/spanien/barcelona/forum/5644.aspx/spanien/barcelona/forum/5644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-31 13:11
@[Carles Puyol 5:

Ja, är det någon match de ska tappa poäng så är det väl denna. Ett starkt Athletic på nya San Mamés där de i ligan är obesegrade. Real Madrid utan sin mittbacksgeneral.
Barcelona The Reporter
2014-01-31 12:51
Jag tror att Luiz kommer till sommaren. Om han kommer så tror jag att Alves kommer fortsätta en säsong till
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-31 12:42
Perez försökte muta domarkåren för att få Ramos 5 gula kort upphävd men denna gången gick det inte hahahhahaha KARMA säger jag bara. Ramos är nu avstängd borta mot Athletic Bilbao BIG SMILE hehe. Sätter 500 kr på att Real tappar poäng denna omgången och vinner vi vår match ja då är vi minst 3-4 poäng förre dem ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2014-01-31 12:11
Konstigt att man inte hör något om Aguero och hans skada. Är det någon som vet någonting?
Barcelona el Flaco
2014-01-31 11:57
Rättegången mot Laporta och 16 direktörer för en förlust på mer än 47 miljoner euro, enligt redovisningen av Rosells junta, har spikats till den 15 september.

De anklagade hävdar i sitt försvar att ansvaret kan inte enbart ligga hos de direktörerna som avslutade mandatperioden, men även hos de som avgick 2995, Sandro Rosell, Josep Maria Bartomeu, Jordi Moix, Jordi Monés och Javier Faus. Samtliga dessa, förutom Rosell förstås, sitter i den nuvarande ledningen. Man vill också inkludera de som avgick i 2008, bl.a Ferran Soriano, Marc Ingla, Albert Vicens och Evarist Murtra.

Förutspår att hela kommer bli en cirkus. Undrar hur detta kan komma att påverka en eventuell kandidatur från Laportas eller Inglas sida i framtiden.
Barcelona Kricko
2014-01-31 11:55
@KarmaIsAKaranka:
Haha, älskar den hetsiga diskussionen i studion! Mycket mer intressant att titta på jämfört med de otroligt trista vi har i Sverige, då menar jag framförallt Cmore-studion. Behöver väl inte ens nämna FK? Får väl ta tillbaka Sladjan i Viasat-studion så han kan hetsa mot Bosse P :)
Barcelona Bästelona
2014-01-31 11:48
Vill ni verkligen ha Luiz...? Snacka om att ni nöjer er med medelmått. Vi har inte värvat en mittback på flera år, då vill jag att man värvar en stjärnback (Kompany,Hummels) eller någon som har imponerat stort (Benatia). Inte en jävla Luiz som känns osäkrare än Mascherano i backlinjen... Och ja, jag kör hellre på med Masken än Luiz.
Barcelona knoxxx
2014-01-31 09:12
FCBlaugrana

Vi får väl hoppas att Zoumas påskrift för Chelski gör att David Luiz kommer i sommar...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-31 02:50
Ronaldinho y Neymar aka Buga för Ronaldinho aka El Pasillo från Puertan:

Härjar du här fortfarande? Har inte moderator stängt av dig ännu? Otroligt.

Sök hjälp, grabben. Börja med närmaste vårdcentral. Eller psykhem för den delen.
Barcelona Ronaldinho y Neymar
2014-01-31 02:33
NU räcker det från din sida.
Jag är ingen moderator, men väl redaktionsmedlem.
Ser att din IP-adress spärrats ett antal gånger innan på grund av oseriösa inlägg och byte av nickname.
Dina provocerande inlägg är nu ett minne blott. Färdigtrollat.

//Redaktionen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-31 02:26
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-31 02:26
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-31 01:37
Eduardo Iturralde González (f.d. domare i La Liga 1995-2012) talar om hur majoriteten av de spanska domarna är Real Madrid-supportrar. Ouch!

Älskar program som TikiTaka. Där får man tala ordet och inte vara PK. Käftsmäll mot Madrid.

Observera: Iturralde har rötter i Baskien vilket man kan se på hans krull bl a.
2014-01-31 00:52
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Förstår vad du menar. Men det dröjer inte länge tills han blir klar så att klubben själv bekräftar värvningen. Så allt detta hänger på Valdes egentligen för om han lämnar för Monaco då kommer Barca bekräfta värvningen.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-31 00:48
Nej, vet att dessa typer av nyherer är väldigt begränsade, men tack för infot iaf. Hoppas bara det gör i samspråk med alla parter, det sista Barca behöver nu är ytterligare ont blod.
2014-01-31 00:34
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Som du säger själv så vill Barca bara få denna värvningen gjord för att flytta fokus till den hemska biten med "Neymar värvningen". Barcas president har jo bekräftad redan att dem letar efter en målvakt i Tyskland och det är endast Stegen inte Leno som är grym han med. Stegen är en ny version av Manuel Nuer fast yngre :). Hittade inte mer men förstår att du vill ha mer Info men det kommer mer med tiden. Ska försöka hitta mer info :). Men tro mig det är 100% säkert att det är Stegen Barca vill HA!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-31 00:27
[Carles Puyol 5]

Ter Stegen förväntas väl inte joina Barcelona under detta fönster, ett, för att han behövs i sitt lag, två, Barca har fortfarande Valdes, tre Barca gör aldrig transfers under vintern.

Och om det nu förväntas att han kommer till sommarn, varför offentliggöra det redan nu? Känns inte som att någon vinner på det. Möjligen överförs väl lite fokus bort från den interna krisen, om det nu är anledning nog. Fanns det fler detaljer där du hittade nyheten? Är väldigt nyfiken för visst är det målvakten man hoppas på, men först efter att Valdes gör en kanonsäsong till avsked :)
2014-01-31 00:27
FCBlaugrana (Barcelona) Håller med dig om allt och detta var inte bra för La Liga. När lag som Chelsea och City värvar till sig för att bli en "topp" klubb så är det bara vi som förlorar på det. Dessa klubbar köper sönder La Liga sen ska dem köpa sönder Ligue A. Detta var bara sorgligt helt ärligt. Om några år så kommer dessa två spelare bli bästa mittbackarna i världen som vi gick miste om. De här känns inte bra.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-31 00:18
Känns riktigt tråkigt om båda fransmännen går till Premier League detta fönstret. Hade kunnat se båda två i Barca.

Fantastiska rå-ämnen. Med fantastisk fysik. Skulle säga att Mangala är en utav Europas absolut bästa huvudspelare.

(pratar om Mangala & Zouma)

Blir otroligt besviken.
2014-01-31 00:08
Chelsea har nu köpt Kurt Zouma helvete vad man blir arg. Dem betalar cirka 133 miljoner kronor enligt The Guardian. Detta är bara surt som fan. En Supertalang i mina ögon som drar till en plastklubb. Källa Fotbollskanalen.
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 00:05
Rambla~ (Barcelona) Spelare som Sanabria omringas av pengakåta människor. Hans agent och folket runtomkring honom har antagligen lurat i honom att han är så pass bra att han ska kunna ställa krav på Barcelona. Eller så överskattar han sin egen förmåga och har en jävlig agent. Sanabria tror att han är för bra för b-laget. Snorungen har inte gjort avtryck i b-laget, kanske han borde göra innan han tror att han kan ställa krav. Enda sättet att stoppa alla dessa värvningar är att att sätta en gräns på hur många man får värva varje fönster.
Barcelona Neymar N11
2014-01-30 23:48
@barcastuff: Keita (Valencia): "I won't play on Saturday, but I'll do all I can to be at the game and see my former teammates, they are all friends."
2014-01-30 23:41
Yeeees nu verkar allt klart. Marc-Ter Stegen är helt klar för Barca :). 5 års kontrakt för er andra som inte vet. Bara läkarundersökning kvar... Källa, El Mundo Deportivo.
Barcelona Nesto
2014-01-30 23:41
Captian Tror inget lag värvar så många spelare per fönster. Men skulle gärna se att De införde ett Max antal spelare man får ha i truppen. Inkluderade utlånade spelare. Chelsea använder sig av en värvnings taktik som kan liknas vid krabbfiske vid den norska kusten. Tar enorma nät när de fiskar och sollar ut de bästa krabborna. Chelsea tar ju bokstavligen in varenda talang och lånar sedan ut den. Visst är det smart men det borde finnas en gräns. De borde även införa Max antal utländskas spelare som får vara i truppen. City, Arsenal, Chelsea mfl. Har skrämmande få landsmän.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-30 23:07
Skulle vara bra om UEFA eller FIFA kunde införa någon regel om hur många spelare man max får värva under ett övergångsfönster. Jag tror faktiskt inte att lag behöver värva runt 15 spelare varje fönster som City, Real, Monaco, Psg och Chelsea. En bra gräns skulle vara ungefär 4-6 spelare varje fönster.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-30 23:06
Rambla Fenomenet stavas p-e-n-g-a-r och inget annat. Dagens ungdomar har växt upp med social media och är mycket medvetna om vad som händer omkring dom och i synnerhet i fotbollsbubblan. Dom vet mycket väl att det är minimala chanser att lyckas i dessa klubbar men blir lockade över med ett lukrativt kontrakt. Det är ingen idé att ta upp den ekonomiska kampen med oljeklubbarna utan man får sikta in sig på att erbjuda något helt annorlunda. Det är just därför mitt hjärta klappar för Barcelona! Det vi erbjuder är kanske inte unikt här i världen men det är definitiv inte många klubbar som kan stoltsera med det vi sysslar med när det gäller tilltron på spelare från dom egna leden. En knatte som Sanabria skiter jag totalt i eftersom han gör verklighet av den här bilden jag har av väldigt många ur dagens generation fotbollsspelare - alldeles för pengakåta, alldeles för otåliga och med den hemska förmågan att kunna göra sig omöjliga med hjälp av inkompetenta föräldrar eller en tillika pengakåt agent. Att man vid Sanabrias ålder kan ha "krav" ens än gång är för mig ofattbart. Jag hade blivit extremt besviken om han hade lyckats stanna kvar i vår klubb - skeppa iväg skiten bara. Såna personligheter göre sig icke besvär hos oss. Slutligen kan vi dystert konstatera att spelare som Maldini, Puyol, Totti med flera är ett minne blott. Idag har fotbollen börjat bli som NHL där du när som helst kan få packa väskan och hamna i en ny klubb. Skulle vilja se en digital karta över världen med färgade linjer som illustrerar ALLA övergångar som skett under 90-talet mellan klubbar, länder och världsdelar och sedan jämföra med samma bild fast 2000-talet. Kan garantera att bild nummer två hade sett ut som ett solsystem i universum av alla linjer, förmodligen med Chelsea och City i täten. Äckligt är bara förnamnet på denna utveckling och FFP är bara för att vilseleda oss fans känns det som, för bakom kulisserna räknas bara sedelbuntarna och inget annat.
2014-01-30 22:44
Rambla~ (Barcelona) Håller med dig helt klart. Snart finns de inga spelare som man kan värva. Dem värvar allt dessa två klubbar. Hoppas PSG fösöker värva från City och Chelski bara för att skrämma dem så dem inte värvar alla spelare där ute i Europa. Märkligt att Uefa inte agerar, man kan jo inte hålla på så här...
Barcelona Rambla~
2014-01-30 22:35
@LeoMessi:

Seriöst, Chelsea och City värvar fan sönder hela marknaden. De här två klubbarna är de två sista som behöver förstärka sina trupper ändå är de runt i världen och lägger bud på allt som rör på sig. Vad ska de med alla spelare till? Försöker de fylla sina så kallade akademier med spelare? Vill inte de här spelarna hellre gå till klubbar där de garanteras få spela a-lagsfotboll i nom de närmaste 5 åren? Hur fan resonerar unga spelare idag? Titta på vår Sanabria, vi kunde inte hålla kvar honom på något sätt. Han vill spela på en högre nivå än Barca B. De här spelarna som City och Chelsea värvar till höger och vänster, hur nära tror de att de är en startplats i dessa klubbar?

Jag blir inte klok på det här alltså.
Barcelona papillon
2014-01-30 22:02
Messi som kapten? En gåta hur han kan gå före Mascherano i landslaget. Pique hade passat bra när Puyol och Xavi slutat.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-01-30 21:38
Kul att de 4 bästa lagen i la liga förra året möts i semifinalen i CdR i år, lär bli spännande matcher! :)
Annons: