/spanien/barcelona/forum/5662.aspx/spanien/barcelona/forum/5662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-01-28 01:57
Skillnaden är att Pedro hade kunnat avgöra en CL final. En sådan sak hade jag aldrig kunnat förvänta mig av Alexis. Inte Cesc heller för den delen.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 01:14
@Barcaholic:

Hur kan han inte få första? Bara sjukt? Hade ju gått in ändå även om inte försvararen hade försökt sig på en vansinnighetsrensning
Barcelona Barcaholic
2014-01-28 00:16
@FCBlaugrana:

Han fick inte första målet, så tyvärr ingen hattrick utan han gjorde ''bara'' två mål ikväll.
Barcelona Gio Style
2014-01-28 00:14
Lion24 Du kritiserar Alexis oavsett prestation och vi har haft den här diskussionen förut. Du kritiserade honom senast förra matchen, eller hur? Vi tycker tydligen helt olika, det är bara att acceptera det. Att du uppfattar Alexis som bollkär men i samma veva kritiserar folk honom för att inte utmana o passa bakåt, ja du hör hur befängt det låter. Ta dig en titt på highlightsen, Pedro går på avslut väldigt ofta och inte alltid vid rätt tillfälle. Alexis är mycket bättre på högerkanten än Pedro i Barca i mitt tycke, ja. Alexis bryter mönstret, ja. Att bryta mönstret betyder inte att löpa smart. Det är två helt skillda saker, snarare gör Pedro raka motsatsen. Han är en väldigt välskolad spelare som löper ofta och rätt. Det är inte att "bryta mönstret". Men jag kan som sagt inte ta den här diskussionen med dig, vi har haft den förr och du tycker att Alexis suger oavsett prestation (t.ex. förra matchen). Är du så pass färgad att du sällan kan erkänna när Alexis gör en bra match så är det ingen mening att diskutera ämnet med dig. Jag hoppas att du inte tar illa upp, inte meningen alls.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-28 00:07
Griezmann nytt hattrick idag. Fantastisk spelare.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-27 23:56
Ska det värvas anfallare så måste det vara en centertank som Manduzkic i så fall, eller Klose. Finns en del att välja på.

Det sista jag vill se är en Aguero eller Suarez. Hade slutat med en enorm flopp.

Tänk Messi som måste ha mycket boll, och Neymar som också måste det och inte nog med det spelare som Aguero och Suarez som är vana vid att ha mycket boll. Hur ska det sluta? Hade blivit för mycket.
Barcelona Lion24
2014-01-27 23:37
Gio Style
Alexis bättre för Barca än Pedro? Alexis bryter mönstret? Alexis är en "bollkär" spelare. Det är ej Pedro. Det är snarare Pedro som bryter mönster när han breddar spelet och ej är för delaktig i spelet med boll (alltså att han inte behöver ha boll lika mycket som de andra. Sen att jag klagar på Alexis efter varje match? Kom igen, jag har inte ens nämnt karln på månader. Jag är inte ens i Europa för att vara så aktiv här inne. Alexis är en katastrof för Barcelona för att han är för osmart att spela i det system vi spelar i. Slå inläggspassnimg till en markerad spelare som befinner sig mitt på plan...wtf liksom?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-27 23:06
Håller med Gio Style här, ska vi värva någon som kan agera target vid behov eller någon som kan tillföra något i vårt anfallsspel som vi inte redan har ska det inte vara en spelare som är på toppen av sin karriär och som inte accepterar bänken, för ärligt talat - vem ska peta Messi? Alltså bör vi värva en 32-plusare som fortfarande har "finishing" i sig så det skiter om det och ändå är införstådd med och accepterar såväl bänken som sin roll i laget. Ta nu siffran 32 med en nypa salt och insup poängen istället. Mandzukic är ingen jag kan se i Barca iaf.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-27 23:04
Svårt att säga vem som vart bäst och vilken spelare vi behöver in när vi inte spelat klart säsongen eller mött de bästa. Snart kommer en period då vi möter många bra motståndare, inte förens efter det kan vi börja säga vad vi behöver för nya spelare och värvningar. ( Undantag av mittbackar som vi behövt de 2,3 senaste säsongerna)
Barcelona Tatinho
2014-01-27 23:03
Man måste bara älska spansk fotboll, Vilket mål av Carlos Vela för Sociedad.

Barcelona Gio Style
2014-01-27 22:27
Ber om ursäkt för eventuella stavfel och felaktiga meningsuppbyggnader.
Det blev ett väldigt långt inlägg skrivet genom mobilen, inte så lätt :)

1.70-ligan - köp en back, tack
Jag håller med dig om att det kan behövas en anfallare som är lite "annorlunda".
Att mata bollar på inne i straffområdet och spelet låst sig.
Jag tror däremot inte att Mandzukic är rätt spelare, han har för hög status och behöver mer speltid än det han i sånt fall skulle få.
Med tanke på vårt bollinnehav så räcker det med en bra avslutare, lägena kommer att komma liksom.
Klose är nog ett jävligt bra alternativ, lagom lön och kommer att nöja sig med inhopp här o där.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-27 22:09
Både pedro och Alexis är grymma denna säsongen. Detta trots att neymar också har presterat. Lyxproblem att ta ut tre där fram. Trots det tycker jag vi skulle kunna behöva en Mandzukic/Cardozo i laget!
Barcelona Gio Style
2014-01-27 22:01
Alla borde förstå vid det här läget att det inte finns någon "bättre" eller "sämre" i case Alexis-Pedro.
Det som för mig är självklarhet tycker någon annan raka motsatsen till.
Det är en smaksak helt enkelt.
Äe väldigt glad över att våra spelare inte läser det vi fans skriver för en veckan är 9/10 helt säkra på att Alexis är bättre som gjort mål 4-5 matcher i rad för att 2 matcher senare totalsåga honom och säga att Pedro spm gjrde 4 mål på 2 matcher är bättre på allt.

Givetvis bör ingen av dessa spelare säljas, båda är utomordentliga spelare som visat att de inte gnäller trots knappert med speltid emellanåt.

För min del är det simple.
Alexis är i mitt tycke en bättre spelare. Spelar båda tillsammans spelar Pedro 80% av matchen till vänster och 20 på höger.
Med Messi centralt är det givet ALLA dagar i veckan att spelaren på vänster sida får fler skottmöjligheter och 9/10 högerfotade spelare tycker att det är lätter att vika in och gå på skott är att försöka placera ett skott från höger sida.

Pedro är en bättre avslutare än Alexis. Tråkigt nog har Pedros avslut sugit dem senaste 2 åren bortsett från dem senaste 2-3 månaderna så den egenskapen har jag knappt vägt in alla när jag jämför dem båda.
Nu pekar kurvan uppåt och det är bara bra, allt som gynnar vår klubb är ju bra.

I mina ögon bryter Alexis mönstret mer. Pedro må vara den passningssäkrare av dem men Alexis är fantasifullare och hittar mer öppnande passningar (se lobben till Cesc igår).

MEN, hur som helst, med alla friska så har vi Ney på vänster och Messi centralt, den lediga utgångspositionen är ute till höger och det är en position som Alexis behärskar bättre än Pedro.

Sen att påstå att Pedro är snabbare än Alexis? Båda är visserligen jävligt snabba men att komma med ett sånt statement känns som en halvdålig chansning i min bok.

Jag antar att vi lägger fokus på olika saker.
Lion24 klagar på Alexis efter varje match (även när han spelat bra, ex. Senaste matchen) medans jag sitter alltid småirriterad över Pedros beslut att gå på ett halvdant skott från ett dåligt läge istället för att passa (alt. Halka osv).

Folk får helt enkelt finna sig i att oavsett vem som är dennes favorit så har vi en bra konkurrenssituation med 2 grabbar som faktiskt ger allt varje match,
Bara för att man föredrar den ene så ska man inte såga den andra varje gång han spelar, (återigen bl.a Lion24...) båda är bra!

Må båda stanna väldigt länge i Barca. Jag är väldigt nöd med den unga o duktiga anfallsuppsättningen vi har jst nu. Bara att köra på och tata får gärna prova Messi bakom trion där fram någon match, kommer att bli Kaoz!
Barcelona koeman92
2014-01-27 21:56
Barcelonistas Haha well knowing Swedish people.. De lär väl hellre vilja se sin älskade Zlatan än riktig fotboll. Nåja, de vet inte vad de missar :)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-27 21:39
Leverkusen PSG huvudmatch? Haha idioter tror dom på allvar att folk vill se den matchen? Den mest intressanta matchen är Shitty - Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2014-01-27 21:07
Känns som att vi förra säsongen byggde på att Messi skulle vara målskytten, med Tata känns det som att dom har byggt mer på att Messi även ska agera playmaker. För även om han gör färre mål så gör Barca som lag lika mycket mål, vi blir mer svårlästa då. Messi kommer såklart leverera mål med det känns som att hans fokus mer ligger på att dra till sig en massa försvarare för att sedan slå en magisk passning som leder till mål.
Barcelona Baronen
2014-01-27 20:57
B-Guden

Vi har gott om spelare som kan dribbla och ta sig förbi sin motståndare. Jag tycker Alexis gör sin gubbe betydligt oftare nu än förr.
Visst, ibland ser han ju livrädd ut när han får bollen, men det skiter jag i. Han producerar och levererar samt lägger ner ett otroligt jävla jobb.
Alla kan inte ha samma uppgifter.
Barcelona -SAMI-
2014-01-27 20:50
ElTriplete
Haha eller hur?? Jag själv blev fan chockad att de visar City Vs Barca på tv6. Men bara för du skrev nu så kommer de ändra kanske hahaha:)
Barcelona ElTriplete
2014-01-27 20:48
-SAMI- Haha, hur kan man lägga Leverkusen - PSG som huvudmatch den kvällen? Sjukt men bra för oss! :)
Barcelona B-Guden
2014-01-27 20:47
@Baronen:

Hatar när han ska börja dribbla, han kan inte det han står och stampar med fötterna i backen och vet inte vart han ska ta vägen, hur ofta leder hans "finter" till nåt bra? han vänder och vrider men får aldrig nån fördel av det snarare nackdel
Barcelona Baronen
2014-01-27 20:40
Jag förstår er inte. Alexis har spelat 17 matcher i ligan, gjort 12 mål och 5 assist.

Hur får ni det till att vara dåligt? Han spelar liksom med två av världens största anfallsstjärnor i laget.

Det är riktigt jävla bra om ni frågar mig.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-27 20:39
Har lovat mig själv att skriva detta utan att sucka och det går ut till alla som inte vet vid det här laget, alltså inte till någon enskild : Pedro är en kantspelare i Barcas (väldigt) speciella 4-3-3 modell. Hand primära roll är inte att ösa in mål utan snarare bredda spelet så våra centrala genier kan sätta igång magin, så som Iniesta, Messi och Fabregas. Samma sak gäller Alexis på andra kanten. Därför kommer Pedro aldrig att göra lika många mål som Messi och därför kommer Alexis aldrig att spela likadant som han gjorde i Udinese. Dom har helt andra uppgifter helt enkelt. Hur kan man inte veta detta som Barcafan vid det här laget? Att då både Pedro och Alexis har hängt 12 kassar var redan i januari är enligt mig en enorm bedrift och självklart spelade Messis skada en stor roll i detta men ändå! Tycker att båda har stått för en lysande säsong hittills. Summa sumarum: Pedros primära uppgift är inte att ösa in mål. Accepterar man detta faktum så förstår man varför killen får spela så ofta och varför han, inte minst i tränarens ögon, ses som bland dom bästa i laget och egentligen aldrig sviker en.
Barcelona -SAMI-
2014-01-27 20:37
Varseguuuud
Barcelona -SAMI-
2014-01-27 20:36
Har bästa nyheten! Jag går in på tvmatchen och kollar vilken Cl match som visas den 18 på tv och ser att tv6 visar City Vs Barca. Sjuuuuuukt glad!!!
Barcelona Lion24
2014-01-27 20:31
När jag såg Barca-Malaga matchen så såg jag när Alexis försökte komma förbi 1eller 2 spelare på sin högerkant ganska nära mittlinjen men misslyckas. Vad gör han då? Jo han passar Messi som befinner sig centralt och är GROVT markerad, det är inte vilken passning som helst utan en höjd boll mitt på plan som, om det var tänkt för inlägg. För att spela i Barcelona så ska du inte bara vara snabb, teknisk o.s.v utan en av de viktigaste egenskaperna är att du ska vara smart, fotbollsåret. Alexis är LÅNGT ifrån att vara det.
Ronaldinho the original
2014-01-27 20:29
United på väg att köpa mittbacken Musacchio från Villareal. Hans agent säger att prislappen bör ligga på 180 miljoner kr. Ligans bästa mittback den här säsongen. Skulle verkligen vilja se honom för 180 miljoner kr. Minst att någon härinne sa att han kostade runt 300 miljoner kr, då är väl 180 kr rea? Källa: Marca
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-27 20:26
Jag vill bara säga att jag är Inget fan av Alexis eller Pedro. Både gör tok för lite mål för att spela i Barca. Som Pele sa " jag hade gjort 2000 mål i Barca" de sa han till Xavi. Min poäng är tydlig, älskar mest Puyol i laget men min kärlek för Barca är enorm. Både Pedro och Alexis är typ likadana men skillnaden är att Alexis kan dribbla sig för sin gubbe utan någon hjälp via passning. Pedro behöver den passningen för ATT gå förbi sin gubben allt för ofta. Personligen så har jag inte emot Pedro men han har fått så många chanser så det finns inte. Men han kommer aldrig bli såld för han är en " Barca produkt ". Den största fördelen Pedro har är att han är Van vid Tiki Taka spelet och det är inte Alexis. Hade Mario eller klose eller Benteke så kan jag lova er att Alla dem hade gjort mer mål än Pedro. När du har en sån grym spelare som Messi och han gör sjuka passningar. För hans passningsfot är dödlig. Mario.M hade gjort minst 20 eller 25 mål. Sätt Messi i Bayern, kan lova er att Mario hade gjort 30 mål. Hur som helst så uppskattar jag att folk kan diskutera som normala människor. Så all cred till er kära culés.
Ronaldinho the original
2014-01-27 20:01
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Alexis gör inte bara för lite mål och assist för sin prislapp utan han tillför inte någonting spelmässigt också. Tycker att du beskriver Sanchez mer när du skriver att Pedro missar för många lägen. Om du säger att Pedro gör bara mål när han blir framspelad vad gör Sanchez för mål då?? Målet mot Real var snyggt men Pedro gjorde nästan en likadant mot Getafe ( som du skrev att Pedro fick passningar rakt igenom). Pedro passar in bättre i vårt spel än Sanchez,Bättre avslutare,snabbare,bättre på att utvärdera sina lägen,tvåfotad och Pedro kan göra mål trots att han haft en dålig Match. Vad gör Sanchez till en bättre spelare för Barcelona än Pedro?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-27 19:56
[Carles Puyol 5] Jag har inte kallat dig för troll. Det enda i mitt inlägg som var riktad mot dig var att jag fann det ganska komiskt att du ville sälja Pedro som är en del av den ursprungliga Barcafamiljen som Peo byggde upp. Han har en enorm erfarenhet och är ruskigt rutinerad för sin ålder, han har vunnit allt som går att vinna på både klubblags och landslagsnivå. Sånt säljer man inte eftersom allt inte mäts i mål eller statistik. Han har ett hjärta som verkligen klappar för klubben och han har aldrig någonsin satt sin fot på planen och inte gett 100 procent för laget. Han är extremt populär och omtyckt i omklädningsrummet och han tillhör grundstommen i dagens FC Barcelona. För mig är han untouchable och jag skulle aldrig vilja ha honom såld även om han hamnar i en fornsvacka resten av sin karriär. Och jag tror att Barcaspelarna håller med mig. Pedrito ska ingenstans, du kan sluta dagdrömma. Jag respekterar din åsikt men det finns ingen chans att han säljs.
Barcelona Tatinho
2014-01-27 19:45
@Tatinho:

Annons: