/spanien/barcelona/forum/5618.aspx/spanien/barcelona/forum/5618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2014-02-05 20:23
Real vs Atletico? Snarare Costa vs Pepe/Arbeloa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-02-05 20:22
Arbeloa- finns ingen fegare spelare. Bara tjuvknep, ingen fotbollshjärna.
Barcelona påfågeln
Arbeloa är en sådan spelare som kunde få börja varje match med ett gult, bara för allt han lyckas göra utan reaktion från domaren.
Barcelona petersays
Vi får hoppas på mycket ruff och stök från firma Costa, Pepe, Ramos, Alonso. Jag tror på två röda ikväll.
Barcelona Illusionista
Solklar straff?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-05 20:21
Som vanligt så underpresterar alla så fort de möter Real.
Barcelona AndreD
2014-02-05 20:20
Hahahaha bollen var fan påväg utanför. Tur som vanligt
Barcelona Acrobat
2014-02-05 20:19
Atletico är värdelösa ikväll!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-05 20:18
Fattar inte hur svårt det kan vara att stoppa Ronaldo...Det finns ju bara följande alternativ: 1. Överstegsfint X. Överstegsfint 2. Överstegsfint
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 20:11
Omg, hade rörde Jese och det dömdes frispark! Kom igen, domarna ska inte blåsa vid minsta lilla kontakt! Speciellt om en spelare inte ens tappar balans eller ramlar
Barcelona DM1982
2014-02-05 20:04
Det kommer bli en grisig match det här.
Barcelona Leo y Cesc
2014-02-05 20:03
Real har tagit över det Barca brukade göra med att omringa domaren, dom gör det konstant i alla matcher i 90 min.
Barcelona Illusionista
2014-02-05 20:03
Jag har tippat A. Madrid, Handicap på barca 0-2, X på Roma Napoli och Porto vinst. Jag tror att Real är det starkare laget på Bernabeu men oddsen blev betydligt roligare såhär. Nu håller vi tummarna och hoppas.
Barcelona The Reporter
2014-02-05 19:47
Kvällens resultat

Derbyt 1-0

Vår match 3-1
Barcelona B-Guden
2014-02-05 19:44
@KarmaIsAKaranka:

Ronaldo ska absolut inte ha det röda, hela fotbollen har blivit pinsam jag skulle inte ens säga att det var gult, är det nån som ska ha röda kortet så är det han som först springer fram till ronaldo för att få skit oni i huvudet, sen den andra som springerfram och kaxar med Ronaldo.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-05 19:24
[Carles Puyol 5]

Om du tycker att gult kort + muntlig varning är ett rättvist straff för att slå människor i ansiktet på en fotbollsplan och gestikulera för att påverka domaren så har du, i mitt tycke, en VÄLDIGT skev verklighetsuppfattning och har glömt bort vad som står i regelboken. Du verkar tycka att slag mot ansiktet ska vara acceptabelt på en fotbollsplan. Att man ska få fortsätta spela vidare med ett litet gult kort. Jag har inga ord. Du får stå för din åsikt men jag tänker inte diskutera det här vidare då med dig då det är utom mitt förstånd att försvara sådant beteende. Du säger att du inte försvarar Ronaldo men du försvarar beteendet och Ronaldo har utfört ett sådant beteende. Hur ska du ha det egentligen? :S

Det handlar inte om Ronaldo eller Ramos eller Rooney eller Iniesta. Spelarna är irrelevanta. Det handlar om principer - om vad som är tillåtet och ej tillåtet. Att straff delas ut enligt regelboken (vilket blev fallet denna gång). Vissa kan inte svälja det bara. Själv upplever jag lättnad över att lite rättvisa har skipats. Hade Busquets slagit en spelare i ansiktet hade jag aldrig protesterat mot ett rött kort. Men nu är skillnaden att Busquets aldrig slår spelare i ansiktet eller sparkar de i ryggen när de ligger försvarslösa.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-05 19:18
The Reporter

Oftast är det så att om du avbryter omedelbart efter du påbörjat prenumerationen så får du ändå titta gratis månaden ut - sen avbryts det.
Barcelona Neymessi
2014-02-05 19:11
The Reporter
Har inte använt det själv, men vad jag har hört så är det inga avgifter etc. Du måste dock se till att avbryta innan din gratismånad är slut.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-05 19:09
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Fälla nej gubben utan jag försöker vara rättvis. Ramos är jo en brutal spelare jämfört med Ronaldo. Bilbao spelare hade en uppgift och det var att få Ronaldo UR balans vilket han lyckades med. Sen fick Ronaldo syna de röda. Jag verken försvarar Ronaldo eller tar hans parti utan det handlar om en spelare som gjorde nästan inget för att få de röda kortet plus 3 matcher avstängning. Hade de varit Ramos eller Pepe som hade gjort de så hade jag förstått men Det är sällan man ser Ronaldo bete sig så. Jag gillar inte ens Ronaldo om du vill veta de och jag kommer inte försvara honom heller. Domaren borde ha gett honom gult kort sen sagt till Ronaldo att nästan gång får du rött.
Barcelona The Reporter
2014-02-05 19:04
Någon som har koll på tv4-play gratis grejen i en månad? Är det säkert? några avgifter? Går det bort efter 1 månad av sig själv eller måste man avbryta det?

Vore snällt ifall någon som vet om det svarar
Barcelona Neymessi
2014-02-05 18:39
Det är inte konstigt att våra läktare är så tomma när vi har dåliga speltider i kombination av skyhöga biljettpriser.
Finns det ens på tapeten att Barcelona kan tänka sig att sänka priserna?
Tror inte att vi hade förlorat vår senaste match om vi hade haft ett bra publikstöd som trycker på och inte tillåter spelarna att promenera omkring. Som Alves sa, det känns ibland som att vi spelar på bortaplan.
Är det ingen bra stämning på läktaren kommer det leda till att flera hellre ser matchen framför TV än att betala för en halvljummen fotbollsupplevelse. En ond cirkel med andra ord.
Barcelona ElTriplete
2014-02-05 18:38
Barcelonistas Aah, med den inställningen lär inte spelarna vinna ikväll. Hoppas inte de tänker på samma sätt som du, haha. Sociedad är ett bra lag
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-05 18:29
[Carles Puyol 5]: Du faller i fällan. Du upplever att det är hårt för att Real Madrid blivit oerhört skonade tidigare. Du jämför med tidigare exempel i denna infekterade pro-Madrid-miljö. I en sund miljö är 3 matchers avstängning fullt vettigt. Du räknar inte in att Ronaldo inte bara blir avstängd för käftsmällen men även för att han hade ett register av grova ord riktade till huvud-domaren och fjärde-domaren samtidigt som han gestikulerade. Jag vet inte ens vad Ronaldo gnällde över och jag förstår Athletic-spelarnas reaktion helt och hållet när Ronaldo försökte fuska till sig en straff/frispark genom att försöka påverka domaren med sina gestikuleringar (ännu en gång). Ramos och Marcelo fick färre matcher för värre förseelser i två El Clasico-möten ... förseelser båda borde fått 4-5 matcher för. Att Pepe bara fick 10 matcher efter att ha misshandlat två Getafe-spelare är utom mitt förstånd. Visst är det skruvat då att Ronaldo får 3 matcher nu!? Men det är just den här nivån LFP bör förhålla sig till. Ronaldo förtjänar 3 matcher för detta och Pepe förtjänade 30 matcher för det han gjorde. Jag hoppas att LFP håller den här nivån framöver. Ingen ska få fördelar. Skiter fullständigt i om det är Iniesta eller Ronaldo. Har man gjort skit så ska man bli bestraffad. Ronaldo har dessutom en HISTORIK med röda kort i La Liga, CL och CdR. Man räknar in historiken när man gör en helhetsbedömning. I detta fall har Ronaldo inte alls lärt sig av erfarenhet och förtjänar därför ett hårdare straff för att bli påmind. Du minns väl att han sparkade mot Gabi's ansikte i CdR-finalen så sent som i våras? Så snälla: SLUTA försvara Ronaldo och Real Madrids krokodiltårar. En maräng hade ALDRIG gjort det omvända. Fall inte för deras propaganda. De tar på sig offerkoftan ännu en gång. Jag känner igen mönstret och det borde du också göra med tanke på de senaste 5 åren. Läs mina två inlägg nedan. Tänk om. Tänk rätt. Jag hoppas att du lärt dig något och blivit påmind. Ta det som konstruktiv kritik. Det är inget personligt. Bara en tydlig markering.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 18:26
Xaviesta - vi är redan i final matchen mot Sociedad känns som en träningsmatch. Kan inte se hur Sociedad sett över 2 möten ska ha någon chans mot oss.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-05 18:24
Vad trist med semifinal i cupen ikväll, känns inte aktuellt alls. Låt oss snacka om puertan och CR och hans röda kort istället då det är mycket intressantare och inte alls uttjatat vid det här laget.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-05 18:22
Christina Penaldo förtjänar en längre avstängning. Orren!
Barcelona ElTriplete
2014-02-05 18:21
Getafe 22.00 Getafe 22.00 Levante 22.00 Levante 22.00 Sociedad 22.00 Sociedad 22.00 Våra matcher i cupen, minns ej tiderna mot Cartagena. Hur fan kan det vara så sent varje gång?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-05 18:15
De som hände med Ronaldo är jo pinsamt agerat av domarkåren. Hade samma sak hänt Messi då kan hade alla ni sagt " Fan va orättvist ". Man måste försöka vara neutral även om man är Culé eller Real fan. Tycker att Ronaldo straffas väldigt hårt. Hade Ronaldo skallat backen och backen hade blödigt så hade jag förstått men de här visar jo gång på gång att spanska domarna är usla och domarkåren värdelös. Tro mig jag tar inte Ronaldos parti eller sida men Ronaldo borde ha fått gult kort. Sen kan jag tycka att Ronaldo borde ha agerat bättre i den situationen. Alla rätt till sin åsikt.
Barcelona >The Reporter<
2014-02-05 17:49
Någon som har koll på tv4-play gratis grejen i en månad? Är det säkert? några avgifter? Går det bort efter 1 månad av sig själv eller måste man avbryta det?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-05 17:43
Vem i helvete är det som planerar våra match? Varför spelar Real Madrid alltid klockan 20:00 eller tidigare? Varför spelar vi alltid så sent? Det är något som inte stämmer. Är detta en plan från den spanska fotbollsförbundet? Om planen är att vi ska tappa intäkter då gör de rätt saker. Jag skiter fullständigt i Ronaldo's röda kort, jag bryr mig om tiderna vi spelar hela tiden. Det är väll klart att det blir tomt i läktaren. Ni som har lite kola på det spanska språket. Är det ingen som reagerar på detta???
Annons: