/spanien/barcelona/forum/5591.aspx/spanien/barcelona/forum/5591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Illusionista
2014-03-23 23:36
De får det att låta som att Ronaldos straff var ändå på sätt och vis rätt medan Neymars var fel.. Fotbollskanalen i ett nötskal! Att jag ens läser saker och ting på den sidan.. Skäms på mig.

Det blev sedan ännu mer kontrovers i samband med Real Madrids 3-2-mål. Cristiano Ronaldo gick omkull i straffområdet och till Barcelonaspelarnas förtvivlan fick portugisen straff. Straffen förvaltades på bästa sätt till hemmapublikens förtjusning. På reprisbilderna kunde tittarna sedan se hur Ronaldo blir träffad av Dani Alves fot innan han går omkull - men det såg dock ut som att träffen skedde utanför straffområdet, snarare än innanför.

Det tog sedan inte lång tid innan Barcelona fick straff - också det efter en straff som inte kändes solklar. Neymar sprintade mot mål med Sergio Ramos i hälarna och föll i straffområdet efter en touch från Realmittbacken. Ramos fick rött kort då han var siste försvarare och Messi var iskall när han satte den efterföljande straffen bakom Diego Lopez.
Barcelona Canaletes
2014-03-23 23:36
Ronaldos uttal som jag hörde precis på radion...

"Vi är världens största klubb, många är avundsjuka på oss. Hade vi vunnit idag hade Barcelona varit borta ur ligaracet. Jag har varit här i 5 år och nu och vet hur vissa saker funkar."

Sen när en annan reporter frågar om cup-finalen som ska spelas om 1 månad så drar han och säger: "Bara det inte är samma domare..."

Asså wtf?! Så jävla lame uttal. Riktigt loser-mentalitet.
Radio MARCA (Madrid-tidning) som jag hörde det ifrån lackar som fan på hans uttalande.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-23 23:35
Penaldo föll 2 gånger utan att ens nån för honom i början av matchen. Skäms inte flickan? Nu går han hem o vaxar benen så han känner riktigt smärta o kommer över den här matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BA
Tyckte att vi var helt ok ärligt talat, inte så fantastiska som vissa påstår. Spelarna spelade lite för nonchalant ibland vilket ledde till farliga kontringar. Detta laget kan bättre men de måste försöka bryta mönstret oftare genom att spela rakare och inte kortpassningar i eget straffområde
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
KarmaIsAKaranka

Är du från Jönköping med :-)?

Förolämpa inte alkisarna i Jönköping. De ljuger inte om sina problem skillnad från mytomanen Hasse som behöver terapi för hans lögner..

Var i Jönköping bor du?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-03-23 23:34
Tänk er Barca med två riktigt jäkla bra mittbackar. Vad kan hota oss då?!
Vi blir bossarnas bossar!
Neymar var riktigt giftig!!!! Lika så hela Barca!!! Vi spelar den finaste fotbollen som existerar, one touch, snabbt mellan spelarna, Tiki taka mina bröder :D
Barcelona Ragnar Rök
Om det är något rekord som Ronaldo har och som är oslagbart, så är det väl antal filmningar utan att få gult kort.

Fusk, fusk och åter fusk match efter match. Sprintern Ben Jonson m fl friidrottare blir avstängda på livstid, Men Ronaldo går fri från ens varning gång efter annan.

Och ärligt talat vá fan ska han med sin omtalade fysik till, när det går att blåsa omkull "karl´n".

Från skillnad til Messi som har låg tyngdpunkt, ligger Ronaldos tyngdpunkt i höjd med de välansande ögonbrynen. Som höjs till skyarna varje gång en solklar filmning vare sig renderar honom varning eller frispark.

Men nog om dessa två nu; Iniesta!!!Han verkar ju ha blivit mer tvåfotad. än tll och med Pedro. Sickna skott.

Och Busqets visade sig väl inte från sin allra bästa sida den här matchen heller, men spottade ändå upp sig rejält mot Real. Vilket var nog så viktigt för allas vår nattsömn. Tror jag. För nu blir det svårt att somna.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-23 23:33
@messileo:

Jajamän. I trakterna.
Barcelona Vampíro
@cesc4official: VISCA EL BARÇA!! ???? Första gången jag njuter av ett twitter inlägg efter en match. :D
Barcelona messileo
KarmaIsAKaranka: Haha, är du från Jönköping? :)
Barcelona Neymar N11
2014-03-23 23:32
en fråga var det neymar som asisterade Messi vid 2-2 målet?

tack för svar
Vi förnedrade de som fint!!! Jag njuter!!!!
Barcelona Blaugrana91
Ok lite statiskt från matchen

Real Madrid-FC Barcelona 3-4

Antal skott 13-18
Hörnor 1-5
Bollinnehav 35%-65%

Vi var bäst på allt med facit i hand.
2014-03-23 23:31
Hasse Backe har fått sin rumpa uttjänjd av en BBC*. Så pass sliten han ser ut. Han som sökte uppmärksamhet med sina sensationella lögner om Messi. Vilken Barca-hatare denne mannen är. Han fick se sitt gamla City bli utsparkat av Barca också. Måste vara tufft att vara Hasse .... alla dagar i veckan. Han påminner om alkisar vi har här i Juneporten (Jönköping). Han pratar likt en alkis och det är svårt att få stopp på honom. Han svävar i sin egna lilla värld. Inget illa menat om alkisar men Hasse påminner om en som sagt.

*Notis I porr-termer betyder BBC = BIG BLACK C*CK. Tror ni mig inte? Sök upp själva. Canaletes vet ;) (kärlek till dig broder efter MILF-incidienten)
2014-03-23 23:31
Acrobat. Håller med dig
Barcelona Acrobat
2014-03-23 23:30
Synd att vi inte lottades mot Real i kvartsfinalen i CL. Det hade blivit en promenadseger.
Barcelona Canaletes
Meddelandet@westinho - Sergio #16:

Hörde att ambulansen var på plats för säkerhets skull om det skulle hända nånting som hjärtattack eller svimning.

Programmet sändes också 5 minuter i förväg om man skulle vart tvungen att avbryta sändningen.
Den här el clasicot var dock väldigt underhållande. Många mål. Oftast spelar vi ut de. Vi kunde leda med 2-0 redan de första 10 minuterna om Messi satt friläget. Men vad gör det när han gör hattrick och assisterar till Iniestas bomb mål. Lopez, no chans
Barcelona Barcelonistas
Reals 2 mål kommer från ingenstans egentligen. Hade vi haft ett stabilt försvar så undrar jag inte om vi hade vunnit rätt komfortabelt?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-23 23:29
@Barcelonistas:

Vilken sjuk match dock.

Men det jag inte kan släppa är om vi hade bättre mittbackar skulle R.Madrid ens komma över halva planen??

Om bara vi hade, om bara vi skaffar oss, om bara innan Messi och Iniesta tappar nivån de håller, om bara ledningen inser det och värvar mittbackar som är värdiga Iniesta och Messi..

Men fan, vilken sjuk match.
Hur ska jag sova ikväll??
Barcelona Bästelona
2014-03-23 23:29
PHAHAHAHHA KOLLA HIT EL-PASILLO!
Barcelona Leo y Cesc
2014-03-23 23:28
Förövrigt om små matchernas man så har han gjort 21 mål mot Madrid och 2 hattrick. Madrid är den klubb han gjort flest mål emot, så han får gärna vara småmatchernas man hahaha, då undrar man vad är Penaldo?
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
RAMOS, Vi är inte rädda för Messi längre hahah.
Barcelona KristoferDelija
Världens bästa! Älska Messi!
Barcelona The Reporter
Dom underskattade oss så mycket. Gå fiskaaaaaa Madrid
Barcelona B-Guden
2014-03-23 23:27
Iaf så är båda Barcas straffar solklara om man frågar vem som helst som inte hatar Barca eller håller på Real, tom Backe och Hussfelt sa att båda straffarna var rätt.
Den enda straffen som inte var rätt var Ronaldos.
Barcelona Barcelonistas
Di Maria gav mig hjärtattack så fort han hade bollen. Herregud vilken speed!.
Messi. Blir tårögd. När han lyfter upp klubbmärket, kysser det och pekar det mot supportrarna.

Herregud vilket straffmål. Det andra straffmålet. Totalt otagbart. I El Clasico. I El Clasico mina damer och herrar. I El Clasico stiger Messi fram och sätter en av fotbollshistoriens mest otagbara straffar ... på ett kokande Bernabeu med halva världen emot sig.
Barcelona Makaveli4life
Dubbelpost
Annons: