/spanien/barcelona/forum/5645.aspx/spanien/barcelona/forum/5645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-30 18:50
Tatinho (Barcelona) Tack för ditt stöd. Känns som att man blir attackerad för ingenting. Jag ville bara få min åsikt fram men tydligen så är det fel o säga vad man tycker. Men kul att du står på min sida :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-01-30 18:49
The difference between Bayern and Barca compared to Chelsea, Man City, Real and others is the amount of youth players in their squad.
While Bayern and Barca have a core of youth players and build the rest of the team around it, Chelsea, City and others just buy their whole team. In the last 10 years Chelsea have only had 1 youth player that became a first team regular and that's John Terry while the list of players from their own youth for Bayern and Barca is endless.
Without their owners Chelsea, Man City, PSG and others wouldn't stand a chance.....Bayern and Barca would!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-30 18:33
[Carles Puyol 5]

Stå på dig och dina åsikter... Jag håller inte med allt du skriver men du får tycka precis som du vill.

Måste iväg och springa av fläsket med lite Futsal-fotboll.

Barcelona ElTriplete
2014-01-30 18:23
Kalla mig sysslolös eller att jag har för mycket fritid men satt och kollade lite statistik för både City och Barcelona. Vi får ju så sjukt mycket oförtjänt kritik den här säsongen för vårt försvar. MANCHESTER CITY 37 matcher 115-40 i målskillnad Som ni kan se gör dem otroligt mycket mål vilket alla i Europa är medvetna om. De snittar 3,1 mål per match vilket är helt sjukt. Tror att de hemma snittar 4 mål vilket är otroligt. Hela backlinjen måste göra ett otroligt jobb för att hålla koll på Navas, Silva, Aguero, Dzeko/Negredo, Toure, med mer. Trots detta släpper de in väldigt mycket mål. 40 insläppta mål på 37 matcher är väldigt dåligt och påminner mig om oss förra säsongen under Vilanova. Här har vi definitivt en chans att utnyttja deras svagheter. BARCELONA 35 matcher 96-22 i målskillnad Rent offensivt är vi lite svagare än City om man tar en titt på det här. Trots att det på pappret ser sämre ut än City är jag väldigt nöjd då vi, för första gången på länge, spridit målskyttet mycket mer. Vi har dessutom världens bästa spelare så ingen panik. Vi snittar 2.74 mål per match. Defensivt är vi mycket starkare kan man se. 0.62 mål per match släpper vi in vilket är mycket mindre än Citys snitt. Otroligt bra facit och som ni vet är det inte ens särskilt många av dessa 22 målen som varit spelmål. Minst 10-11 mål vi släppt in som varit fasta situationer. SLUTSATS Martinos Barcelona är väldigt bra defensivt och har definitivt förbättrats där i jämförelse med förra säsongen. Hur mycket folk än kommer gnälla om en mittback framöver så är jag nöjd med detta. Tycker att det överdrivs mycket kring vårt försvar. Jag är rätt övertygad om att vi kan hantera Citys offensiv. Ser fram emot denna match väldigt mycket så hade lust att göra en liten analys. Hoppas att vi om 1.5 månad har en cupfinal att se fram emot och en CL-kvartsfinal samtidigt som vi är på första platsen i ligan. Blir roliga tider framöver som Cule!
Barcelona Tatinho
2014-01-30 18:23
Haha känns lite som om det blivit en häxjakt emot [Carles Puyol 5]. Förstår precis hur du menar när du förklarade allt med utförligt och det är inga dumma ideèr du har kommit med. Tycker bara det är kul att det finns så många olika åsikter bland oss och det är roligt att se, sen så kan man ju ha en "schysstare" ton emot varandra.
Barcelona Dinho the artist
2014-01-30 18:22
Varför nämner ingen Oli ang. Xavirollen, tycker han är självklar som en ersättare.
2014-01-30 18:14
( Xaviesta ) (Barcelona) Okeeeeeej?? Alla har rätt att säga sin åsikt och tydligen får man inte säga de enligt dig. Vilket jag skiter i fullständigt. Så om Tata är " kompetent " så hur kommer det sig att Zubi är kvar. Zubi gör jo inget annat än spela GOLF. Innebär det för dig att Zubi är " Kompetent " Neeej där har du fel. Pallar inte mer så om du vill svar tillbaka så läs mina tidigare inlägg om spelare och tränare och hur jag tänker.
Barcelona ElTriplete
2014-01-30 18:13
Jag tror, och hoppas, att lagkaptenerna efter Valdes, Xavi och Puyol ser ut på detta sätt: 1. Iniesta 2. Messi 3. Pique
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-30 18:12
Gundogan ser JAG mer i en Xavi-roll, Song å andra sidan är bara utfyllnad och mångsidig beroende på vad som efterfrågas för matchen. Om herr Gundogan ansluter blir det alltså på bekostnad av Xavi, du kan inte ha en sån spelare på bänken.
2014-01-30 18:08
[Carles Puyol 5]

Jag håller inte med om dina slutsatser, men nu när du beskrev dina argument mer utförligt, förstår jag hur du kom fram till dem. Sanningen är den att, individuellt sett, så är Barca-spelarna aldelles för dominanta i kontrast till övriga liga-spelare och därtill ska tilläggas att vårt grundspel är så inmatat och säkert att det ska krävas en hel start 11-a som agerar som en spelare, likt Atleti, för att rubba oss, och det jag vill komma fram till är att än så länge har vi inte testats på den riktigt stora marknaden där man spelar med livet som insats.

Det var en lång mening så hoppas du förstod vad jag ville få fram :P

Gud förbjude att Messi måste ersättas när det vankas dessa stora matcher, men först då kommer vi få se vad Cesc har att ge under Tatas ledning.

Likadant med Song, (som jag själv tycker är stabil nog att agera andra/tredje-fiol på mitten vid en nödsituation), att se vad han går för. Den dagen kommer komma och först då kommer vi få se vem av oss som förutspådde rätt :)

Längre än så kommer vi inte på den här debatten, men här är något jag suttit och funderat på ett tag:

Puyols timglas har snart hunnit ikapp honom, Xavi och Iniesta börjar komma till åren och Valdes lämnar. 4 Kaptener som kommer behöva föra över bindeln till andra, vilka tror ni det blir?

I tur och ordning efter att alla 4 ersatts tror jag den nya rankningen lär se ut på följande sätt.

1. Messi - Kapten i Argentina och Barcas klart bästa spelare, bara hans närvaro ingjuter hopp till lagkamrater och dessutom tror jag en kaptensbindel på armen kan vara för syftet att få honom att växa ännu mer på plan.

2. Fabregas - också en barca-produkt och före detta kapten i en engelsk storklubb.

3. Pique - Bra utgångsläge från sin mittbackposition, erfaren och spelat bredvid Mäster Carles. Kan likna en klumpeduns emmellanåt men det verkar som att han är på väg tillbaka och när han väl är det utstrålar han en generals aura. (smakfråga antar jag :p)

4. Busquests - Ett geni på plan, bra utgångsläge men har han karisman? Alternativt Bartra - Oerfaren än så länge men får verkligen Puyi-vibbar när han ryter till eller när man ser hans fokuserade blick.

Vad tror ni?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-30 18:00
[Carles Puyol 5] Jag tycker du ska lugna ner ditt språk lite när det gäller våra egna killar och vår egen tränare. Varför inte gilla både Mascherano och Song? Båda tillhör laget och tillför olika saker i vårt spel. Ur din synpunkt handlar det om att den ena är bättre än den andra medan en tränare, i det här fallet Tata, väljer sina spelare utifrån deras egenskaper för att få igenom taktiken för dagen beroende på motståndet. Sedan spelar andra saker en roll också, tex dagsformen som du och jag inte kan se men som Tata ser eftersom han är huvudtränare och följer killarna från nära håll dagligen. Att kalla tränaren för gubbjävel bara för att han inte formerar elvan som du har tänkt dig gör att det blir svårt styra dig på allvar. Det finns en anledning till varför du och jag skriver på Svenska Fans medan Tata tränar FC Barcelona. Han måste alltså vara ganska kompetent om klubben besvärade sig med att plocka hit honom från en annan kontinent. Värdera honom efter säsongens slut, det tycker jag att han har gjort sig förtjänt av.
2014-01-30 17:58
Tatinho (Barcelona) Poängen var att du skulle förstå mig vilket du gör nu. Så det är de viktigaste. Även om vi tycker olika så är det viktigt att vi förstår förstå varandra. Så härligt. Jag förstår vad du menar men en Gundogan hade gjort större succé för oss än vad Song hade gjort.
Barcelona Tatinho
2014-01-30 17:37
[Carles Puyol 5]
Spelar ingen roll hur länge jag följt Song eller inte jag vet precis hur bra han var när han spelade för Arsenal. Jag förstår vad du menar nu när du formulerade om din mening till läsbar.
Du kan väl vara snäll och ta en till titt på meningen du skrev. Här har du.

"Song är en spelare som ska spela i Arsenal för då får vi se hur bra han är. Med andra ord, Arsenal är ingen klubb som är topp 5 därför passar det utmärkt Song.

Vad jag förstod ifrån den meningen är att om han spelar i Arsenal så blir han bättre bara för dem inte är top 5 lag. Och jag står fortfarande vid att det är idioti om man skriver en mening på det sättet. Nu när du ändå har förklarat vad du menar så förstår jag nog vad du menar.

Sen det där med att jag skämmer ut mig, fick mig faktist ett gott skratt av det.
Du skrev en helt missbildad mening där du skrev en sak och menade något helt annat, vet inte varför jag skämmas när du inte kan få fram det du menar?
2014-01-30 17:32
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Måste säga väldigt bra skrivet och härligt att vi kan förstå varandra trots olika åsikter men kul som fan. Håller med dig om nästan allt förutom de där jag sa om "Gubbjävel". Stora anledning till jag säger så om Tata för att han sätter nästan varje match Fabregas på fel position. Tänk dig själv och du spelar för Barca sen sätter din tränare dig på fel position och du vet att du presterar bättre som mittfältare än som falsk 9ia. Bara exempel så du vet. Min poäng är att Tata måste våga bänka Xavi eller Iniesta så att Fabbe spelar på rätt position för alla kan se vilken farlig spelare Fabbe blir när han får spela på rätt position. Jag har sett Tata bänka Xavi och Iniesta bara de gillar jag honom för det visar att han Har BALLS. Song slår oftast "enkla" passningar för han vill inte vara den som slår den sista passningen sen så kontrar andra laget. Men å andra sidan så kan jag inte kräva att Song ska slå såna gudomliga passningar som Busket eller Masken. Varje spelare spelar på sitt sätt och Song spelar mer med säkerhet än risk. Busket spelar både med Säkerhet och risk vilket gör honom till den bästa defensiva mittfältare i världen. Masken är bäst på att lägga 25-30 M passning och som han lägger shit va snyggt. Song passade bättre hos Arsenal för då fick han mer utrymme och då kunde han visa mer av sig själv. I Barca känns han mer som LOST tyvärr. Bartra ska självklart inte få spela varje match men många så hans utveckling blir enorm. Det är Tatas tjänst att Bartra har utvecklats så bra så cred till Tata. Min kärlek för Barca är enorm men Puyol fick mig att älska Barca. Mina förväntningar är inte så stora utan bara lite förändringar skadar aldrig. Tack för mig.
2014-01-30 17:08
[Carles Puyol 5] Håller med dig på vissa punkter, även om jag inte gör de på dessa (läs nedan) så förstår jag hur du tänker. Fabregas - Han gör sig bäst på mittfältet, utan tvekan, det håller jag med om. Vet inte hur Tata resonerar, men vid Messis frånvaro är önskemålet Sanchez/Neymar centralt i anfallet. Flankerna är givna. Men då måste en av följande stiga åt sidan: Xavi, Iniesta, Cesc. Min amatörmäsggia teori är väl att han gör så av trygghet. En spelare som kan hålla i bollen centralt på offensiv planhalva, där yttrarna agerar spjutspetsar, dvs en från varje håll. Att Neymar inte spelat där kan bero på att han saknar fysiken (messi har tyngdpunkten), och att sanchez saknar playmaker-attributer. Som sagt, detta är endast teorier, men inget som jag hänger upp mig nämnvärt på då jag är mer än nöjd hur Tata skött det under sitt första halvår i klubben. Att song "inte kan slå en passning på 25m" vet jag inte vart du fått från. Måhända att det skett under match någon gång, men jag litar på Barcelonas tränare när de bedömer hans nivå på passningar. Måhända att detta är en smakfråga, men jag ser ingen anledning till varför Song ska sticka alternativ ersättas. Barca ska inte gå den där vägen spelare byts oftare än mina underkläder ett clasico. Bartra har förresten först i år fått sitt stora genombrott, dvs under Tata. Även jag önskar se honom i startelvan vid större matcher, men även här litar jag på Tata och jag tror inte Bartra är första unge mittbacken han stöter på. En Barca-back ska inte endast försvara bra utan det gäller också att man är "Barca-intelligent" med tanke på hur offensiva vi är så försvarar vi oss också på ett annat sätt än övriga lag. Detta kommer med erfarenhet så den som väntar får se. Du avslutar med "vill Tata bli älskad av Barca-fans så måste han...." Jag är ett Barca-fan och jag kommer älska Tata om han gör sitt yttersta för att Barca ska lyckas och om inte det sker så kommer jag älska honom om han rättar sina misstag. Än så länge har han lyckats mycket bättre än förväntat. Oavsett så står inte Tata i skuld till mig eller dig. Barca är inte skyldiga mig någonting då de skänkt mig både underhållning och kärlek. Speciellt inte till en snorunge som kallar vår huvudtränare för gubbjävel.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-30 17:04
Ingen superkälla men sportbladets sillyblogg skriver om att Toni Kroos kan vara på marknaden. Pep hintar om det och priset spekuleras ligga på ca 30m euro. Kanske inte vad vi mest behöver i sommar men nog blir jag lite sugen. Underbar spelare!
Barcelona Rambla~
2014-01-30 16:38
@[Carles Puyol 5:

Okej. Jag kan nog ställa mig bakom alla de 4 kraven. :)
2014-01-30 16:33
Barca o Mort! (Barcelona) Äntligen någon som förstår :) Tackar Hehehe.
2014-01-30 16:31
B-Guden (Barcelona) Valencia må spelat dåligt men dem ska man aldrig räkna bort för sist jag minns så lekte dem med At.Madrid. Deras otur var väl att dem hade inte de där flytet som stora klubbar har. Hur som helst så tror jag att dem kommer vara farliga för dem har snabba spelare men vi ska kunna greja detta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-30 16:29
@Gabriel:

Hade en diskussion om Thiago med en polare som hejar på R.Madrid. Han sa några saker som gjorde honom glad angående om vårt lag..

1. Att vi sålde Thiago
2. Inte har köpt någon ordentlig på 3 år mittback
3. Att vi köpte Song. (Alex Song vann den bästa offensiva mittfältaren säsongen innan vi köpte honom).
Hör och häpna, vi värvade honom så att han kunde spela som mittback. Inte ens Albert Einstein skulle lösa den ekvationen

Som slutsats menade han. Om vi värvade smartare och hade någon sportchef med lite intelligens hade skulle vi ha tagit en och annan titel de senaste 3 år.

Vad ska man säga?
Det är juh spiken på kistan..

Ni som påstår att Thiago kan dra åt helvete, (varför så bittra?) Killen fick inte förtroende av varken Zubi, Rosell eller Tito.
Det som tröstande är att han gick till Pep stället för lag som Chelsea eller R.Madrid.

2014-01-30 16:29
Tatinho (Barcelona) En fråga hur många år har du följt Song??? Jag har följt honom mkt i Arsenal och där såg vi hans "riktiga" jag så kom inte o säg att det är bara idioti från min sida. Alla säger jo att han spelade bättre hos Arsenal för hos Barca är det STORA stjärnor. Arsenal har inte samma stjärnstatus så du förstår. Så säg inte idioti nästa gång för du skämmer ut dig. De jag har sagt står jag vid. Så blunda du om du vill.
2014-01-30 16:24
Rambla~ (Barcelona) Nej behålla honom minst 2 år se vad han kan tillföra. 4. Saker som jag kan väl kräva av Tata om han stannar 2 år hos oss. 1. Sätt Bartra på Masken position. 2. Köp en mittback och en klose typ så vi har någon stark anfallare att slänga in när spelet inte fungerar. 3. Sälj Song och få in cash sen så köp Gundogan som kan "ersätta" Xavi rollen. 4. Flytta upp masken till Busket som back up.
Barcelona B-Guden
2014-01-30 16:16
@[Carles Puyol 5:
Nej Valencia är otroligt dåliga på rulla boll i år, men dom kommer säkert försöka.
Barcelona Barca o Mort!
2014-01-30 16:15
Tatinho

Tror det han menar är att Song spelar bättre i en klubb där spelarna runt honom inte är världsstjärnor utan han får mera utrymme att styra och ställa på mittfältet.
Barcelona Tatinho
2014-01-30 16:03
[Carles Puyol 5]

"Song är en spelare som ska spela i Arsenal för då får vi se hur bra han är. Med andra ord, Arsenal är ingen klubb som är topp 5 därför passar det utmärkt Song.

Jag har absolut inget emot att du delar din åsikter, men snälla det du skrev är ju ingen åsikt utan ren idioti. Så om Song drar till Arsenal så är han bra BARA för att dem inte är "top 5" i världen?
Barcelona Rambla~
2014-01-30 16:02
@[Carles Puyol 5:

Så, ska de sparka Tata tycker du?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-30 16:00
@RafaelH117
Barcelona is interested in Eric Lamela, the Argentinian is out of favor at Tottenham and the club might bid for him in the Summer.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-30 15:59
" Chelsea matchen 2012, ett exempel på en match som låser sig" Haha jojo den matchen var jätte låst, och det ska tydligen finnas ett mönster....
Barcelona Brex
2014-01-30 15:54
Fyfan va bra Alexis och Pedro är, om någon av dom blir sålda kommer dom göra underverk i sin nya klubb där dom säkert kommer få en större roll, tråkigt men sant....
2014-01-30 15:52
Skriver från mobilen så sorry för meningsfel. Tata behöver inte vara som Pep så skulle de stått.
Annons: