/spanien/barcelona/forum/5629.aspx/spanien/barcelona/forum/5629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-02-03 15:05
[Carles Puyol 5] Inget bestämt ännu men troligen upphävs kortet imoron eller så blir det 1matchs avstängning är min gissning...
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-03 14:53
Någon som vet om Ronaldos utvisningen? Hur många matcher missar han?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-03 14:48
Läste precis en nyhet på Twitter som finns på Barcas egna hemsida. Arenan som de visade är bara prototyp och om man röstar för renovering så kommer man utlysa en tävling om den som tar fram den snyggaste designen.
Barcelona Rambla~
2014-02-03 14:46
Blaugrana91

Det förklarar saken bättre. De kan inte ha räknat med kostnaderna för det stora affärscentrum och nya hotell som ska byggas i samband med renoveringen av Bernabeu.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-03 14:37
Rambla~ Tack! Sen till det här med vår kontra Reals arena. Summan Real tagit fram innefattar ju princip bara arenan, dvs €400M. I summan på €600M som Barca tagit fram innefattar ju hela arenan, vilket står för drygt €420M. Utöver det har vi Palau Blaugrana, men sen har du ju hela Espai Barca som ska byggas också, vilket innefattar hotell, shopping, restauranger, parkering och nya lokaler till klubben. Därav antar jag att summan vi har är betydligt högre. Kan dock tycka att Reals nya arena såg häftig ut, om än mer kanske som ett rymdskepp än en arena. Dock har vi inte sett klara bilder från nya CN ännu, senaste bilderna var bara exempel i tidigt skedde.
Barcelona Canaletes
2014-02-03 14:34
Rambla~

Florentino äger som känt byggföretaget ACS. En logisk koppling.
Barcelona Rambla~
2014-02-03 14:33
Välkommen tillbaka. :)
Barcelona Blaugrana91
2014-02-03 14:30
Efter ett tags uppehåll så väljer jag att komma tillbaka, känns som att forumet lugnat ner sig lite. Missade matchen i lördags, men känns verkligen som vi behöver en föryngring i truppen överlag. Laget har fortfarande en stark grund att stå på, men vi behöver verkligen krydda lite extra med nya, unga och hungriga spelare.
Barcelona B-Guden
2014-02-03 14:25
@Xavi el rey:

Nej jag tycker man inte kan klandra domaren, det är spelarna som slänger sig, kan även säga att det här beteendet har överförts till andra sporter i amatör nivå, ex innebandy där jag själv är domare, (amatör nivå)

Problemet har blivit stort i serien vi dömer, jag och min domarkollega har valt att inte utvisa nån för att nån lägger sig om vi inte sett vad som hände.
Ex i helgen jag stog riktigt bra till ser att en kille lägger sig han blev inte ens nuddad ropar åt res dig upp, han ligger kvar, motståndarna vinner boll gör mål för att han ligger hade han rest sig hade han garanterat kunnat avstyra friläget.

Då studsar han upp som om han fått smärtstillande och kalgar då förklarar jag för han att han inte hade så ont ändå, men han gav sig inte, så han fick 2 minuter för protest, det är jävligt svårt att se, och då är en innebandyplan jävlig mycket mindre, enligt mig ska man granska såna här beteenden i Alla toppligor, CL EL osv, stänga av dom 2-3 matcher, inte för att man ramlar vi lätt kontakt på mittplan kanske men om man filmar till sig en straff, utvisning, även om domaren inte går på den ska man kunna straffas.

Jävligt svårt som domare att se vad som händer, var det hårt, var det löst osv.
Barcelona Rambla~
2014-02-03 14:21
En sak som förvånar mig är hur Madrids monsterbygge, renoveringen av Bernabeau, endast kostar ca €400M, medans renoveringen av Camp Nou går på hela €600M. Visst, Barca räkknar även in kostnaderna för ett nytt Palau Blaugrana i hela renonveringen. Madrids renovering ser ju ändå mer kostsam ut kan man tycka. Dessutom ingick det ju hotell och ett nytt affärscenter i deras kalkyl.
2014-02-03 14:11
Rambla det önska jag med. Bara kolla på Bayern. De vägrar vara en säljande klubb. Ibland blir man helt förvånad att klubbar tror att Barca är villiga att sälja sina a lags spelare.
Barcelona Rambla~
2014-02-03 14:06
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Så borde även vår kära klubb agera när andra klubbar kommer och vill värva våra stjärnspelare men det kan man väl drömma om.
2014-02-03 14:02
Jag gillar Bilbaos inställning, antingen betalar ni utköpsklausulen eller dra! De vägrar vika ner sig för spelarens vilja eller köpar klubben.Så Borde Atlético resonera med. Om de blir tvungna att sälja så kan de få bra betalt och köpa bra talanger. Lik Porto och Benefica.
Barcelona jawwa
2014-02-03 13:59
Hur hade ni sett på en värvning av david silva som ersättare till fabregas( om han nu mot alla odds skulle bli såld)
Barcelona LeoMessi
2014-02-03 13:44
Bàckis (Barcelona) Det kommer att komma stora bud på alla dom där spelarna. Förhoppningvis så kan Atletico behålla dom
Barcelona Bàckis
2014-02-03 13:33
LeoMessi

Om nu Atletico håller sin magiska form lär ju spelare som Koke, Diego Costa, Miranda, samt Courtois vara intressanta för flertalet storklubbar i Europa.
Barcelona LeoMessi
2014-02-03 13:18
Vilka spanska lag tror ni kommer att länsas på spelare till sommaren? Jag har en känsla av att sociedad och Villarreal kan bli stora offer! Sen har vi Athletic bilbao också, men dom brukar kunna stå emot ganska bra då dom inte är i så stort behov av pengar. Man får vara beredd på Manchester United kommer att försöka värva varenda mittfältare i Spanien, även Fabregas.
Barcelona Canaletes
2014-02-03 13:08
Jeffson

I Spanien reagerar man mest på hans kommentar om: "... , jag skulle ge min sons liv för dig"
Man måste erkänna. Det där var fan grovt asså haha.
Sen teorier om att Neymar nu fått reda på att han inte är pappan. För helt ärligt, sonen liknar inte Neymar...
Barcelona Canaletes
2014-02-03 12:59
Vad hände med den här Grada Jove? Om jag minns rätt var det typ strul, men har det hänt något på den fronten?

Alltså Grada Jove. Ungdomssektionen som skulle heja på som fan under matcherna.
- Googlade och såg nu att man la ner den pga säkerhetsproblem och att Boixos Nois skulle smyga in med dom etc. tråkigt de...
Barcelona LeoMessi
2014-02-03 12:33
Diar Shekha (Barcelona) Traore är en beast! Killen är biffig och samtidigt snabb som tusan! Väldigt teknisk och det är få spelare som är i närheten av hans explosivitet! Hoppas eusubio har börjar inse att Adama ska starta. Att Sanabria och Roman drog kan nog vara det bästa som har hänt Adama.
Jeffson
2014-02-03 12:26
Aftonbladet skriver om Neymars instagrambrev till sin far. Jag vet inte hur mycket AB vränger orden i översättningen och någon portugisiska kan jag inte, men jag kan ändå inte förbise hur oprofessionellt jag tycker det är. Jag älskar verklignen Neymar, han är en den mest underhållande spelaren jag sett sedan Ronaldinhos glansdagar, visst han lägger sig mycket men det goda väger upp det dåliga i det här fallet.

Men hans instagramkonto är något jag hade firat över om han la ner. Vem som helst fattar att det hade sett bättre ut om han bara var tyst nu, siffrorna är visade och han behöver inte säga mer. Att han saknar sin pappa är en sak men (om nu AB's översättning stämmer) han får det att låta snudd på infantilt. Det blir överdramatiskt. Samma överdramatik var det efter matchen mot Honduras(?) som iofs spelade jävligt fult men han la upp en bild på ett rivmärke och skrev nåt om UFC. Det är oprofessionellt i mina ögon. Och jag önskar att han mognar på den punkten.

Fast å andra sidan tycker jag att allt som Puyol inte hade gjort är oprofessionellt...
Barcelona Barcelonistas
2014-02-03 12:20
Camp Nous publik är ett stort skämt. Det stora problemet är att det kommer massa turister med en påse popcorn som bara sitter och inte gör ett skit. En kille från Japan reser ditt för att se en match, snälla om du inte kommer stöta laget åk tillbaks till Japan o se matchen hemma istället!
Barcelona Diar Shekha
2014-02-03 12:20
Higlights mellan Fc Barcelona B vs Zaragoza. Lägg märke till Adama Traore! Han är helt brutal och ligger nästan bakom allt. Det är svårt att tro Adama precis fyllt 18 år och det var länge sen jag såg någon vara så här bra vid 18 från La Masia efter Leo Messi. Det roliga var Adama Traore fick göra debut i A-Laget samtidigt som han inte hade startat alls i B-Laget. Nu har även pajasen eusebio fattat att han är bra och har startat med honom i flera matcher nu! Sägs att Grimaldo fick också göra debut! Härligt!
Barcelona Barcaholic
2014-02-03 12:18
barcastuff:
Barcelona's 3 defeats this season came against teams of ex-Barcelona players: De Boer (Ajax), Valverde (Athletic), Pizzi (Valencia) [via md]

Intressant, våra före detta spelare vet hur man sänker oss. Eller ja åtminstone så länge vi har Tata som tränare :)

Barcelona LeoMessi
2014-02-03 12:14
Tänk om Barcelona hade fans om bilbao? Tro mig, camp nou skulle vara fullsatt hela tiden och Barcelona skulle bli oövervinneliga med ett sånt publikstöd. Barcelona är en klubb som förtjänar bättre styrelse och bättre fans.
Barcelona Barca Barca
2014-02-03 12:06
Jag sympatiserar inte med Real madrid elle Ronaldo, dock hatar jag barmfasonerna från Gurpegie (stavning) från att ha blivit knockad till att stå upp sekunden efter. Stäng av han 10 matcher får vi se om han gör om de, eller om Alba, dani alveselle någon annan lägger sig för minsta rörelsen. Så sjukt irriterande när spelare lägger sig som om dom har brytit benet till att minuten efter spela som inget har hänt.
Barcelona Xavi el rey
2014-02-03 12:01
Ronaldos röda kort är inget mer än ett pinsamt beslut av domaren, detta är ett stort problem sedan en lång tid tillbaka nu. Domarnivån i La Liga måste bli bättre, det är för tragiskt att se så många matcher förstöras på grund av att de ska vifta med kort hit och dit! Det får räcka nu. Pinsamt av Gurpegui, om någon ska bli avstängd är det han.
Barcelona Bentley King
2014-02-03 11:52
Det känns som att klubben sjunker från alla håll. Spelarna, styrelsen, fansen, till och med detta forum haha
Barcelona Bentley King
2014-02-03 11:49
En tabell som visar hur ointresserade katalanerna har blivit
Barcelona Andresito
2014-02-03 11:30
Måste säga att Valdes insats mot Valencia var på lekstugenivå med tanke på den form han visat denna säsongen. Kändes som vi hade Pinto i målet
Annons: