/spanien/barcelona/forum/5658.aspx/spanien/barcelona/forum/5658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-29 20:32
Haha du vill verkligen att Bayern ska torska va?:P Sen är det imponerande att spanska ligan rankas högst, trots att England har plundrat ligan på bra spelare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-29 20:29
Yeeeees, Stuttgart leder mot Bayern M. 1-0 :)
2014-01-29 20:26
Detta är bevis på att La Liga dominerar helt klart. Internationella federationen för fotbollsstatistiker och historiker har kommit med sin årliga ligaranking. Roligare för spanjorerna som toppar listan för England. IFFHS släpper årligen en ligaranking där man jämför de olika ligorna utifrån en rad olika kriterier för att komma fram till vilket land som egentligen har den bästa ligan. Svaret blev Spanien - för fjärde året på raken. Källa, fotbollskanalen.
Barcelona LeoMessi
2014-01-29 20:21
Är bilbao den regnigaste staden i världen? Varje gång dom spelar på san mames så spöregnar det haha
Barcelona LeoMessi
2014-01-29 20:04
ElTriplete (Barcelona) Jag vill inte ljuga för dig nu men jag ska berätta var jag fick den siffran ifrån. När jag var i Barcelona förra sommaren så frågade jag en som jobbade på hotellet som jag bodde på, jag frågade honom var snittpriset på en biljett brukar ligga på (detta var i ligan) och då sa han att det i snitt kostade 50 euro för en halvbra plats. För övrigt så streamade jag och han samma match en kväll, hans stream var ca 20 sekunder före min och han förstörde messis hattrick mot Brasilien för mig! Han kom springandes från reception och skrek att Messi hade gjort mål Hahah
Barcelona ElTriplete
2014-01-29 19:58
LeoMessi 50 euro kostar det inte väl? Läste att när vi mötte Getafe i cupen kostade biljetterna 8-9 euro.
Barcelona LeoMessi
2014-01-29 19:57
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Att vi alltid spelar så jäkla sent påverkar publiksnittet. Hur kul är det att kolla på en match som slutar vid midnatt när man ska jobba tidigt på morgonen? Sen är det dyrt och det är inte lika många som kan slänga 50 euro för en ganska dålig pants mot ett skitlag.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-29 19:23
@FCBlaugrana:
Usch alltså!! Inte undra på att Spanjorernas ekonomi är så dålig.. Vill de köra ner La-ligan till konkurs får de gärna fortsätta spela samma tid varje år.. En fråga till. Är det bara jag eller har publiken svikit våra hemmamatcher den senaste säsongen? Eller har det att göra med att vi spelar så sena matcher varje vecka..??
2014-01-29 19:18
@Gonzalez_Barca:

Hehe.. ser man.. njut av solen nu går jag lägger mig..
Barcelona Sir Alexis
2014-01-29 19:16
@Barcelonistas:

och i England är det Manchester United
Barcelona Barcelonistas
2014-01-29 18:46
Eduardo Iturralde (ex-Liga referee, 1995-2012): "The majority of the referees in the Liga are Real Madrid fans." [cuatro]

Haha någon som är förvånad? :)
Barcelona the cameroonians
2014-01-29 18:31
Busquets, Xavi och Alves är inte med i matchtruppen ikväll utan vilas helt.
Även Dongou lämnas utanför nu när Afellay är tillbaka.

Hela truppen;

Pinto, Valdés
Montoya, Adriano, Piqué, Bartra, Puyol, Masche och Alba
Song, S. Roberto, Cesc och Iniesta
Messi, Alexis, Pedro, Tello, och Afellay

Trolig startelva

Pinto
Montoya, Bartra, Puyol, Adriano
S. Roberto, Song, Iniesta
Alexis, Messi, Tello
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-29 18:26
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Tata Martino: "We play many games at 10pm lately. I'm sometimes afraid the players will fall asleep at half-time..." Så ja hehe
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-29 18:25
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Sydamerika! :D

Är i Chile just nu så jag ser matchen klockan 18, helt perfekt efter en dag på stranden. :)
2014-01-29 18:09
Såg nyss att vi spelar klockan 22:00.. Helvete!!! Varför spelas våra matcher så sent? Är det en plan från det spanska fotbollsförbundet att vi inte ska ha så många tittare?? Vi spelar alltid de mest obekväma tiderna? Vilken grupp av tittare siktar sig La-liga in på?? USA, Afrika, Asien, EU eller Australien? Jag fattar Nadaa!! Finns det någon diskussion eller har det funnits om det här ämnet Spanien??.. Dessa spanjorer alltså,,,
Barcelona ElTriplete
2014-01-29 18:01
Kul matcher ikväll faktiskt! 20.00 Bilbao - Atletico 20.45 Tottenham - City 22.00 Barca - Levante Man kan switcha lite mellan Bilbao och Citys matcher. :)
Barcelona Neymessi
2014-01-29 17:48
Det är svårt att säga vilket lag som har störst chans att vinna VM. Det finns många lag som är otroligt starka.
Drömmen är att Leo får lyfta VM- pokalen och jag tror att Argentina har goda chanser. Argentina känns lite som Man. City, dvs grymt anfall men en del frågetecken i defensiven.
Riktigt tråkigt att Sverige inte är med :/
Ronaldinho the original
2014-01-29 17:24
Baronen (Barcelona) 1.Neymar 2.Messi 3.Thiago Silva Brasilien vinner VM där både Neymar och Silva blir tungan på vågen i finalen mot Messis Argentina. Messi vinner skytteligan och Neymar blir vald till VM bästa spelare. Mark My Word!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-29 17:21
@Shaappaa:
"Moc, moc!"
Jhäger
2014-01-29 17:07
Det här med att Barca tittar på Albornoz tror jag inte är helt taget från ingenstans. Tittar du på hans uppsida så kan det definitivt vara en spelare för Barca om något eller några år.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-29 16:09
Baronen Du glömde neymar
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-29 15:52
@kingrodrigues:

Så går du längst ner så visas en startelva, så trycker du på "Seasonal" istället för weekly.
Barcelona Júnior.
2014-01-29 15:37
@Shaappaa:
Jag tycker att det är en ganska charmig bild. Man får respektera att spelarna har ett liv utanför fotbollen också. Hade det varit under träning, match, möte etc, då hade det varit en annan femma.
Barcelona kingrodrigues
2014-01-29 15:18
Fcbblaugrana Länka igen?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-29 15:01
Enligt Whoscored är Ter Stegen Europas bästa målvakt såhär långt denna säsongen!

Otroligt bra gjort för en så ung målvakt.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2014-01-29 14:44
Hej på er alla. Ville bara säga att veckans Måndag hela veckan ligger uppe nu och det diskuteras bland annat det som har kommit att kallas för Neymargate. Detta är också den 50:e delen av denna serie och vill tacka alla som läser och följer denna serie.

Ha det bra alla och fortsätter vi spela som vi gjorde i helgen så kommer även denna säsong att bli ihågkommen.

Visca!
2014-01-29 14:40
Är sjukt stolt över Barca <3. Att vi låter våra talanger spela och tar hand om dem, förutom Thiago.
2014-01-29 14:33
FIFA och Uefa borde göra något. Man kan inte hålla på så här. Köpa spelare efter spelare. Nyligen köpte dem Salah. Chelsea har 23 spelare utlånade om jag har förstått de rätt.. Helt sjukt säger jag bara. Barca skapar talanger medans City och Chelski köper talanger.
2014-01-29 14:24
Bayern borde få en varning av Uefa. Snart har dem hela Dortmund och hela Bundesliga.
Barcelona Neymar N11
2014-01-29 14:24
titta på länken om ni har tråkigt, en av tidernas bästa match som hade allt.
Annons: