/spanien/barcelona/forum/5650.aspx/spanien/barcelona/forum/5650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior.
2014-01-31 19:48
Ronaldinho the original

Det beror helt och hållet på hans utvecklingskurva. Det som tilltalar de flesta med Oli Torres är att han i sitt spel är väldigt likt Xavi. Det ser man framför allt i u-landskamperna då han har samma roll som Xavi.
Ronaldinho the original
2014-01-31 19:39
Ni som ville ha Oliver Torres som Xavis ersättare kan ni vara snälla och berätta mer om honom. Vet att han är en stortalang men kan han axla Xavis roll om typ 2-3 år. Ser att han blev utlånad till Villareal precis.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-01-31 19:15
Lider med Spurs supportrarna. ;( waddlehoddle (Tottenham) 2014-01-31 17:53 En liten reflektion. Tänk om vi plötsligt sista minuten-värvade näst bästa spelaren i franska ligan, den mest lovande talangen i Serie A / framtida parhäst med Messi & Aguero i Arg samt en av de målfarligaste spelarna i La Liga som också har presterat mycket bra i spanska landslaget? Mumma va? Precis, vi har redan gjort detta - dags att låta Capoue, Lamela och Soldado spela och prestera på denna nivå! Då kommer vi fixa CL, garanterat!
Barcelona the cameroonians
2014-01-31 18:44
Barcelona går officiellt ut och dementerar ryktena från Marca om att klubben har erbjudit Valdés en kontraktsförlängning.

Ser sambandet med att Bartomeu vill göra klubbens agerande mer transparent än hans föregångare gjorde.
Barcelona knoxxx
2014-01-31 18:33
Bästelona

Jag skulle inte tacka nej till David Luiz. Skulle inte heller kalla honom en medelmåtta då han redan spelar för ett av Englands bästa lag liksom det brasilianska landslaget.

Men jag förstår också vad du menar. Jag skulle givetvis hellre vilja plocka in Zouma eller Thiago Silva, men då vi inte direkt är världsbäst på värvningsfronten är Luiz det bästa vi kan få.

Hellre honom än Chyg, liksom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-31 18:23
koeman92

Det var det jag tänkte när de skrev "När de skrev, vad äter dessa afrikaner, hästar eller"?

Barcelona koeman92
2014-01-31 18:10
^^FreeYourMind*Think*Reflect^^

Länktips:
2014-01-31 17:55
@LeoMessi:
Det här skrev jag till "Carles Puyol 5 (Barcelona)" Det är till dig också.. "(övriga får ursäkta mig menar inte att spamma forumet men jag kunde inte låta det gå förbi)" Låt mig då upplysa dig om något som kallas genetik. Det är nämligen så här att har du föräldrar som är kineser så får du små ögon och om pappan och mamman är korta kommer du att ärva deras gener. Om du däremot är från Västafrika, då tänker jag på länder som Nigeria, Kamerun, Kongo och om din pappa är en muskelberg till genetiken så kommer du att ärva den genetiken. Medan Östafrikanska länder som Somalia, Eritrea har en annan genetik än deras bröder från Västafrika. Somalier och eritreaner är ofta smala och lång medan de andra är storväxta och muskulösa P.s Afrika är inte ett land utan en kontinent med många olika folkslag, kultur, religion och olika länder.
Barcelona No Busi - No Party
2014-01-31 17:55
Översittare, höga hästar och ekonomi betyder inte ett jota om du inte lyckas locka hit spelare/bibehålla befintliga spelare.

Det är dags att börja hänga med på svängarna, klubbarna där ute förstärker i strävan efter en hållbar evolution, något att stå på i framtiden. Handen på hjärtat, hur stor är sannolikheten att La Masia producerar nya konstnärer?

Ne, det är dags att börja arbeta som vi vanliga människor gör Zubi för fan.
Barcelona the cameroonians
2014-01-31 17:51
Angående Afellay så blev han, liksom Puyol och Montoya inte uttagen i 18-mannatruppen som tar sig an Valencia i morgon.

Däremot är Alves, Xavi och Sergio med igen.

Tydligen gjorde Neymar sin första träning ute på plan idag sedan skadan.
Dock tränade han på egen hand.

Messi fortsätter att träna individuellt efter de vanliga träningspassen för att komma tillbaka i hundraprocentigt skick snabbast möjligt. Det visar alltså att han fortfarande inte är helt fit och det kan förklara varför en del klagat på att han inte springer tillräckligt.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-31 17:50
En bra tränare är en tränare som lyckas hålla laget inom eliten med mindre resurser. Vi hade tur att våra spelare blev världsklass. Xavi, Iniesta, Messi, Pedro och Busi till exempel. De flesta lag måste värva dessa spelare för att nå den nivån som vi gjorde. Sen att Pep är katalan och en fotbollsgeni är bara otroligt. Vår klubb har haft mycket tur. Ronaldinho, Messi, Pep, Xavi, Iniesta, Busquets och Puyol. Vem hade kunnat tro det?
2014-01-31 17:47
@[Carles Puyol 5:

Låt mig då upplysa dig om något som kallas genetik. Det är nämligen så här att har du föräldrar som är kineser så får du små ögon och om pappan och mamman är korta kommer du att ärva deras gener.

Om du däremot är från Västafrika, då tänker jag på länder som Nigeria, Kamerun, Kongo och om din pappa är en muskelberg till genetiken så kommer du att ärva den genetiken.

Medan Östafrikanska länder som Somalia, Eritrea har en annan genetik än deras bröder från Västafrika. Somalier och eritreaner är ofta smala och lång medan de andra är storväxta och muskulösa

P.s Afrika är inte ett land utan en kontinent med många olika folkslag, kultur, religion och olika länder.

Jag tror inte du menade illa men det luktade okunnighet.
Real Madrid Kaktus
2014-01-31 17:39
Barcelonistas

Nu är du inte den vassaste kniven i lådan, du ska alltså i all evighet jämföra Guardiola med alla tränare? Och alla som vinner färre titlar är värdelösa? Skräpning nu, bättre kan du. Arsene Wenger har gjort det väldigt bra med dom förutsättningar han haft, ny arena, en minimal budget. Nu när deras arena är snart avbetald, när deras ekonomi är i tip top form så värvade han Özil, och titta, direkt så är dom med i titelracet.

Mitt mål med alla dessa inlägg är att vi som håller på världens största lag skall vara lite ödmjuka, alla kan slå neråt, det är inget häftigt med det.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-31 17:29
Wenger är långt ifrån en framgångsrik tränare den muppen har inte vunnit ett skit på 8 år och folk kallar han framgångsrik?.

Arsene Wenger blev tränare för Arsenal 1998 och idag är det 2014 han har alltså på 16 år lyckats vinna 7 titlar med Arsenal. Pep Guardiola vann 6 titlar under sin första säsong i Barcelona det säger väll allt?.
Real Madrid Kaktus
2014-01-31 17:25
Rambla

Ge upp, du var ute och cyklade, acceptera det och gå vidare. Nu ifrågasatte jag inte hur länge du varit culé så du behöver inte inta förvarsställning. Hur Barca såg ut för 15 år sedan är inte relevant. Barca har varit attraktiva och framgångsrika länge nu.

Vad som skall hända med Kim? Ja han är ju bara lånad fram till sommaren, så jag vet inte vad du gormar och gråter ut över? Hur är Wenger ute efter alla unga spelare? Det är Arsenals affärsmodell, man värvar ungt och raffinerar talangen som redan finns. Han la ett bud på Tello och blev nobbad, han lade ett bud på Morata och blev nobbad. Vad finns det och bli så pass upprörd över? Det är bara för Barca och tacka nej om man inte vill.

Sluta vara så arrogant och sprida så mycket hat, du påverkar dom yngre grabbarna som redan drivs av hat i sitt supporterskap. Det är ett ständigt gnäll på andra klubbar från ditt håll tyvärr.
2014-01-31 17:23
@The Reporter:

Undrar bara en sak?

Varför ska vi ha den trebenta Luize när vi kan värva Seria A's bästa mittback, nämligen Mehdi Benatia.

Jag tycker att han kan stanna i Chelsea och göra livet surt för dem..

P.s på tal om Chelsea, vilken beast till mittback de köpte? Kurt Zouma men jag föredrar Mehdi alla dagar i veckan än alla andra mittbackar därute i fotbollens värld..
Barcelona Tiki-Taka
2014-01-31 17:22
Rosell var grundproblemet ! Nu när han är borta så kommer väl Valdes in på andra tankar......
Barcelona Rambla~
2014-01-31 17:10
Så nu när vi nästan gjort klart med en ersättare till Valdes, då vill han lyssna på kontraktsförslag? Varför passar det nu? Dessutom, den lönen kan man fan inte betala ut till en målvakt anser jag.
Barcelona Rambla~
2014-01-31 17:07
Kaktus

Vad snackar du om? Vadå översittare, höga hästar och håller på ett framgångsrikt lag och bla bla? Var var du när jag satt och grät efter nästan varje omgång när vi sålde Figo, presidenten Gaspart förstörde klubben med sina idiotiska värvningar av medelmåttor? Sex tunga år utan titlar och allt var ett enda mörker. Jag har nog fan gått igenom ett och annat jag med som barcasupporter. Du verkar inte förstå vad jag menar?

Ska man värva ersättare så fort en spelare råkar vara skadad? Då skulle tex Barca behöva värva en ny spelare efter varje vecka. Vad händer när Ramsey kommer tillbaka då? Ska Kim upp på läktaren då?

Nej, jag påstår mig inte veta mer än Wenger. Uppenbarligen är det han som har en framgångsrik karriär som tränare och inte jag. Jag har väl rätt att få ha en åsikt ändå? För mig känns det som att Wenger alltid ska ha det senaste, den spelaren som är i ropet, talangen alla snackar om fast han egentligen inte behöver spelaren. Likadant som Chelsea nu håller på med och lånar ut sina 60 spelare eller hur många det nu är.

Ronaldinho the original
2014-01-31 17:01
Barcelonistas (Barcelona) Tror nog att majoriteten (inklusive mig) vill ha honom i truppen. Håller med dig om att han är en perfekt truppspelare.
Real Madrid Kaktus
2014-01-31 16:57
@Barcelonistas:

HAHA! Tänkte precis på samma sak, det där är mitt finaste minne av Afellay, hoppas han stannar!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-31 16:55
Bara jag som vill ha kvar Affelay? Tycker det där är en bra truppspelare som man dessutom kan slänga in sista 15. Vem minns inte hur han 2011 fick Marcelo att käka gräs för att sen senare lägga in en perfekt boll till Leo?
Barcelona NoGo™
2014-01-31 16:50
@RafaelH117 på twitter.

Radio Marca: Valdés willing to listen to Barcelona's renewal offer. €10m/year but not willing to cover the extra €20m Monaco would pay.

Valdés renewal doesn't affect Ter Stegen signing as far as I know, will look into it, he's still set to sign.

Offering Valdés €10m/year would break Barcelona's entire wage pyramid. Doubt they did it.

Ibi tackade nej till Villarreal,

Afellay has rejected a loan offer of Villarreal. He hopes to get playing time at Barcelona and doesn't rule out going to the World Cup. [md]
Real Madrid Kaktus
2014-01-31 16:46
Rambla Det är väldigt enkelt och vara en översittare, vifta med hela handen samtidigt som man sitter på sina höga hästar när man håller på ett lag som Barca eller Real. Varken Milan eller Arsenal har dragningskraften eller ekonomin att värva vem dom vill. Speciellt Milan är en fattigmansklubb som inte har mycket och locka med, vare sig det är löner eller sportsligt. Adel Taarabt är en talangfull spelare som dock inte har någon disciplin eller lagkänsla. Kim Källström värvades eftersom Aron Ramsey är borta i flera veckor, så Kim blir reserv åt Ramseys reserver med andra ord. Som sagt försök vara lite ödmjuk, det är lätt och vara häftig när man håller på ett framgångsrikt lag som har både dragningskraft, sportsligt som ekonomiskt. EDIT: Ett tillägg bara, vad vet du egentligen om vad Arsenal behöver? Är du mer kunnig än Arsene Wenger? Du skriver på Svenskafans och Wenger tränar ett EPL lag. Saken är att Arsenal vill värva Draxler eftersom Rosicky försvinner till sommaren så Arsenal kommer spela såhär: Cazorla-Özil-Draxler
Barcelona Rambla~
2014-01-31 16:45
@Ronaldinho the original:

Hm, skola om en spelare som kostar så mycket? Är det verkligen så genomtänkt när det finns "färdiga" forwards till mer humana summor? Ok, Draxler är en stor talang och kostar därför väldigt mycket. För framtiden kan det säkert bli en nyttig värvning.

Det jag stör mig på är att de lägger bud just de sista dagarna på spelare de egentligen inte är intresserade av, spelare som långt ifrån är förstavalet. Som tex med Tello, säkert också Källström och det finns garanterat fler som vi inte ens fått läsa om. Måste man verkligen värva spelare som man egentligen inte behöver?
Ronaldinho the original
2014-01-31 16:32
Håller med dig i allt du har skrivit men vill bara informera dig att Wenger ville skola om Draxler till en forward så som han gjorde med RVP och Henry.
Barcelona Rambla~
2014-01-31 16:25
Asenal har varit och ryckt i Tello men fick nobben av Tata. Handlade om lån resten av säsongen.

Vad är det med denna klubb alltså. I varje fönster får de panik de sista två dagarna och försöker värva vad som helst över hela Europa i någon sorts panikvärvning. Hur fan planerar den klubben för framtiden kan man undra? Inga genomtänkta värvningar alls känns det som. Källström när de behöver en anfallare? Eh, jaha. Wenger har tydligen som mål att ha alla europas mittfältare i en och samma klubb. Vad fan ska de med Draxler till tex? Räcker det inte med Özil, Cazorla och de andra de redan har?

Milan sen då är ju lite roliga också. Taraabt? Hehehe, varför envisas de med att värva medelmåttor som inte ens platsar i engelska bottenlag utan blir bänkade? Han platsade inte ens i QPR som åkte ur och platsar heller inte i bottenlaget Fulham. Milan som säkert har över 30 spelare i sin trupp fortsätter ändå att värva mittfältare som inte räcker till i andra klubbar. Man får endast registrera 25st spelare till CL. Jag vet inte hur det är i Serie A men gissar att 25st gäller även där för ligan. Vad fan gör de andra spelarna en hel säsong som inte kan registreras? Spelar vänskapsmatcher i Quatar under vinteruppehållet? Spelar de utan lön? Seriöst, spelare används nästan som boskap i Italien. Halvägarskap, spelare som värvas in bara för att användas i andra affärer osv.

Alltså, jag blir inte klok på vissa klubbar.
Barcelona Rambla~
2014-01-31 15:59
@NoGo™:

Knappast någon spelare som skrämmer. :)
Barcelona Rambla~
2014-01-31 15:56
@Treyh:

Vidic? Inte lite väl skadebenägen? Lite för gammal också kanske?

Jag fattar inte varför man inte är med och försöker få tex Zouma när han tydligen kan värvas för ett humant pris.
Ronaldinho the original
2014-01-31 15:56
Tur att Mangala och Fernando (om dom nu går till city) inte får spela CL.
Annons: