/spanien/barcelona/forum/5595.aspx/spanien/barcelona/forum/5595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-06-20 13:26
Barca 666: Tror nog att det är klubben som har bett honom att dra åt helvete och inte tvärtom. Han vill skydda sin image och det är allt. Så skillnaden är att psg tror på marq och vår klubb trodde inte på cesc (med all rätt)!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2014-06-20 13:26
Rambla håller med dig & jag är nöjd med anfallare vi har idag

Gabriel Cesc är borta nu och jag hade större förväntningar av honom samt mer kärlek till klubben istället för att springa bort som liten mus så fort saker inte går så bra...min poäng var att spelare kan se efter sina karriärer om de inte får tillräckligt med speltid osv

Thiago's enda anledning för att lämna var endast för han ville ha speltid....Cesc har andra motiver...men om dessa spelare kan lämna en stor klubb och gör sig omöjliga att ha kvar varför ska inte Marquinhos tänka på sin karriär istället för att sitta o ruttna på bänken i PSG....förstår inte honom riktig där....eller så kan d vara så att han vill lämna men PSG endast pekar på hans kontrakt men det är också fel eftersom om man har en missnöjd spelare som verkligen inte vill vara kvar så ska man sälja honom....min åsikt
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-20 13:20
@Rambla~:

Klubben är en riktig crack :P
Barcelona Gabriel
2014-06-20 13:16
Barca 666

Vem fan bryr sig om Fabregas? Han är en nolla som aldrig platsade. Tack vare honom förlorade vi Thiago, det är och kommer att förbli mitt starkaste minne av Cesc.
Barcelona Rambla~
2014-06-20 13:14
Det säger sig självt att vi inte kan ta in Suarez så länge vi har 2 cracks som Messi och klubben. Det kommer aldrig fungera. Jag ifrågasätter inte Suarez kapacitet, tvärtom han är en fantastisk spelare. Det blir för mycket av det goda. De ska koncentrera sig på att bygga ett starkt lag, inte värva in en massa cracks. Tre sådana spelare kräver så mycket boll hela tiden, att spelet ska byggas runt dom. Nej, vi behöver spelare som Alexis, Pedro, Reus eller Cuadrado som komplement till de två redan har. Vilka man föredrar är en smaksak och personligt tycke. Annars kan man också ta in en större spelare man använder som target. Ska man tvunget värva in en crack, så gör det till backlinjen istället.
Barcelona Barca 666
2014-06-20 13:13
Nej vi ska inte vara den klubben som gör spelare göra sig omöjliga för att komma...men jag förstår inte Marquinhos ärligt talad...varför skulle han själv vilja stanna kvar.

kolla på Cecs han gick till klubben och sa haninte vill vara kvar...klubben ville inte sälja men Cesc vägrade vara kvar så de sålde honom - jag tror mer på det som Cesc söver än vad denna ledning säger...denna ledning är ju ett skämt

De har lyckats pusha ut personer som Guardiola, Valdes, Cesc & nu möjligtvis Xavi...även Messi funderade under April att lämna om det inte vore för Tito (må han vila i fred) så hade vi kanske även sålt Messi istället för att han skulle skriva på nytt kontrakt
Barcelona Barclasico
2014-06-20 13:11
Several media meanwhile confirm earlier report that Xavi has made the final decision to leave Barcelona. Announcement in coming days.
Neymar11
2014-06-20 13:06
Vill vi verkligen vara en sån klubb där vi får spelare att göra sig omöjliga och bryta kontraktets regler? Det enda rätta vi kan göra är att ge fan i att förhandla med psg. Dom vill enbart försvaga oss och dra ut på tiden
Barcelona Barclasico
2014-06-20 13:05
Barcelona had planned to offer 25M for Fiorentina player Juan Cuadrado (26), but the Italian club won't let him go for less than 35M. [md]
Barcelona Barclasico
2014-06-20 13:04
Alexis could be part of a deal on Liverpool forward Luis Suarez (26). With Alexis valued at 25-30M, Barcelona would pay another 35-40M. [md]
Barcelona Barca 666
2014-06-20 13:02
Neymar11

Exakt det jag menar om de får en ersättare till Alex så kommer de nog släppa Marqinhos

Tänk också på att PSG får endast ta ut 21 spelare till CL nästa säsong så några spelare får inte vara med i Europa

En ska jag inte förstår är varför Marquinhos inte helt enkelt gör sig själv omöjlig att stanna kvar...killen fick starta 8 matcher förra säsongen och göra några inhopp...nästa säsong kommer se ut likadant om inte Luiz eller Silva går sönder dessutom kanske han inte blir uttagen till CL...ser ingen anledning varför en så bra back som kan vara start spelare i andra stor klubbar skulle vilja stanna kvar
Neymar11
2014-06-20 12:54
Psg kommer aldrig att släppa marq, dom har redan släppt Alex. Däremot kommer dom köpa Alves
Barcelona Barca 666
2014-06-20 12:43
Angående Marquinhos så tror jag faktiskt att PSG släpper honom OM de får en backup mittback till typ Mexes eller Ivanovic....släpper inte honom nu för de vill använda honom som backup till Silva & Luiz
Barcelona Barca 666
2014-06-20 12:41
Den här Mathieu förstår jag inte heller varför vi lägger sån energy på....ta in den Argentinaren Roja som är i VM nu istället....Han spelar både vänster och som mittback...om vi behöver förstärka vänster positionen kan man också ta in Ashley Cole för 1-2 säsonger som är kontakt lös nu så han o Alba tar hand om vänster back positionen....Men eftersom vi har Adriano förstår jag inte detta....Ta in Hummels & Marquinhos & behålla resten av backarna vi har
Barcelona B.BOSS
2014-06-20 12:37
Alla vet att Barca är desperata efter mittbackar därför ger de sig inte. Det här Barca och Jeremy börjar bli komedi. Vilken följetong! Jag blir så nervös!!!!!??? Kommer vi få honom!? Kommer vi betala 20 miljoner euro! Herregud! Vi skämmer ut oss rejält:p
Tiki-Taka
2014-06-20 12:34
Barcelona met yesterday with Valencia, who repeated that defender Jeremy Mathieu (30) is not for sale. His buyout fee is 20M. [sd as md] Hoppas dem släpper honom nu, varför lägga sådan j'vla energi på denna spelare, när Valencia ett flertal gånger har sagt att han ej är till salu. Fokusera på någon annan, VI BEHÖVER INTE DENNA SOPAN!
Barcelona Gabriel
2014-06-20 12:32
Det är svårt att inte bli lyrisk över en eventuell Luis Suarez värvning då han förmodligen är världens vassaste målskytt för tillfället, men jag har i ärlighetens namn svårt att se hur det ska fungera bättre än vad det gör nu med Sanchez - Messi - Neymar. På pappret ser det självklart helt mördande bra ut med Luis Suarez bredvid Messi och Neymar, men alla dessa tre är väldigt bollkåta spelare, det behövs någon som Sanchez och Pedro som tar slit jobbet och att begränsa Suarez resurser som målgörare för att agera slitvarg känns bara otroligt onödigt. Vi alla här inne vill att både Sanchez och Neymar ska få mer frihet precis som i landslaget för att vi ser vad dem kan uträtta där, vad är det som säger att inte precis samma sak hade hänt med Suarez? Om man köper Suarez så hoppas jag verkligen att det finns en plan bakom den värvningen och att man inte bara köper för att köpa. Luis Enrique måste i sånna fall ha en strategi till hur han vill formatera anfallet samtidigt som han också bör veta hur man lyckas maximera alla 3 av Neymar, Messi och Suarez kvaliteer utan att det påverkar laget som ett kollektiv på ett negativt sätt. Jag personligen har väldigt svårt att se hur man ska lyckas att klara av den bedriften, men jag kan ha fel. Det enda jag kan tänka är att i sånna fall flytta ut Messi till högerkanten igen och att placera Suarez i mitten, det hade kunnat vara en lösning. Messi har faktiskt känts lite små vilsen i den falska 9 rollen på sistone. Han gör fortfarande sina mål, men ofta står han bara där uppe och väntar på bollen, och hans dribblingsraider lyckas allt mer sällan än innan. Kanske hade det gynnat honom att flytta ut honom där han en gång i tiden startade? Och i sånna fall, klarar Luis Enrique av att övertyga Messi om det utan något drama? Det finns så många frågor gällande en Suarez värvning. Som jag sa, man blir lyrisk över tanken att se Suarez hos oss, (även om jag vet att det finns en hel del folk här inne som absolut inte vill se honom hos oss av personliga skäl snarare än sportsliga) men kommer det att fungera? Sen en annan sak, är han värd det priset? Suarez är 27 år nu och jag skulle gissa på att han kanske har max 2 år till där han är på den nivå som han för tillfället spelar på, är han då värd Sanchez plus 35-40M$? Jag vet inte, jag tror jag säger nej till det. Personligen vill jag se ett nytt, hungrig men framför allt ett ungt Barça med en lång och framgångsrik framtid framför sig. Just därför älskar jag värvningen av Ter Stegen, just därför är jag så besatt av Pogba, just därför anser jag att vi bör sälja Alves och köpa Aurier och just därför tycker jag att en värvning av Marquinhos (även om PSG) aldrig kommer att släppa honom låter som öronorgasm. Personligen har jag fortfarande Reus som nr 1 på listan, en skada på honom förändrar inte det. Jag ser mer hur man ska få ett anfall med Reus - Messi - Neymar att fungera än med Suarez. Han passar mer in i profilen liksom. Han pressar och jagar, har ett strålande passningsspel, har Iniestas egenskap att kunna åka skridskor förbi sina motståndare, har enastående speluppfattning, är bra på frisparkar och han är bra både offensivt och defensivt. Han kan också användas på fler positioner. Nu har visserligen Dortmund gått ut och sagt att man inte säljer Reus den här sommaren, men det behöver inte betyda något särskilt, sånt har man hört av klubbar tidigare och spelaren har ändå lämnat tillslut. Nej, jag ställer mig väldigt frågandes till en Luis Suarez värvning, av sportsliga och framtida skäl. Men som jag sa, det är svårt att inte bli lite lyrisk och ryckas med av en sådan värvning.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-06-20 12:25
Förstår inte varför Hector Moreno är en potentiell mittbacksvärvning inför säsongen. Moreno har varit stabil i Espanyol och av dom två matcherna jag sett Mexico spela så har varit grym enligt mig, liksom tar hellre honom än Matheiu.
Barcelona Andresito
2014-06-20 12:20
Skönt att man möter Recreativo från Segundan i första träningsmatchen, tyder på att det kommer vara tuffa pass på försäsongen. Man kör hårda fyspass och sliter ut kropparna så mycket som möjligt, och då är det skönt att möta ett sämre lag när man känner på bollen första gången i match.

Senaste tre åren har första träningsmatcherna sett ut såhär:
Bayern
Hamburg
Bayern
Barcelona Andresito
2014-06-20 12:13
Vampíro

Haha tänkte samma sak. Inte ett ord på flera veckor, två mål igår och vips så är han nästan klar. Zubi har jobbat undercover igen.
Barcelona Vampíro
2014-06-20 12:09
Suárez gör en succematch i VM och dagen efter är dealen "well-advandced". Wow vilken slump egentligen. Jävla piss tidning.
Barcelona the cameroonians
2014-06-20 12:02
Gazettan skriver att Benatia bestämt sig för att lämna Roma.
Ett bud runt €35-40 miljoner kan få klubben att sälja.

Dags att lägga ner alla rykten om Mathieu (så bra att Valencia inte vill sälja) och ta fram plånboken för att få en spelare vi verkligen BEHÖVER.

Dock verkar det som att Chelsea och City ligger bäst till om spelaren själv får välja.
Barcelona Capilito
2014-06-20 11:27
Roy Hodgson har ju Revolutionerat svensk fotboll iaf.
Neymar11
2014-06-20 11:13
Sanchez + 40 miljoner € för en äldre spelare. För en spelare som får vara stjärnan i laget och kommer bli en i mängden i Barcelona. Låt Sanchez spela i Liverpool så kommer han göra det minst lika bra som Suarez. Aja allt är bättre än Higuain!
Barcelona Barca 666
2014-06-20 11:12
Vi behöver endast 5 andra förstärkningar:

1. Hummels
2. Marquinhos
3. Aurier
4. Kroos
5. Ochoa / Bravo
(Rakitic & Ter Stegen har vi redan)

Sen säljer vi/ eller har blivit av med:
1. Cesc
2. Puyol
3. Valdes
4. Tello
5. Afellay
6. Bojan
7. Cuenca
8. Song
9. Olazabal

Om Dani Alves verkligen måste lämna fine ta Ashley Cole (gratis även om jag inte gillar hans personlighet) eller han Roja i Aregentina som kan spela både vänster & mittback

Då har vi Adriano som kan spela både höger & vänster back så glad att Lucho stoppade hans försäljning till Roma han kommer vara användbar & jag gillar honom....rent ekonomiskt så går detta :-)
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-20 10:59
A deal on the transfer of Liverpool forward Luis Suarez is well-advanced. 85M buyout fee, but he can join Barcelona or Madrid for 65M. [md]

Alexis could be part of a deal on Liverpool forward Luis Suarez (26). With Alexis valued at 25-30M, Barcelona would pay another 35-40M. [md]
Barcelona Barca 666
2014-06-20 10:24
Reporter varför byta Alexis och ge bort ca 45-50 miljoner för Suarez?

Alexis är en världklass spelare som vi bör behålla till all pris. Inget mot Suarez men jag behåller hellre ärligt talat Alexis

Jag kan inte se nån deal idag som skulle gynna oss att ge bort Alexis....fine om vi får 100 miljoner Euro så kan vi tänka på det men annars varför ska hela tiden tappa våra grymma spelare

Om vi får in Kroos & 2-3 grymma förstärkningar till backlinjen så behöver vi inte göra nåt anfallet. Den är bra som den är nu
Barcelona Barca 666
2014-06-20 10:20
Diar Sheha & 1.70

Jag har skrikit efter Kroos hela sommaren men tyvärr verkar han hamna i Real Madrid eller Chelsea så han avböjde ManU.

Håller med er 100% hans konrakt går ut nästa sommar likt Rakitic och man får honom för mellan 20-25 miljoner utan tvekan. Kroos kommer även ge oss en annan dimension från mittfältet med hans skott.....en sak som jag tycker vi har saknat senaste säsongerna är just mål ute från straff området....om ni minns senaste CL finalen mot ManU så kom både Messi & Villa's mål just på skott ute från straff området.

Köp in Kroos även om Xavi stannar tycker jag då Xavi kommer inte hålla en full säsong
Barcelona >The Reporter<
2014-06-20 10:17
Jag hade gärna sett att vi går in för att värva Suarez. Det vore farligt om han går till Real. Alexis vill jag egentligen ha kvar, men om det skulle lättgöra en Suarez-affär så skulle jag gå med på att sälja honom. Alexis + 35-40£? Jag värderar Alexis till 350 miljoner minst.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-20 10:11
Kroos hade kanske varit den ultimata värvningen till mittfältet men tyvärr verkar Barca inte ens överväga det. Dessutom är han nära real och de vill jag inte gå in i budkrig med
Annons: