-11 när han gjorde lika många mål som Ronaldo och lika många assist som Özil. Fatta hur sjukt det är!
Barcelona DANI ALVES
2014-01-26 23:20
haha hur kan man ogilla en legend som xavi? Har du rökt något ellet? De han gjort för klubben, han borde få en startplats även när han är 50 år förelvete. O sen de här med "soffsupporter" de håller fan inte. Han kankse inte har möjligheterna till o åka ner till barcelona och kolla live, eller bortaplan. Är man mindre supporter för det eller?
Ronaldinho the original
2014-01-26 23:19
Hahaha jaaa, City möter Chelsea tre dagar innan dom möter oss.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-26 23:15
Rambla - skit i vad den där bonden säger, killen lider av hybris.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-26 23:13
@Vampíro:

Det kan se ut så..
Jag tycker att problemet ligger i vår mittfält? Vad menar jag med det??
Juuh, om han går på djupet är det ingen som passar..

Det är som att han har insett ÄÄh, jag får gå in ner i mitten och spela upp bollen snabbare annars kommer inte nån vart..

Lite synd kan man tycka..
Men jag förstår vad du menar. Alla måste visa sina färger mot City-matcherna men innan dess måste vi också vinna de matcherna som är mellan matcherna mot City.. ----- Jag tar en match i taget..
Barcelona el Flaco
2014-01-26 23:11
Tycker det är skönt att se att Messi inte verkar för besatt av det faktumet att han har gått mållös i ligamatcherna. Det viktigaste är att han är med i matchen och deltar i spelet, går ner och distribuerar bollar, höjer tempot och serverar sina lagkamrater. Målen lär komma förr eller senare, det tvivlar jag inte på.
Barcelona Força Barça
2014-01-26 23:10
Schuster (Malaga): "Messi not scoring? Great players aren't only great because of goals. If they don't score, they offer goals to teammates"
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 23:10
Schuster (Malaga): "Messi not scoring? Great players aren't only great because of goals. If they don't score, they offer goals to teammates"
2014-01-26 23:09
Extremt låg nivå på dina senaste inlägg. Spara din lojalitet gentemot klubben för dig själv och lägg din kraft på att producera nyanserade inlägg istället för att mäta din lojalitet med andra på forumet. Kom tillbaka om 48 timmar.

/ Mod
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-26 23:08
Andreas - Kirsch

Att du börjar ifrågasätta Ramblas (av alla) lojalitet till klubben bevisar bara att du förlorat diskussionen... gå och sov nu.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 23:06
Det är också mycket möjligt att Messi vill optimera sitt spel så att Barca gynnas mer av det. Han har inte varit lika högt upp i plan som han brukar vara, han har slagit fler farliga passningar och skapat lägen med sina snabba ryck, som på det tredje målet. Sen så måste man faktiskt säga att han inte direkt har fått några superlägen att göra mål på, sällan han får en djupledsboll eller liknande.
2014-01-26 23:05
@Rambla~:
I stridens hetta så visst, hatar kanske var överdrivet men jag kan nog lägga upp 10 argument varför Xavi inte ska ha en startplats i Barcelona men jag ska sova nu. Haha, ta det lugnt nu rullstols Rambla. Jag brinner nog ett par steg mer för den här klubben än vad du gör. Hur mycket stödjer du laget? Reser du på mycket bortamatcher/hemammatcher? Är du ens Soci? Skyll nu inte på att jobb/skola står i vägen för det är bara bs. Soffsupportrar är den bästa sorten, eller hur var det nu?
Barcelona Rambla~
2014-01-26 23:02
@Andreas - Kirsch:

Du är ju bara för skön. För det första så skrev du att du hatar Xavi. Det är sådant som maränger och andra idioter som ogillar Barca skriver.

Begriper du inte bättre och behöver ställa den korkade frågan finns det tyvärr inget mer att säga. Du verkar bortom all hjälp ändå.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-01-26 23:02
Sluta klanka på Messi. Jag har sagt det innan och fortsätter säga det. Messi har tyvärr ingen motivation mot dem här blåbärslagen längre. Han är för fokuserad på andra grejer för tillfället. VM t.ex.

Dessutom tror jag att han har insett ju mer han tar ansvar för Barca desto sämre blir Barca som lag. Ta cupmatchen sist. Messi verkade trivas i den rollen, att agera som playmaker, eller som en tia. Han har varit falsk 9 för länge nu. Jag tror inte han gillar målracet med Ronaldo längre som endast leder till någon ligatitel eller guldboll.

Jag kanske låter knäpp. Men tänk på saken. Messi har på senare år tappat i sitt spel men höjt sig i sin målskörd. Tro det eller ej. Men det är inte så positivt som många tror. Visst han mäter kuk med Ronaldo, men CL titlarna uteblir. Sist vi vann CL hade Messi exakt lika många mål som C.R och C.R vann pichichi har jag för mig. Men vem fan brydde sig då? Inte jag iaf. Så skit i att Messi gör färre mål än C.R. För det viktigaste är laget och jag tror Messi har insett det, så smart som han är.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 23:01
@Rambla~:
Montoya är en perfekt truppspelare enligt mig. De andra två håller inte måttet bara. Har hellre med Adama t.ex som kan få Tellos minuter. MYCKET större potential, bättre att ge honom chansen. Sälj Tello och få in några miljoner? Vi tjänar inte pengar på så många av våra spelare så han är ett perfekt exempel som vi skulle kunna få in lite cash på samt ge de ungdomar som har potential lite speltid och sporra de ännu mer till att utvecklas. Har nämligen inte sagt att varken Hleb, Song eller Afellay har varit bra nyförvärv och inte heller sagt att man ska göra några fler nyförvärv. Förutom en mittback såklart.
Barcelona DM1982
2014-01-26 22:58
Bra match, tre sköna poäng. Lite sega så de allt ut men cupspelet har nog tröttat ut dem lite. Angående cupen, vila många spelare inför helgen, den där ledningen ska vi inte kunna tappa.
Barcelona Rambla~
2014-01-26 22:57
FCBlaugrana Först, så dåliga är de inte (enligt mig). Vår startelva är grym när alla är friska, en mittback kanske fattas. Jag tror inte på att ha för många världsspelare som andra alternativ och som sitter på bänken. Det skapar irritation och blir i slutändan ohållbart. Då anser jag att spelare som Montoya, Tello och Roberto duger som truppspelare. Du ser ju själv vad som händer när vi tar in spelare som Hleb, Afellay, Song mfl. Större stjärnor än våra ynglingar när de kom. Har de presterat så mycket bättre än de? Knappast enligt mig.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 22:56
After this clean sheet, Barça - the team that supposedly can't defend - now has the best defensive record in La Liga with 13 goals conceded.
Barcelona Tatinho
2014-01-26 22:55
@ElRaval:

Haha tro mig har kastat ett par saker i väggen när han vägrar ta initativ och dra ett avslut då och då. Men det är sånt som jag tror kommer sakta men säkert. Kan personligen inte säga att han inte är något för Barca ännu för jag tror han kommer växa i den rollen. Vi måste ge det lite tid. Tycker att efter alla år som vi dominerat fotbollen så har vi supportar blivit allt mer kräsna och lite för otåliga. Men time will tell brotha :)
Principe17
2014-01-26 22:54
Välbehövlig dos av vårt kära spel i dagar som dessa. Tack!
2014-01-26 22:53
@Rambla~:
Varför skulle man inte få ogilla spelare i truppen? Jag gillar t.ex inte Xavi. Vill helst slippa se han på planen överhuvudtaget då jag bara blir irriterad. Förstår inte ditt argument riktigt. Ska man dyrka varenda spelare bara för att de har den rödblå tröjan? Knappast.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-26 22:52
Så här spelar man fotboll, såg Madrids match igår och deras spel är fan värre än sömnpiller. Vi spelar betydligt bättre den saken är klar vilket känns otroligt skönt:).

Lägg därtill en Messi som inte är 100%ig än, samt Neymar och Iniesta som är skadade. Seriöst snacka om sparkapital. Jag tror helt klart att vi klår ditt marängerna på deras hemmaborg!.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 22:50
Klart att Messi inte är helt 100 än! Men jag tycker att han väldigt ofta får väldigt otacksamma bollar att jobba med. Han får aldrig en sån passning som han själv serverar andra, han skapar i stort sett varenda läge men får inte tillbaka bollen eller så bollen väldigt dåligt slagen.
Barcelona Zamboza
2014-01-26 22:50
@Andreas-:

Haha, Xavis frisparkar är aldrig nära. Han får till det var 30:e gång och det ska inte räcka, speciellt när det finns 3,4 andra som är bättre än honom som frisparksskytt. Han är en dålig frisparksskytt punkt slut.
Barcelona Krabban94
2014-01-26 22:49
Jag har sagt det för o säger det igen, bort med Tello. Senast till nästa säsong... Fine han gjorde 3mål mot Levante, men det räcker inte om han spelar så här i 9/10 matcher..
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-26 22:49
Känns hårt men dags för Messi att springa mer och offra sig mer, annars spelar vi stundtals med 10 man.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 22:48
Barcelona leads La Liga for the 59th consecutive round, an all time record in Spain.
Annons: