/spanien/barcelona/forum/561.aspx/spanien/barcelona/forum/561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A good coach is everything!
2016-12-22 21:00
Ni som hoppas på att LE ska bänka Ney hahaha.. LE har inga Cajones, han kör på dem namn han kan och hoppas på det bästa! Vidal får inte en chans trots många bra chanser !! Ney har inte bara en måltorka utan är allmänt dålig i många matcher! En bänkning skulle göra honom gott !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2016-12-22 19:27
Kommer ni ihåg Crackovia? Guti var en megastjärna där....
Barcelona DM1982
2016-12-22 16:51
Det var en del som inte hade koll på Realikonen Guti. Finns lite highlights om honom i länktips, börjar 37 sekunder in.
Barcelona Davids3
2016-12-22 16:07
Zlatan Ibrahimovic: "If they had given me Ballon d'or any year, I'd go to Messi the next day and give it to him." Haha vet inte hur autentisk den är, men den var fin :)
Barcelona neymar JR
2016-12-22 13:50
Någon annan gör det inte ens mot blåbärslag längre..
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-22 13:18
El Pistolen

Mot blåbärslag JA!
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-22 12:46
Ivan Rakitic: "In the corner Arda told me: 'Brother, give the ball to me soon, I want to get the hat-trick'. And in 10 seconds he got it." Han gör vad han vill på planen. Magic.
2016-12-22 12:45
Neymar has gone 796 minutes without scoring a goal for Barcelona, which is more than Paco Alcacer's goal drought (591 minutes). [SPORT]
Barcelona Katalano
2016-12-22 11:19
Jag såg inte matchen igår, men av vad jag kan tyda på kommentarerna här inne så spelade vi bra fotboll igen. Kul att Denis och Arda gjorde bra ifrån sig också. Jag längtar verkligen till matchen mot Villarreal i januari. Detta eftersom det blir vårt första riktigt stora test sedan Iniesta kom tillbaka från skada. Vi har spelat bra och underhållande fotboll men alla matcher har varit mot sämre motstånd eller i matcher som inte betyder något.
Barcelona Soko
2016-12-22 11:04
Ni som har varit i Barcelona har någon använt sig av "Barcelonakort med guidebok" Obegränsad användning under x kalenderdagar från första användningstillfället ?
Vad exakt ingår i det?
Tack på förhand!
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-22 10:56
Henry Det har bara inte med det att göra att Arda gör 3 mål mot Hercules. Utan Arda har alltid varit fantastisk på vänsterkanten, både i Barcelona och Atletico. Sen har inte Neymar direkt imponerat denna säsong och jag hoppas att Lucho vågar bänka honom om hans taskiga form fortsätter, men jag tror inte Lucho vågar det tyvärr. Ser att vi möter Villarreal borta direkt efter uppehållet. Riktigt tuff match direkt ju.
Barcelona neymar JR
2016-12-22 10:53
Iniesta70 Pedro såg detta relativt tidigt och stack så fort han kunde och helt rätt av honom. Det är verkligen en dålig sits vi sitter i och absolut inget som gynnar laget. Även Paco kan börja bomba in mål men han kommer inte komma närmre startplatsen för det. Istället för att följa ett "farmarlag" för att hitta något mer än Barcelona så kollar jag på dom mindre ligorna. Holländska, belgiska, turkiska även den ukrainska. Brukar se riktig skön fotboll av lite mer anonyma lirare. Betydligt mer spelglädje när man slipper allt det kommersiella...
Barcelona Iniesta70.
2016-12-22 10:43
Själv har jag alltid vilja följa ett alternativt lag till Barca, ni vet raka motsatsen Inte ett lag att "heja på", utan bara följa lite sådär vid sidan av.
Ett halvtaskigt lite bonnigt lag som spelar helt utan press, helt utan strålkastarna på sig. Ett lag som lirar så tråkigt att folket i bygden får säsongskort som straff istället för samhällstjänst.
Mitt val föll på Notts County. Har bara fördomar om Notts County, inga som helst belägg för att dom ska passa in i mitt resonemang om ett alternativ för Barca.
Men min bild av Notts County som målats upp är ett grevskap som ligger mitt ute bland hedarna någonstans i ett regnigt dimmigt Storbritannien.

Så jag tog mitt pick och pack och stack till de brittiska öarna. Min tanke var att som en objuden gäst, våldsgästa deras forum, kila in foten när dom försöker stänga dörren och tränga mig in och posta inlägg lika långa som det gamla testamente. Tänkte skriva om te, öl och deras träben till högerback som efter två säsonger fortfarande hamnar på sjunde bänkraden med sina uppspel.

Men allting sprack. Dom hade inget forum. Så jag knallade tillbaka hit.

Okej, lite om Barca och stackars Arda. Vad kan grabben mer göra? Han kan göra 3 mål mot Hercules det gör såklart detsamma det petar man inte Neymar med. Han skulle kunna göra 3 mål mot Real, det petar han inte Neymar med.

Det enda som petar Neymar det är en avstängning, skada, eller semester till Brasilien. Inget annat. För att peta detta "varumärke" eller investering som skakat FC Barcelona och dess affär som smutsat ner vårt anseende, det petar man inte med sportsliga medel. Det tror inte jag i allafall.

Sen så tycker jag själv att Neymar är en mycket bättre spelare, men det måste ju ändå vara tungt att heta ArdaTuran och veta att det inte spelar nån roll vad man gör på plan.
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-22 09:43
Tittat på lite highlights från Deniz Suarez igår. Vågar man hoppas att han blir vår näste general på mittfältet? Otroligt bollkunnig, finfina passningar. Visst är det slarv också, osäkerhet. Kan säkert mycket bättre i vissafall, men vad gör det nu? Han måste få komma in mer i spelet, tror att grabben kan ta mycket lärodom från våran kära Iniesta. Hoppas på dig D.Suarez! Visca!
Barcelona oocbgb
2016-12-22 08:30
[QUOTE=neymar JR]Ytterligare ett ignorant inlägg, presterar inte MSN så vinner vi ingen titel. Nej presterar inte busken, iniesta, pique och Messi så vinner vi ingen titel. Gör inte målvakten några räddningar vinner vi inga matcher, löper inte Roberto/Alba konstant så är det hopplöst. Gör inte Suarez/Neymar/Messi eller resterande några mål så vinner inte vi. Presterar inte avbytarna/ersättarna har vi en riktigt kort säsong framför oss. MSN MSN MSN MSN b la. b la. b la. Det är inte vår magiska trio utan det där medians trio, vår förblir Messi-iniesta-busken. När dessa presterar så vinner vi, utav den enkla anledning dom gör alla andra i laget bättre :). [/QUOTE] Håller med i din analys. Det har ju varit plågsamt tydligt att utan ett fungerande mittfält framförallt har vi haft enorma problem att föra matchen. Iniestas återkomst har ju verkligen bevisat det, känna som at busquets har kommit så mycket mer rätt i spelet med honom bredvid sig. Jag hoppas även Vidal stannar och fortsätter konkurrera, skulle verkligen vara katastrof för Roberto om vi köper en högerback som tar hans plats. Och jag måste slutligen skriva att jag är så jävla glad att vi fått in Umtiti, han är allt vi behöver i backlinjen. Så ung, så lugn, så säker.. Mmm! Detta bådar för en fantastisk vårsäsong!
Barcelona neymar JR
2016-12-22 07:36
Ytterligare ett ignorant inlägg, presterar inte MSN så vinner vi ingen titel. Nej presterar inte busken, iniesta, pique och Messi så vinner vi ingen titel. Gör inte målvakten några räddningar vinner vi inga matcher, löper inte Roberto/Alba konstant så är det hopplöst. Gör inte Suarez/Neymar/Messi eller resterande några mål så vinner inte vi. Presterar inte avbytarna/ersättarna har vi en riktigt kort säsong framför oss. MSN MSN MSN MSN b la. b la. b la. Det är inte vår magiska trio utan det där medians trio, vår förblir Messi-iniesta-busken. När dessa presterar så vinner vi, utav den enkla anledning dom gör alla andra i laget bättre :).
Barcelona Thierry Henry
2016-12-22 07:22
@Kom tillbaka Xavi:
"Neymar får akta sig". Haha snälla! För 3 mål mot Hercules? Så som lager är uppbyggt nu kan vi glömma någon titel överhuvudtaget om inte Alla i MSN är på plan och presterar nu under hela våren
Barcelona Lion24
2016-12-22 03:40
Har forumet blivit ett trollforum? Nuförtiden så spelar trollen roller bättre än vad Al Pacino och de andra stora skådespelare gör. Ni borde få Oskar statyer. Försöker ''vara en i gänget'' och trolla försiktigt så att ingen märker nånting. Ni vet vilka ni är. Jag måste säga att du måste ha en fruktansvärd sorglig och tragisk liv för att ha orken att trolla på ett forum, det gäller även culés som trollar på Puertan. Ni kan lura många, men inte alla.

Soko eller enkos,i vilket fall:

Det här är inte MSN eller flashback. Ta det lugnt med dina spam-inlägg. Du fyller en halv sida helt själv. Snart ändrar vi forumets namn till Les Soko/enkos. Ta det lugnt, andas. Du har redan fått skribenter som är missnöjda med dina ''twitter uppdateringar'', ta till dig det.
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-22 02:41
Skönt med vinst även om det nu var ett värdelöst lag vi mötte. Arda är verkligen fantastisk på vänsterkanten, Neymar får akta sig där. Lite dåligt att Paco bara gör ett mål. Att det spelas 2 matcher är bara löjligt. Hur fan tänker dom i Spanien?
2016-12-22 01:27
Denis Suarez olé!
Barcelona koeman92
2016-12-22 01:24
DM1982

Håller med. En dum regel om du frågar mig, som numera bara används i Spanien. I slutändan vinner ingen på det, förutom lagets rotationsspelare och möjligen fansen. Matcherna bör även om möjligheten finns spelas på neutral mark. I övrigt bör även sättet man bestämmer platsen för finalmatcherna förändras. Dessvärre har Spanien ingen nationalarenan likt England som alltid spelar cupfinalerna i Wembley. Därför bör man adoptera UEFA:s metod, där man bestämmer vet finalen ska spelas långt i förväg. Detta så att inga lag ska kunna beskylla "trasiga toaletter" när det vankas final för att undvika att ha den i sin arena.
2016-12-22 01:23
[QUOTE=SOMISEREM1899]Älskar att Arda är så noggrann med att lyfta fram och klappa på klubbmärket efter mål. Inte ofta man ser relativt nyförvärvade spelare med sådan affektion för klubben. [/QUOTE] Såna aktioner glömmer inte jag. Han får pluspoäng för sådant :)
2016-12-22 01:13
Någon som har statistik på Ardas mål/assists när han spelat LW denna säsong? Måste vara brutal.
Barcelona neymar JR
2016-12-22 00:15
Arda har visat sig vara hardcore cule, han tycks ha en genuin kärlek till klubben. Verkligen blivit en personlig favorit än mer när han levererar på löpande band. Hade varit intressant att se hans siffror under den här säsongen.
Barcelona DM1982
2016-12-22 00:13
[QUOTE=Soko]Har du glömt att Ett div 3 lag slog ut Mourinhos lag ? a även ifjol åkte Real ur. Igår åkte Malaga. visst finns det skrällar . [/QUOTE] Real åkte ur på en teknikalitet förra säsongen. Alcorcon var en härlig skräll men den händer verkligen inte ofta.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-12-22 00:12
Älskar att Arda är så noggrann med att lyfta fram och klappa på klubbmärket efter mål. Inte ofta man ser relativt nyförvärvade spelare med sådan affektion för klubben.
Barcelona Soko
2016-12-22 00:07
Långa inlägg uppskattas ju inte.
Korta är roligare och även lätta att hoppa över. Vill inte vara otrevligt men tips är bara hoppa över och läsa de du vill Det tipset har ju andra delat hur många gånger som helst.
Barcelona FCB_Messi
2016-12-22 00:06
Soko Du behöver inte skriva allt du tänker på . Lite skillnad på forum och chatt tänk på det . Varannat inlägg är från dig . 85% meningslösa .
Barcelona oocbgb
2016-12-22 00:02
[QUOTE=Soko]Har du glömt att Ett div 3 lag slog ut Mourinhos lag ? a även ifjol åkte Real ur. Igår åkte Malaga. visst finns det skrällar . [/QUOTE] Om du vill skriva mycket i våt forum, kan du inte skriva ett längre i inlägg och gå på djupet på vilket ämnet du önskar skriva om. Vill inte vara otrevlig men det är rätt tjatigt att läsa var 10nde inlägg från dig min vän.
Barcelona Soko
2016-12-22 00:01
Jag har en känsla att vi kommer att spela två El clasico i januari. Vi kommer att få Real antingen i åttondelsfinal eller kvartsfinal .
Annons: