/spanien/barcelona/forum/5580.aspx/spanien/barcelona/forum/5580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-02-08 20:06
Som vanligt bjuds Real på sina mål av motståndarna... Vafan sysslar försvaret med?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-02-08 20:06
Det där kan vara det mest värdelösa jag har sett av en back i hela mitt liv.
Barcelona Krabban94
2014-02-08 18:00
@DM1982:

Sant, synd bara mellan oss o Chelsea är att Chelsea kan försvara, i matchen samt på fasta. Men jå om City tappar formen gråter jag inte..
Barcelona DM1982
2014-02-08 17:52
@Krabban94:

Nej vi är inte i form men då är det skönt att City inte heller är det.

Sedan får vi inte glömma matchen mot Chelsea där de blev förnedrade, två svaga matcher i rad. Dagens match borde de vinna utan större problem.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-08 17:51
Don´t get me wrong... men OM Messi en dag lämnar Barcelona så finns det en spelare jag helst ser fyller hans skor. Eden Hazard.
Barcelona Krabban94
2014-02-08 17:51
DM1982: Vi är ju inte direkt heller i form, så man ska inte ta dra några slutsatser efter Citys match idag. Vi måste höja oss rejält oavsett om City är i form eller ej, om vi ska ha en chans på titlar den här säsongen!
Barcelona FCB_Messi
2014-02-08 17:46
Barcelonista Vem fan bryr sig om allyrdace och west ham ?
Barcelona BlueRed
2014-02-08 17:42
Tror verkligen inte en spelare skulle göra någon större skillnad för spelet. Att hoppas på en värvning av enskilda spelare för att man hoppas att den personen faktiskt skulle tillföra något stort, blir lite fel. "han" skulle så klart spela ett annorlunda spel och tillföra något nytt, men Barca kommer behöva dumpa tiki-taka och börja från scratch. lära om alla spelare alternativt värva in en jäkla massa nya. Det kommer inte att hända, inte på ett bra tag i alla fall. Tiki-taka funkar fortfarande, det är antingen spelarna som tappat eller Tata som inte funkar. en "annorlunda" spelare för Barca (se Keita) bör finnas i laget. Men såvida man inte heter Ronaldo eller Messi och kan ta kontroll över en match i stort sett på egen hand, så är det ingen som kommer eller bör finnas i 11.an.
Barcelona Andreas-
2014-02-08 17:41
Vi må inte vara i form, men det är inte City heller. Riktigt usla är dem.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-08 17:40
Valencia har verkligen höjt sig i Pizzis närvaro. Var nära på att slå Atletico, vann mot oss och just nu 5-0 mot Betis. En till konkurrent i ligan (nästa säsong isåfall).
Barcelona DM1982
2014-02-08 17:30
Mycket svag insats av City mot Norwich, det händer knappt något offensivt. Har de tappat formen helt lagom till mötet mot Barcelona?
Barcelona Sentuary
2014-02-08 17:22
Özil är som ett litet barn
Barcelona Barcelonistas
2014-02-08 17:07
Sam Allardyce West Ham leder med 0-2 borta mot Aston Villa.
Barcelona Tiki-Taka
2014-02-08 16:51
Poängtappen mot Levante och Valencia kan visa sig vara dyrbara när man summerar la liga säsongen vid slutet av maj, men hoppas verkligen nu att laget visar kämpaanda och glöd i matchen mot Sevilla. Visca el Barca !!!
Barcelona Tiki-Taka
2014-02-08 16:51
Poängtappen mot Levante och Valencia kan visa sig vara dyrbara när man summerar la liga säsongen vid slutet av maj, men hoppas verkligen nu att laget visar kämpaanda och glöd i matchen mot Sevilla. Visca el Barca !!!
Barcelona Mikheil
2014-02-08 16:39
Vampiro

Jo då, de håller jag med om. Men sen var det inte just bara denna sommar som vi var ute efter Neymar. Både Real och Barca var ju ute efter honom 2010/11.

Gud man blir bara trött utav att tänka att vi har idioter som styr ett av världens bästa lag. Som någon skrev för ett par dagar sen så borde vi gå efter den tyska lagens (Bayern och Dortmund) tänkande. Då menar jag uppifrån (ledning) till bollpojkarna. Kollar Nurnberg - Bayern. Det är fullt och det verkar vara så i varje match i Bundesliga.

Ekonomin är nått dom har byggt upp under en lång tid och nu kommer "vinsten". Dom kan köpa spelare utan att ens tjöta (Martinez utköpsklausel), publiken betalar ett par hundralappar för att kolla på derbyn.
Barcelona Leo y Cesc
2014-02-08 16:31
När det pratas om värvningar här så har Barca värvat bra offensivt ( Cesc,Alexis och Neymar) där kan man verkligen inte klaga, det största problemet är att vi inte vet hur man värvar mittbackar.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 16:30
Mikheil

Vi kunde värva världens mest eftertraktade spelare så sent som i somras så jag tror inte det är fallet. Snarare ledningen som inte är tillräckligt vassa på marknaden. Det låter uttjatat men jag är övertygad på att det är så det ligger till. Det tar ju för fan 4-5 månader att förlänga kontrakt med spelare som vill stanna. De är för passiva helt enkelt, det är vad jag tror.
Barcelona Mikheil
2014-02-08 16:16
Vampiro

Är det verkligen så att Barca har tappat dragningskraften på spelare eller är det spelarna som tänker på plånboken mer?

Kroos hade tillfört ett annorlunda spel till dagens Barca. Men fansen är alldeles för kräsna för att se en förändring.

Ja du, det är mycket jag hade velat ändra. Men så länge det inte blir nått nytt val till sommaren så händer det väl inget. Zubi är väl rädd att förlora sina golfklubbor om någon annan vinner.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 16:08
@Mikheil:

Äh du har rätt, vi kan glömma värvningar av den kalibern så länge dessa gubbar är kvar i klubben. Det är bara att sitta i soffan och acceptera att det inte blir någon mittback av hög klass heller. Hoppas Piqué blommar ut och blir någorlunda duglig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-08 16:04
@Ronaldinho the original:
Lite skillnad på att värva topp konkurrenternas mest värdefulla spelare, men är det något speciellt du syftar på eftersom du rikta kommentaren åt mig? En sak att systematiskt värva från klubben som utmanar en gällande titlar sen är det en annan att värva inhemskt från olika klubbar något alla gör.
Ronaldinho the original
2014-02-08 16:00
Ride_The_Big_One(6) (Barcelona) Men när Bayern gör det så är dom smutsklubb.
Ronaldinho the original
2014-02-08 15:59
Tatinho (Barcelona) Småmatchernas man. En av dom dyraste spelarna i PLs historia och han är inte ens bland dom 10 bästa spelarna i ligan. Försvinner när Arsenal behöver honom som mest och har dålig attityd mot både spelarna och fansen. T.ex idag bär han skulle bytas ut så hälsa han inte på rosicky (som skulle komma in) utan han kollade bra ner och gick till bänken. Visst när lager spelar i medgång så är han världsklass men när det blir lite motgång så är han osynlig.
2014-02-08 15:57
@Capitan \(^.^)/:

Jag gillar tanken att man värvar från den inhemska ligan, jag är inne på samma spår angående Inigo då vi redan har en ung mittback i form av Bartra. Har inte så bra koll på Schar men jag skulle gärna vilja se Laporte och Mussacchio i dressen då dem verkligen visat att dem är bra mittbackar med framtiden framför sig.

Då måste vi självklart göra oss av med några :)
Barcelona Tatinho
2014-02-08 15:52
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Kom igen. Özil var en av Madrids bästa spelare och han är en av världens bästa.
Han har inte varit sig lik sen vinter brejket och idag var han verkligen skräp som du säger. Men come on han är verkligen top 15 när han är som bäst.
Barcelona Mikheil
2014-02-08 15:48
Vampiro

Med Zubi som sportchef så kommer dom aldrig att titta åt Kroos håll ens. Inte ens om Pep ringer och säger att vi kan få honom.

Är det någon som bor eller brukar vara i Barcelona ofta för att veta vad folket tycker och tänker om dagens Barca?

Kollar just nu på Nurnberg - Bayern och jag tycker verkligen om hur Mandzukic rör sig. Gjorde mål precis!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-08 15:45
Barcelona follow centre backs like Fabian Schar (Basel), Laporte (Athletic), Inigo Martínez (R.Sociedad) and Musacchio (Villarreal). [md]

Av dessa skulle jag vilja se Laporte eller Mussacchio. Fantastiska backar som skulle passa perfekt i vårt spelsystem. Inigo är inte bättre än Bartra och förstår inte varför han är ett alternativ. Schar har jag inte sett spela, så kan inte uttala mig något om honom.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-08 15:45
Özil matchens skräp. Han spolade ner Arsenal genom toan. Kan Madrid supportrarna sluta jämföra sina skräp med våra legender? Iniesta står över Özil som Mount Everest.
Barcelona Vampíro
2014-02-08 15:38
Barcelonistas Att ligga på nedflyttningsplats med endast 22p efter 24 matcher är långt ifrån imponerat i min bok. Han lyckades med att kötta till sig en pinne mot Chelsea, hatten av för den krigarinsatsen men det är en väldigt begränsad tränare och det finns en anledning till att han oftast härjar i bottenklubbar i PL. Skön snubbe Big Sam men verkligen inget för Barça om man vill ta nästa steg.
2014-02-08 15:35
@Kaktus:
Suarez hade varit drömmen, om man kan bortse ifrån det han gjort tidigare verkar han ha växt som person då han agerar helt annorlunda i motgång om man jämför tidigare. Om det sker någon renovering i bygget där man rensar på några får han gärna vara en av dem som kommer in. Där har vi en spelare som hade kunnat bilda en livsfarlig trio med NeyMessi. Men laget har ju lite att göra när det gäller att ändra om, det måste och kommer ske bakifrån först och främst! Det där lät väldigt snuskigt, vi måste börja med försvaret och bygga därifrån :)
Annons: