/spanien/barcelona/forum/5606.aspx/spanien/barcelona/forum/5606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 23:05
Alves inlägg e så dåliga att ja saknar ord vrf slår vi ens inlägg? Ska 1.70 pedro nicka bollen i mål?..
Barcelona Vampíro
2014-02-05 23:05
DM1982 Kan hålla med dig. Problemet är ju att vi dels inte har någon som kan spela som striker och att Tata hellre ser Fàbregas och Sergi Roberto som anfallare än att ge de som vi har i truppen chansen. Det säger väl allt. Stör mig ändå väldigt mycket på att han inte vågar köra sitt egna race, för inte fan har han spelat med en falsk nia i alla sina lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-05 23:04
Både Barca och Real matcher idag är ren domarskandal.
Barcelona Rambla~
2014-02-05 23:04
Neymessi Jo, men vi skiter i Vm. Vårt kära lag kommer i första hand.
Barcelona DM1982
2014-02-05 23:03
@Rambla~:

Det känns helt klart som en logisk lösning.
Barcelona Barcadinho.
@Zamboza:

Så sant - försvaret börjar redan längs upp på plan. Alla ska jobba, inte bara Pique, Masch o Busqi.
Såg ni Chelsea sist mot City - en lektion på hur HELA laget försvarar och jobbar.
Barcelona Tatinho
Okej har faktist fått nog nu, På vilket sett tycker ni att ni höjer nivån på detta forumet när ni under varje match påstår att Alexis och Masken inte platsar i laget.

Förstå mig rätt nu, jag har absolut inget emot att ni tycker det men börjar det inte bli lite för tjatigt nu? Bort med Masken, Bort med Shakira, Bort med Francesca, Bort med Alexis,,, Tror helt seriöst jag har läst över 100 inlägg här och det är ofta samma personer som kommer med dem kommentarerna... SLUTA NU, det är inte så att dem kommer lämna bara för att ni upprepar det 100 gånger,

Det här är ju bara patetiskt.
Barcelona Neymessi
2014-02-05 23:02
@Rambla~:

Tata vill väl att Masken ska vara i form till VM...
Barcelona Rambla~
2014-02-05 23:02
DM1982 Jag köper det, med Messi lite längre ner men borde vi ha en renodlad center då som går på mål med avslut på mål som första tanke?
Barcelona Rambla~
2014-02-05 22:59
Straff är det då rakt inte för Vela. Möjligtvis frispark då de började trängas för att komma först långt innan straffområdet.
Barcelona LeoMessi
Flytta Messi till kanten så har får mer boll och större ytor för honom, samtidigt så blir det inte lika trångt i mitten. Han kan även vika in och skjuta
Barcelona DM1982
@Vampíro:

Som jag ser det så är det mittfältet som gäller för Messi nu. Han har en enorm blick för spelet och framspelningar, ser inte alls ut som om han är sugen på att ligga längre fram.
Barcelona Zamboza
Tittar matchen på sky sport där Ten Cate sitter i studion. Han sa det klart och tydligt. Sociedad skapar dem här chanserna eftersom ingen sätter press på dem. Vem ska sätta press på dem? Messi, Xavi och Cesc? Alla 3 fuskar i pressen. Endast Alexis och Pedro bidrar i presspelet. Xavi behövs inte ens i den här matchen då Sociedad endast parkerar bussen.
Barcelona Vampíro
2014-02-05 22:57
Vi får inte ut någonting av Messi för tillfället. Det har bara slutat fungera känns det som, lägg till att han är i ganska svag form i hans mått mätt. Det är i dessa lägen Tata ska komma på en lösning, inte bara köra vidare på det föregående tränarna har gjort och hoppas det ska lösa sig. Sätt din egna prägel på laget Martino!
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 22:57
Jag vill inte se att arenan fylls med folk när Barca börjar spela bra igen. Dög det inte när dom var i en svacka så duger det inte när dom spelar som bäst.
Barcelona Rambla~
2014-02-05 22:56
Vi kan tacka Pinto för att vi inte ligger under. Otacksam uppgift att stå sysslolös så långa stunder. En annan sak, när ska Tata inse det uppenbara? Mascherano håller inte som mittback. Vi är alla amatörer jämfört med Tata men alla verkar tycka samma sak. Vad är det vi missar? Är det för att Masken är en så etablerad spelare ute i världen och stor stjärna i Argentina?
Barcelona Barca Barca
2014-02-05 22:55
Va i helvette? Ser ni hur tomt det ser ut på Nou Camp ? så dåligt med publik kan vi inte ha haft på decennier ?
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 22:55
KarmalsAKaranka - fattar inte
Real Madrid Kaktus
2014-02-05 22:54
Vilket patetiskt rött kort, sög ju musten ur hela glädjen gällande denna match. Vill inte vinna med domarhjälp.

Ett par baljor för Messi i andra halvlek nu så blir det bra. :-)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 22:54
Jag har inte sett situationen men Vela avslutade väll? hur kan det vara straff?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-05 22:53
Inigo Martinez jagade domaren och sade orden:

"Mascherano och Sanchez är värdiga startspelare i FC Barcelona."

Domaren plockade fram det röda kortet.

Solklart. Kanske blir förlängd avstängning för Inigo med tanke på förolämpningen.
Barcelona LeoMessi
Riktigt tråkigt att han blev utvisad, samt riktigt dumt att ens tjafsa med spanska domare då dom älskar att visa kort
Barcelona Zamboza
@jawwa:

För att vi har 2 huvudlösa kycklingar som mittbackar. En har problem med positionsspelet och den andre behöver hålla någon i handen för att vara godkänd.

Vi gör det verkligen svårt för oss genom att missa bra målchanser. Sätt bolljäveln så att alla kan slappna av. Det blir bara ängsligt ju mer dem missar.
Sociedad ska ju ha straff i slutet när ärthjärnan Mascherano först är felpositionerad och sen kommer undan straff. Bartra hade fixat Vela där.
Barcelona La Messias
2014-02-05 22:52
Tragiskt att domaren ska förstöra matchen på detta sätt, visst han skickar oss till finalen men i ärlighetens namn kan jag inte glädjas när det sker på detta sätt, jag vill inte ens veta hur det hade sett ut härinne om det varit Real som fått dessa fördelar, vissa av er hade ju hamnat i häktet så galna ni brukar bli när domaren gynnar Real minsta lilla.

Sociedad kunde/borde haft straff och Mascherano varit den utvisade samt kanske 0-1 i baken istället gör vi mål och Inigo får rött (orsak?)

Får se om de kommer fram varför han fick de röda, kanske var det välförtjänt(hoppas) eller så har domaren velat skapa rubriker.

Skönt att Busi nätar det känns så speciellt då, han är verkligen Balugrana in i själen.

Mot finalen nu
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Vela hann skjuta och missade. Det är inte straff. Masken drar i hans men inte tillräckligt hårt för att han ska falla.
Barcelona jawwa
Jag är oerhört besviken på vårt spel. Det är nog som någon nämnde här dags för xavi att stiga åt sidan och för en gångs skull ge cesc ansvaret att styra på mitten
Barcelona Ton
Ta en titt på den här artikeln om den tröjsponsor Rosel tryckt rakt på våra spelares bröst.
Barcelona Baronen
2014-02-05 22:51
Vela skulle haft straff, solklart. Dock omöjligt för huvuddomaren att se den.
Barcelona NoGo™
What fick Inigo rött? LOl
Barcelona Blaugrana91
Rött kort....
Vi får tacka Perez här.
Annons: