/spanien/barcelona/forum/5635.aspx/spanien/barcelona/forum/5635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bentley King
2014-02-02 17:47
@barcastuff: 14 of Alexis' 15 goals for Barcelona this season were scored at the Camp Nou #fcblive 1 away: against Celta [via md] Alexis är en spelare som har sig själv som sin största fiende. På hemmaplan känner han sig nog mycket säkrare och stödet från publiken kanske får honom att tro på sig själv mer. Alla här inne vet att när han verkligen tror på sig själv så är han en av top-10 i världen. Men problemet med Alexis är att han tappar självförtroendet alldeles för enkelt. Synd verkligen synd :-/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:42
DM1982 (Barcelona) Tack svar! Det behöver han. Han har varit borta väldigt länge, för hoppas att hon kommer upp i samma nivå som innan. Han var riktigt jäkla bra, påminde mig om Alba fast med bättre attityd.
Barcelona DM1982
2014-02-02 17:39
LeoMessi (Barcelona) Han är spelklar men han matchas in med laget under (juvenil a?).
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:38
B-laget kommer till riktigt bra chanser men dom kan inte sluta skjuta på målvakten.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 17:36
Dom har haft tur, när du spelar dåligt så kan du fortfarande vinna om du har turen med dig.

Chelsea 2012 ett exempel.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:32
Barcelonistas (Barcelona) Dom har med sitt mediokra spel gjort fler mål än oss. Men jo jag håller med om att dom inte har övertygad så jäkla mycket, vi har inte varit bra sen nyårskiftet, och dom är i bättre form än oas för tillfället. Vi lyckas alltid pricka rätt när det gäller formdipp, dvs när dom viktigaste matcherna är på gång, så som i cl.
Barcelona Tatinho
2014-02-02 17:30
Barca King - Messi & Neymar run the show

Varför överdriver du ? Kan du utförligt beskriva för mig på vilket sett Bilbaos försvar och mittfält är bättre än vårt?

Lycka till
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 17:28
LeoMessi - snackar du med mig eller?

Reals spel har varit mediokert sedan säsongens början medans vi har spelat rätt så bra stundtals.

Ni kommer själva få se senare.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:27
När grimaldo spelklar? Någon som har koll på honom? Han har ju varit borta i ett år typ:(
Barcelona grande jw
2014-02-02 17:25
Småkillarna leder 0-1 borta mot Zaragoza efter tidigt mål av Denis Suarez. Alltid något i dessa bittra tider. ;-)
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-02 17:24
Vissa intalar sig sagor och myter. Real kommer tappa poäng och Atlético också. Real är inte lika naiva som oss. De kommer backa hem och sätta 4 långbollar på Ronaldo så är saken klar. Vårt mittfält och försvar är inte bättre än Bilbaos ens. SEVILLA KOMMER KÖRA ÖVER OSS FYSISKT NÄSTA VECKA. Jag tror att alla lag luktar blod och känner till vår svaghet nu. Kör över lilla Xavi och Pique snurrar med masken som en kompass utan riktning.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 17:24
ett mediokert lag vann mot oss på Camp Nou
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 17:22
Hur ska ett mediokert spel kunna hota Bilbao på San Mames?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-02 17:19
Bilbao vinner eller kryssar idag. Real kommer aldrig vinna idag så lugn killar. Bilbao kommer göra livet surt för Real de kan jag lova er. Jag tror starkt på Bilbao och Sociedad idag.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-02 17:16
Rexach (ex-Barcelona): "I had supper with Tito on Friday. He looked good, he was very cheerful. The new treatment is going well." [ser]

Skönt att höra. Hoppas att han för en gångs skull botas av denna förjävliga sjukdom.

Animo Tito!
Barcelona ElTriplete
2014-02-02 15:53
Real kommer slå Bilbao ikväll. Kom igen, tror ni allvarligt Real släpper den här chansen att gå förbi Barcelona efter att ha varit bakom Barca 59 omgångar i rad? Atletico vinner också så det är bara att acceptera en 3:e plats för den här omgången. Dock är det mycket kvar så vi kan nog vara på första plats igen inom några veckor.
Barcelona LeoMessi
2014-02-02 15:50
Jag är inte så optimistisk. Real har tagit komfortabla segrar mot Bilbao den senaste tiden, minns inte sist Bilbao spelade bra mot dom i ligaspelet.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-02 15:49
@Kaktus:

Kan du lova att Real Sociedad vinner över Atlético på Vicente Calderón ikväll samt att Real Madrid tappar poäng mot Athletic Club? Okej, skönt. Då behöver jag inte oroa mig.
Barcelona ElTriplete
2014-02-02 15:38
Det ska bli väldigt kul att se Real - Atletico närmsta 2 veckorna. Två lag som kommer göra sitt yttersta i Madrid-derbyt och verkligen "ta kål" på varandra. Kan endast gynna oss i ligaspelet! Vi måste slå Sevilla borta nästa helg!
Real Madrid Kaktus
2014-02-02 15:30
Tror att Bilbao vinner rätt enkelt idag, dom är enormt starka hemma och Real Madrid är inget och hänga i julgranen. Tror att Real max får med sig ett kryss hem, jag kan lova att vi leder ligan fortfarande ikväll!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-02 15:27
@The Reporter:
Jag gjorde det innan, kanske inte just här men har väldigt länge velat ha någon typ av ändring så vi kan ta upp oss en ytterligare en nivå. Ingen kan ju påstå att vi presterat på topp de senaste två säsongerna även ifall vi vunnit bland annat ligan.
Barcelona the cameroonians
2014-02-02 15:20
Det ska dock sägas om Real att de alltid är bättre på våren än på hösten.

Tror ff det kommer bli kamp in på målsnöret mellan samtliga tre lag, där mötena dessa emellan kan bli avgörande.
Barcelona The Reporter
2014-02-02 15:15
En fråga bara. Allt detta skitsnack på forumet med ändring av taktik, sälja spelare, ta bort sponsorer bla bla bla.

Hade ni skrivit dessa grejer ifall vi vunnit igår?
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 15:14
Krabban - Real kommer tappa sina poäng med för elr senare. Det där mediokra spelet kommer inte hålla mot bättre motstånd.
Barcelona Neymar N11
2014-02-02 15:05
Har aldrig blivit så förbannad över en förlust och det kommer på hemmaplan gör det ännu värre. Ska man hoppas på att bilbao lyckas ta poäng ikväll lär bli svårt men man vet aldrig everything is possible. Jag har fortsatt förtroende för TATA. Han har verkligen gjort bra jobb hittils.

Det är bara blicka frammåt, ser framemot cupmatchen mot La real.
Visca barca 4 ever .
Barcelona Krabban94
2014-02-02 15:03
Barcelonistas: Jag hoppas verkligen det är du som har rätt!
Barcelona the cameroonians
2014-02-02 14:59
@TiggTagg:

Japp, det är baksidan av myntet när man säljer ut klubben till en diktatur där man för några extra miljoner också ger dem chansen att byta namn på sponsorn.

Sen är det ju så att i princip alla större företag har gjort mycket av sina pengar på bekostnad av den lilla människan.

Det som dock är lite ironiskt är att Camp Nou, som varit en plats för att yttra åsikter fritt, snart kan prydas av samma namn. Snacka om hyckleri.
Men vad gör man inte för pengar.

Det är baksidan av att andra oljebaroner ändrat fotbollens grunder genom sina pengar och brist på vettiga hobbys.

Don´t hate the player, hate the game. Även om Rosell inte behövt vänt hela röven till och lagt sig platt för några miljoner extra.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-02 14:50
Krabban94 - ja, jag har sett Real i år och dom har väll blivit mer stabilare. Som du säger så har dom blivit bättre i det defensiva spelet där dom knappt har släppt in några mål. Men och sidan så har dom mött väldigt mediokert motstånd hittills så jag tycker inte man ska dra några större slutsatser. Rent spelmässigt så är dom verkligen inte bra. Dom har stundtals ett väldigt fantasilöst spel och deras offensiv imponerar inte på mig. Sen vad gäller Atletico så tror jag inte alls att dom kommer orka hela vägen.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-02 14:49
"Att jag aldrig har varit en Rosell-anhängare är knappast någon nyhet men intrycket man har är att även rosellistas har varit snabba att glömma Rosell." Tack El Flaco, jag älskar dig!
Barcelona TiggTagg
2014-02-02 14:49
Det är så härligt att vi låter oss bära namnet på tröjan. Hela Qatar är smuts. Saknar verkligen de goda åren. Läs gärna hela artikeln så får ni en inblick hur det är. "Gina kokar ägg. Hon har precis kommit hem från en flygning. Hon är trött, tar lång tid på sig att tvätta av sminket. Kastrullen bränns vid när vattnet avdunstar och plötsligt går brandlarmet i gång. Snabbt stänger Gina av det, meddelar säkerhetsvakterna att det är falskt alarm. För sent. Tre olika chefer från Qatar Airways anländer till den bevakade personalbostaden. Ber henne i detalj förklara vad som hänt och sedan bevisa att berättelsen stämmer. - Du kokade ett ägg? Visa oss ägget. Gina rotar fram det slängda ägget från papperskorgen. Cheferna är inte nöjda. De bestämmer att hon ska plockas bort från flygningar de närmsta dagarna och kallas in till kontoret morgonen därpå. Eftersom tolv timmars vila råder innan varje arbetshändelse, ett möte likväl som en långflygning, blir det utegångsförbud för Gina fram till mötet. På kontoret i Qatar Airways Tower blir hon ombedd att en än gång redogöra för händelseförloppet. Att ägget kokades, hur hon kunde vara så slarvig, varför de kan lita på att hon aldrig kommer göra något liknande igen. Gina får en allvarlig varning. Nästa moment blir att ge henne papper och penna. Nu vill Qatar Airways att Gina skriftligt förklarar äggincidenten och avslutar med hur ledsen hon är och hur det inte kommer att upprepas. De dikterar och hon skriver. "Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, det kommer aldrig att hända igen." Det är första gången svenska Gina får en varning i Doha, Qatar."
Annons: