/spanien/barcelona/forum/5643.aspx/spanien/barcelona/forum/5643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2014-01-31 22:33
Bästa deadline låten
Barcelona barca_joe
2014-01-31 22:19
Tackar!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 22:04
barca_joe (Barcelona) Det brukar gå snabbt, brukar ta mindre än en timme innan första halvleken är uppladdad och kort därefter kommer så laddas den andra halvleken upp.
Barcelona barca_joe
2014-01-31 22:01
Leomessi Hur lång tid tar det innan man kan ladda hem efter att matchen har slutat?
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:59
Sentuary (Barcelona) Jag tror att utlåningen har gjort rafinha väldigt gott men han hade nog fått lite mer speltid än Roberto om han hade stannat kvar. Vill verkligen att Roberto lyckas, jag ser gärna att man lånar ut honom nästa säsong om Rafinha kommer tbx. Barca_joe Jag brukar ladda hem från rojadirecta.me, klicka på forum så kommer du att hitta en tråd där dom länkar matchen.
Barcelona the cameroonians
2014-01-31 21:54
Jag är inte lika kritisk till Sergi Roberto som många andra.

Anledningen stavas att han är en spelare som inte ständigt kräver och söker boll utan gärna gör skitjobbet och tar löpningar i båda riktningarna.

Det är ofta han som är den förste spelaren som fyller på inne i straffområdet och därmed drar med sig försvarare och öppnar upp ytor.

Han kommer aldrig bli en kreatör som Xavi eller en magiker som Iniesta, men han fyller en funktion som är viktig att ha i en trupp. Tacksamt för en tränare att han en spelare som kan spela på många positioner (senast som 9:a efter att Alexis bytts ut).

Att han fått speltid i 16 av de 17 senaste matcherna säger också en del om hur mycket Tata uppskattar honom.

Slutligen så är Sergi en culé in i själen, och det ska man aldrig nedvärdera.
Han kommer acceptera en plats på bänken och jag tycker att han tagit väl vara på chanserna han fått.

Sen är det uppenbart att Rafinha har en större potential, det kan inte ens Robertos pappa förneka :-)

Förmodligen finns det dock inte plats för båda i truppen nästa säsong såvida inte både Song och dos Santos lämnar.
Barcelona barca_joe
2014-01-31 21:50
Vill ha lite hjälp! Missar eventuellt matchen imorrn, och om jag vill se den i efterhand, hur ska jag gå tillväga? Helst gärna så tidigt som möjligt då jag kommer hem runt 19 tiden! Samt vill förstås inte veta vad matchen slutat innan jag ser;)
Barcelona Sentuary
2014-01-31 21:41
@LeoMessi:

Håller med, Sergi Roberto är inte i närheten av Rafinha tyvärr. Kanske han kan utvecklas men idag har han inget i Barcelona att göra, borde varit han som borde bli utlånad istället för Rafinha, samma med Deulofeu och Tello. In kommer Ter Stegen också, så framtiden ser väldigt ljus ut.
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:40
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Det betyder att Traore får mer speltid nu, speciellt när Sanabria och Joan roman inte är kvar. Men med eusubio så vet man aldrig
Barcelona Dinho the artist
2014-01-31 21:39
Tycker absolut att Rafinha samt Deulofeu borde vara utlånade ett år till. Deu kommer ju förmodligen vara det, vi får se med raffe.
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:38
Sentuary (Barcelona) Rafinha och Deulofeu är jäkligt bra uppgradering. Iaf om man går från Sergi Roberto och tello till ovannämnda.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-31 21:37
@barcastuff: Official: Barcelona B winger Joan Roman (20) joins Villarreal on loan until the end of the season #fcblive Jävlar! Om han presterar där kanske han får chansen i a-laget. Känns som alla ynglingar konkurrerar mer på samma villkor nu, under Tata. Man har en chans även om man inte är katalan och började i akademin innan puberteten
Barcelona Sentuary
Rafinha och Deulofeu tillbaka nästa säsong, rensa bort lite dödkött och vilket lag vi kommer ha.
Barcelona LeoMessi
B-Guden (Barcelona) Det hade varit oerhört intressant att se Busquets i den rollen. Om det är något han faktiskt kan bli bättre på så är det krossbollarna. Men det får mascherano lära honom, han slår riktigt underbara krossbollar.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-31 21:32
[Carles Puyol 5] När det gäller den tekniska aspekten av fotboll så bör man alltid tänka i gråzonen istället för svart eller vitt. Jag tycker att det är varken en fördel eller en nackdel eftersom frågan är outside of a context. Det beror på många, många olika faktorer - hur ser resten av dina lagkamrater ut? Vilken klubb spelar du i och vilken typ av fotboll är deras filosofi? Bara för att nämna ett enkelt exempel som har direkt att göra med oss: Andres Iniesta är otroligt liten, nätt och teknisk med gudabenådade känsliga fötter men relativt svag i närkampspelet och dålig i luften. I Barca är detta en fördel, men i Atlético Madrid hade det varit en nackdel och han hade snarare fungerat som resistans i Simones väloljade 11-manna kugghjul. Vad jag försöker säga är att man får tänka ett steg längre än att bara slänga ur sig att "det är bättre att vara liten" eftersom det helt och hållet beror på i vilket sammanhang och omgivning. Även att alla afrikaner inte är nödvändigtvis stora och starka och att alla små spelare inte är vindsnabba. Generalisera mindre och motivera dina påståenden mer.
Barcelona B-Guden
2014-01-31 21:31
@LeoMessi:

Jag skulle vilja prova Busquets i Xavis Roll. Bra på att hålla bollen, grymma passningar mellan backlinjen och mittfält, enda negativa är att han skulle ligga i backen oftare än vad Alves gjorde under sin värsta period
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:26
Rafinha är verkligen inte rädd för att trycka till lite! Jobbar så oerhört mycket i defensiven.
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:22
Rafinha stod för en assist precis! Han är för jävla bra, längtar att se honom i barcatröjan!!
Barcelona Júnior.
2014-01-31 21:22
Rafinha stod för ett underbart förarbete till Celtas 0-1 ledning mot Granada!
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 21:11
Oliver Torres är minst sagt en väldigt spännande spelare och är antagligen den spelaren som är mest lik xavi i sin spelstil, rörelsemönstret och strävan att alltid söka efter bollkontakt påminner mycket om xavi. Han är lite för ung och orutinerad för att ta över xavis roll. Vill gärna se hur väl Samper kan sköta den rollen, han är en blandning av Busquets och Xavi och det är minst sagt inget dåligtz
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-31 21:09
( Xaviesta ) (Barcelona) Jag skulle bara förklara vad jag menade och jag tog jo Hulk som exempel. Zlatan är väldigt teknisk för sin storlek. Sen att Bolt är snabbast de är jo en annan femma. Spelar Bolt Fotboll nej skulle inte tro det. Men säg du, tycker du att det är fördel att vara Liten eller nackdel ?
Barcelona Rambla~
2014-01-31 21:09
@No Busi - No Party:

Det var ungefär det jag menade förut men inte lyckades förmedla med så få ord som du klarade av. Det kräver sin man/kvinna tydligen.

Kudos :)
Barcelona Dinho the artist
2014-01-31 21:02
ronaldinho the original
Han är otroligt duktig tekniskt, lite "sexigare" än Xavi i spelstilen, slår fler öppna och långa bollar dessutom. Han är dock väldigt ung och extremt eftertraktad. Alla de engelska storlagen sägs bevaka honom flitigt.
Barcelona Rambla~
2014-01-31 21:02
@Kaktus:

Allvarligt, du vet inte ett skit om mig så ta bara och håll käften eller ignorera mina inlägg om det inte passar. Är det någon som är arrogant så är det väl du. Du bestämmer väl för fan inte vad jag ska ha för åsikter. Vadå sprida hat? Jag ber inte någon här hålla med mig eller fiskar efter medhåll. Var och en får tycka precis vad de vill.

Wenger är en skitstövel och det står jag för. Dålig förlorare är han också, gnällspiken.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-31 20:54
There's a total deal on Ter Stegen. He will sign until 2019. Barcelona will pay 12M. Announcement when Valdes announces his new club.
Barcelona LeoMessi
2014-01-31 20:41
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Jag vet mycket väl vad genetik är. Och det jag skrev var inte på något sätt menat som en förolämpning eller annat. Snarare så är jag imponerad av deras fysik och det fascinerar mig.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-31 20:39
[Carles Puyol 5] Jo, för att världens snabbaste man, Usain Bolt, är rätt liten han också.. Exemplet Hulk bekräftar endast undantaget och är igen regel. Likaså att tex Zlatan "inte borde" vara så teknisk för sin storlek eller att Messi "borde" gå i backen under en närkamp mycket oftare än han gör pga han är så liten. Jag menar absolut inget illa och jag har inget emot dig alls och jag ser verkligen att allt du skriver i dina inlägg skriver du med goda intentioner alltid, men det blir bara så fel hela tiden. Ett tips är att läsa igenom dina inlägg när du skrivit färdigt för att få en helhetsbild av allt du skrivit innan du skickar iväg det i cyberspace. Om du själv blir klok på det du säger så är det bara att tapa skicka-knappen. Om du däremot känner att du borde låta bli - lita på den intuitionen.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-31 20:20
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Det är klart att jag inte menade illa och jag är väl medveten om att det är Genetisk. Titta bara på Messi. Messi är från Argentina och det är sällan man ser en spelare som är Stor och kraftfull o är från Argentina. Spelare som är från Afrika brukar vara stora muskulösa och stora å kraftfulla. Genetisk ja så klart. Sen finns det enstaka spelare som är kraftfulla och i Brasilien hittar jag HULK hehe. Förstår vad du menar och aldrig i min mening att jag vill någon illa. Jag skämtar sen om någon tar illa ja då ska jag be om ursäkt. Sen tycker jag att det är en stor FÖRDEL att vara liten för då är man snabbare. Titta bara på Messi bara de visar att det är bättre att man är Liten. Det finns spelare som är stora och som använder sin tyngd och fysik exempel Drogba.
Barcelona Júnior.
2014-01-31 19:48
Ronaldinho the original

Det beror helt och hållet på hans utvecklingskurva. Det som tilltalar de flesta med Oli Torres är att han i sitt spel är väldigt likt Xavi. Det ser man framför allt i u-landskamperna då han har samma roll som Xavi.
Ronaldinho the original
2014-01-31 19:39
Ni som ville ha Oliver Torres som Xavis ersättare kan ni vara snälla och berätta mer om honom. Vet att han är en stortalang men kan han axla Xavis roll om typ 2-3 år. Ser att han blev utlånad till Villareal precis.
Annons: