/spanien/barcelona/forum/5628.aspx/spanien/barcelona/forum/5628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barieta
2014-02-01 20:19
Vem fan skulle vilja sälja Messi?

Det handlar om att få han motiverad och att få upp hans glöd igen!
Jag tycker Tata skött sig bra, med tanke på hur han fick ta över efter Tito. Han har ju inte ens fått värva en egen spelare än..
Barcelona the cameroonians
2014-02-01 20:17
Japp, Messi är den som tar mest ansvar.
Varför sälja världens bästa spelare som tränar två-tre timmar extra varje dag med sjukgymnast och fysioterapeuten Elvio Paolorosso.
Det om något är engagemang och något för andra att ta efter.

När Cesc och Xavi (som absolut inte funkar tillsammans) inte har förmågan att öppna upp spelet, vem är det då som droppar ner och försöker ta tag i spelet?
Messi.

Som någon var inne på, och som skrevs i krönikan "Upp till bevis tack!" så måste lagdelarna vara mer synkade och närmre varandra för att spelet ska funka i båda riktningarna.

Individuella misstag som grädde på moset och vårt tiki-taka ser ut som korpenfotboll där den ene inte vet vad den andra gör.

Det är sällan eller aldrig som Barcelona är det laget som drar på sig fler frisparkar och varningar än motståndaren. Idag hände det, och det visar att man inte var på tillräckligt på tårna.
Kanske var det den tidiga avsparken som låg bakom... man kan ju alltid hoppas.

Till er som vill casha in på spelare så håller jag med om att Alves ligger nära till hands för detta. Men att nämna legender som Iniesta och Messi, nej då är måttet rågat.

Barcelona bygger underifrån och det finns tillräckligt med talang för att klubben ska klara en generationsväxling. Det behövs inte ett fönster a la Real med spelarköp för miljarder, däremot är det viktigt att fylla på med ett par nya spelare i sommar som är hungriga och kan bidra med konkurrens.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 20:13
Hahahahahaha sälj Messi var nog de korkade jag har läst men roligt var det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2014-02-01 20:02
Autospärr på alla som tycker att Messi ska säljas? Det kan inte finnas en seriös culé som har den åsikten. Möjligen senila Agneta på 85 år som inte har längre minne än vad hon åt till frukost. Messi är knappast problemet i vårt spel. Faktum är att Messi i princip är den enda fungerande pusselbiten just nu och att allt runt omkring honom är det som krisar. Vi borde vara glada att han verkar vilja stanna karriären ut hos oss när klubben håller på att falla isär totalt. Hade nog varit lite roligare att spela med Pep i Bayern, i ett lag som har konkurrens på varenda position och ambitioner som sträcker sig längre än att vinna CDR. Men Messi verkar ha en stor kärlek för klubben och vänder inte kappan efter vinden efter två sketna matcher mot Valencia och Levante, som många "fans" på forumet verkar göra.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-01 20:00
@grande jw:

Försöker bara få bort packet som påstår sig vara culés.
Barcelona barasfsdg
2014-02-01 19:58
Tills sommaren tycker jag att fokus borde vara på att köpa in lite yngre spelare som är runt 25år men ändå håller världsklass och inte köpa in någon gammal spelare.
Fc Barcelona måste börja tänka långsiktigt nu och tänka på framtiden även om det kommer innebära ett lite sämre sportsligt år.

Kan nämna några spelare som jag tycker att Barca bör hålla ett öga på.
Ilkay Gundogan det jag sett av han är mästerligt en riktigt bra mittfältare som kan ersätta Xavi.

En ny högerback behöver nog köpas in men vem skulle vara bra där? Piszek kanske?

Mittback behöver garanterat köpas in där tror jag Mangala skulle funka bra eller kanske Otamendi, verthongen?

Något mer som kanske behövs eller håller ni med?
Barcelona BA
2014-02-01 19:57
Sälj Messi hans tid är över. Klubben kan tjäna pengar på honom just nu, vi har fått det bevisat att vi är bättre utan honom på plan. Neymar är våran nya kung.
Barcelona grande jw
2014-02-01 19:57
@westinho - Sergio #16:

Inte för att vara den som tycker att medgångssupportrarna bidrar med någonting bra men vad i helvete bidrar din egen kommentar med? Tänk lite längre än näsan räcker. Snälla. Att folk är missnöjda och yttrar sig på ett Barcaforum är inte hela världen. Hellre det än att gå ut och vandalisera grannens bil ;)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-01 19:51
Något man hela tiden måste gör om man är en toppklubb och ska tävla om de allra tyngsta titlarna varje år måste man hela tiden utveckla sitt spel. Detta var något Pep gjorde hela tiden, de flesta gångerna misslyckades han men när han väl lyckades så gjorde det att vi kunde fortsätta vara på samma nivå.

De två tidigare säsongerna har vi inte ändrat något på vårt spel , endast små detaljer som inte gör så stor skillnad sätt till en hel säsong. En tränare kan inte följa den tidigare idéer utan måste komma med sina egna. Något som varken tito eller tata har gjort.

Jag gillar trots allt Tata som tränare, men om han ska lyckas ro hem en CL-buckla ( och mer ) måste han försöka hitta eller göra något som gör det svårare för våra motståndare att läsa och kontra oss. Det kan vara att ändra formation , skaffa sig nya spelartyper ( nyförvärv) , ändra positioner på spelare eller skola om vissa. Att köpa sig en ny mittback, målvakt ser jag inte endast som en lösning eftersom vem som helst här kan se att det behövs.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 19:49
Gör ont o behöva säga detta men jag är glad att vi förlorade idag för hellre en förlust mot Valencia än mot City eller Real. Med denna förlusten så tror jag att spelarna kommer höja SIG enormt.
Barcelona Barieta
2014-02-01 19:47
Gör ont och säga det men sen Messi kom tillbaks så har spelet sett sämre ut. Tata måste fixa detta på något sätt. Han lyckades ju få ihop riktigt bra spel utan Messi. Innan julen så tycker jag att laget fungerade kollektivt, vilket det inte gör längre.

Hoppas och tror på ändring från samtliga spelare tills nästa match!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-01 19:37
Detta forumet är otroligt pinsamt vid motgångar. Hade ingen aning om att det fanns så många medgångsfans här inne, nivån på flera inlägg är under all kritik. Riktigt skämmiga är ni som kommer med idiotiska kommentarer (ni vet själva). Jävla plastsupportrar är ni, försvinn!

Barcelonas andra halvlek idag var katastrof. Första 30 minuterna var riktigt bra.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-01 19:29
Först och främst vill jag börja med att inte hänga ut Pique, Messi, Alexis eller Pedro och anledningen till det är att dessa herrar visade åtminstone viljan att göra någonting åt kaoset. Pique var bäst i försvaret utan tvekan och som vanligt ser jag att han är dagens hackkyckling tillsammans med några andra. Vad vill ni att en spelare ska göra när han inte får understöd från varken mittfältarna eller ytterbackarna när 3-4 spelare kommer springandes emot honom? Vad vill ni att Messi ska göra när han alltid får en otacksam passning när han står omringad av 5 Valencia spelare? Vad ska Messi göra om han aldrig får understöd av sina medspelare? Varför fyller inte spelare på förutom Alexis och Pedro i straffområdet? Hur ska Pedro och Alexis kunna göra mål när de aldrig får djupledsbollen, om inte den kommer från Messi? Hur ska Pedro och Alexis ständigt vara delaktiga i offensiven när varken mittfältarna eller ytterbackarna kan sköta sig i defensiven och de alltid måste komma och ge understöd? Spelet som Xavi, Busquets, Fabregas, Alves, Alba, Mascherano och Valdes visade upp idag var chockerande naivt. Mittfältstrion gjorde knappt någon nytta i offensiven och ordet hemjobb fanns inte i skallen hos dem. Xavi trycker aldrig till i närkamperna, blir paralyserad varje gång han förlorar bollen och hjälper inte till med något, han slår aldrig en längre passning och skjuter aldrig utanför straffområdet. Fabregas var för slö och jobbade knappt hem. Han såg bara allmänt seg ut och såg ut att vantrivas bredvid Xavi. Trots detta var han ändå bättre än Xavi och Busquets. På tal om Busquets, vet jag inte vad jag ska säga. Han fuckar upp vid både 1-1 och 2-3 målen genom att agera som en jävla kona. Han misslyckas helt med glidtacklingar, tryckte inte till i någon närkamp, vann knappt några bollar, försvårade allting när han hade bollen vilket resulterade i väldigt många bolltapp. Kanske den sämsta insatsen någonsin i Barca tröjan. Och nu till försvararna. Låt oss börja med våra fantastiska ytterbackar. Dani Alves... vad har hänt med mannen som en gång i tiden var världens bästa ytterback? Idag stod han för en fullständigt avskyvärd insats i försvaret. Han jobbade knappt hem och gav inget understöd, bidrog inte med något i offensiven och kunde lika gärna ersatts av en kona. Men den så kallade duracellkaninen på vår vänstra flank var inte bättre. Var ovanligt dålig i defensiven, bidrog till Valencias kvittering genom att ligga och grina när Valencia anföll på hans kant. Han gjorde väldigt få offensiva räder, dessutom passade han även på att bli utvisad. Det värsta med Alba är ändå hans jävla attityd. Jag vill bara att Tata ska sätta honom på plats och låta honom värma bänken en tid så att han inser vilket svin han kan vara inbland. Mascherano... behöver jag ens ge en förklaring? Valdes positionsspel, var bland dom värsta idag och jag anser att han kunde gjort det lite bättre vid alla målen. Jag brukar inte skrika efter värvningar hursomhelst efter varje poängtapp... men dagens var något utöver det vanliga. Att vi släpper in 3 mål mot ett Valencia som bytt ut halva sin elva och är sämre än någonsin säger väl det mesta, men inställningen som våra spelare visade upp idag fick mig att må illa. Spelare som Mascherano ska inte få lida på fel position. In med någon som har lite jävlar anamma och låt honom ryta på våra spelare (Benatia). Tur att Ter Stegen verkar vara en spelare med pondus. En ny högerback ska värvas, eller så ger man Montoya chansen som presterat både jämnare och bättre än Alves. På mittfältet anser jag att Xavi borde stanna, men att han ska från och med nu (hoppas jag) acceptera mer bänk och istället låta vår kanske bästa talang sen Thiago, Rafinha, få ta över tillsammans med Cesc och Iniesta. Eller alternativt köpa in en mittfältare (Oliver Torres, Göndugan, Kroos mm). I anfallet anser jag inte att en värvning är nödvändig (även om det inte skulle skada med ex. Llorente), dock vill jag se Messi istället förpassas till vänsterkanten eller hitta en ny roll för honom. För att just nu gynnas varken han eller Barca av att det ständigt ska vara 5 spelare som markerar honom. Positionsbyte skulle kunna vara något som alla 3 anfallare där framme skulle gynnas av. Härmed säger jag tack för mig och önskar er och Barca lycka i framtiden. Bona nit!
Barcelona Neymessi
2014-02-01 19:25
Hoppas spelarna verkligen inser att dom MÅSTE KÄMPA. Från första till sista minut även om man har en 1-0 ledning och är spelmässigt överlägsen. Vi ligger inte 10 poäng före liga 2:an. Sjukt hur vi kunde gå från att spela riktigt bra dom första 15 min till att spela på blåbärs-nivå resten av matchen.
Fan, har lust att örfila hela laget. Dom tjänar miljoner men orkar inte ta en löpning mer än nödvändigt.
Hade jag fått äran att spela för världens vackraste klubb hade jag kämpat tills jag hade kräkts upp mina inälvor om det hade var nödvändigt.

Pique frågetecken, frågetecken. Han som har varit så bra dom senaste matcherna samt KUNG mot Ateltico.
Idag var han usel. Tittade han på Shakiras nya musikvideo hela natten eller vad är det frågan om?
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-02-01 19:22
Det finns bara EN spelare som visar hjärta på plan när han får chansen att spela och det är Puyol.
Vet inte va som har hänt med Messi. Sen han fick barn så har han blivit sämre lite som Pique när hans son föddes.
Jag blir inte allt för ledsen om spelare som Messi och Iniesta flyttar. Missförstå mig inte. Utan de hade vi aldrig vunnit de titlar vi vann under Peps tid. Men det känns som om de är lite mätta.
Barcelona Andreas-
2014-02-01 19:20
Barcelonistas: Slutsatsen är att oavsett vem av Tata, Tito eller Pep som tränar, så är vi i ett problem om vägen till titlar ska gå via tiki taka. Spelarna som gjorde det så mästerligt för några år sen håller inte samma nivå o spelarna underifrån håller inte den klassen som krävs om man ska spela detta typ av spel på den högsta nivån. Folk får att det låta som att Pep skulle gå in o se till så vi vinner trippeln. Alla minns vi Peps sista el Clásico, oj vad uselt o segt spel det var redan då.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-01 19:16
barasfsdg (Barcelona) Kunde inge säga det bättre själv! Dagens Barca kommer hålla sig i toppen minst 2-3 år till, sedan kommer dragningskraften till att komma till oss vara noll. Det vi behöver just nu är en generationsväxling där vi köper flera bra, unga och välscoutade spelare och matchar sedan in dom tillsammans med våra bästa lirare från akademin. Då ska ni se att det blir en jävla fart på klubben igen. Sedan så skulle det krävas en revolution för att avsätta vår styrelse som sitter på sina stolar lika hårt som Bashar Al-Assad i Syrien.
Barcelona FCB_Messi
2014-02-01 19:16
Ett stort problem är Sergio busquets . Han har varit otroligt dålig senaste matcherna . Massa felpass och bolltapp som jag aldrig har sett busquets göra . Han är våran viktigaste spelare efter Messi . Och när båda är ur form. Ja då blir det som det blir tyvärr...
Barcelona barasfsdg
2014-02-01 19:11
Tänkte dela med mig av mina tankar om dagens match och startelvan.
Startelvan var alltså
valdes
alves-pique-mascherano-alba
Xavi-busken-fabregas
Sanchez-messi-Pedro
Enligt mig så finns det en handfull spelare där som inte ska ha något att göra i en startelva för Fc Barcelona.

Alves har bara blivit sämre och sämre ju mer han spelar och jag tycker att han behöver ersättas.

Pique jag finner inga ord för hans insatser så otroligt långsam och nonchalant spel usch....

masken hans positionsspel och chansbrytningar håller inte på denna nivå speciellt inte som mittback.

Xavi vet inte hur många gånger man ska behöva säga detta men han är slut! Han är i mina ögon en bänkspelare.

Fabregas har verkligen inte fått den utveckling man hoppats på och jag tycker inte att han visat speciellt mycket denna säsong.

Håller ni med eller håller dessa?
Barcelona Barcelonistas
2014-02-01 19:07
Andreas - självklart gick vi ner under Peps sista säsong. Inte trodde du väll att vi skulle hålla samma nivå? Det är helt omöjligt, dom 3 första säsongerna under Pep de laget var tidernas bästa. Sen att vi bara vann CD-R speglade inte vår säsong, det borde ha blivit ett cl guld till.
Barcelona Cobain
2014-02-01 19:06
Det saknas någon riktig konkurrens på mittfältet och i backlinjen, det har det gjort i flera år nu!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2014-02-01 19:03
Va tror ni mot City? dom har ju i alla fall satt sin form perfekt till mötena.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 19:01
@Ronaldinho the original:

Problemet är ju att han kan knappt bänka dom. Det sorgliga är att oavsett hur lite dom pressar och hur lite dom jobbar i försvaret så är dom så mycket bättre än dom sorgliga reserverna vi har. Hade vi haft en bättre bredd i truppen så hade kunnat bänka skiten ur spelare som inte sköter sig eftersom han hade haft en vettig back-up.

Tror inte att spelare som xavi och iniesta är rädda för att bli bänkade av sergi roberto, en annan femma om reserven hade hetat Gündogan och pogba.
Ronaldinho the original
2014-02-01 18:59
Om det några få spelare som spelar skit så är det självklart att det är fel på spelarna men om ett helt lag spelar skit så går det inte att skylla på Någon annan än tränaren. När våra bästa spelare Busi,Iniesta och Messi inte spelar bra då kan inte ens en enögd barcasuporter inte inse felet.
Barcelona Andreas-
2014-02-01 18:58
Barcelonistas:

Absolut hade vi högre högstanivå, men samtidigt kunde man se att vi var påväg nedåt. Det började redan där.
Ronaldinho the original
2014-02-01 18:55
Om Tata säger till spelarna att springa och dom inte lyssnar så ska han väl bänka dom eller straffa dom? Spelar ingen roll om du heter Messi,Iniesta eller Tello, spelar du skit några matcher i följd så ska du sitta på bänken. Säger inte att dom tre spelar som skit utan tog dom bara som exempel.
Barcelona Napao
2014-02-01 18:53
@Diar Shekha:

Bra fråga vart var motiveringen?? Efter 1-0 målet så blev det gå fotboll och bara gnäll på domaren .
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 18:51
Det är också lätt att skylla allt på tränaren, men hur jävla litet ansvar ska spelarna ha? Tränare ska inte behöva säga till dom att spela bättre när dom ligger under, det är något spelarna ska fatta själva. Tata kan skrika på dom hur mycket som helst, han kanske skrika att dom ska pressa men när vi har dom lataste mittfältarna så är det svårt.

Detta kan ha varit Busquets sämsta match.
Real Madrid Kaktus
Vad fan har hänt med Messi? Hur länge skall vi vänta tills han är tillbaka i form? Det har snart gått 1 år sedan vi såg den riktiga Messi.. :-/

Skönt att vi slipper Aguero mot City, men jag är ändå lite rädd att vårt fall kommer istället bli att City har två stora och huvudstarka spelare på topp i form av Negredo och Dzeko, vi brukar ha stora problem med den spelartypen.
Barcelona Barcelonistas
Vi har ont om tid jag tror inte vi lyckas sätta vår form till City matchen. Den formen City är i just nu är inget man kan blunda för. Iniesta är inte i form, Messi är ur form, Neymar är skadad...
Annons: