/spanien/barcelona/forum/5564.aspx/spanien/barcelona/forum/5564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-02-10 23:31
@Barcelonistas:

Menar du allvar? En spelare som kostade 300-400 miljoner har haft 2 kassa säsonger men har börjat betala tillbaka summan eftersom han har gjort fler mål än tidigare men knappt varit en bidragande faktor till titlar?

WOW, vissa här på forumet har väldigt låga krav på miljonärer som spelar i ett av världens bästa fotbollsklubbar.
Barcelona R.Gaucho 10
2014-02-10 23:30
Någon som vet om Boixos Nois ens existerar längre? Ser dem ju aldrig på camp nou (porlade) men knappt på bortamatcherna heller.. Vi behöver våra fans, saknar det gamla Camp Nou, när det var riktigt tryck! Låt huliganerna röja fritt :D
Några som är sugna på att åka på Copa del rey finalen om vi tar oss dit ? :D
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-10 23:27
@Gio Style:

Hat är ett starkt ord. Du vet inte innebörden av hat tydligen eller så är du överkänslig så trappa ned lite på överdrifterna. Jag sade att han blandar och ger. Alexis är långt ifrån given i startelvan med Pedro och Neymar närvarande. Man kan inte haka upp sig på Messi då han på egen hand skrivit in klubben i historieböckerna för alltid. Messi ger mer än vad han tar i 99 av 100 matcher. Messi gör inte ens i närheten lika många fel som Sanchez under en match och skulle han göra ett så reparerar han det direkt med ett mål eller en målgivande passning. Dessutom var det en passning i slutskedet av match som Sanchez gav till Cesc. Passningen var knappast spektakulär eller tagen från det tomma intet. En passning till ett mål som var ganska betydelselöst för matchens utgång. Att du ser det som en värdefull prestation och ens försöker jämställa det med Messi's prestationer under gårdagen är för mig en gåta.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-10 23:26
Alexis spel med boll är världsklass annars hade han aldrig haft med startelvan eller ens truppen att göra. Att man sedan underminerar hans arbete utan boll bara för att pådriva folk sin poäng är ett slag under bältet. Och om man tycker att priset på honom var alldeles för högt är detta något man kan ta upp med klubben, tex kan man skriva ett brev till sportchefen och presidenten och skälla ut dom för att dom var villiga att hosta upp fliset. Men vad Alexis kostade har fortfarande ingenting med saken att göra. Det är bara ett sista halmstrå man griper i brist på annat att gnälla om eftersom det går emot all logik att klaga på honom, inte minst fen här säsongen då han är alldeles fantastisk. Hade jag sett samma människor berömma honom efter en bra match hade jag kunnat ta kritiken mot honom lite mer seriöst. Men när man bara dyker upp då det uppstår lägen att klaga på killensom jobbar och sliter mer än alla andra, nästan som han vore katalan, är bara dålig stil. Just i år är set inte ens det minsta befogat. Nej, lär er tycka om alla våra spelare istället för det konstanta monotona gnällandet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-02-10 23:12
Gio Style

Tycker du att Alexis spel med boll passar en klubb som Barcelona där man äger typ 65-70 bollinnehavet?

"Men Alexis springer mycket". Tycker du att man bör spendera 300-400 miljoner på en fotbollsspelare för att denne kan springa?
Barcelona Deulofeu
2014-02-10 23:07
Rafinha är tveklöst bättre än Deulofeu men den ett år yngre Deulo kan bli hur bra som helst men har en bit kvar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-10 23:05
Hoppas Barca rafinha inte också lockas av gräset på andra sidan. Och vi gör mer för att behålla honom
Barcelona LeoMessi
2014-02-10 22:56
Deulofeu (Barcelona) Tycker att rafinha spelar riktigt moget och kommentatorn hyllar honom titt som tätt. Rafinha är kanske ingen spelmotor likt thiago, men han är minst lika bra, om inte bättre. Fortsätter han att utvecklas så kommer han att bli en av världens bästa mittfältare. Enligt mig är han bättre Deulofeu till och med, även om dom inte är riktigt samma spelartyp. Men sen kan det vara så att Rafinha är mer mogen i spelet.
Barcelona Gio Style
2014-02-10 22:55
@KarmaIsAKaranka:

Samtidigt är det i mångt och mycket du som bidrar till ditt hat gentemot honom.
Du fokuserar på helt fel saker. Han gjorde det viktigaste målet och gjorde även en mycket fin assist till Cesc som kunde bara skicka in den i mål.
Messi tappar en hel del boll men det hakar folk inte upp sig lika mycket på, tålamodet räcker liksom längre hos dem spelarna man är svag för och tvärtom.
Barcelona KristoferDelija
2014-02-10 22:52
Sjukt grym första halvlek mellan Celta de Vigo-Athletic! Kan vara säsongens bästa 0-0 match hittills.

Men Rafinha Alcantara är fan helt sjuk i huvudet va bra han är! Magisk spelare
Barcelona Deulofeu
2014-02-10 22:51
Rafinha är som gjord för oss precis som hans bror.

Tänk er de två istället för Xavi och Iniesta!

De kompletterar varandra riktigt bra lyckligtvis har vi den bättre brodern kvar....
Barcelona LeoMessi
2014-02-10 22:48
Helvete vad jag längtar tills rafinha kommer tillbaks från Celta!! Precis det vi behöver på mittfältet, teknik och råstyrka kryddat med stora defensiva kvalitéer! Mer lovande än sin storebror vid motsvarande ålder.
Barcelona the cameroonians
2014-02-10 22:46
Rafinha är ett djur. Elegans blandat med råstyrka.

I mina ögon har definitivt en plats i truppen nästa säsong.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-10 22:35
Sanchez gör det svårt för oss supportrar. Han blandar och ger. När han spurtar ifrån Pepe/Coentrao och placerar in bollen stenhårt vid bortre stolprot på Bernabeu eller chippar över Diego Lopez på Camp Nou så älskar man honom. Bara matcher senare kan han ha besvär med att ta emot en boll, göra mål på ett friläge eller ta snabba beslut. Som mot Valencia senast i slutminuterna när han försökte skapa ett sista anfallsförsök vilket resulterade i: 1. misslyckad dribbling 2. inlägg som träffar försvarare och sedan Sanchez igen = inspark 3. matchen blåses av efter insparken Sådana insatser ger mig magsår och gör mig jävligt besviken när en spelare som Messi förtjänar att vinna alla matcher med tanke på hur han gräver fram chanser åt sina medspelare. Så varje gång Sanchez misslyckas blir jag mest ledsen för Messi's skull som ofta tar ett oerhört ansvar på sig och ger Sanchez en boll att arbeta på. Som sagt: Sanchez blandar och ger vilket gör det svårt att bedöma honom. Han påminner ganska mycket om Ludovic Giuly när det kommer till form-avseendet.
2014-02-10 22:29
Oh - Rafinha nära att måla!
Barcelona PepKIngen
Startelva vs Real Sociedad

Pinto
Alves Mascherano Puyol/Bartra Alba

Busquets
Fabregas, Sergio Roberto

Alexis Messi Tello

Tycker Puyol borde få speltid då han inte får det förövrigt (om han är frisk, annars Bartra). Alba och Mascherano behöver speltiden för att hitta formen igen.

Fabregas är alltid bra när han får chansen och Xaviesta behöver vila. Busquets spelar efter bänkningen.

Alexis behöver självförtroende och skulle kunna få detta genom 2???? mål mot real sociedad. Messi behöver leverera 2 matcher i rad för att vara tillbaka till 100 %. Tello får speltid då vi vinner ändå.

Barcelona FCBlaugrana
Allt Rafinha gör är magi. Vilken otrolig spelare. Han ska ha mycket speltid i Barca nästa säsong. Så är det bara.
Barcelona Barca i hjärtat
2014-02-10 22:28
Gråter blod varje gång jag ser vilken talang vi skeppade iväg:(
Barcelona Barca i hjärtat
2014-02-10 22:28
http://m.youtube.com/watch?v=3P5MtzjAx78 Gråter blod varje gång jag ser vilken talang vi skeppade iväg:(
2014-02-10 22:20
Tjoho!

Bartomeu har avsatt Freixa som klubbens språkrör och i stället skapat en femte vicepresidentpost där Manel Arroyo blir media- och kommunikationsansvarig.

En del andra förändringar i ungdomsleden har också genomförts.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-10 21:54
Efter 2 dåliga säsonger så har Sanchez den här säsongen betalat tillbaka den summan som vi betala för honom. Han jobbar hårt, gör mål ( många av dom har varit viktiga sådana) och har anpassat sig mycket bättre till passningsspelet.

Jag är nöjd med Sanchez men han kan fortfarande förbättra sig och det tror jag att han kommer göra. Är det nått han måste bli bättre på är att fatta besluten fortare ( ibland när han får bollen ser han så vilsen ut, de e som om han tänker va ska jag göra nu?) och kanske bli lite mer effektivare framför mål.
Barcelona Zloty
2014-02-10 21:18
@The Octopus of Badia:
Sitter i Barca-klacken på etage 2 första raden (kortsida). Håll utkik där efter en Sverige flagga. ;-) Börjar bli nervös för matchen nu. Spelet har sett allt annat än bra ut till stora delar av säsongen. Hoppas på bästa möjliga resultat tillbaka till Camp Nou.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-02-10 20:56
Enligt TV6 TV-tablå för nästa vecka så ska City - Barca visas på TV6. Då slipper man i alla fall leta streams inför en sådan viktig match.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-10 20:45
Bartomeu: "We have had contacts with people close to Cruyff, we will continue talking. Gradually things will be normal again."

BÄTTRE ÄN ROSELL. Bartomeu ger faktiskt ett bra intryck. Enligt mig.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-10 20:43
Barca King - Messi & Neymar run the show Gott snack! Precis sånt man vill läsa - logik, tilltro, hopp och framtidsvision samt att du berömmer det han gör bra istället för att endast belysa dom saker han brister i. Underbart inlägg :)
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-10 20:22
Jag tycker att det överdrivs över Alexis. Vi har köpt Neymar som ska bryta genom och vara lika kreativ som Messi. Med Neymar ur bilden läggs allt för mycket fokus på Alexis. Vi hade inte kunnat spela med till exempel Ney Messi Deulo i anfallet, då hade vi behövt två hårt arbetande mittfältare som Vidal/Rafinhaoch Göndugan. Eller så får Deulo och Neymar underordna sig lagets bästa och jobba hem. Alexis huvudspel är nog den bästa i vår trupp! Det säger nog allt om oss! Vi kan inte ha 3 anfallare som gör kaos med alla lag. Jag tror inte det hade gått. Eto var ingen teknisk under och han kunde ibland missa 5 klara målchanser och bara sätta dit en av de 5 chanserna. Enda anledningen att Eto kom upp i 25/30 mål per säsong var att Messi och resten serverade oftast honom. Men det var inte därför Eto var älskad av oss utan för hans hjärta och jobb i själva spelet som vi älskade honom för. Vi får inte glömma att Alexis har varit avgörande i de stora matcherna. Mot Sevilla visade han vägen och i el clasico visade han sitt värde. Vi får inte heller glömma att i Peps sista säsong på Bernbeu tog han oss tillbaka in i matchen som slutade 1-4 till oss. Messi dribblade sig förbi men om ni kollar på målet bara titta på hur snabb Alexis uppfattar vad som ska hända och löper från sin vänster position in mellan Pepe och Ramos som anar ingenting. Hur många gånger har han inte avvärjt farliga anfall genom att sno åt sig bollen. Vi kan inte sälja honom för att köpa Eden hazard bara för att han gör sin gubbe! Vi behöver nog inte det. Vad jag var imponerad över i trippelsäsongen var vår KOLLEKTIV! Inte våra offensiva prestationer. Vi spelade med Simones krigar anda och med Barcas sköna Touch. Jag minns att jag alltid brukade framhäva kollektivet Barca och varför vissa spelare hade inte platsat hos oss. Nu ska vi bli bys Madrid med alla som kan göra sin gubbe för att vinna alla matcher. Bara tänk tillbaka lite! Robben var bra offensivt men en endimensionell i sitt spel. I Bayern har han utvecklat sin försvarsspel och nu jobbar mer mer för laget än någonsin. Låt Alexis växa och utvecklas i Barca om vi inte fortfarande är nöjda med den här prestationen som han har gjort den här säsongen som är bättre än de flesta yttrarna med bättre färdigheter kan ni fortfarande sälja honom vid 28 till City.
Barcelona Acrobat
2014-02-10 20:11
Det finns inte en chans i helvetet att Real Sociedad vänder på semin och tar sig till final. För att det ens ska vara möjligt så måste de göra två mål (för förlängning) samtidigt som Barca gör 0. Med tanke på att de kommer vara tvungna att spela offensivt så kommer det att bli ytor bakåt. Barca går inte mållösa därifrån och även om de gör det så blir det ingen förlust med 2-0 eller mer.
Barcelona Deulofeu
2014-02-10 20:05
El Triplete klockrent Tata kan få ledigt tills matchstart!
Barcelona ElTriplete
2014-02-10 19:58
Alltid en legend - Puyol Cupsemin är otroligt viktig så jag hoppas inte vi roterar allt för mycket. Sociedad borta är inte lätt och de har varit väldigt tuffa senaste två åren. Båda gångerna vi mött dem har vi lett 2-0 för att sedan tappa det, en gång blev det 2-2 och andra gången 3-2 till Sociedad. Jag tror dock att vi kommer göra ett mål borta så då måste Sociedad fram och göra fyra. Elvan: Pinto Alves - Bartra - Mascherano - Alba Cesc - Busquets - S. Roberto Pedro - Messi - Tello Pique har spelat 2 matcher i rad så lite vila blir nog bra. Masch och Alba var ju avstängda igår så speltid gör dem gott. Alves spelade inte heller igår så han får starta. Cesc och Busquets var bänkade igår så de borde nog starta. Samma sak med S. Roberto vilket innebär att vi kommer ha fräscha ben på mittfältet. Anfallet blir inte exakt samma sak då Messi och Pedro startade häromdan men man skulle kunna byta ut en av de i andra halvlek om saker ser bra ut. Alexis och Iniesta kan dessutom hoppa in vilket blir riktigt bra. Nä, det här blir nog klockrent. Älskar Tatas rotationssystem! :)
Ronaldinho the original
2014-02-10 19:57
Alltid en legend, Puyol . (Barcelona) Tycker du inte att det är för riskabelt att starta Neymar mot sociedad? Härligt att du vill se Bartra starta tre matcher Irad men tror vi får se masken starta både mot sociedad och Rayo. Tror heller inte att Adriano startar två matcher Irad utan han får bänka båda matcherna. Hoppas såklart på båda dina elvor (förutom Neymar) men känner på mig att Tata vill köra "Safe" inför city matcherna.
Annons: