/spanien/barcelona/forum/5624.aspx/spanien/barcelona/forum/5624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2014-02-01 18:53
@Diar Shekha:

Bra fråga vart var motiveringen?? Efter 1-0 målet så blev det gå fotboll och bara gnäll på domaren .
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 18:51
Det är också lätt att skylla allt på tränaren, men hur jävla litet ansvar ska spelarna ha? Tränare ska inte behöva säga till dom att spela bättre när dom ligger under, det är något spelarna ska fatta själva. Tata kan skrika på dom hur mycket som helst, han kanske skrika att dom ska pressa men när vi har dom lataste mittfältarna så är det svårt.

Detta kan ha varit Busquets sämsta match.
Real Madrid Kaktus
Vad fan har hänt med Messi? Hur länge skall vi vänta tills han är tillbaka i form? Det har snart gått 1 år sedan vi såg den riktiga Messi.. :-/

Skönt att vi slipper Aguero mot City, men jag är ändå lite rädd att vårt fall kommer istället bli att City har två stora och huvudstarka spelare på topp i form av Negredo och Dzeko, vi brukar ha stora problem med den spelartypen.
Barcelona Barcelonistas
Vi har ont om tid jag tror inte vi lyckas sätta vår form till City matchen. Den formen City är i just nu är inget man kan blunda för. Iniesta är inte i form, Messi är ur form, Neymar är skadad...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messooo
2014-02-01 18:49
Hd match
Länktips: goo.gl/i25V4x
Barcelona Diar Shekha
2014-02-01 18:46
Problemet är inte bara försvaret. Problemet är mycket större än så. Vi kan med börja med vår bajs ledning. En match som denna när vi behöver förändra matchbilden genom att byta ut spelare så tar vi in Christian Tello för att försöka förändra saker. Ett lag som tävlar om 3 titlar har spelare som Tello, Song, Roberto som reserver, det säger allt. Hur fan ska dessa förändra saker när de inte är tillräckligt bra? Nu till det som händer på plan. Problemet med vårt lag är det är för stor avstånd mellan varje lagdel. Första målet är ett perfekt exempel. Busquets missar tacklingen tillsammans med Alba och då blir 5-3 , inte så konstigt att Valencia gör mål där. 3:e målet är ett skämt, titta på målet igen. INGEN pressar, INGEN vågar ta i & ALLA står och tittar... Hela börjar med ett INKAST. Det är för patetiskt... Det säger exakt allt om hur vi tror att de vi möter är bajs. Med såna mål är det självklart att det blir förlust. Sen var är motivationen? Varför tar ingen tag i spelet när vi ligger under TVÅ gånger om? Har de inte sett tabellen? Har de inte koll. Som sagt ett uruselt Valencia gör hela t-r-e mål på Camp Nou trots att de blivit totalt överkörda i 40 minuter. Vi gör alla lag bättre automatiskt, det var samma sak mot Levante. Barcelona har inte bara andra lag som motståndare utan även sig själva för det är fortf en gåta för mig att Valencia får göra TRE MÅL efter hur 1:A halvlek var. Lägg till att såna som Banega & Guardado lämnat också..
Barcelona Barcelonistas
2014-02-01 18:45
Andreas - håller inte med där angående Peps sista säsong. Laget visade alltid sin högsta nivå i dom största matcherna det var bara mot dom mindre lagen som man helt enkelt va för mätta. Det är väldigt sällan som vi ser högsta nivån hos Barca nuförtiden.
Barcelona the cameroonians
Martino: "Looking at the first 30 minutes, it can't be explained how the game changed after that. We were another team in the second half."

Martino: "When you can finish off the opponent, you should do it, you shouldn't give them chances. Today we did it and Valencia took them."

"I said before the game that you pay dearly for every mistake from now on, and we made several mistakes today."

Martino: "We have to rise to the occasion now. This should hurt today, but it shouldn't have an influence on the future."

Han säger alla de rätta sakerna, saken är bara den att det budskapet inte verkar gå in i spelarnas öron och hjärna.
Och då handlar det inte bara om att det är fel på tränaren, utan även på inställningen hos spelarna.

Man måste ifrågasätta om allt verkligen står rätt till i laget/truppen eller om det ligger någon hund begraven någonstans. Något som gör att spelarna inte är kapabla att prestera på den nivån vi vet att de kan.

Lösningen är dock inte att agera plastklubb och sälja av "dökött" (den kommentaren anstår inte en culé...) eller sparka tränaren. Det är en sak för sportchefen att agera på - problemet är väl bara att han råkar heta Zubi.

Det bästa är kanske trots allt en titellös säsong, så får vi se vem som fortfarande står upp efter den storm som lär följa. Och då pratar jag inte bara spelare/tränare/ledare utan också de som kallar sig fans och skriver här inne.
Barcelona LeoMessi
Snarare så att real öppnar upp röven på dom. Ursäkta språket. Vi spelade skit idag och vi torskade med all rätt. Matchen skulle ha slutat 1-3 om inte vi hade fått en billig straff.
Ronaldinho the original
2014-02-01 18:44
Vi behöver inte utrensning utan vi behöver en världsklass tränare. Det går inte bara att hå runt sidlinjen och se ledsen ut. Tror han att Xavi och grabbarna ska tänka "Tata är ledsen vi måste göra honom stolta". Han måste fan skrika och vifta med armarna. Varför tog han ut Fabbe och stoppa in Tello? Fabbe kan spela sin sämsta match men han är ändå en avgörande spelare i Barca och det är inte Tello. Han är en av dom bäst betalda tränare och han ser ut som någon här dött i hans familj varenda match. Skulle verkligen uppskatta om någon kunde länka en träning där man ser hur han tränar laget. Alla härinne minns videon där Pep tränade Bayern för någon vecka sen, så ska en tränare för ett av dom bästa klubbarna vara. Messi under Guardiola tänkte på hur han skulle slita i bästa match medans under Tata så tänker nästan alla på familj och VM. Blir inte förvånad om det kommer uppgifter om att Xavi och dom äldre styr i omklädningsrummet.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 18:43
Varför känns som att lag som Barca möter spelar äckligt bra men när lag möter Real ja då ska dem öppna röven... Trist, lagen i La Liga vet att Barca är regerande mästarna och så typisk att dem ska spela så bra mot Barca.
Barcelona Andreas-
2014-02-01 18:40
Tata, Tito eller Pep, det är långt ifrån vårt största problem. Spelet var dåligt redan under Peps sista år. En mätt trupp, som vunnit allt som går att vinna genom att spela på exakt samma sätt i klubb o landslag är det största bekymret.

Tiki taka håller inte längre. Spelarna är för bekväma.
Barcelona DM1982
2014-02-01 18:39
[Carles Puyol 5] (Barcelona) klockan 23 imorgon ligger vi trea. Real släpper inte det här, de har fått ligan på ett silverfat.
Barcelona ElTriplete
2014-02-01 18:38
Efter cirka 50 minuter har jag lugnat ner mig lite, haha. Man slänger ut en massa i stridens hetta. Men, faktum kvarstår att vi slängde bort onödiga poäng idag.. Kan bli väldigt kostsamma poäng dessutom. Martino vet hur viktig den här månaden är och vilka tuffa matcher vi har framför oss. Vi kan inte inleda den viktigaste månaden under säsongen med en förlust och absolut inte på det här sättet. Alla underpresterade idag och ingen var sig själv. Vi har gjort en fantastisk säsong hittills så jag hoppas inte vi slänger bort allting nu. Nu lär det bli en 3:e plats efter morgondagens matcher men ingenting är över än i ligan. Kommer bli tight tills sista omgången! En match i taget. Vi tänker lite för mycket på City-matchen och då sker sådant här. Atleticos styrka är hur de verkligen tar en match i taget och lägger all vikt på nästkommande motståndare. Det borde vi också göra. Mot en final i Copa! Visca el Barca!
Barcelona MVP - 2011
2014-02-01 18:38
Några punkter om matchen.

- "Vi försöker att återinföra presspelet som användes under Pep" Nej du Martino! 1. Det är inte presspelet som är största problemet, inte heller är det det enda problemet. Hade det varit så simpelt att återinföra det så hade väl Pep gjort det? Vi behöver tänka nytt och inte vara så j*vla passiva. 2. Vart var presspelet efter minut 20? Ser verkligen ljust ut...

- Jag förstår inte hur ledningen inte kan se det uppenbara? Vi har haft tre-fyra år på oss att värva en duglig mittback men NEJ, vi fortsätter alltså med Pique-Masch. Jag tror faktiskt vi behöver gå titellösa i 2-3 år för att ledningen faktiskt ska förstå att vi behöver bygga om.

- Xavi är slut, så enkelt är det. Ersätt honom eller satsa på Fabregas i positionen. Alternativt köp Gundogan.

- Den 18:e februari kommer Manchester City panga in 4-5 mål mot oss och har vi en bra dag kanske vi släpper in 2. Jag överdriver inte ens, släpper vi in 3 mot Valencia på hemmaplan så kan ni räkna med att Yaya och gänget stänker dit ett par på Etihad. Jag hoppas ju själv på att jag har fel men som sagt, det är svårt att inte se det uppenbara...

(Tidigare nick: MVP - 2011)
2014-02-01 18:32
Det kan bli vår omgång om man ser det på ett positivt sätt, At.Madrid kan mkt väl förlora mot Real Sociedad och sak kan hända Real Madrid, att åka till Bilbao o ta 3 poäng är ingen lätt uppgift. Jag vågar tro att vi kommer ligga etta imorgon när klockan är 23:00.. Vad säger ni?
Barcelona el Flaco
2014-02-01 18:31
Jag har oftast försvarat Tata Martino och anser att han har ändå gjort det ganska bra med tanke på förutsättningarna. Han panikrekryteras när Tito tvingas lämna pga sin sjukdom och han har ingen ordentlig försäsong med spelarna och finna sig tillrätta med systemet, ny klubb, stad och land, etc.

Varje gång jag var missnöjd med spelet under hösten och tvivlade om Tata var rätt man för jobbet såg jag honom på presskonferenserna och gick inte att ogilla honom. Alltid lika naturligt, humoristiskt och såg hela tiden till att fotboll blev huvudämnet. Men efter insatser som den idag är det svårt att hitta något positivt att hänga sig fast vid.

Även om jag inte har något emot Tata, eller Tito för den delen, står jag fast vid att när Pep Guardiola lämnade förlorade vi mycket mer än bara en tränare. Rosell försökte få det verka som att det inte var någon big deal men det var väl mest för att dölja hans dåliga relation med Pep och nu får vi betala priset.
Real Madrid Kaktus
2014-02-01 18:30
@basaric - "el guaje":

Varför är det det värsta du läst på forumet? Makes no sense man. Jag pekar ut det tydliga, det är mer som är fel än rätt i klubben och detta måste åtgärdas fort som möjligt. Man kan inte vänta för länge, för plötsligt står man där och har blivit för omkörda av andra klubbar, varken jag eller ni klarar av en period på flera år där vi varken får se finlir eller stora titlar.

Vad tycker ni skall förändras? Jag hoppas inte att ni tror att en mittback räcker för att ta oss tillbaka till toppen...
Barcelona grande jw
2014-02-01 18:29
Sa jag det? Pique är absolut inte felfri, men man ser tydligt att han inte trivs med Masken bredvid sig. Hela jävla backlinjen blir lidande när han spelar. Spelare kan fortfarande göra individuella misstag men risken att dom sker är betydligt större när Masken finns på planen eftersom han är en säkerhetsrisk och gör hela försvarslinjen osäker.

@AndreD:

Real Madrid Kaktus
2014-02-01 18:26
Laget måste förnyas vare sig ni vill det eller inte. Sluta vara så himla sentimentala. Xavi, Iniesta, Song, Mascherano, Pique, Sergio Roberto, Tello, Alexis och ett par andra har absolut ingenting och hämta i ett framtida Barca.

Vår bästa mittfältstalang släpper vi till Bayern medan vi behåller Sergio Roberto, skrattretande.

Iniesta börjar komma till åren och vi börjar se att han har presterat över sin förmåga ett tag nu, perfekt lägga att casha in en rejäl summa medan fotbollseuropa inte har en koll på hans förfall.

Xavi kan vara en truppspelare men absolut ingen startspelare.

Försvaret är under all kritik med det där mittlåset, även Dani Alves har gått ner sig rejält och bör cashas in på.

En central måste värvas in, Messi centralt håller inte längre, det fungerade när lagen i Spanien och europa blev tagna på sängen tack vare denna taktik, nu fungerar det inte längre.

Det är så mycket spelare som måste lämna och så många som måste värvas att det är inte ens lönt och diskutera då det aldrig kommer ske...
2014-02-01 18:25
Hoppas spelarna blir utan lön i 3 månader så som Racing Santander så dem kämpar för fan. Är så aaaaaaarg just nu.
2014-02-01 18:23
Ronaldinho the original (Barcelona) Hahahahahaha du får mig att skratta när jag är förbannad hehe. Ja mannen, vet inte vad gubben Tata gör i dagens Barca... Tata är Barcas tränare pga Messi..
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 18:22
Så mycket pengar som våra spelare tjänar så borde dom köra med att om dom torskar eller kryssar en match i ligan så får dom inte lön för den veckan. Då jävlar blir det spring i benen på dom.
Barcelona AndreD
2014-02-01 18:20
Haha och Bartomeu villa förlänga med Shata.......bara det borde räcka för att det ska bli omval
Barcelona Barcelonistas
2014-02-01 18:18
Det är knappt 3 veckor kvar till Cl och vi har fortfarande inte hittat det där spelet vi alla vill se. Det är inte mycket kvar kommande månaden kan säsongen vara helt över för våran del.
Barcelona LeoMessi
Idag såg försvaret ut som det gjorde förra säsongen. Hela laget kollapsade idag, ingen ville anfalla och ingen ville försvara. Vet fortfarande inte vad valdes och Alves sysslade med vid Piattis nickmål. Busquets slog bort varannan boll och började glidtacklar i slow motion. Messi försökte desperat hitta på något, misslyckades eftersom inget understöd fanns någonstans. Sanchez måste ha gått av plan efter sitt mål för jag såg honom inte efter det. Alves kan inte slå en vettig krossboll om så hans liv stod på spel.
BARCA-més que un club
Mardrömshelg. usch :(
Barcelona basaric - "el guaje"
Kaktus

Kan vara det värsta jag läst på det här forumet. Du har inte koll på det laget du "håller på "

För det första. Vet du hur många spelare Guardiola värvade under hans första säsong som gick in i startelvan? En spelare. Det var Dani Alves.

Håller dock med om att truppen måste förnyas, men då pratar vi om 2-3 spelare. Max. Att du vill sälja Alexis, Iniesta, Xavi tyder på att du borde byta sport.
Ronaldinho the original
2014-02-01 18:17
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Jag bryr mig inte om matchen mot City. Ligan är ALLTID prio ett. Att det finns chans att vi ligger trea efter omgången får mig att kritisera Tata. Spelet hackar , ingen visar hjärta längre, dåliga laguttagningar och dålig agerande vid transförsfönstret. Han känns som om han vore helt stenad, han måste visa Pondus/Karisma så som Pep. Zlatans Mormor kan träna Barca bättre.
2014-02-01 18:15
Ska lira lite FIFA på datan. Mår inte bra.
Annons: