/spanien/barcelona/forum/5596.aspx/spanien/barcelona/forum/5596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2014-02-05 13:47
Den ende som förtjänar rött i den situationen är cristiano, gurpegi ingenting, den andra som hade skallen framme kanske gult men absolut inte rött.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Ronaldinho the original
2014-02-05 13:45
Vet inte vad ni är glada för, Real utan Ronaldo är bättre än Real med Ronaldo. Det är samma sak med Messi. Nu kommer alla djupledsbollar gå till Jese,Bale,benzema och di Maria och tro mig dom är inte själviska utan dom kommer passa vidare istället dör att ta ett onödigt 30 meters skott som Ronaldo. Men oavsett så var set rättvist avstängning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 13:42
Självklart så överdrev Gurpegi, men Ronaldo ska inte ha handen däruppe och definitivt inte rycka honom i håret. Tycker att han som sprang fram och typ skallade Ronaldo lite lätt ska få rött han också.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-05 13:39
"Stackars Cristiano Ronaldo. Tog ett rött för att kunna vara ledig på sin födelsedag ikväll. Får nu spela, men stängs av tre andra matcher." Haha klockren.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 13:32
Carles Puyol - va dillar du om? Utvisningen på Ronaldo är solklar, Bilbao spelaren som dock "anföll" Ronaldo borde också ha blivit utvisad.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-05 13:28
HALELULJA!! Joan Laporta kommer ställa upp 2016 enligt EL 9 Esportiu! Jag hoppas att det stämmer för jag är jävligt trött på roSELL & hans springpojkar!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-05 13:27
Man måste vara rättvis även om man är Culé men detta är långt ifrån rättvist. Ronaldo är från Portugal så mkt har med de o göra. Poängtapp mot Getafe för kommer hända.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 13:23
Vart enda domslut som går emot Real, så ska det gnällas så otroligt mycket. Jag är så jävla trött på deras ständiga gnäll. Ibland har alla domslut med dig ibland emot dig så är det för alla lag. När man gnäller så konstant på domaren som ett lag gör, budskapet med det det här gnället är " vi är inte tillräckligt bra". Ett typiskt exempel på hur en liten klubb beter sig. När domsluten är med en är det helt ok, men går dom emot en så ska varenda jävel skjutas, yxan ska fram, motorsågen ska användas.. Stfup och spela fotboll istället!!
Barcelona papillon
2014-02-05 13:17
Angående utvisningen och avstängningen på cristiano, helt rätt oavsett vilket lag man håller på. 1: han drar i en spelares hår och ger en liten smäll mot ansiktet i samma rörelse. 2: han skallas med en annan och delar ut en "rivning" på ena kinden. Finns inget att tjafsa om egentligen. Provocerad eller inte, provokationer sker ständigt på fotbollsplan och är ingen ursäkt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 13:14
Hade det varit Alves som gjort så där på Ronaldo ( låt oss säga att Alves inte hade fått utvisning) så hade Real Madrid skrikit ut korruption och deras officiella hemsida hade säkert lagt ut 59 bilder på situationen och en video. Efter Elece matchen så var det jävligt tyst från Madrids håll. Föreställ er då hur det hade sett ut om det hade varit Madrid istället för Elece...
Barcelona Krabban94
2014-02-05 13:10
Appeal against Alba's second yellow was not accepted... Nån som hade förväntat sig att det skulle upphävas?!
2014-02-05 13:09
Ronaldo skulle endast ha fått gult kort inte ens Rött så nu är han avstängd i 3 matcher herre Gud. De här visar jo att spanska domare är SÄMST och domarkåren. Men detta är bra för oss och Messi. Real gör mindre mål utan CR och Messi hinner komma ikapp i skytteligan. Tycker synd om CR, en spelare jag inte gillar men han ska inte bli avstängd för en sån grej. Bilbao backen filmar och överdriver.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-05 13:08
Läste för övrigt att Real skulle överklaga Ronaldos avstängning.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-05 13:05
Neymar verkar väldigt omtyckt, kikade igenom Instagram lite fort och Alves (såklart), Robinho & Thiago Silva hade lagt ut hyfsat långa texter + bild på de själva med Neymar.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 13:03
Sami - hahaha, han kommer få en finare present senare ikväll av Atletico!.
Barcelona -SAMI-
2014-02-05 13:02
Vilken fin present Ronaldo fick.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 13:01
Jupp verkar va en bra människa han hyllade Tito och sa att laget spelade fantastiskt under hösten innan han blev sjuk.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-05 12:56
Apropå Ronaldos avstängning. 3 matcher är minimum för det han rapporterades för., Kan dra en parallell från förra säsongen. Kommer inte ihåg vilken match det inträffade. Men Valdes löpte till domaren när matchen var slut och fick ett rätt kort efter matchen. Han fick då 4 matchers avstängning. Så detta är inget konstigt grabbar. Ville bara få det ur mig.
Barcelona Canaletes
2014-02-05 12:52
Feghouli och Aduriz fick också 2 matcher extra avstängning för att ha "hånat" domaren efter utvisningen. Så jag tycker att det är helt korrekt.

Sen verkar den spanska fotbollsförbundet ha blivit hårdare vilket är bättre.
Precis som PL (kanske lite fööör hårda).
Barcelona Diar Shekha
2014-02-05 12:51
Även Mascherano är avstängd mot Sevilla då Han har 5 gula. Nu får de fan säga till och vinna på Söndag, det räcker med poängtapp nu!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-05 12:50
@RafaelH117: Heynckes said Ter Stegen is as good with his feet as Busquets.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-05 12:42
Cristiano Ronaldo blir avstängd i 3 matcher - gäller endast Ligan. Pinsamt. Inte ens värt 1 match enligt mig, om Ronaldo får 3 här borde pepe ha fått 15 när han trampa på Messi! Alba's andra gula kort går inte genom. Lika bra, han var vardelös i Lördags och bjöd på 2 mål. Bänka honom!! Källor: Petter Veland, Twitter!
Barcelona LeoMessi
2014-02-05 12:42
Hellre att han är avstängd i ligan i 3 matcher än att han missar en match i ligan och två i cupen. Atletico ska inte ge honom dom ytorna han behöver. San mames och calderon måste vara en av dom absolut jävligaste arenorna att komma till som motståndare. Dom har ett sånt galet tryckt! Inte som camp nou, där kan det vara 98 000 åskådare och ändå vara knäpptyst.
Barcelona Krabban94
2014-02-05 12:37
-SAMI- Det gäller ju endast ligan så han spelar idag!
Barcelona Canaletes
2014-02-05 12:37
Vilken härlig födelsedagspresent!!!! :D hehehe
Barcelona -SAMI-
2014-02-05 12:30
Det är nu bekräftat att Cristiano blir avstängd tre matcher.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-05 12:20
Ikväll vinner både vi och Atlético med 3-1!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-05 11:10
Demetrio Albertini (ex-Milan): "They can continue to win, but this Barça already have their place in the history of world football." [rs1]
2014-02-05 09:42
Neymar o C.Ronaldo och Teves, dessa herrar fyller år idag så ett stort grattis till er.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-05 02:00
Resultat blir allt viktigare för att konkurrensen tätnar och viljan att vinna är större hos spelarna än hos supportrarna. När de lider, lider vi och vice versa. I alla sporter är vinna den största äran och glädjen och ingen vill vara förloraren för det är inte förloraren historian minns utan vinnaren. Det finns inga större vinnarskallar än professionella fotbollsspelare. Fast man ska inte glömma att fotboll är underhållning och det vad som har gjort fotboll så populärt är att alla kan sparka en boll. Jag kan tala för mig själv och åtminstone för en del. Barca har förlorat många gånger och det gör inget för att man måste smaka på förlust för att minnas att vinna och vilja att vinna. Dock finns det 2 olika sätt att förlora på. 1. Förlora med heder i behåll som mot Inter att laget gav allt och vek inte ner sig. De kämpade och krigade för en remuntada med Barcas filosofi men Mourinho vann den segern. Laget applåderades för sin insats. 2. Förlora utan hedern i behåll och att bara ge upp! Inte kämpa för de 90 tusen i läktarna när du är det bättre laget är bara pinsam. Som supporter kräver jag åtminstone det. När jag köper Barcas tröjor och missar inte en enda match. Förlora jätte gärna men förlora med hjärtat på plan, inte som mot Bayern. Inte på det sättet utan hjärta, hjärtat lämnade vi och gick in på Camp Nou för dödsstöten. Det mina vänner accepterar jag aldrig.
Annons: