/spanien/barcelona/forum/5567.aspx/spanien/barcelona/forum/5567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2014-02-09 23:06
Fan, är jag den enda som har mixed feelings efter vinsten? Är otroligt glad över de tre poängen och hur vi ryckte upp oss i andra halvlek men innan vi fick vårt offside-mål kunde det ha stått 3-0 till Sevilla.. 4-1 resultatet kommer svepa undan de tydliga problemen som visades idag. Vi kommer ha många väldigt svåra matcher på exakt samma sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-09 23:05
Skönt att Messi gör 2 vackra spelmål. Klart att Madrid-fansen är gnälliga när Messi tar igen lite för sina missade 2 månader nu när Cristiano är avstängd i ytterligare 2 matcher.
Barcelona Bästelona
Bara jag som tyckte Bartra-Pique var mer stabila än Masken-Pique? Även fast det var lite darrigt i försvaret. Men försvarsspel gäller hela laget och inte bara backlinjen.
Barcelona Bàckis
Nogo

Han visade bilder från Sevillas 1-0 mål, hur både Pique och jag tror det var Adriano kunde ha avvärjt situationen redan i duellerna innan bollen slogs in mot straffpunkten. Sen visade han bilder från Sevillas hörnor, där Valdes gick långt ut och sålde sig utan att vara i närheten av bollen. Han hänvisade till situationer från Valencia-matchen så det såg likadant ut och att vi som vi vet känns svaga på fasta situationer defensivt.

Han sa precis som vi skriver här inne dagligen, att försvarsspelet är det som måste förbättras avsevärt om vi vill kunna gå långt i CL och ha chans att ta hem ligan!
Barcelona Canaletes
2014-02-09 23:02
Bröder, missa inte:

23:25 Fotbollskanalen Europa! @TV4
Barcelona Rambla~
2014-02-09 23:01
Ni överdriver en del om försvaret, så dåliga är de inte, inte som en enhet. I första halvlek fick de dålig hjälp av mittfältet som blev överkört. Lägg till dåliga förhållanden med simbassäng till plan.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-09 23:00
Man är så glad :D serieledare! Längtar tills vi möter real så vi sänker de igen som vanligt.
Barcelona barca show
Jag tycker vi började lite knackigt och spelet såg inte bra ut många stora problem i försvaret som kan bero på att mittfältet och anfallets press inte är sig lik.
Jag tycker efter att vi fick in två snabba mål innan halvlek gjorde att vi fick upp självförtroendet ännu mer. Vi startade trögt från början i andra halvlek men efter ett litet tag tog vi över och spelade mycket bra stundtals tyckte jag vi hade fina snabba passningar. Song var mycket bra och bör få spela mer så inte busquets känner sig för bekväm. Alexis och pedro var mycket bra imponerad av bägge löper enormt jobbar och passar fint. Messi som jag skrev innan hans första mål att han inte är i form tror nog att han är på mer än G efter denna insatsen såg ni rusherna med bollen han har och passningarna mycket bra,

En mycket viktig sak alla som skrev under halvleken att vi bör kasta han och han osv bör tänka extra innan ni skriver för att man ska inte döma laget efter en halvlek eller match. Klart vi behöver spelare inget snack om saken men inte så att man börjar säga Pique varit sämst denna säsongen när han verkligen ryckt upp sig i mina ögon och Iniesta som varit kanon många matcher.
Jag är stolt över killarna för de spelade mycket bra stundtals och mycket bra av Sevilla som var duktiga och inte rädda jag tror det kan bli något av de laget tillsammans med tränaren.

Till sist kan jag gärna nämna ett par spelare jag gärna skulle vilja se i barca inte på grund av matchen nej utan eftersom jag också tycker vi bör förnya lite.

Högerback-- Zabaleta skulle varit bra
Mittback--- Benatia duktig spelare som jag följt ett tag.
Mittfältare--- Gärna någon istället för xavi och då skulle jag vilja se coutinho faktiskt enormt bra passningsspelare som gör skillnad den som sett han vet.
Målvakt är säkerligen redan klart.

Tack för mig jag ser gärna att vi diskuterar mer om det jag skrev om ni inte gillar det eller så.
Barcelona Canaletes
Nu toppar vi ligan igen, men herregud va jämnt!!!!!!! :O

Barcelona - Vinster:18 Oavgjort: 3 Förluster: 2 Målskillnad: +46
Real Madrid - Vinster:18 Oavgjort: 3 Förluster: 2 Målskillnad: +41
Atlético Madrid - Vinster:18 Oavgjort: 3 Förluster: 2 Målskillnad: +40
Barcelona Zamboza
Idag känner jag bara lättnad eftersom vi ff leder ligan. Spelet imponerar inte det minsta. Domaren bjöd in oss i matchen för innan offside målet hade vi nada. Vi rullade runt mellan backlinjen och mittfältet. Sevilla borde haft en 3-0 ledning innan 1-1 målet. Dem hade många lägen i andra också. Mål på dem och matchens karaktär hade ändrats helt och hållet. Sjukt ineffektiva var dem. City kommer inte vara det om vi inte höjer oss.

Bara för att man kritiserar Messi så är man inte ett troll. Det hade varit tråkigt om alla barca fans såg på barca på samma sätt. Messi kommer fortsätta att göra många mål och assist. Dock är tiki takan ganska sönderläst och jag ser mer än gärna att barca återgår till den fotboll man spelade under Ronaldinho eran.
Riktigt skönt med vinst! Messi - genom tidernas bästa spelare!.
Barcelona Leo y Cesc
Vårat försvar som Fjellström resonerar kring och verkligen stämmer så blir man verkligen mörkrädd.
Barcelona NoGo™
2014-02-09 22:59
@Bàckis

Va säger han?
Barcelona LeoMessi
2014-02-09 22:58
Någon mer än jag som märkte att Messi deltog väldigt mycket i presspelet?
Barcelona Bàckis
2014-02-09 22:57
Intressant att se Fjällströms analys av vårt försvarsspel i studion. Snacka om att träffa mitt i prick
Barcelona Cule4life
2014-02-09 22:56
Härlig vinst !!!
Barcelona Barcadinho.
2014-02-09 22:55
Mycket bra byten av Tata ikväll - kanon bra.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-09 22:54
AndreD - problemet är dock att pest supportrarna som håller på de laget lider av selektivt minne. Jag tror man glömmer av själv att man håller på REAL MADRID en klubb som har gynnats av domaren. Som ja sa ibland har du tur ibland inte ja fattar inte det här ständiga gnället?.

Bernabeu föra säsongen Adriano borde haft straff?
Barcelona jawwa
2014-02-09 22:53
Härligt med vinst och skönt att messi nätar igen, försvaret är fortfarande under all kritik men hoppas dagena blytunga vinst blir början på något nytt.
BARCA-més que un club
Respekt till alla spelare i andra höjde dom sig rejält och spelade riktigt fint och med högt tempo , Messi visade att han fortfarande är världens bästa 2 mål 1 assist, man såg direkt vi satte press i andra halvlek och spelade högt med mittfältet, såg riktigt bra ut med flera spelare som fyllde på i anfallet.

Skönt med 3 poäng en sådan viktig borta match, återigen är vi Serieledare!!

Vamosss.
Barcelona Acrobat
Skönt med seger! En av dom svårare bortamatcherna och seger med 4-1 trots att vi är inne i en dålig period! Viktigt psykologiskt! Dessutom utökar vi målskillnaden med +1 gentemot Real samtidigt som Atletico torskar. Bra omgång.
Barcelona ElTriplete
2014-02-09 22:52
Första 30 var katastrofalt dåliga, vi förtjänade att ligga under med 3-0. Men men, med lite tur och effektivitet blev det 4-1 istället. Vi ryckte upp oss sjukt mycket! I såna här matcher är de tre poängen det enda viktiga!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Första halvleken får ett fett IG. Andra halvlek är betydligt bättre. Försvaret är dock ruskigt dåligt och varenda anfall känns farligt mot oss. Hursomhelst en viktig seger! 1:a i tabellen igen och vi ryckte i målskillnad vilket är viktigt med tanke på hur jämnt det är. Viktigt också att Messi börjar göra mål!
Barcelona Nicke94
Det är underbart att Messi har hittat formen nu :-D
Fan vad man mår bra :D 3 sköna och söta poäng! Barca <3
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-09 22:51
1. Att planen är regntung Check
2. Att Xavi startar, och tar alla hörnor Check
3. Att Iniesta bjuder på magi Check
4. Att Messi äntligen gör ett spelmål Check
5. Att Adriano drar en baksida
6. Att Reyes filmar
7. Att Carrico drar på sig ett gult kort innan kvarten är spelad - Nästan check
8. Att Rakitic bjuder på en och annan genial passning Check
9. Att Fazio vinner minst en nickduell på offensiv hörna Check
10. Att Martino kommer tycka att prestationen var bra - oavsett resultat check

Grymt jobbat du! Nästan alla rätt!
Ronaldinho the original
Hahahahahahahahahaha abidal dribblar i sitt eget mållinje. Shit när mål där för Ibra
Barcelona Força Barça
Mycket bra andra halvlek!

Top of the league där vi hör hemma!! Visca
Barcelona barca_joe
2014-02-09 22:50
Varför ska det alltid bli "bråk" då lag anklagar de andra för att ha domaren på sin sida? Ja, vi har ett offsidemål idag och fått nåt domslut hit och dit. Men det har real med. Vi skriver helt sjuka saker om de andra klubbarna, vilket bara leder till dålig stämning och överdrivet hat mellan supportrar. Detta gäller både Barca och Real supportrar.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-09 22:50
Starkt att man lyckas vinna matchen tillslut med 4-1. Mycket bra och främst av Messi.

Men jag står fast vi att spelet måste bli betydligt bättre och förändringar behövs i sommar.
Annons: