/spanien/barcelona/forum/5581.aspx/spanien/barcelona/forum/5581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-08 16:04
@Ronaldinho the original:
Lite skillnad på att värva topp konkurrenternas mest värdefulla spelare, men är det något speciellt du syftar på eftersom du rikta kommentaren åt mig? En sak att systematiskt värva från klubben som utmanar en gällande titlar sen är det en annan att värva inhemskt från olika klubbar något alla gör.
Ronaldinho the original
2014-02-08 16:00
Ride_The_Big_One(6) (Barcelona) Men när Bayern gör det så är dom smutsklubb.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-02-08 15:59
Tatinho (Barcelona) Småmatchernas man. En av dom dyraste spelarna i PLs historia och han är inte ens bland dom 10 bästa spelarna i ligan. Försvinner när Arsenal behöver honom som mest och har dålig attityd mot både spelarna och fansen. T.ex idag bär han skulle bytas ut så hälsa han inte på rosicky (som skulle komma in) utan han kollade bra ner och gick till bänken. Visst när lager spelar i medgång så är han världsklass men när det blir lite motgång så är han osynlig.
2014-02-08 15:57
@Capitan \(^.^)/:

Jag gillar tanken att man värvar från den inhemska ligan, jag är inne på samma spår angående Inigo då vi redan har en ung mittback i form av Bartra. Har inte så bra koll på Schar men jag skulle gärna vilja se Laporte och Mussacchio i dressen då dem verkligen visat att dem är bra mittbackar med framtiden framför sig.

Då måste vi självklart göra oss av med några :)
Barcelona Tatinho
2014-02-08 15:52
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Kom igen. Özil var en av Madrids bästa spelare och han är en av världens bästa.
Han har inte varit sig lik sen vinter brejket och idag var han verkligen skräp som du säger. Men come on han är verkligen top 15 när han är som bäst.
Barcelona Mikheil
2014-02-08 15:48
Vampiro

Med Zubi som sportchef så kommer dom aldrig att titta åt Kroos håll ens. Inte ens om Pep ringer och säger att vi kan få honom.

Är det någon som bor eller brukar vara i Barcelona ofta för att veta vad folket tycker och tänker om dagens Barca?

Kollar just nu på Nurnberg - Bayern och jag tycker verkligen om hur Mandzukic rör sig. Gjorde mål precis!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-08 15:45
Barcelona follow centre backs like Fabian Schar (Basel), Laporte (Athletic), Inigo Martínez (R.Sociedad) and Musacchio (Villarreal). [md]

Av dessa skulle jag vilja se Laporte eller Mussacchio. Fantastiska backar som skulle passa perfekt i vårt spelsystem. Inigo är inte bättre än Bartra och förstår inte varför han är ett alternativ. Schar har jag inte sett spela, så kan inte uttala mig något om honom.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-08 15:45
Özil matchens skräp. Han spolade ner Arsenal genom toan. Kan Madrid supportrarna sluta jämföra sina skräp med våra legender? Iniesta står över Özil som Mount Everest.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 15:38
Barcelonistas Att ligga på nedflyttningsplats med endast 22p efter 24 matcher är långt ifrån imponerat i min bok. Han lyckades med att kötta till sig en pinne mot Chelsea, hatten av för den krigarinsatsen men det är en väldigt begränsad tränare och det finns en anledning till att han oftast härjar i bottenklubbar i PL. Skön snubbe Big Sam men verkligen inget för Barça om man vill ta nästa steg.
2014-02-08 15:35
@Kaktus:
Suarez hade varit drömmen, om man kan bortse ifrån det han gjort tidigare verkar han ha växt som person då han agerar helt annorlunda i motgång om man jämför tidigare. Om det sker någon renovering i bygget där man rensar på några får han gärna vara en av dem som kommer in. Där har vi en spelare som hade kunnat bilda en livsfarlig trio med NeyMessi. Men laget har ju lite att göra när det gäller att ändra om, det måste och kommer ske bakifrån först och främst! Det där lät väldigt snuskigt, vi måste börja med försvaret och bygga därifrån :)
Barcelona Vampíro
2014-02-08 15:34
Toni Kroos är ännu en gång bänkad i Bayern, hans kontrakt löper ut 2015 och han verkar inte helt hundra på en fortsättning. Vilken jävla drömvärvning det hade kunnat bli, kanske Europas mest underskattade mittfältare. Klipp honom innan United och liknande är där och hugger! Lär väl inte bli alltför dyr med tanke på de goda relationerna klubbarna emellan.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-08 15:32
Vampiro - gör succé med sitt west ham som är Pl sämsta lag. klädde av Mou där han fick 0-0 mot Chelsea.
Barcelona Canaletes
2014-02-08 15:31
@Sentuary:

Jag förstår honom men du/ni måste också förstå att matchen spelades 22:00 en vardag, den visades på TV gratis, priserna är för höga med tanke på ekonomikrisen i Spanien etc...
Real Madrid Kaktus
2014-02-08 15:28
Tro mig, jag är inte den som gapar efter nya spelare så fort någon presterar. Men jag har följt Liverpool sedan Torres tiden och Suarez har knappt gjort en dålig match i England. Han har blivit oerhört smutskastad, men av alla spelare i världen så är han den spelare som är närmst Messi och Ronaldo, hade Suarez spelat i Real eller Barca så hade han varit ansedd som top 3 i världen utan tvekan.

Så som killen löper och passar hade han UTAN problem gjort lika många mål som Ronaldo och Messi i spanska ligan. Jag är helt tagen av denna lirare, sitter och tittar på dagens match, han har inte ens gjort mål, men han är fortfarande överlägset bäst på plan. Det verkligen OSAR klass om honom i allt han gör.

Han dribblar som Messi och löper som Ronaldo, han skjuter frisparkar som om han inte gjort något annat i sitt liv, hans tillslag på bollen är utomjordiskt.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 15:27
Sam Allardyce? Englands minst kreativa tränare som dessutom ligger på nedflyttningsplats, vill inte se hans långbollstaktik i närheten av Barcelona.
Barcelona Cule4life
2014-02-08 15:26
Liverpool offensiva fyra med Coutinho - Sterling - Sturrige - Suarez.är giftig
Barcelona Barcelonistas
2014-02-08 15:24
Sam Allardyce och Suarez från Liverpool vore drömmen.
2014-02-08 15:21
Kaktus Suarez flörtade med Barca också dock ignorerade vi honom och han skrev på för Liverpool.
Barcelona Zamboza
2014-02-08 15:20
@Kaktus:

Tyvärr vägrar barca lägga upp slantar för spelare från minde ligor. Vi kunde haft både Verthongen och Suarez från Ajax och Modric för många år sen från D Zagreb.
Barcelona Gabriel
2014-02-08 15:19
Minns att jag redan sommaren 09, efter trippelsäsongen ville att vi skulle värva Suarez. Idag känner man knappast annorlunda...
Real Madrid Kaktus
2014-02-08 15:14
Herregud vilken spelare Suarez är, jag är helt häpen. Han gör precis vad han vill, han dribblar, skjuter, passar och allt detta görs i absoluta världsklass.

Luis Suarez är utan tvekan värd 100 miljoner euro, det som gör mig otroligt bitter är att vi var nära på att värva honom flera år sedan från Ajax, istället står vi här med världsklasspelare som Alexis, Tello och Pedro på anfallet.
Barcelona Sentuary
2014-02-08 15:07
Förresten har någon läst Alves kritik mot fansen? Tycker han har rätt, de gör endå ingen nytta, äter sina nötter och spelar Flappy Bird med sina iPhones under matcherna. Se på Liverpools match vad en publik kan göra.
Ronaldinho the original
2014-02-08 15:06
Hahaha Suarez är galen!!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-02-08 15:06
@Vampíro:

Haha deras mittbackar är katastrof. Mertesacker har ingen chans när spelare som sterling och suarez kommer i djupled. Det är pinsamt att se dem jogga förbi honom.
2014-02-08 15:05
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Han spelar framför 2 mittfältare som tar jobbet hem, så som vi spelar är vi absolut inte i behov utav en sådan spelare.
Barcelona AndreD
2014-02-08 15:04
Özil flashbacks av 5-0 hahahaha ;)
Ronaldinho the original
2014-02-08 15:03
Haha alla spelare i Liverpool som börjar på "S" har gjort mål förutom Suarez. Vill verkligen inte se Willshere i vår tröja. Han skulle ha slagit rekord i antal röda kort i el classico.
2014-02-08 15:02
Jag gillar Coutinho att Liverpool fick honom för hur mycket va det? 5 miljoner? Jag gillar mognaden i hans spel. Något för oss.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 15:00
Är det inte Arsenal som ska ha jättebra försvar? Deras mittbackspar är ju så himla hypat speciellt här i Sverige. Lämna WO mot Bayern och försök vinna nån cup eller nått, för de stora titlarna kan Källström & co verkligen inte utmana om. Loserlag ut i fingertopparna.
Barcelona Deulofeu
2014-02-08 14:59
Stackars Arsenal!

Någon som har Aftonbladet plus och orkar plocka fram topp 100 talanger?

Vore kul att se listan borde vara ett par från Barca där ; )
Annons: