/spanien/barcelona/forum/5615.aspx/spanien/barcelona/forum/5615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luigi
2014-04-19 10:45
"It's cruel to blame Messi. You can't put the blame on him. Messi's at a high level but more is always expected from him," Toshack told La Xarxa.

"Neymar is a player at (Gareth) Bale's level but all the problems off the field haven't helped anything.

"Everyone was talking about Barca being the best team in history and they were one of the best of all time, but you have to renew before it's too late.

"Fix the roof before the water comes in. Don't expect to be able to fix the roof when the water's already coming in.

"Everything that has happened at Barca is taking its toll."

The future of Martino has been cast into doubt following the club's poor run of results, with reports linking him with a return to Argentina at the end of the season.

But Toshack believes injuries to a number of key personnel have had a damaging impact on the team's fortunes.

"Injuries to Victor Valdes, Gerard Pique and Carles Puyol, Tata Martino has had no luck," the 65-year-old said.

"I don't like Javier Mascherano as a centre-back. It's a very important area of the pitch.

"Barca have a job on this summer. They have to sign a centre-back."
Barcelona Rambla~
2014-04-19 10:17
@the cameroonians:

Det värsta som kan hända denna klubb i nuläget. Att ge Zubi fullt förtroende? Snacka om vilken mardröm. Varför kan inte de som styr klubben se det uppenbara, det alla andra tydligen ser, att Zubi inte är tillräckligt kompetent att utföra sitt jobb. Nu vill han ha sin bästa polare som tränare, Valverde. Fy fan vilken mardröm vi står inför.
Barcelona Rambla~
2014-04-19 10:14
@grande jw:

Idioterna har ju som vanligt ingen koll. Det är inte bara felformulerat, det är total fel.

"Gerardo Martino ska redan ha informerats sedan ett par veckor, om att han får lämna efter säsongen."

Frågan är om de översätter med Google eller vad fan de sysslar med? Det är Tata som själv informerat klubben (enligt katalansk media) om att han lämnar efter säsongen, inte som de påstår, klubben som informerat honom. Det finns en klausul i hans kontrakt som gör det möjligt för honom att bryta kontraktet i sommar utan att bli ersättningsskyldig.
Barcelona the cameroonians
2014-04-19 09:39
@Sir Alexis:

Källan.
Barcelona the cameroonians
2014-04-19 09:35
Bartomeus ambition att göra förändringar på alla nivåer inom klubben ska ha skapat en stor oro bland övriga direktörer.

Presidenten ska dock, enligt Sport.es, ha försäkrat Zubi att denne får stanna kvar eftersom hans avgång indirekt skulle visa på att klubben gjort sig skyldig till de anklagelser FIFA kommit med när det gäller ungdomsspelarna.

Frågan är då vem ledningen kommer skylla på om FIFAs dom går igenom.?

Bartomeu väljer alltså att behålla Zubi, i mina ögon är det exakt detsamma som att ha ett transferförbud....
Neymar11
2014-04-19 07:27
Mido Såg jag Alves namn i tänkbara försäljningar? Nu kommer jag ha solsken hela dagen Så det sägs att Alexis mer eller mindre hånat Tata och vissa av spelarna, ren lögn. Han är den ödmjukaste spelaren jag någonsin har sett och tvivlar starkt på att han skulle vara så dum
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-04-19 04:50
@barcastuff: Barcelona plan to sign 6-7 players (4 starters) this summer: 2 goalkeepers, 2 centre backs, right back, midfielder, centre forward. [sport] Centre forward får mig att dregla. Låter för bra för att vara sant...
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-19 04:01
Rätt ironiskt för övrigt att dom som kämpar hårdast och aldrig gnäller är dom som ryktas bort. Den här upplagan av Barca börjar jag förknippa mer och mer med "Murphys law" - allt som KAN skita sig skiter sig, och det skiter sig på dom värsta tänkbara sätten.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-19 03:35
grande jw

För det första: Haha :D

För det andra, skämt åsido så är det ju inte J2S fel att han finns med i truppen, tar du bort honom så är den ännu tunnare än vad den är för tillfället. Apropå MIdos inlägg så hoppas jag verkligen inte Masch, Pedro och Sanchez säljs. Vi behöver löpvilliga spelare som nyss nämnda anfallare och vi behöver Masch erfarenhet (på mittfältet) och hans kompromisslösa hänsynslöshet som sätter skräck i motståndarna (på mittfältet)

Ja ser oss aldrig kunna sälja så många spelare och dessutom ersätta dem. Känns som våra framtidslöften är alldeles för unga eller överflödiga (på anfallet) för tillfället.
Barcelona grande jw
2014-04-19 03:31
@Mido:

Om du läser artikeln så ser du ju att det inte är någonting nytt alls. Dom har bara formulerat sig fel. Martino fick inte sparken utan han har bara meddelat klubben att han inte tänker fullfölja sitt kontrakt.
Barcelona Mido
2014-04-19 03:14
har ni läst expressens nyhet?? Martino Sparkad!!!
Barcelona grande jw
2014-04-19 03:10
När vi nu läser Midos inlägg här nedanför så måste man ju såklart ställa tusenkronorsfrågan:

Kommer världens största culé, Jonathan dos Santos, lyckas klamra sig fast i klubben ännu en säsong, eller kommer han bli såld EN GÅNG FÖR ALLA!?

To be continued....
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 03:06
Mido (Barcelona) Förstår inte varför man skulle vilja sälja sanchez eller pedro. Tycker att båda behövs och jag är inte så säker på att ersättaren skulle vilja rotera så ofta som dom gör. Tycka vad man vill om sanchez och pedro men dom är dom som har svikit oss minst i år och det vore dumt att sälja någon av dom med tanke på att dom gör deras bästa säsong på flera år. Så länge inte ersättaren heter Reus, Suarez eller Aguero så tycker jag att vi ska behålla dom.
Barcelona Mido
2014-04-19 02:52
Alexis Sanchez 's agent Fernando announced that what SPORT.ES reported about the player insulting Tata is NOT TRUE!!

Barça want to finalize Messi's renewal before the World Cup. Messi's happy and wants to continue at Barça

Bartomeu will meet with Messi's father next week about the player's renewal. Bartomeu will also prepare to sell Song, Alves, Alexis

|SPORT.es| Barcelona plan to sell Alves, Afellay, Cuenca, and Dos Santos. Also willing to listen to offers for Mascherano, Alexis, Pedro, Cristian Tello

Barcelona Mido
2014-04-19 02:49
Messi is not for sale
Barcelona Sir Alexis
2014-04-19 02:38
@Mido:

Finns dey källa om det? Låter ganska sjukt..
Barcelona CuleAK
2014-04-19 01:37
Culés! Besök sidan i länktips och ''gilla''. Tydligen har MD sagt att om 10000 gillar den innan matchen på söndag så är det tillräckligt för att det ska upp i nyheterna. Det är dags att kicka de avskum som leder vår vackra klubb. Alla kan inte åka och vifta med de vita näsdukarna, men detta är ett initiativ som alla culés borde följa om ni värnar om klubbens bästa.
Barcelona Nesto
2014-04-19 00:43
Här har ni ett klipp där ni ser att Alexis inte närvarar vid ceremonin. Ni kan även se att Xavi inte skakar presidentens hand och Puyol drar av sig medaljen direkt. Mycket som inte är rätt i klubben just nu alltså..
Barcelona Sir Alexis
2014-04-19 00:42
om vi nu får värva tillslut och överklagar domen så tycker jag att vi inte ska glömma att satsa på en ny ytterback. Montoya är bra men inte redo för startplats i en så stor klubb än. Vi behöver någon som inte läcker bakåt och kan slå inlägg. Alves har blivit sämre och börjar bli gammal.

Senast Dani alves slog ett bra inlägg var när T rex vandra på jorden.
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 00:37
Leo y Cesc (Barcelona) Minns att när jag var yngre så petades jag till förmån för en annan kille som bokstavligt talat var kass! Detta var när vi bytte tränare och det visade sig att den killens pappa var god vän med vår nya tränare och därför fick han spela. En gång fick jag hoppa in i en match då en av föräldrarna kom fram nästan skällde ut tränaren för att jag inte fick spela matchen. Vi var indelade i tre lag med närmare 25-30 spelare i varje lag och då räknades jag bland dom tre bästa. Nu påstår jag inte att jag hade blivit något men när tränare spelar kompisen unge för att vara sjyst så är det tecken på att man skiter i att utveckla unga lovande spelare. Detta fenomen var väldigt i den staden jag bodde i och väldigt många slutade spela fotboll på grund av att tränare spelade dom spelarna han tyckte om och inte dom som var bäst.
2014-04-19 00:26
Mido

Call me old fashioned men jag väntar gärna på bildbevisen :) Den andra nyheten du rapportera om dock låter också intressant :) vart har du hört det?
Barcelona Mido
2014-04-19 00:15
Har ni hört att fansen som skrek och svor åt spelarna efter Geranada (stavning) förlusten var madridistas som fick 50 € var och fick barca tröjor å flagor... Jävla skitstövlar
Barcelona Diar Shekha
2014-04-19 00:07
Leo y Cesc Jag håller med dig till 110%! Det är ju samma sak när det kommer till Barcelona och La Masia. För hur mycket jag än vrider och vänder på det så kan jag inte komma på några bra förklaringar till varför vi har såna som Dos Santos och Sergio Roberto i truppen tex. Och vi måste få stopp på det här. De får pengar i onödan, tar plats i onödan & sänker kvalitén i truppen. De bidrar inte med något och deras speltid kan man ge till "ungarna" i B-Laget som har en ljus framtid. Jag tror heller inte att Fabregas hade fått så mycket speltid trots ständiga usla insatser om han inte var Katalan. För mig så bör de som är bäst på matcher/träningar spela helt enkelt. Nationalitet & namn bör inte spela roll i min värld.
2014-04-19 00:07
Canaletes, fan ta dig, kolllade ditt klipp och nu har jag fastnat där haha

denna var dock för mycket, Xavi o puyol...........
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-18 23:59
Problemet ni pratar om att man ska förtjäna en plats om man kämpar och sliter samtidigt är i god form för att få starta en match är självklar. Detta problem i Barca ser man inte bara på världsnivå utan det sker närmare än vi tror på lägre nivåer också. Se bara på alla våra svenska klubbar, hur många duktiga spelare får chansen före t.ex sportchefens son? Eller en klubb som Gais som inte vågar lyfta upp duktiga spelare för att det finns investerare i deras klubb och som har barn i denna klubb som går före allt och alla. Tyvärr så lever vi i en orättvis värld där pengar bestämmer. Finns ju en anledning till varför vi suger ordentligt i detta land på att få fram stjärnor ( Zlatan ). Jag har själv sett och varit med om hur stora talanger blir bortspolade i detta land just för att (invandrare) måste vara 3 gånger bättre för att ha en möjlig chans mot t.ex en svensk som har någon sorts bakgrund i klubben. Nu gick detta lite långt utanför Barcelona men verkligheten är bitter.
Barcelona Mido
2014-04-18 23:40
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Men goal.com tagit nyheten från sport,, om det finns ett video bevis där Alexis vägrade att gå upp för att ta emot medaljen då är det sant,,,
2014-04-18 23:13
Mido

Goal är väl inte särskilt pålitliga? Alexis verkar för övrigt inte alls vara konflikttypen.

Barcelonistas

Om med "Barcelona är för stort" menar att det är flera faktorer inblandade så ja. Pressmässigt så är det rätt jämnt med Newells om man tänker fans osv. Men annars skötte ju Tata det bra, tyvärr fick han inte det stödet en tränare behöver gällande truppen, taktiker, uttagningar osv.

Det känns som att man redan börjat hitta en ursäkt till Barcas svaga insats och Tata verkar vara den som får offras. Till hösten kommer allt vara fixat dock när man värvar Luis Enrique som ersättare!

Barcelona Nesto
2014-04-18 22:50
Tycker det är helt rätt av Alexis. Okej om Messi hade gjort en eller två dåliga matcher men fan han har ju varit urkass och springer ungefär lika mycket som Pinto. Klart man blir förbannad, varför ska man slita som bara den och ändå förpassas till bänken för att tränaren inte vågar bänka spelare. Fabregas är lika vilsen varje år dessutom. Börjar bra för att sen bli som en höna utan huvud. Nu vet vi ju inte om Zubi tar ut elvan. Vi såg ju att de var nere på träningen dagen innan matchen. Satt säkert bara där och kollade vilka spelare som skulle starta.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-18 22:48
Barcelona will next week hold meetings to discuss the possible successor of Tata Martino, who has decided to leave this summer. [md]

Barcelona var för stort för Tata samtidigt som han aldrig riktigt fick en ärlig chans.
Barcelona Lion24
2014-04-18 22:44
@Mido:

Om ryktet stämmer så förstår jag Alexis till 100%. Man ska inte spela bara för att man heter si eller så. Detta problem är välkänt i Barcelona och jag stör mig på den väldigt mycket. Den som har bäst form ska spela, det är då alla ger sitt bästa för att vinna en plats i laget. Sen är jag absolut inte för att man börjar bråka eller skrika på varandra.
Annons: