/spanien/barcelona/forum/5603.aspx/spanien/barcelona/forum/5603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-05 18:24
Vad trist med semifinal i cupen ikväll, känns inte aktuellt alls. Låt oss snacka om puertan och CR och hans röda kort istället då det är mycket intressantare och inte alls uttjatat vid det här laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-05 18:22
Christina Penaldo förtjänar en längre avstängning. Orren!
Barcelona ElTriplete
2014-02-05 18:21
Getafe 22.00 Getafe 22.00 Levante 22.00 Levante 22.00 Sociedad 22.00 Sociedad 22.00 Våra matcher i cupen, minns ej tiderna mot Cartagena. Hur fan kan det vara så sent varje gång?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-05 18:15
De som hände med Ronaldo är jo pinsamt agerat av domarkåren. Hade samma sak hänt Messi då kan hade alla ni sagt " Fan va orättvist ". Man måste försöka vara neutral även om man är Culé eller Real fan. Tycker att Ronaldo straffas väldigt hårt. Hade Ronaldo skallat backen och backen hade blödigt så hade jag förstått men de här visar jo gång på gång att spanska domarna är usla och domarkåren värdelös. Tro mig jag tar inte Ronaldos parti eller sida men Ronaldo borde ha fått gult kort. Sen kan jag tycka att Ronaldo borde ha agerat bättre i den situationen. Alla rätt till sin åsikt.
Barcelona >The Reporter<
2014-02-05 17:49
Någon som har koll på tv4-play gratis grejen i en månad? Är det säkert? några avgifter? Går det bort efter 1 månad av sig själv eller måste man avbryta det?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-05 17:43
Vem i helvete är det som planerar våra match? Varför spelar Real Madrid alltid klockan 20:00 eller tidigare? Varför spelar vi alltid så sent? Det är något som inte stämmer. Är detta en plan från den spanska fotbollsförbundet? Om planen är att vi ska tappa intäkter då gör de rätt saker. Jag skiter fullständigt i Ronaldo's röda kort, jag bryr mig om tiderna vi spelar hela tiden. Det är väll klart att det blir tomt i läktaren. Ni som har lite kola på det spanska språket. Är det ingen som reagerar på detta???
Barcelona the cameroonians
2014-02-05 17:30
Ser ut att bli glest på läktarna ikväll också.

En ligamatch mot samma motstånd ligger i kategori B när det gäller priser.

Nu höjer man den till A och jag undrar av vilken anledning,
Inte så att CdR är en särskilt prestigefull turnering...

Förstår att publiken sviker.
Och hur många turister åker till Spanien i februari? Inte så många.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-05 17:16
De är otroligt underhållande hur Puertan kräver omorganisering av den spanska domarkåren då de känner sig "orättvist behandlade". Det talar ju bara till vår fördel med tanke på att majoriteten av domarna är maränger i dagsläget (enligt domarveteranen Itturalde som dömde 1995-2012 i La Liga). Blir domarkåren jämt fördelad supportrar emellan så lär Real Madrid bli behandlade som de förtjänar att bli av domarna framöver d.v.s. fler gula/röda kort samt mindre upphävda gula/röda kort. Har marängerna glömt att Pepe bara fick 10 (!) matcher efter att ha misshandlat två Getafe-spelare på Bernabeu för några år sedan? Då Pepe sparkade en spelare i ryggen när han låg samt boxade en annan i ansiktet (en rak höger). I det verkliga livet hade Pepe fått ett fängelsestraff med tanke på handlingarna och bildbevisen. Men inte i La Liga. Ynka 10 matcher är en skam för fotbollen och mänskligheten. Som om det inte vore nog så gick Real Madrid ut och FÖRSVARADE Pepe trots att Pepe blev något otroligt skonad av LFP. Hela situationen blev ovanligt nedtystad med tanke på dess stora allvar. Det säger ju väl ganska mycket om HUR det står till med moralen i den klubben. En hel säsongs avstängning från samtliga tävlingar hade varit ett rättvist straff plus 6 månader samhällstjänst. Kolla LÄNKTIPS så förstår ni! Dessutom kan jag inte tänka mig att Real Madrid någonsin kommer ha en helgonförklarad spelare så som Xabi Alonso är - spelaren som otroligt nog är HELT immun mot röda kort. Under ett El Clasico räknade jag antalet förseelser Xabi hade orsakat. Resultat: 11 förseelser (11 fouls): 1 gult kort. Med andra ord borde Xabi Alonso medverka i Paradise Hotel eller Farmen. Han hade vunnit hela skiten med sin immunitets-aura. ... och till er alla maränger som läser detta: Pepe förtjänade sitt röda kort i semi-finalen på Bernabeu i CL. Ingen boll i närheten, utsträckt ben och träff på benet. Även om han INTE hade träffat så hade domaren kunnat ta upp det röda kortet. Fråga domarlegenden Collina bara. Del Bosque samlade det spanska landslaget och kallade in Collina som höll en föreläsning om varför det ÄR ett RÖTT kort och INGET ANNAT. Är du smartare och mer erfarnen än Collina? Tillåt mig att skratta. Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-05 17:12
Thiago var uppvuxen i La Masia men han spelade mycket för sin egen karriär av förståeliga skäl. Adams, Dongou, Bagnack och Munir verkar spela mer för Barca och är mer jordnära. Vi har helt grymma talanger jag vet inte hur alla ska ta plats men konkurrensen är bra för laget. Många av de kan bli CL klass utan tvekan!!
Barcelona Illusionista
2014-02-05 16:38
Ronaldo avständ i 3 matcher! Sorry om det finns någon som redan länkat och skrivit. EDIT Såg nu att jag var väldigt sent på det!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-05 15:57
Negredo (Man City): "Barça aren't going through their best moment, but they're still a great team. Don't think we'll change our style" [ser]

Ingen buss? Prisa Gud!
Barcelona Neymar N11
2014-02-05 15:54
@barcastuff: 3 previous times Barcelona faced Real Sociedad in cup semis (56-57 77-78 82-83) they won the tie and went on to win the trophy. [via sport]
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 15:49
Deulofeu (Barcelona) Enligt mig så är Adama en spelare med högre potential än Sanabria. Det är helt brutalt hur enkelt han springer ifrån motståndarna och hans teknik är minst sagt bra. Självklart behöver han lite finslipning men han är en jag hoppas att Barcelona håller i hårt! Rafinha är lite utav en favorit. Älskar hans spelstil, kraftfull och dynamisk spelare som kan spela på alla offensiva positioner. Han har en fin vänsterfot och ett riktigt bra driv med bollen. Sen att han springer i defensiven lika mycket som pedro och Alexis är bara ett plus! Sen så gillar jag att han vågar trycka till motståndaren lite.
Barcelona Deulofeu
2014-02-05 15:42
LeoMessi man är ju lite orolig om man ser på de andra förlängningarna som varit på sistone rätt låga klausuler.

Adama är enligt mig en spelare vi kommer ha bra nytta av framöver.Tello får nog det här året men sen hamnar han i Pl.

Kommer Deulofeu hem ryker Tello.

Antar att Adama får en säsong till i b-laget för att bli en riktig stjärna likt Deulofeu och det är bra då vi kan använda honom vid behov.

Vi kan då ha

Neymar--------Messi----------Sanchez
Deulofeu-------Dongou-------Pedro
-------------------------------------(Adama)

Där Adama är en perfekt inhoppare liksom Deulofeu tänk er att slänga in dom sista 20 snacka om plan B.

Skulle vi dessutom välja att ta hem Rafinha redan nästa säsong får vi mer balans på mittfältet då han jobbar hårdare i defensiven samt fördelar ut en hel del boll på vänsterkanten!
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 15:33
Deulofeu (Barcelona) Hoppas Barcelona håller hårt i Adama och ger honom en hög utköpsklausul och visar att dom tror på honom! Är riktigt rädd att lagen i PL kommer att erbjuda honom alldeles för bra pengar för att han ska kunna tacka nej...
Barcelona papillon
2014-02-05 15:27
Hoppas både Bartra och Mascherano startar. Masche som mittfältare hade suttit fint :)

Mot city, som är fysiskt starka, så hade det varit intressant med ett mittfält bestående utav busquets, mascherano och Messi som spets. Anfallet med neymar som toppforward och iniesta och sanchez/pedro på varsin kant. Kan ju samtidigt vara dumt att spela med en ovan formation i en så viktig match.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-05 15:21
@Barcelonistas:

Word! Real Madrid är en jävla hycklarklubb. Parasiter. Har aldrig sett en toppklubb i Europa gå ut på sin officiella hemsida och förklara fusk när de själva fuskar mest av alla. Men de får fortsätta med sin propaganda - jag ser igenom den.

Tänk om Elche gick ut på sin officiella hemsida när de blev rånade? Jag är stolt över vår klubb att trots alla orättvisor så håller de huvudet kallt på den officiella sidan åtminstone. Vi spottar inte ut bilder och videos för att bevisa att vi blivit orättvist behandlade. Det räcker med att folk redan har sett det under match.

Men Real Madrid ÄLSKAR ATT TA PÅ SIG OFFERKOFTAN då titelskåpet börjar bli dammigt och pengarna börjar sina. Den enda utvägen är att hjärntvätta sina supportrar att hela världen är emot dem. Patetisk klubb. Spyr i munnen. Råder negativ energi över hela den organisationen från pyramidens botten ända upp till Perez.

Exempel:

*Pepe trampar på Messi's hand.
*Marcelo filmar till sig straff mot Alves och firar sitt fusk. (han gjorde samma sak när han fick Crouch utvisad mot Tottenham på Bernabeu)
*Ramos sparkar sönder Messi efter att ha blivit bortdribblad och knuffar Puyol samt Xavi.
*Pepe filmar utan att ha blivit rörd av Cesc och tar sig för ansiktet.
*Marcelo sparkar sönder Cesc i Supercopan i slutsekunderna då förlusten är ett faktum.
osv....

Finns ett tusental exempel. Real Madrid i ett nötskal. Inte konstigt att de inte vunnit FairPlay-priset på 10 år eller ens ha varit i närheten. De är de riktiga filmarna, fuskarna, hycklarna, dåliga förlorarna ... you name it.

Real Madrid - den smutsigaste nyansen av vitt.
Barcelona Deulofeu
2014-02-05 15:21
Jag har varit utomlands en del på sistone och pratat en del med journalister och jag kan bara säga att en spelare som det snackas mycket om just nu i England är Adama.

Efter hans stormatch senast mot Zaragosa är han tydligen den stora snackisen hos bla City!

Många är även spända på Deulofeus andra halva av säsongen!

Dessutom är det riktigt många som tror att City kommer slå ut Barcelona iallafall vinna första matchen klart.Jag åkte hem från England på måndagen innan Chelseaförlusten...

Den matchen gav mig lite hopp iallafall även fas vi verkligen inte spelar som Chelsea hoppas jag Tata såg vissa svagheter hos City som var oundviktliga att skåda.
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 15:20
Rakitic är faktiskt riktigt bra och hans frispark är jävligt bra! Han är snabb och han är duktig passningsspelare. Bara en tidsfråga innan ett lag i PL köper honom.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-05 15:17
Ett rykte och ett skönt uttalande från en av våra talanger:

Barcelona are interested in Sevilla midfielder Ivan Rakitic (25). The Croatian player is one of the options to replace Xavi. [viva sevilla]

En mycket duktig spelare som varit otroligt duktig denna säsong, men håller han för spel i Barca och skulle han verkligen kunna konkurrera ut Fabregas, Iniesta och Rafinha? Verkar också som att Xavis utgång från Barca blir mer och mer av en verklighet... om man väljer att tro ryktena (Xavi har dock inte dementerat något).

Munir El Haddadi (Juvenil A): "I'm very happy with my renewal until 2017. I didn't listen to other offers, I want to triumph at Barça" [fcb]

Ett ord för att beskriva detta? Kärlek. Visca Munir!
Barcelona Deulofeu
2014-02-05 15:15
Tung och viktig match ikväll mot ett bra lag med vissa spelare i riktigt bra form som även är bra på kontringar.

Hoppas på en stark elva där ändå spelare som Tello,Montoya,S.Roberto,Afellay får speltid.

Det jag gillar med rotationerna hittils är ju att alla i truppen är igång och spelar regelbundet vilket är nyttigt.

Det negativa är ju att det nu börjas nalka riktigt tunga matcher och vår bästa elva har inte spelat ihop på ett bra tag nu.

Man vill även se Messi göra en bra match och visa lite glädje han ser oerhört oinspirerad ut vilket jag inte tycker är ok.

Ska tex Tello spela måste Messi göra det också för Messi gör Tello bra ingen annan kan få ut bollen på hans kant lika effektivt.

Kul med Madridderby som uppladdning inför vår match.

Någon mer än jag som tror på Atletico ikväll?

0-0 eller 0-1 samtidigt som vi vinner med 3-1 vore väl ok?
Barcelona Deulofeu
2014-02-05 15:10
Eftersom Mascherano är avstängd i ligan skulle det inte förvåna mig om Bartra återigen blir bänkad!

Måste faktiskt erkänna att det just nu är Bartra som är roligast att se i startelvan och man blir lika besviken varje gång man blir berövad den chansen.

De matcherna vi förlorat har ju Masken och Pique startat dags för Bartra att få chansen rejält nu kan man tycka!

Han är ju vår bästa back även om Pique skött sig riktigt bra med senaste matchen undantagen då hela laget kollapsade.
Barcelona Barcaholic
2014-02-05 14:40
@Ronaldinho the original:

Kommer nog bero mycket på om Puyol spelar ikväll eller inte. Han har ännu sen skadan inte fått spela två matcher i rad, så startar han ikväll så spelar han med all förmodan inte i helgen mot Sevilla. Hoppas dock det blir Bartra, han är mycket bättre än Puyol just nu.
Bartra-Puyol ikväll och Bartra-Pique mot Sevilla, det är vad jag hoppas på.
Ronaldinho the original
2014-02-05 14:35
Grabbar, tror ni Bartra får starta mot Sevilla eller kommer Tata starta Puyol istället för Bartra ?
2014-02-05 14:34
Xavi: "I want to be here forever. If I had played for City, United, Arsenal or Chelsea, I'd keep asking what is going on at Barca – my club"" Xavi: "There was always talk United or Chelsea or City or Arsenal but never anything concrete. They know it's impossible, I'm a Barça fan."" Xavi!!!!!! Legend! Grabbar vi kommer ha vår Alex Furgersson om 5-6 år.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-02-05 14:10
ElTriplete Vilken elva syftar du på? Marca har tex denna elvan: Possible line-up (vs Real Sociedad): Pinto - Alves Bartra Pique Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Messi Pedro [marca]  Går inte att lita på nån av dom egentligen
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 14:07
Om något så ska Messi starta idag! Han behöver fan komma igång och sociedad är egentligen inget bajslag.
Barcelona ElTriplete
2014-02-05 14:06
Är det bara jag som irriterar mig över den preliminära uppställningen? Ingen Messi, Busi, Xavi, Alves etc. Det är semifinal för fan. Spela med bästa laget!
2014-02-05 14:03
z_z Tack
Barcelona Z_Z
2014-02-05 13:51
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Avstängd 3 ligamatcher. Dock lär Real överklaga och få ner det till 2 kan man tänka sig.
Annons: