/spanien/barcelona/forum/5586.aspx/spanien/barcelona/forum/5586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-02-09 16:00
Ronaldinho the original (Barcelona) som jag har förstått det så ska Neymar vara spelklar till matchen mot sociedad i cupen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-02-09 15:59
Deulo in för Everton!
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 15:59
Gerard Deulofeu är inne nu!
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:58
Vår superstjärna kommer in nu mot Tottenham.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-09 15:54
Nästa projekt: omskola Afellay till mittback.

ALLT för att inte köpa en ordinare mittback i världsklass.
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:27
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Juste, glömde det. Är Neymar spelklar än?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-09 15:21
Puyol fick ju skadekänningar och lämnades hemma i sista stund. Afellay tar hans plats istället. I truppen då, inte som mittback ;)
Ronaldinho the original
2014-02-09 15:09
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Och att Puyol inte startar. Då blir det Alves-Bartra-Pique-Adriano.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-09 14:54
@Capitan \(^.^)/:

Vanligtvis släpps startelvan inte förrän circa en timme innan matchstart. Om man tittar på Xavis tröja i omklädningsrummet så ser man att kaptensbindeln ligger bredvid, vilket måste betyda att han startar iallafall.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-09 14:16
Tottenham mot Everton snart och Deulofeu på bänken. Hoppas han får göra ett inhopp efter sin långa skadefrånvaro.
Barcelona barca de Corazon
2014-02-09 14:16
ikväll blir det svårt men tror på 1-3 till oss
Barcelona petersays
2014-02-09 13:47
"@fiazhamsath: Zdravko Mamic (Director, Dinamo Zagreb): "Offer wasn't accepted. Neither Dinamo nor Halilovic was completely satisfied with the conditions."

Man bävar lite inför hur erbjudandet sett ut. Vissa spelare kan kan kasta pengar ner i ett hål för (Villa, Zlatan, Neymar) medan man i andra fall är så tjurskalliga så det står härliga till (Felipe Luís med många andra). Om nu värvningen är tänkt till b-laget så är det ju såklart en annan sak. Men frågan är om inte en spelare som Halilovic snarare skulle gå på lån inom ligan än att spela i Segundan?
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 13:14
@Youngcules: Looks like almost every paper in Spain have picked up on the Halilovic to Barca story. Lets hope its not another of those hogwash rumours. @Youngcules: If the rumoured fee for Halilovic (€3.6M fixed, could rise to €11M) is true, Barca are basically using money from Sanabria sale to sign him. @Youngcules: Which would make sense, as Zubi previously stated that any money received from sale of youth players will be re-invensted in youth signings. -------------------------------------- @fiazhamsath: Zdravko Mamic (Director, Dinamo Zagreb): "Offer wasn't accepted. Neither Dinamo nor Halilovic was completely satisfied with the conditions." @fiazhamsath: Zdravko Mamic: "Still, the story does not end here. Barcelona is pressing for the transfer to take place." < Great.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-09 13:09
Deulofeu Alen Halilovic's Kontrakt går ut 2014, så kan inte bli fantasisummor även om vad som helst kan hända när det kommer till våra usla ledning. Sen är Halilovic 17 år & sån hybris med A-Laget funkar inte direkt men det är upp Till Honom. Vill han bli en världsstjärna så är det smart att spela med B-Laget för att acklimatisera sig till kulturen och fotbollen i Katalonien. Enligt Dynamo Zagreb's Sportchef så är Barcelona seriösa med deras intresse samt att första budet har nekats men att det inte slutar där då Barca vill göra allt för att slutföra affären. Styrelsen borde erbjuda honom 1-2 år i B-Laget samt uppflyttning till A-Laget om han är tillräckligt bra och det lär de väl göra även om Zubi numera lovar allt & alla uppflyttning pga deras Agenter..
Barcelona Barcelonistas
2014-02-09 12:58
Rummenigge (chairman Bayern): "Barcelona is an example we try to follow. In Uefa ranking, we are number two, Barça is still number one"
Barcelona Deulofeu
2014-02-09 12:53
Halilovic är inte klar!

Han kommer nog inte acceptera att spela i vårt b-lag heller.

Har man spelat 3 landskamper för Kroatien ska man inte värvas till ett b-lag speciellt inte vårt med världens sämsta tränare.

Detta är en otroligt spännande värvning jag inte riktigt förstår vi har en del liknande lirare i egna ledet.

Dock anses han vara "världens största talang" det räcker för mig.

Detta skulle bli ett statement likt Neymar. Att Halilovic går till oss ja kanse men för dom pengarna knappast!
Barcelona ElTriplete
2014-02-09 12:23
Riktigt taggad inför kvällens drabbning! Otroligt viktig match som avgör mycket av vår säsong. En vinst kommer ge oss så mycket energi och momentum inför slutspurten i ligan och City-drabbningen!
Barcelona Hyder
2014-02-09 12:02
petersays Helt rätt men det är i alla fall så ryktet i sig ser ut. Alltså att han köps in för att spela i B-laget till en början. Jag hade föredragit att låna ut honom till en annan La Liga-klubb med tanke på att Halilovic redan har erfarenhet av spel i A-lag. Sedan är det nog så att man inte köper in speciellt många spelare till B-laget för att de senare ska ta steget upp till A-laget. Det var ett par år sedan man gjorde det senast. De flesta som köps in är där för att hjälpa till att hålla kvar laget i Segundan medan de som kommer upp från Juvenil A är dem som är menade att ta steget upp i sinom tid.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-09 11:43
Såg igår ikväll när jag kom hem Liverpools första halvlek.

Snacka passion. Jag kunde inte sluta att dra parallell till 5-0 matchen mot vår rival.

De spelade exakt likadant, Suares eller någon annan sprang som en galning för att pressa på samma sek följde alla med.. (Exakt som vi brukar pressa), inget halvhjärtat.

Alla jobbade hem ändå in till straffområdet sen när någon av dem vann bollen tillbaka blixtrade alla till för att göra mål innan alla Arsenal hann blinka.

Vilken sjuk match...
Barcelona petersays
2014-02-09 11:07
"Halilovic verkar vara en otrolig talang men jag har bara sett honom spela en handfull gånger så jag har ingen konkret bild av ungtuppen. Hur offensiv är han? Skulle han i teorin kunna spela på ett mittfält om tre spelare? Känns som ett bra drag att köpa loss honom för en billig peng som 5 miljoner euro för att sedan slussa in honom via B-laget."

Tyvärr är ju det här med att "slussa in" någon via b-laget något som inte händer i dagens Barcelona om det inte är en spelare från de egna leden. Spelare som värvats till b-laget för att sedan gå över till a-laget. Ja det kan jag inte minnas har hänt? Var väl Nolito som fick göra två inhopp för några år sedan och Damià som satt på bänken 2005... Men någon som etablerat sig minns jag inte på rak arm.
Barcelona Krabban94
2014-02-09 10:40
Puyol lämnaa bort från matchtruppen, Afellay ersätter. Kul för Afellay men säger ganska mycke om våra problem när en offensiv mittfältare ersätter enm ittback i truppen. På Barcastuff läste jag att Puyol missar
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-09 10:30
På livescore står redan vår och Sevillas startelva... är detta deras gissning eller är den fastställd? Ser annars ut som en riktig bra elva.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-09 09:47
Oj vaknar och ser att Atletico förlorade! Då tar vi tillbaka ledningen ikväll om allt går som det ska! Härligt! Hoppas bara att spelarna visar att de vill vinna ikväll!
Barcelona AndreD
2014-02-09 03:10
@barcastuff: Napoli coach Benitez is in constant contact with Javier Mascherano (29). Italian club could bid after World Cup. Barcelona ask 20M. [goal] Snällaaaaaaaaa låt detta vara sant
Barcelona Hyder
2014-02-09 03:05
LeoMessi

Exakt. Han är alldeles för talangfull för att vi ska hamna i en liknande situation som med storebrorsan. Rafinha är, tillsammans med Deulofeu, den som ska ha bäst chans att slå sig in i en framtida startelva.

När jag ändå är inne på Deulo. Vad tycker ni, ska han lånas ut en säsong till eller komma tillbaka i sommar? Jag blir gärna av med Tello. Inget ont om killen men Adama och Deulo känns mycket vassare rent talangmässigt. Kruxet är bara att jag inte vill att Deulo ska få den lilla speltid som Tello i dagsläget får. Han ska spela mer. Från ett längre perspektiv så kan man väl säga att Adama och Gerard kommer att ersätta Tello och Alexis. Chilenaren kommer med största sannolikhet att stanna minst ett år till och Tello försvinner med all säkerhet i sommar.

Vore även en dröm att se Dongou vara det första alternativet när Messi inte spelar men det ska väldigt mycket till med tanke på att Cesc verkar ha första tjing när det kommer till just den rollen. Konstigt men sant.
Barcelona LeoMessi
2014-02-09 02:07
Hyder (Barcelona) Det finns ingen egenskap som Roberto har som inte rafinha är bättre på. Rafinha har dom egenskaper vi söker i vårt mittfält, dvs fysik, teknik och stora defensiva kvalitéer. Jag har sett en hel del matcher med Celta och jag kan säga med stor säkerhet att han är deras absolut viktigaste spelare, iaf i offensiven. Hans driv med bollen är riktigt bra och hans vänsterfot är lika bra den.
Barcelona Hyder
2014-02-09 02:00
Det vore super om vi kunde göra fler kap a lá Yaya/Marquez i framtiden. Relativt billiga spelare med stor potential men som redan har bevisat ett och annat. Det är inte lönt att köpa in dyra spelare varje år utan det är smartare att köpa in potential. Det betyder inte att dem måste vara unga talanger utan dem kan vara 24-25 år gamla också. Halilovic verkar vara en otrolig talang men jag har bara sett honom spela en handfull gånger så jag har ingen konkret bild av ungtuppen. Hur offensiv är han? Skulle han i teorin kunna spela på ett mittfält om tre spelare? Känns som ett bra drag att köpa loss honom för en billig peng som 5 miljoner euro för att sedan slussa in honom via B-laget. Jag är svag för Rafinha också. Killen är otroligt talangfull och är produkt av en blandning mellan offensiva spetsegenskaper och defensivt opolerade attribut. Om jag fick välja mellan brassen och Sergi Roberto så hade jag valt den förstnämnda. Sergi är bra men inte så pass bra att han kommer att bli en odiskutabel startspelare i framtiden. Det är inte vad jag tror i alla fall. Han må ha egenskaper som fattas i truppen som fysik och löpstyrka men jag skulle vilja se hur han hanterar ett mer risktagande spel där han inte slår sidledspassningar gång efter annan. Låna ut honom nästa säsong, se hur utvecklingskurvan ser ut efter ett år och utvärdera igen. Det är vad jag hade gjort.
Jeffson
2014-02-09 01:43
Jävlar vad jag hoppas att Halilovic-ryktet är sant. Han kan bli hur bra som helst. Och för 5m + addons känns det som ett riktigt kap. Riktigt olikt Barca dock och jag kommer inte våga tro på ryktet förrän det är bekräftat på vår officiella hemsida.

För övrigt tror jag att grabbarna kommer göra en bra match imorgon. Det är en tuff match men vi är piskade att vinna och jag tror vi kommer få se mer energi än dim senaste matcherna. Och jag tror och hoppas att Sevilla inte kommer att parkera bussen, dom kommer nog att köra på och försöka spela boll.
Barcelona Déu és Culé
2014-02-09 00:53
Kanske vi får se lite inställning och glöd imorgon när boysen vet om att de kan gå tillbaks upp i serieledning?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-09 00:02
Om både Iniesta och Bartra startar imorgon så lovar jag er att vi kommer vinna. Masken spelar för det är VM snart och Tata vill inte förstöra hans chanser att spela VM. Hoppas mest på Bartra imorgon. Iniesta måste spela för borta mot Sevilla är ingen lätt uppgift men vi håller tummarna. Nu måste vi visa hela världen att Barca ska komma tillbaka. En vinst kommer ge laget så mkt självförtroende och bost.
Annons: