/spanien/barcelona/forum/5587.aspx/spanien/barcelona/forum/5587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2014-02-06 17:17
Barcelonistas (Barcelona) Hahaha Sam? Hans west han som fick storstryk av Championship laget Nottingham forest? Han ligger väl i nedflyttnings platserna i premier League? Conte verkar intressant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 17:13
Ja trodde Tata var en bulldog en sån riktig Mr loco som verkligen går loss på spelarna när dom spelar dåligt elr när dom inte pressar. Tata känns som en kattunge som väntar på bättre tider. Ut med Tata!.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-06 17:10
Klopp hade varit perfekt tränare. Han vet hur man ska spela fotboll och han har verkligen BALLS om man säger så. När något inte stämmer i spelet eller när spelarna Inter gör jobbet så är Klopp där och skriker som en dåre så allt sitter till slut.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 17:09
Han är väldigt underskattad enligt mig. Tid? Det är februari månad och spelet är sämre än någonsin. Med tiden så ska man bli bättre inte sämre Tata har tappat allt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-06 16:57
@Barcelonistas:

Skärp dig. Bara för att han, med mycket tur och otroligt defensivt spel, lyckades ta poäng mot Mourinhos Chelsea, betyder inte det att han kan vara tränare för Barcelona.

Vi har Tata som är en kompetent tränare. Ge honom tid.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 16:52
1 - Diego Dimone 2 - Bielsa 3 - Sam Allardyce 4 - klopp Jag ser gärna Sam Allardyce som Barca tränare. Han har gjort ett succé jobb i west ham och ja tror han hade lyckats i Barca. Va tror ni?
Barcelona Tatinho
2014-02-06 16:52
B-Guden

Både jag och du vet ekonomin i Spanien inte är den ända faktorn till att det fanns 60 tusen tomma platser igår.

Var inne lite på Sport.es och där ställde dem frågan: Varför går inte fansen till Camp Nou ?
1:Pga tiderna?
2:Tittar ni matchen på tv?
3:Pga av det spelet?

Så här många röster fick respektive fråga.
1:783
2. 24
3:1300

Alltså 1300 personer tror att det lite sämre spelet påverkar publiksiffrorna och jag tror det ligger något i det, men det borde absolut inte vara på det viset.

Det är självklart att man inte kan kolla på alla matcherna men det här var en semi-final mot Real Sociedad som haft en riktigt bra säsong i år. Lägg därtill att matchen ännu inte var avgjord och ändå var det den sämsta publiksiffran sedan 84 om jag lätet rätt.

Det är klart det är många faktorer som påverkar publiksiffran men det här är Barcelona, världens bästa klubb och då tycker jag att man ska ha världens bästa supportrar.
Barcelona B-Guden
2014-02-06 16:25
@Tatinho:

Ska du gå på alla hemma matcher som barcelona har per år kostar det ca 18000 kr för bara liga matcherna jämför det med dortmound, men kan inte räkna med att alla supportrar kan betala 1000 kr/hemmamatch
vad kan en biljett i dortmound kosta ? 100? 200?
Barcelona Tatinho
2014-02-06 16:06
@el Flaco:

Med tanke på priserna och tiderna är det förståeligt att många stannar hemma SANT. Men läste jag det andra rätt?

Om ett lag inte presterar så ska man alltså inte gå och stötta sitt lag... Det är ju den riktiga definitionen på en medgångsupporter och du accepterar det.

WOW

Vi kan ta Dortmund som ett exempel det är en klubb som inte ens kan mäta sig emot oss ekonomiskt och de hade ändå ett publiksnitt på över 80000 personer förra säsongen.
Har du sett på Dortmund i år ? Spelet är absolut inte som det var förra året och laget har gått ner sig otroligt mycket men supportrarna är alltid där och håller sin klubb i ryggen.

Så snälla du, kom inte med påståendet att du förstår att fansen stannar hemma Pga av dåligt spel för det är då den 12e spelaren behövs som mest.

BEAST!!!

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-02-06 16:05
Bàckis Jag var på cl semin mot Chelsea 2012 men då köpte jag biljetter på plats. Leveranssätt och leveranstid fick du väl info om när du beställde biljetterna? Annars så har vissa företag ett kontor nere i Barcelona där man får hämta ut sina biljetter. Det bästa vore om du tog kontakt med Viagogo och tog reda på allting. Lycka till!
Barcelona Leo y Cesc
2014-02-06 16:02
Backis Ring eller maila vivago. Där får du ditt svar inte här.
2014-02-06 15:53
Barcelonistas (Barcelona) Precis, han är inte en tränare som har mkt på sin meritlistan om man säger så. Vi behöver en tränare som har åsikter och som bestämmer. Tata spelar Masken för det är VM så hans chanser att spela VM blir höga nog så han kan medverka men Tata förstör Bartras chanser att utvecklas om han fortsätter att spela med Masken istället för Bartra. Xavi ska bänkas sen ska Iniesta och Fabregas starta. Xavi borde själv säga till Tata " bänka mig för jag håller inte längre " men nej Xavi ska envisas hela tiden om att spela. Spelet blir enormt segt när man har Xavi inne.
Barcelona LeoMessi
2014-02-06 15:07
Jag är helt säker på att Tata har fallit offer för påtryck av ledningen, fansen och media för att han ändrade på Barcelonas speltstil. Ni vet den där spelstilen där vi hade mindre bollinnehav än vanligt men istället så kontrade vi skiten ur motståndarna. För helt ärligt så var spelet faktiskt ganska imponerande innan nyår, vi var mycket mer dynamiska och svårlästa. Jag tror att om Tata fick fria tyglar så skulle Barcelona prestera på en högre nivå.
Barcelona Bàckis
2014-02-06 15:05
Hola Amigos, tänkte höra här ifall någon av er varit på CL match tidigare och vet när man brukar få biljetterna hemskickade?

Köpt biljetter till returen mot City på viagogo, men skall flytta om 3 veckor och behöver veta ungefär när man brukar få biljetterna och om jag isåfall behöver byta adress på viagogo.com !

Barcelona Pep - El Míster
2014-02-06 14:52
Precis, känns som om spelarna bestämmer mer än Tata själv. Hur fan kan det gå till så? I Argentina och i Paraguays landslag såg man hans temperament och pondus. Den är som bortblåst.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 14:45
Carles Puyol - kan bara instämma med allt att han spelar Xavi varenda match visar ju bara att han inte har kontroll på det han gör. Sen att spelet är så här bedrövligt under februari månad visar ju bara att Tata har misslyckats, han bör lämna efter säsongen. Det var helt fel att ta in en oerfaren tränare från Sydamerika.
2014-02-06 14:36
Bänken skulle de ha stått istället för vännen :)
2014-02-06 14:35
Tata är fel för vår klubb. Han vet jo fan inte ens vad han håller på med. Fabregas ska starta varje match och Xavi ska bänka rejält. Xavi har gjort mkt för klubben vilket vi alla är tacksamma för men lilla gubben du har blivit gammal och vännen är bäst för dig. Tata har inga BALLS, vi hade haft en vettig tränare så hade Xavi endast fått spela 25-30 min varje match men eftersom det är spelarna som bestämmer över Tata så blir det så här. Ta in en tränare som KAN förändra Barca. Tata gör jo inget för att ändra på saken, han skriker inte, han har händerna i fickan hela jävla tiden. Frank De Boer är rätt man. Han har spelat för Barca sen kan han mkt om Barca. Han vet vad som krävs för ta Barca dit dem var en gång i tiden.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 14:30
Mycket stavfel, skriver från mobil.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 14:19
Var ska jag börja? 1 - varför ser spelarna så trötta och sega ut? Med tanke på att Tata har roterat som en galning där vi knappt fått in någon kontinuitet alls så bör ju spelarna orka mer! 2 - jag minns hur jag inledningsvis försvarade Tata enormt. Jag gillade hans idéer där han tankade om ett snabbare spel där man kombinerar tiki takan med farliga omställningar. Tata gick ut själv och sa att " jag är säker på att vi kommer få se ett bättre Barca". Nu är vi inne på februari månad och spelet har i ärlighetens namn bara blivit sämre. Det känns som Tata själv inte vet vad han gör. Att spelet är så här bedrövligt under den här månaden är väldigt oroväckande, det finns heller inga tecken på att det kommer bli bättre. 3 - ett problem jag har märkt är att Tata väljer att spela med både Fabregas och Cesc på mittfältet. Man kan ju ställa sig frågan om han är hög elr är han verkligen så dum i huvudet? När vi möter lag som backar hem så djupt så behöver vi Iniesta på mittfältet som kan bryta upp mönstret och flytta förbi sina motståndare. Istället väljer han att spela med 2 spelare som bara ger bollinnehav och massa sidleds passningar. 4 - Messis form oroar mig han är ljusår ifrån sin prime. Bara Messi själv ger dimensioner till vårt spel som gör oss svårslagna. Han har sen han kom tillbaka från sin skada inte gjort ett enda spelmål i ligan än. Lägg därtill att han har missat flera klara målchanser som han annars brukar sätta. 5 - Cesc tidernas största flopp? Man kan ju undra varför man ens köpte soppan när han inte ens kan styra ett mittfält? Man behöver inte va chuck för att förstå att ett mittfält bestående av Cesc -Xavi är gjord för att misslyckas. Det finns inget fart på mitten bara massa sidleds rullande som ger mig migrän. Jag har fortfarande ont i huvudet av Xavis sidleds rull och alla målchanser som Cesc missar. ( min mormor hade gjort mål på dom).
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-06 14:07
@Rambla~:
Vi leder med 2-0 hemma. Det är ett fantastiskt resultat i ett dubbelmöte. Varför riskera att tappa bollen så att La Real får kontra in ett viktigt bortamål? VI ska vara nöjda med 2-0. Det räcker att vi gör 1 mål på Anoeta så måste de göra 4. Kom igen, vi är Barcelona och du tror vi åker ut mot Sociedad när vi har ett sådant övertag inför andra mötet? Minst sagt pessimistiskt.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-02-06 13:46
Problemet är rörelsen. Rörelsen. RÖRELSEN. Vi rör oss inte lika mycket som vi gjorde förut. Vi pressar inte lika högt.

Vi har inga stora spelare, därför måste vi röra oss som fan. Skippa dem jävla asienturneerna och åk till Alperna nästa gång. Vi måste skaffa oss samma fys som i 08/09.

När vi inte rör oss som vi bör och samtidigt saknar stora fysiska spelare så är det ganska kört för oss.

Därför behövs en Pogba eller en Gundugab istället för Xavi.

Förut rörde vi oss som fan och kunde ändå åka på Chelsea, Inter eller Kazan. Tänk er nu när vi inte ens rör oss då?
Barcelona Neymar N11
2014-02-06 13:19
Det har nu gått nästan 3 år men vi har fortfarande inte hittat en taktik mot lag som parkerar bussen. Det kommer tyvärr se ut såhär på camp nou mot sämre lag. Det jag störde mig mest igår var Alves inläggar som hamnade hos Sociedad spelare hela j*vla Tiden. Fattar inte mening med inlägg då vi har forwards som är 170 lång och har ingen chans mot ett lag som är fysisk starkare än oss.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-02-06 13:09
Att spelet stundtals går så långsamt innebär att vi inte kan komma med fart på kanterna och hota i djupled som vi gjort under tidigare år. Alves och Alba har redan tagit sig upp tillräckligt långt upp i plan när våra mittfältare står och leker med bollen för att komma med en löpning som ska öppna ytor. Det är en så enkel sak som gör att man inte hotar motståndarna ännu mer. Kom med fart, slå passningen och löp in i boxen! Vi har för fan spelarmaterialet så förstår inte varför man inte vill och kan prestera. Varje mästarlag behöver en bestämd ledare som får spelarna att vilja vinna med klass. Det är dags för Tata att sätta i en högre växel för den här mesiga inställningen kommer att slå tillbaka.
Barcelona Z_Z
2014-02-06 12:59
@FCBlaugrana:

Har ju varit likadant varenda år så det där är ju inget nytt. Ronaldo tar skott vart som helst ifrån oavsett om det finns bättre alternativ ibland. Han har nog bland de sämsta målprocenten sett till antal skott om man tittar på top forwards i världen.

Men det är ju hans stil och Real som lag har råd med att han tar skott lite här och var ifrån istället för att släppa bollen, precis som Barcelona haft råd med att Messi får göra sina dribblingar även om det kanske finns bättre alternativ ibland för honom också.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-06 12:39
Det här är bara sjukt. Ronaldo har alltså skjutit 60 skott mer än den som har skjutit näst flest skott i Europa (Zlatan). Det bevisar en del.. Most shots in Europe's top-5 leagues: Ronaldo (161), Zlatan Ibrahimovic (109), Luis Suarez (103), Mario Balotelli (99), Carlos Tevez (83). [Squawka]
Barcelona Diar Shekha
2014-02-06 12:30
Jag ser myntet på bägge sidorna & Dani Alves har en viss poäng ändå. 1. Barcelona och Real Madrid har kanske Europa's dyraste biljettpriser, och med tanke på situationen i Spanien så är det inget nytt att de har det svårt med Ekonomin. En annan faktor(tror jag) till att många sviker just nu är mycket på grund av de dåliga tiderna. Vi har hemska tider i Cupen, oftast en onsdag klockan 22 samtidigt som man redan avgjort i första matchen om man börjat borta som tex mot Division3-Laget och Levante. 2.Vi har världen's mest kräsna fans. Om De är missnöjda med laget, varför uttrycker de inte sitt missnöje då? Gå till Camp Nou, bua ut laget, ta fram vita näsdukarna, bua ut styrelsen eller fixa ett val så styrelsen ryker! Att sitta hemma och uttrycka sitt missnöje förändrar inte ETT SKIT! Däremot om alla enas så kan mycket FÖRÄNDRAS! Vi som är Cules från Sverige är ju maktlösa, majoriteten av oss är inte ens medlemmar i klubben.. Ärligt talat hade jag kunnat påverka så hade jag gärna gjort det.. Jag är lika trött på fansen/medlemmarna som på styrelsen. De har låtit styrelsen komma billigt undan i 4 år snart. De har bråkat med Guardiola,Cruyff,Abidal,Messi & ingen har vågat ställa de mot väggen och sen är de missnöjda och begär STORA förändringar av en styrelse son inte kunnat köpa en mittback på tre jävla år! Varför har vi annars Demokrati i klubben? De verkar leva i en annan värld känns det som. Och ärligt talat, till er som begär Generationsomväxling och ett nytt Barca, är Ni på riktiga? Tror ni på fullaste allvar att Zubi och clownen bartemou fixar det? De har inte kunnat köpa en mittback på 3 jävla år och är rätt horribla. Jag vill gärna se de värva en spelare som inte älskar Barcelona sedan Barnsben.... Ja, jag är jävligt förbannad!
Barcelona Z_Z
2014-02-06 12:19
Kan ändå tycka att man överdriver något gällande publiksiffrorna. Ser man till liga/cl-spel så har Barca denna säsong haft ett snitt på 72,500 åskådare vilket fortfarande är riktigt högt. Speciellt om man betänker att spanska ekonomin är som den är. Att vi i cupspelet fått se svikande publiksiffror beror till stor del på att Cupen alltid drar mindre åskådare men också att Barcelona fått spela samtliga Cup-matcher klockan 22:00. Detta gör att flertalet fans tvingas avstå på grund av att de jobbar dagen efter och inte kan kosta på sig att komma hem klockan 1 eller i vissa fall ännu senare. Visst är det pinsamt att se när mer än halva arenan står tom, men med dagens ekonomi och att biljettpriserna inte sänks kraftigt för cupmatcher så är det nog något man får acceptera.
Barcelona LeoMessi
2014-02-06 11:57
El Flaco Självklart är det riktigt klantigt uttalande av Alves och som spelare så ska man aldrig klaga på fansen. Men helt ärligt så har pubilsiffrorna varit pinsamma, det ser ut som getafes läktare typ. Och om läktaren börjar fyllas ordentligt när laget spelar bra igen och tar imponerande vinster så tycker jag att det hade varit pinsamt, nästan lite medgångarvarning på fansen där. Självklart så ligger en del av skulden på biljettpriserna, men det hindrade dom inte innan och bernabeu och calderon är typ fulla varje match. Vår arena ekar tomt där. Kanske Kan mer humana priser och tider få folk att komma till arenan. Det är i tider som dessa som publiken ska heja fram laget och stötta dom, för just nu så känner dom inget stöd.
Barcelona Barcaholic
2014-02-06 11:43
EDIT: Inlägget kan raderas då allt försvann efter man ändrat!
Annons: