/spanien/barcelona/forum/5583.aspx/spanien/barcelona/forum/5583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-06 20:51
Andreas Att kräva att spelarna ger allt ute på planen håller väl varenda kotte med om, men att håna och göra narr av våra spelare varje gång för att försöka vara rolig är inte ok. Alexis ger tex alltid 100% men det räcker ju inte för dig. Att du inte kan se hans kvalitéer på planen gör mig väldigt konfunderad. Bisarrt hur man inte kan se vilken jävla lirare det är, speciellt när man studerar hans rörelsemönster. Jag föreslår att du slutar skriva härinne konstant under våra matcher och fokuserar dig på spelet istället för att stirra på Svenska Fans-skärmen och skriva oväsentliga oneliners annars blir det väldigt svårt att ta dina Alexis-analyser på allvar när du bara ser en tredjedel av våra matcher då du är upptagen med att chatta härinne.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas-
2014-02-06 20:46
Coach Pep: Kun och Messi fungerar ganska bra i Argentina. Kom nu inte med argumentet, "Barcelona spelar annorlunda". Vem fan har sagt att vi ska spela 4-3-3 hela tiden? Vem har sagt att det ska vara tiki taka hela tiden? Argentinaren går alla dagar i veckan före Alexis i ett tvåmannaanfall, och vem hindrar oss från att spela så? Det finns ingen jävla regelbok som säger att Barcelona ska spela 4-3-3. Kun erbjuder ett bättre register än Alexis. Han är en bättre fotbollsspelare helt enkelt.
Barcelona Andreas-
2014-02-06 20:41
Xaviesta

Att Barcelonas egna filosofi är att leta spelare från egna led har jag absolut inget emot. Men när spelaran som kommer underifrån inte är tillräckligt bra, då kan man inte stirra sig blint på den egna organisitonen. Man måste tänka utanför banorna också. Spelarna som kommer underifrån just nu är för dåliga, dem kommer inte att hålla. Är planen dessutom att spela samma typ av spel som vi gör nu, med alla yngre förmågor, då blir spelet dessutom ännu tråkigare än vad det är nu dessvärre.

Att spelarna i Barcelona inte är skyldiga culés eller fotbollsälskare ett skit är också en felaktighet. Utan alla "vanliga" människor som följer fotboll, så tjänar inte dessa fotbollsstjärnor ett skit på det dem gör. När man får så EXTREMT mycket pengar, för att spela fotboll eller vilken idrott man nu sysselsätter sig med, så är det minsta man kan kräva att dem ger 110 %. Fotboll är i grund botten en underhållning. Tycker inte människor, med vad man kan kalla vanliga jobb, att fotboll är kul så tjänar ingen fotbolsspelare miljoner. Därför kan man kräva så mycket mer av FC Barcelona 2013/2014.
Barcelona NoGo™
2014-02-06 20:37
@FCBlaugrana:

Helt sinnessjukt.....
Coach Pep,
2014-02-06 20:32
Andreas-

Jämföra Alexis med Kun och Suarez.. Jag skulle kunna bajsa på mitt tangentbord och få fram något av större relevans.

Alexis är en löpspelare av toppklass som drar isär försvar, tar en djupledslöpning, står rätt i straffområdet och jobbar hem. Hans styrkor ligger snarare i spelet utan boll och han har kommit till sin rätt under Tata då vi spelar en mer direkt typ av "wannabee" possession-fotboll.

Du verkar tro att man bara kan dribbla sig igenom bussar, vilket i princip är omöjligt (hur man kan tycka att Messi och Neymar inte räcker som dribblers är en annan femma). Det krävs tålamod i uppbyggnadsspelet och tempoväxlingar i passningsspel. Spelare som vet hur man löper och drar isär försvar. Spelare som tar rätt beslut i rätt ögonblick och vet hur man håller i bollen (Xavi och Iniesta).

Hur hade du annars tänkt få in Kun/Suarez i elvan? Kun är inte en spelare som jobbar hem och behöver lika mycket utrymme som Messi för att få ut sitt enorma register. Vad ska Kun göra på högerkanten som högerfotad? Låtsas vara högerback och springa ihjäl sina smällfeta lår?

Suarez är inte ens värd att kommentera då psykopater inte ska spela i Barcelona, men inte heller han hade fått plats. Du får gärna "övertyga" oss.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-06 20:29
Inte en eller två matcher utan EN MÅNADS avstängning.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-06 20:28
Hahaha vet inte om ni har skrivit det tidigare. Men domaren som gav Ronaldo rött kort i matchen mot Athletic har nu stängts av.... HAHAHAHAHA Perez...
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-06 20:05
Andreas Barcelonas filosofi är att leta efter spelare först och främst i dom egna leden och krydda laget med spelare utifrån i form av cracks. En sorts Bilbao-light men inte lika strängt. Folk verkar inte känna till detta utan kommer med drömelvor och FM-värvningar stup i kvarten efter varje poängtapp. Det kommer aldrig att hända, vill man byta ut halva startelvan så kan man lika gärna kasta in sin blåröda handduk och se sig om efter ett nytt lag att hålla på. Annars är jag själv öppen för att byta ut någon enstaka pjäs, men att hänga ut halva startelvan efter varje match är bara löjligt. Tycker att du håller dålig ton mot när du diskuterar våra killar. Barcelona inte skyldig dig något, du får gärna ha förväntningar och du får gärna kristisera - sansat - men Barca är inte skyldig dig någonting utöver det. Jag håller däremot med dig om att dom som kräver Tatas avgång redan nu är förvirrande oinsatta. Han gjorde det fantastiskt fram till juluppehållet precis som Capitan påpekar och det är ju inte som att han har glömt bort hut man cyklar helt plötsligt över natt. Någonting är fel bakom kulisserna för tillfället, bl a Rosells avgång och Neymars övergång, som spridit sig till spelarna. Det råder oro och osäkerhet i samband med otydliga rollfördelningar i såväl kontorsdelarna som i omklädningsrummet och ute på plan. Att byta ut halva laget för att få bukt med problemet fungerar på FIFA 14 men verkligheten fungerar väldigt annorlunda när elektroniken är borta och den mänskliga faktorn spelar huvudrollen. Du kan tex fråga killarna i laget vem dom helst delar omklädningsrum med, Alexis eller Luis Suarez. Jag tror tyvärr att Barcelona kommer att vara såhär obalanserat och inkonsekvent fram till 2016. Fram tills dess är varje eventuell titel en bonus för mig - inte ett krav. Just nu har våra spelare allt och alla emot sig och jag står bakom dom och stödjer dom så gott det går. Vad går supporterskap annars ut på? Tja, förutom Dani Alves vars kommentar om fansen var så otroligt korkad att jag hoppas dom lär honom en läxa och buar ut honom nästa hemmamatch.
Barcelona BarcaLaliga
2014-02-06 19:54
Go kväll, jag tänkte göra en efterlysning.
Undrar om någon kan skicka länktips eller liknande om ett repotage på svenska om Guardiolas tid i klubben, hur han skickade bort Ronaldinho, Deco och sen även Eto´o. Hur han jobbade och allt.... Har sökt lite om Erik Niva eller Alexandra Jonson har skrivit något bla men inte hittat något, skulle vara till stor hjälp. Tack på förhand.
Barcelona Andreas-
2014-02-06 19:49
Capitan: Den stora skillnaden mellan Pedro o Alexis är att chilenaren kostade väldigt mycket pengar att köpa in. Det blir inte bättre av att den farten o den individuella skickligheten han stundtals visade upp i Serie A är som bortblåst. Att vara bra i defensiven, det är inte värt dem pengarna vi la på Alexis. För såna pengar ska man få klass, man ska få en spelare som kan dra sin gubbe var o vartannat anfall. Det klarar Alexis VERKLIGEN inte av. Han skulle fan knappt kunna dribbla av en kon, ger mig fan på att han får bollstrul mitt i finten. Möjligt att Suarez/Kun har andra roller än Alexis men jag är helt övertygad om att ett anfall Neymar-Messi-Kun/Suarez, Neymar-Kun/Suarez-Messi skulle hota på BETYDLIGT fler punkter än vad vi gör med Alexis namn i samma uppställningar. Edit: Som jag i tidigare inlägg sa så visade chilenaren klass mot Real. Det avslutet är KLASS med dem största bokstäverna. Men varför kommer det bara en gång per säsong? Vi möter en buss varje match. Det krävs extremt skickliga spelare framåt för att luckra upp en sådan taktik. Man ska kunna dra sin gubbe, Alexis har fått många år o bevisa att han kan det. I mina ögon har han bevisat att han inte är kapabel till det.
Barcelona Andreas-
2014-02-06 19:36
Det absolut värsta med denna förening är också att det ska gullas så jävla mycket med spelarna som spelar i laget o La Masia. Man ska inte kritisera en enda spelare, man ska inte sälja en enda spelare hur dåliga dem än är. "City är ett jäva köpelag" Ja, det är dem. Betyder det att vi ska vara den totala motsatsen o bara satsa på egna talanger o vägra byta ut en enda spelare trots att dem underpresterar grovt? Verkligen inte. Folk får det att låta som, här inne o bland en massa barcafans, att vi ska vara en förening som inte värvar mycket o förlita sig helt på den egna akademin. Sånt håller inte. Titta på Real Madrid, dem värvar extremt mycket. Det som hänt senaste åren, att La Masia producerar fram världsspelare på löpande band, slaktar allt i världen, har tre spelare topp tre gulbollen 2010, sånt kommer en gång. Vi kommer aldrig se ett lag göra om den bedriften. Det betyder inte att vi ska lägga ned allt o bara satsa på egna talanger. Talangerna som kommer fram nu håller inte måttet. Kort sagt, ut o värva. David Silva, Gündogan o Özil är spelartyper som är betydligt bättre än Xavi, Iniesta o Sergio "vårt nästa stjärnskott på mitten" Roberto.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-06 19:26
Andreas-

Jag förstår din besvikelse på Alexis, då han inte presterat efter den summan han är värd. Men dock stör jag mig på att du jämför honom med helt fel spelare. Aguero och Suarez har helt olika roller än Alexis. De är lagets offensiv, det är deras roll, ansvar samt skyldighet att leda offensiven. Allt ska gå igenom dem. Alexis å andra sidan är den enda av de två där framme (Neymar+Messi) som faktiskt tar på sig en stor del av det defensiva arbetet. Han är också den som kräver minst boll av Messi och Neymar.

Sen Leo kom tillbaka har hans spel sett ut som det gör för att han får inte lika mycket utrymme längre. Med Neymar märkte nog alla att våra yttrar var mycket närmre mål än vad de är med Messi. Därför kan han också prestera bättre i Messis frånvaro. Det är mer rättvist att jämföra honom med kantslickare som Navas, då Sanchez i nuläget är en sån. Dessutom får han knappt några ytor att jobba på då 90% av alla lag vi spelar mot parkerar bussen.

Egentligen förstår jag inte din kritik av Sanchez då han presterat på en lika hög nivå som Pedro och dessutom varit ganska jämn i sitt spel. En flopp är han inte i år och jag tycker att du istället borde stå bakom våra spelare i både mot- och medgång, speciellt när det gått så bra för honom. Han gör förövrigt mål i de matcher det behövs, för att inte nämna den otroliga chippen mot Real Madrid. Men det är ju redan känt sen innan att Alexis inte är av dina absoluta favoriter och jag ser det ytterst omöjligt att du kan ändra din åsikt även om han lyckas vinna skytteligan.
Barcelona NoGo™
2014-02-06 19:15
@Andreas- "hans "standardfint" är att springa ned mot kanten o snubbla alternativt passa bakåt." Haha spot on :P Argumentet för att han är kvar i klubben brukar väl vara att han jobbar hem typ....Det räcker inte! @Capitan \(^.^)/ Håller med dig angående att våra yttrar ligger alldeles för långt ut och det resulterar att de bara springer ner mot hörnflaggan och slår patetiska inlägg på ingen, för vi har aldrig nån spelare i boxen... Helt jävla meninglöst att spela så.
Barcelona Andreas-
2014-02-06 19:08
Xaviesta:

Alexis har varit en enorm jävla flopp. Han ska kunna leverera på samma nivå som Kun o Suarez. Kan säga så här, han är långt ifrån den nivån. Chilenaren gör inte mycket själv, han är så enormt beroende av att HELA laget funkar perfekt. Vissa gånger känns det t om som att Alexis litar på att Messi ska göra allt samtidigt som han bara springer runt.

Tror inte Alexis dragit 2-3 spelare i en o samma sekvens under alla säsonger han varit här, hans "standardfint" är att springa ned mot kanten o snubbla alternativt passa bakåt. Han har inte den kreativa förmågan som krävs för att luckra upp en buss.

Lägg på att han dessutom är så otroligt jävla ineffektiv så förstår jag inte alls vad karln gör i Barcelona. Alexis hade kunnat avgöra dubbelmötet med Chelsea på Stamford Bridge i princip, men lägger ett VÄLDIGT enkelt avslut i ribban istället för i mål. Det kostade oss CL. Målet mot Real Madrid senast o mot Real Madrid i 3-1 matchen (Alexis gör 1-1) är avslut som man ska kunna kräva VAR o VARANNAN match.

Han kan inte dra flera spelare, han missar väldigt mycket lägen. Förklara varför Alexis är en spelare för Barcelona när vi kan värva Kun o Suarez som är ljusår bättre? Både Suarez o Kun gör fler mål, samt har BETYDLIGT bättre individuella egenskaper när det kommer till att luckra upp ett försvar. Alexis är ett jävla träben.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-06 18:45
Känner att det kanske är dags att skriva något nu och det kan komma att bli ett långt inlägg :)

Låt mig börja med att ge cred till Xaviesta som sa allt jag ville få sagt men inte orkat. Håller med dig på alla punkter från KarmalsAKaranka (har ändå intressanta åsikter) till medians- och ledningens grepp om Tata.

Precis som du säger tror jag att Tata hålls tillbaka av något/någon som gör att han inte tillåts eller kan få ut den fulla potentialen av vårt spel. Första halvan av säsongen vågar jag säga att den var fullt godkänd och på gränsen till fantastisk. Jag var ganska nöjd med spelet då det blev bättre och bättre och allt svårare för motståndarna att förutse. Vi kunde blanda possession med kontringar samt få se ganska många glimtar av presspelet. Formen innan jullovet var hisnande bra och jag trodde verkligen att spelet skulle explodera ett par matcher efter uppehållet.

Istället bjuds vi på gåfotboll och en massa skador. Till en början såg spelet bra ut, men i och med ryktena som florerade kring Neymars övergång började det se sämre ut. Nu vet jag inte om det kan ha påverkat våra prestationer på plan (vore ytterst märkligt), men det kan vara en av anledningarna. En annan orsak till det dåliga spelet måste vara pga den tunna truppen. Våra ytterbackar, speciellt på högerbacken, har också drabbats mycket av skador. I ungefär en månad har vi haft 3 friska offensiva mittfältare som består av Xavi, Cesc och Roberto. De två förstnämnda har spelat otroligt mycket och det märks väldigt tydligt att de är slitna. Vi som klagar på Cesc borde ha i åtanke att han i princip spelat nästan varenda match (90 min) och att det kan vara anledningen till att han sett så loj ut på sistone. För att vi alla kommer ihåg hur det såg ut för bara ett par veckor sedan. Är man sliten, blir man trött, är man trött jobbar man inte hem, jobbar man inte hem lämnar man våra stackars mittbackar (som förövrigt får all skit) helt ensamma utan något understöd från varken mittfältarna eller ytterbackarna. Dessutom kompletterar Xavi och Cesc varandra inte så bra då båda är rena playmakers och kan inte driva bollen samt bryta sig igenom försvars som Iniesta.

Något mer som kan ha bidragit till vår nuvarande form är återkomsten av Messi. Han har inte riktigt kommit igång och missar många lägen som han brukar sätta. Presspelet har blivit mycket sämre i och med Leos närvaro på planen, då han nonchalant struntar i att jaga boll och detta i sin tur smittar av de andra spelarna så som Cesc och Xavi. Han ska självklart inte ta 70 meters löpningar som Pedro och Alexis, men att han åtminstone försöker stressa när han eller någon i närheten förlorar boll. Jag vill se den gamla Leo under Pep som kämpade för varenda boll och var lika bra i det i spelet utan boll som han var med boll. Dessutom tar han också mycket plats och trycker ut Sanchez och Pedro för mycket till kanterna där de i princip blir onödiga kantspelare som varken kan utmana och komma långt för att de är så långt bort från mål. Vi får hoppas att spelet blir bättre och inbringar mer fantasi och glädje när Neymar får grönt ljus.

Vi får väl hoppas att alla spelarna håller sig friska till mötet till Man City så att de inte är alltför slitna och inte orkar springa.

Till sist vill jag avsluta med att fråga er som vill byta ut halva elvan och sparka Tata, hur ni tänker? Detta är inte FM där allt helt plötsligt blir frid och fröjd efter ett par stjärnvärvningar. Dessutom är det många som skriker efter försäljningar av Xavi, Cesc, Pique, Alves och Alexis. Varför ska man sälja så många spelare när vi redan nu har en otroligt tunn trupp för att vara ett topplag av vår rang. Lag som Bayern har världsklass spelare som kan täcka upp på varje position och så ska vi också ha det. En föryngring eller förändring behöver inte innebära en helt ny elva. Vi behöver bara bänka ett par spelare, ta in våra bästa och viktigaste talanger i A-laget (Dongou, Rafinha, Deulofeu) och redan nu förbereda deras framtida roll i laget. Köpa in lite nytt och hungrigt blod som ständigt flåsar våra spelare i nacken. Ge spelare som Fabregas, Neymar, Bartra, Montoya viktigare roller. Vi kan låta Messi agera som en väldigt offensiv mittfältare så att han kan för en gångs skull komma rättvänd mot mål. Stå bakom Tata och ge honom fria tyglar. Vi vet redan att han är en fantastisk taktiker och tränare med en otrolig pondus. Han har alla möjligheter för att kunna göra oss till ett framgångsrikt lag. Det viktigaste är att ge Tata förtroende och tro på honom. Sparkar vi honom efter bara en säsong kommer vi aldrig få någon kontinuitet i laget. Men viktigast av allt är att återuppväcka passionen, aggressiviteten och glädjen hos våra spelare, då lovar jag er att allt detta kommer att återspeglas på planen och ge oss fans glädje och titlar.

Tack för mig och ursäktar för ett långt inlägg.
Barcelona petersays
2014-02-06 18:40
Förslag: I matchreferaten ni slänger upp, det vore bra att avsluta artikeln med basfakta från matchen. Mål, matchminut, byten, varningar, bollinnehav, skott, hörnor. Att behöva läsa sig till allt i lång text är lite bökigt. Så ser det ut på de flesta andra lags matchsammanfattningar. Dagens artikel saknar dessutom resultatet i titeln.
Barcelona B-Guden
2014-02-06 18:40
@Tatinho:

Samtidigt är jag säker på att om priserna vart 500 kr för en biljett hade det kanske varit fullsatt, och hade det kostat 300 kr så är jag säker på att det hade varit fullsatt
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-06 18:35
[QUOTE=*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat]Barca King - Messi
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-06 18:30
Jag kan inte förundrar om alla chanser vi missade igår!!!

..Snälla Snälla, kolla igen vilken chanser vi bränner..j

Är inte de offensiva spelarna medvetna om det dåliga försvar de har bakom sig? Borde de inte sätta sina chanser..

Alltså vi pratar om 1 till 2 meter från målet..
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-06 18:20
Barca King - Messi & Neymar run the show

360 grader är ett helt varv....
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-06 18:18
Andreas Eftersom jag (tyvärr) har läst dina inlägg i flera år här vet jag att dina fotbollskunskaper inte sträcker sig längre än en huligans på ståplats, brölandes med en cigarett i handen. Tycker att du ska fortsätta att ge folk tips om frågor som rör arenor och biljetter för det är din nisch. Vill du motbevisa det så kan du väl åtminstone ge dig på en utförlig förklaring till varför "rikssopan" Alexis ska ut med "huvudet före" istället för att bara vräka ur dig nonsens.
Real Madrid Kaktus
2014-02-06 18:16
Tata måste bort, säsongen närmar sig slutskedet och ABSOLUT ingenting talar för en uppåtgående kurva. Sluta skjuta fram problemet tills vi står där med byxorna nere. Hur kan man inte redan nu se att Tata är fel man? Det såg bra ut i början då han fortsatte på Peps gamla idéer och det tillsammans med att han var ny spred entusiasm i truppen, nu när det lagt sig så blir vi bara sämre och sämre. Jämför detta med Anchelotti som gör Madrid bättre och bättre, dom spelade sin bästa match för säsongen igår, trots två turmål. Det är NU vi skall vara i storform eller påväg mot den.

Jag är rädd att vi kommer lida en lång tid om inte Tata får sparken.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-06 18:15
När PEP GUARDIOLA blev a-lags tränare gjorde han något som de flesta här inne på den tiden gick bananas och flyttade till nevada öknen för att gömma sig med en folie hatt på huvudet. Den gode Pep körde ut sjävlaste Ronaldinho, Deco, Zambrotta och han ville få ut Eto men Eto vägrade och ville visa sitt värde och som han visade den. Pep är en tränare som inte räds och vet vad han vill ha och hur det ska vara. Nu menar jag inte att den här Barca behöver samma utrensning men Puyol är redan bänkad på grund av skador och Xavi måste ha en bänkroll och hoppa in, det borde vara är xavis uppgift. Vi behöver en mittback och en mittfältare. Det mina vänner är fakta! Gerardo Martino är inte vårt problem utan vad som hände människan. När han spelade på omställningar uttryckte många sin oro här inne att vi kan förlora vår identitet i spelet. Sista säsongen med Pep och Titos säsong uttryckte många här att Messi behöver gå och spela på kanten samt en centerforward behövs att plocka in. Den gode Tata gjorde allt vi bad om. Frågan är varför gör gubben en 360 helt plötslig?
Barcelona Andreas-
2014-02-06 18:00
Folk som vill kicka Tata fattar ingenting. Inte en jävla tränare i hela världen skulle få detta trötta o överbetalda lag att jobba hårt. Det är spelarna som måste ut, vissa av dem med huvudet före t ex ripssopan Alexis.
Ronaldinho the original
2014-02-06 17:55
Barcelonistas (Barcelona) Så han är bra för att han kryssa mot Mourinho på bortaplan? Så aston villas tränare är också bra för att han vann Arsenal på bortaplan och kryssa mot Liverpool på bortaplan?
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-06 17:54
@Barcelonistas:

Är du på riktigt? Att ta fram fikaduken utanför sitt eget straffområde och sitta där i 90 minuter innebär att man är en bra taktiker?

Grabben, en bra taktiker innebär att man kan använda sig av olika strategier och anpassa taktiker på olika sätt beroende på matchen. Alltså med andra ord kan du inte se om någon är en bra taktiker enbart efter en (!) match. Det krävs mycket mer för att man ska ses som en taktiker och bra mycket mer om man ska kalla sig för "riktig taktiker".

Förstår att många är ivriga efter snabba resultat och massa pokaler nu när Barca har haft några bra år det senaste, men man behöver inte eliminera logiskt tänkande för det.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-06 17:27
Finns inget lag i världen som är bra på att anfalla mot lag som parkerar bussen. Ville bara få det sagt.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-06 17:21
En match mot Nottingham Forrest säger mig inget. Allardyce klädde av självaste Mou inte allt för länge sen. En riktig taktiker som vet vad han gör.
LALAWELEATAKORA
2014-02-06 17:17
@westinho - Sergio #16:

Fast Allardyce tog lika många poäng som t ex Laudrup, som medier och sociala sidor ansåg vara universums bästa tränare genom tiderna. Då var Allardyce nykomling i Premier League dit han själv hade tagit laget och han hade inte heller något "one season wonder" som stod för det mesta av jobbet som Michu gjorde förra året. Om Laudrup anses vara en tränare för Barcelona bör Allardyce också kunna göras det då Allardyce är klasser bättre än Laudrup.
Ronaldinho the original
2014-02-06 17:17
Barcelonistas (Barcelona) Hahaha Sam? Hans west han som fick storstryk av Championship laget Nottingham forest? Han ligger väl i nedflyttnings platserna i premier League? Conte verkar intressant.
Annons: