/spanien/barcelona/forum/5558.aspx/spanien/barcelona/forum/5558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-03-12 19:36
Om Messi går hela matchen idag som vanligt kommer jag personligen åka ner och sparka han i röven tills han springer igen......
Ronaldinho the original
2014-03-12 19:34
Coach Pep, (Barcelona) +1 Håller med dig !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2014-03-12 19:34
Manchester Citys startelva: Hart, Zabaleta, Kompany, Lescott, Kolarov, Fernandinho, Touré, Milner, Silva, Nasri y Agüero.
Barcelona Den vise mannen
2014-03-12 19:31
Coach Pep Bra sagt. Kan bara instämma.
Coach Pep,
2014-03-12 19:24
@Baronen:

"Barca kommer passa bollen fyra hundra miljarder gånger och att City måste göra en perfekt match för att slå ut de katalanska evighetspassarna."

Är det Barcas fel att City inte är tillräckligt bra för att förhindra Barcas spelmässiga dominans? Allvarligt talat, vilket lag som helst skulle spela som Barcelona, om de kunde. Alla som spelat fotboll vet att man trivs som bäst när ens lag äger bollinnehavet. City spelar ut de flesta lag i PL och älskar att äga bollen, men då hör man ingen som klagar?

Vissa fanboys är helt enkelt butthurt av Barcas speltekniska överlägsenhet, och clownen på Citys redaktion gör det väldigt uppenbart. Fine, vissa kanske föredrar långbollar och mindre teknisk fotboll men det betyder inte att jag som culé vräker ur mig sarkastiska kommentarer bara för att jag har en annan fotbollssyn.

Ja, det är Svenskafans och man får vara subjektiv och färgad, men det förändrar inte faktumet att killen på City-redaktionen är en ignorant idiot. Barca spelar på sitt sätt och har alltid gjort det. De kan inte spela på något annat sätt så man undrar varför folk inte bara kan knipa igen.

Å andra sidan brukar vi Barca fans klaga på spelarbussar, men det är liksom mer befogat då det strider mot fotbollens estetik att spela extremt defensivt.

Vi culés försvarar åtminstone fotbollen, men vad försvarar alla idioter som klagar på Barcelonas spel som är ett resultat av flera års arbete? Det är en sak att föredra en typ av fotboll, men om man sitter och nervärderar Barcas spel bara för sakens skull så gör man ju bara fotbollen i sig en otjänst. Faktum är att fotbollen är i stort behov av fler lag som Barca vad gäller långsiktiga satsningar. Så långt tänker dock förstås inte alla mainstream-fanboys.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-12 19:02
Nevermind. Stress fick mina hjärnceller att kollektivt sätta sig i rullstol allihop. Ser att mitt eget inlägg postades klockan 19 svensk tid och därmed är oron över. Den här bjuder jag på hursomhelst haha :)
Barcelona CuleAK
2014-03-12 19:02
Om 1h och 45 min börjar matchen
Barcelona Baronen
2014-03-12 19:01
@( Xaviesta ):

Det stämmer.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-12 18:59
Tjapp. Börjar kvällens batalj om 45 minuter eller om 1 timme och 45? Toronto gick över till sommartid i söndags vilket ställt till det för mig. Tacksam för snabbt svar!
Barcelona Ali G
2014-03-12 18:28
Hoppas verkligen att neymar, Messi, alexis spelar i kväll För att city kommer hit för att attackera oss och kommer öppna upp rejält i backlinjen. Sen vill jag att mittfältarna håller sina positioner och inte ger ytor till Silva, Yaya o ligga tätt på aguero så han är bortvänd . Sen tror jag att city kommer göra mål på grund av vårat försvar Inte minst genom hörnor o frisparkar men jag hoppas och tror att det blir en underhållande match med många mål och att vi går vidare. VISCA EL BARCA
Neymar11
2014-03-12 18:25
Capitan \(^.^)/ Hummels och laporte hade vart perfekt Hummels för han tycks ha ett hjärta för Barcelona och idoliserar Puyol Laporte, vänsterfotad, 19 år, bra med boll och positionssäker. Tror att han kommer bli hur bra som helst
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-12 18:21
David Luiz, Hummels, Musacchio (Villarreal), Mangala (Porto) and Laporte (Athletic) are among the centre backs Barcelona have followed [el9]
Barcelona Baronen
2014-03-12 18:20
Vilken vidrig människa som skrivit Citys inför-rapport. Skriker av avundsjuka.
Men det är klart, har man värvat spelare för 150 miljarder på fem år och konstant misslyckats så lär ju självkänslan vara sådär. Milt uttryckt.

Usel respekt och detta skyllande på domarna, återigen, trots att det var vi som blev missgynnade.
Dåligt.
Barcelona Riiio!!
2014-03-12 17:50
Herregud en startelva med 4 backar och sen Busquets som ensam defensiv och 3st centrala mittfältare med Fabregas, Iniesta och nästa år Rafinha. Messi och Ney på topp. 4-1-3-2. Hade varit mäktigt att testa under försäsongen i alla fall. Då har ju dom 3 mittfältarna på mitten lite mer frihet och en eller t.om två kan då och då löpa in i boxen och dra isär backarna ännu mer.

Neymar11
2014-03-12 17:46
Så ni vill ha neymar på bänken, första matchen vi inte kommer stötta på en buss Det är nu han kommer vara bra när han får sin yta
Barcelona I.Cuenca
2014-03-12 17:44
Bästa El Clasico enligt mig:)

Detta var en kokande gryta haha
Barcelona jerkasss
2014-03-12 17:37
Neymar på bänken är rätt beslut taktiskt idag då jag antar att vi planerar att parkera en fet buss. Barcabussen må vara lite högre parkerad än Inters men å andra sidan tar man med sig bollen in. Om det är Inters eller Barcas buss som är mest antifotboll har jag svårt att svara på i dagens desillusion.
Neymar11
2014-03-12 17:30
done Dom hördes nästan hela tiden, man blev överraskad. Men antar att hälften av dom som var i England är inte tillåtna tillträde på camp nou
Barcelona Júnior.
2014-03-12 17:28
Brex

Är du säker på att du inte har hittat en sk. "potentiell elva"?

----------------------------------------------------------------------

Annars skulle jag inte ha något emot ett 4-1-3-2 system med Neymar och Messi centralt i anfallet.
Barcelona Júnior.
2014-03-12 17:24
done

Oja, från tv-soffan var det något man verkligen lade märke till. Stundtals blev man positivt överraskad över att höra alla dessa 3000 supportrar dominera sångmässigt. Great work!
Barcelona deulofeuythiago
2014-03-12 17:17
Hur vet ni att pedro och Alexis är bänkad? Personligen så hoppas jag att Alexis får starta men startelvan har väl inte kommit ut?
Barcelona Neymar N11
2014-03-12 17:17
Seriöst hade hellre sett Neymar på bänken,
Barcelona LeoMessi
2014-03-12 17:08
Helt ärligt så ser jag hellre att Alexis eller pedro startar istället för Neymar, dom har förtjänat det och Neymar behöver någon match till innan han är igång igen.
Barcelona I.Cuenca
2014-03-12 17:02
Brex (Barcelona) 2014-03-12 16:57 Alexis och Pedro på bänken? Seriöst Tata.... ????
Barcelona Brex
2014-03-12 16:57
Alexis och Pedro på bänken? Seriöst Tata....
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-12 16:53
Skönt att komma hem. Alla dagar som vi spelar är speciella dagar. Har bara svårt och bestämma mig hur jag ska se matchen? Med en gås eller några starka öl? Aja får bestämma mig sen :D Ikväll vill jag se ett taggad Barca!!! Visca!!!
Barcelona Messidinho_10
2014-03-12 16:52
Det bästa med kvällens match är att vi slipper dem parkera bussen!!
Barcelona done
2014-03-12 16:49
@Júnior.:

Hördes det ut i tv? Tycker inte "vi" var speciellt bra sångmässigt förutom korta stunder möjligtvis. Vidare är Citys hemmapublik ett skämt. Det var ibland de sämsta jag varit med om. Det var ibland som de kunde vakna och skrika typ City, City, City som de lät ganska högt o så men annars var det riktigt mesigt men det speglar stora delar av PL klubbarna.

Av alla 3000 Cules som var där hade jag nog den bästa platsen. Rad 1 på andra etage. Kunde knappast bli bättre. Kul att ha tur med placeringen för en gångs skull.

Synd att jag inte kunde åka på returen men hoppas att fansen är livade idag och stöttar laget även om det skulle gå åt skogen i början av matchen.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-03-12 16:19
Tycker att ni alla borde läsa Erik Nivas fantastiska artikel om Neymar. Väcker verkligen förståelse för vår 22-åriga superstjärna.
Barcelona NoGo™
2014-03-12 16:00
Ett år sen! Vilken match! Vilken känsla man hade efteråt, helt underbart! Jag hoppas vi har anledning att vara glada efter kvällens match!
Annons: