/spanien/barcelona/forum/5649.aspx/spanien/barcelona/forum/5649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-04-24 14:19
Klubben borde seriöst erbjuda silverräven ett jobb inom klubben, en av mina favoritspelare.
Barcelona Vampíro
2014-04-24 14:10
Ja visst Van Bronckhorst, glömde bort honom totalt. Han var absolut stabil speciellt under de två åren vi vann ligan och CL. Annars är Sylvinho ett annat exempel på gammal Arsenal spelare som vart bra i Barça. Även om han var i Celta ett par år emellan. Men det blir oftast fiasko.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-24 14:04
Gio var en lyckad värvning som höll fler än 1 säsong. Men han är också den enda!
Barcelona Vampíro
2014-04-24 14:01
Vi fick en världslkass säsong av Henry resten av värvningarna från Arsenal är besvikelser. Undvik att värva spelare med losermentalitet.
Barcelona Gabriel
2014-04-24 13:53
Hah, dom är livrädda på Arsenals forum. Lugna ner er, majoriteten här inne vill inte ha Özil så ni får gärna behålla honom. Maken till ojämnare spelare har jag inte skådat. Gör oss alla en big fat favour och håll hårt i alla era spelare så ni slipper ruinera vår klubb med misslyckade värvningar som inte håller måttet för oss. Petit, Overmars, Hleb, Fabregas, Song - jag skulle inte ens köpa ett antivirusprogram av dem till min redan virusinfekterade dator då jag är säker på att det hade förstört min dator än mer om det köptes ifrån Arsenal.
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-24 13:41
Med Vidal i laget så hade vår spelstil förändrats markant. Det hade förändrats till något som jag tror är nödvändigt för att konkurrera på alla fronter igen. Allt handlar om hur man vill bygga upp den nya generationen av Barcelona under sommaren. Vill man värva in spelare som Reus och samtidigt få ut det optimala ur Neymar så är spelare av Vidals kaliber mest gynnsamt. Spelet kommer automatiskt då bli rakare och anfallet kommer ske snabbare. Xavi brukar vara skillnaden mellan 65% i bollinnehav istället för 55% (rent generellt). Vi ser exempelvis hur bollinnehavet minskar drastiskt när Cesc och Iniesta får spela tillsammans på mittfältet och hur mycket rakare vårt spel blir. Väljer man då att värva in en efterträdare till Xavi som besitter liknande kvaliteter så bör man inte gå efter Reus då chansen finns att han blir lika statisk ute på kanten som Sanchez är idag. Man måste ha en vision innan man gör dessa supervärvningar och inte bara värva för sakens skull, á la Perez. Jag själv är för en värvning av Vidal eller Pogba snarare än Gundogan eller Kroos. Med de sistnämnda i laget så tvekar jag på att nödvändiga förändringar kommer ske rent spelmässigt. Man kommer liksom fortsätta på samma naiva spår i hopp om att vi kommer bli "Barcelona anno 2010" igen när vi egentligen har blivit beta version av Peps Barcelona.
Real Madrid Hashomi
2014-04-24 13:24
Ruskigt imponerande match igår, två giganter som visade upp en rejäl kraftmätning. Det är sjukt att vår säsong i princip är död medan Real och Atletico är klubbarna som spelar CL och slåss om ligan. Detta är nog den sämsta säsongen jag fått uppleva som culé.

Sen Özil? Han är inte tillräckligt bra för Real, då är han inte tillräckligt bra för oss heller.
Jeffson
2014-04-24 13:22
Skulle mer vilja kalla Isco för Iniesta beta 0.5 snarare än 2.0 ;) Nej jag hoppas verkligen inte att det ligger någon som helst sanning i Özil-ryktet. Ska vi ha mittfältare i år (förutom Rafinha) så ska det antingen vara en som kan ta över efter Xavi, typ Oliver Torres eller Gundogan, eller ett energiknippe likt Vidal eller Pogba. Med andra ord, jag är helt inne på Gabriels linje vad gäller mittfältsfrågan. Men viktigast av allt är såklart målvakt och mittback. Ter Stegen verkar ju i stort sätt vara klar och in med en riktig jävla monstermittback Hummels/Mangala/Benatia PLUS Laporte. Inget snack nu. KÖP! Är så jävla trött på det här. Sen kan man eventuellt koncentrera sig på mittfältet och Reus om man tycker att det är nödvändigt. Men då får Tello plus någon av Alexis/Pedro röra på sig.
Barcelona Gabriel
2014-04-24 13:04
Bara en jävla gång vill jag läsa ett rykte som gör mig glad. Kan jag inte få gå in på EMD eller SPORT någon gång och läsa något om Hummels, något om Mangala, något om Reus, något om Pogba, något om Vidal, något konkret rykte som faktiskt verkar ha lite sanningshalt i sig - något saftigt rykte som gör mig glad och får mig att le lite under dagen.

Nej nej nej, jag har under år fått läsa rykten om Zlatan, Song, Fabregas, osv - ingen av dessa rykten gjorde mig glad alls, snarare tvärtom. Samma shit e det nu med David Luiz och Özil, vad händer härnäst? Vermaelen eller Rio Ferdinand?

Ge mig BRA RYKTEN, även om det bara är rykten så påverkar det mig!
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:59
Hade man velat ha en "type Özil" borde man förra säsongen gått all in på Isco innan vår värsta konkurrent köpte honom. En bättre spelare dessutom som är Iniesta 2.0 och har potential att bli hur jävla bra som helst.
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:58
Bàckis

Vidal äter upp Fabregas, han tar utan tvekan hans plats i startelvan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-24 12:57
NeymarN11

Vem är det som går ut med det där? Inte för att jag tror att det är hittepå, utan för att den informationen är väldigt relativ. Totala summor säger inget om kvaliteen eller KVANTITETEN på spelarna, såååååå...... whats up? Vad försöker dom få sagt med det liksom? Haha
Barcelona Bàckis
2014-04-24 12:56
------Iniesta---------------------------
--------------------------Fabregás---
---------------Busquets--------------

Säg att vårt mittfält skulle formeras så kommande säsong, vart skulle i så fall Vidal främst planeras spela? På Cesc position eller Busquets?
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:55
Gundogan, Pogba, Vidal, Oliver Torres, Koke, Kroos, Rakitic - alla dessa före Özil.
Barcelona Neymar N11
2014-04-24 12:53
Since Zubizarreta became sports director, in the summer of 2010, Barcelona bought players for 198,5M and sold for 113M. [via sport bs] :)))
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:52
Är inne lite på SPORTs kommentatorfält kring Özil ryktet och alla där inne är överens.

"Vi borde aldrig köpa en enda spelare från Arsenal igen!"

"Özil ger dig en bra match och tre dåliga"

"Ska vi köpa en tysk mittfältare så är det Reus som är mycket bättre"

Osv, så låter det. Barça kan inte vara så dumma… Lol, jo det kan dem!
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-24 12:46
@barcastuff: Vilarrubi (vice president): "The changes in the squad this summer won't be a revolution. It will be an evolution." [tv3] Ja du mycket snack lite verk va?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-24 12:44
Gabriel

Du har helt rätt, Özil ryktet ska vi ta med nypa salt då vi verkan har rätt konstellation gällande taktik och så är det helt fel spelartyp som vi är i behov utav.

Nu får dem fan värva rätt, jag ser hellre att vi får in spelare som Kroos,GundoganmVidal,Pogba än Özil som må vara en bra spelare inte riktigt passar bygget.
Barcelona Vampíro
2014-04-24 12:40
Frågan är dock om vi kommer köpa nån mittfältare. Rafinha återvänder med största sannolikhet i sommar och då har vi alltså redan där fyra spelare för två positioner. Visst kan Iniesta, Rafinha och Cesc spela i anfallet men det är inte optimalt. Den enda anledningen till att värva en ny mittfältare är om någon dvs. Fàbregas lämnar men vi vet alla att det inte kommer hända. Tror nog att vi tyvärr inte ser någon etablerad central mittfältare i sommar, Fàbregas har förtur på platsen, trots att han inte presterar.
Neymar11
2014-04-24 12:35
Gabriel Glöm inte Koke hade suttit perfekt på vårt mittfält samtidigt som vi försvagar en rival i ligan:)
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:34
Nu är visserligen knappast Oliver Torres eller Gundogan några kraftpaket av det fysiska slaget men anledningen till varför jag nämnde dem var pga att jag anser dem vara nästintill optimala ersättare till Xavi.
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:33
Vampíro Alltså jag hoppas verkligen att du har rätt för Özil är helt fel spelare är lägga våra pengar på. Inte nog med att han kommer att hämma Rafinha och blockera hans utveckling, vad vi behöver är styrka och kraft på mittfältet fast spelare som även besitter det tekniska i deras spel. Dessutom är Özil otroligt ojämn, sånna spelare ogillar jag skarpt och kan viker sig nästan alltid mot stor lag. Det räcker med att köpa spelare från Arsenal. Ska vi köpa en mittfältare så finns det andra jag ser hellre. Pogba, Kroos, Vidal, Oliver Torres, Gubdogan. Absolut inte Özil. Nej tack!
Barcelona Vampíro
2014-04-24 12:28
Gabriel Räkna med att han har Perez favorit klausul i sitt nya kontrakt, dvs att han ej får säljas vidare till Barça. Vi ska nog inte behöva vara oroliga, det har vart CL och Barça är utslagna, tidningarna har inget annat att skriva om.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-24 12:27
Thierry Henry Cesc säger sig trivas i klubben, hans famil trivs i staden. Han har större chanser till titlar här. Och återigen klubben jobbade länge med hans värvning. Jag ser det som omöjligt. Har väl iof inget emot att Özil skulle komma, men ser då hellre att vi satsar på Vidal/Gundogan/Pogba.
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:23
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Özil ryktet är taget från intet. Det är helt fel spelare för oss.
Barcelona Thierry Henry
2014-04-24 12:21
@Blaugrana91:
Det är inte alls en omöjlighet att vi skulle kunna byte Cesc mot Özil. Xavi är rutten som f@n. Ändå insisterar Tata med att starta honom match efter match före Cesc. Det är en tydlig indikation på att man inte litar fullt ut på Cesc. Skulle man då fortsatt leta efter någon som definitivt skall ersätta Xavi och man ej har Cesc i åtanke så kan han mycket väl komma att offras. Om du tänker efter så hade det varit en ganska bra lösning för alla parter. Cesc som ej riktigt kommit in i det i barca (mycket pga av att han aldrig får fullt förtroende) får återvända till sin andra klubb i sitt hjärta och sitt andra hem. Özil får komma tillbaks till la liga och spela för klubben han älska som barn samtidigt som han får chans att ge real en knäpp på näsan som negligerat honom. Och varken Arsenal eller barca tappar något i kvalitee då båda spelarna i mitt tycke är precis lika bra men ej kommit in fullt ut i sina nya miljöer av olika anledningar. Özil har lite mer speed och fysik. Vilket är precis det vårat mittfält saknar för tillfället
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-24 12:19
Neymar11

Känner nog likadant, lite besviken är man ändå på Bayern, men Real är som sagt inget dåligt lag och de har erfarenhet av försvarsspel och vindsnabba forwards (Not Benz) Just därför är man fortfarande bekmyrad för Bayerns skull, för ett bortamål för Real är inte alls omöjligt för som du säger, Munchens backlinje är inte helt fläckfritt och kan inte jämföras med "Abi - Puyi - Pique - Alves i sin prime, snabbhet, säkerhet, teknik, HJÄRTA!" Det gäller för dom att absolut inte tappa koncentration denna gången för detaljer avgör såna matcher
Barcelona Gabriel
2014-04-24 12:12
Alltså Özil, NEEEEEEEJ! Det är helt, helt, helt fel spelare för oss. Snälla, ni måste inse det här. Vad vi behöver lägga dom pengarna på är en spelare som Vidal, Pogba eller Gundugan - inte Özil. Vi kommer redan att ha Rahina nästa säsong som absolut kommer att hämmas av att Lzil köps in. Skillnaden med att värva en av Vidal, Pogba eller Gubdogan är att dem inte är samma typ av spelare som Rafinha. Nu menar jag inte att Özil och Rafinha är identiska men tillräckligt mycket för att få ut de kvaliteer man vill få ut av e fotbollsspelare. Herregud. Nej! Nej nej nej nej nej! Inte Özil! Fan! NEJ!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-04-24 12:10
Satsa på Rafinha och han kommer bli en legend som Xavi och Iniesta. Att vår ledning släppte Thiago visar att de inte vet ett dugg om fotboll. Det är ekonomer och advokater som sköter det sportsliga. Spelare som Xavi, Pep, Iniesta, Cruyff med flera ska ta hand om klubben och vara president och direktörer. De ska anställa ekonomer som Rosell och advokater som Laporta för att jobba åt de.
Neymar11
2014-04-24 12:08
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat Hade inte vart kul om alla tyckte likadant varje gång:p Men i slutändan så är jag mest besviken på Bayern. Vikten av ett bortamål är för stort , jag har svårt att se Bayern med sin extremt dåliga backlinje (nästan sämre än våran) kommer hålla tätt på Allianz
Annons: