/spanien/barcelona/forum/5544.aspx/spanien/barcelona/forum/5544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-11 21:15
Världens bästa spelare ... på straffar.
Ronaldinho the original
2014-02-11 21:14
Bättre om jag skriver det i länktipset......
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 21:14
Straff Real. Mål Ronaldo.
Ronaldinho the original
2014-02-11 21:13
http://youtu.be/UyK3WUhJmxA Stream för er som vill kolla på våra liga konkurrenter och vår potentiella finalmotståndare.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 21:12
Stenhårt i stolpen av Atletico.. Borde suttit.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 21:10
@Bästelona:

Yes alldeles utmärkt.
Barcelona gulu
2014-02-11 21:09
@Bästelona:

Nej, vette fan vad det är för fel. Blir stream istället.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-11 21:08
@Gabriel:

Straff? Ja.. Filming? Ja.. Han lägger sig ner när efter han tappat balansen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-11 21:08
Rött kort till Atletico-spelaren som spelade bollen i Bales mun på mittplan. Snacka om att svika hela laget. Visserligen var straffen lite tveksam men det är fortfarande Atletico-spelarens felpass på mittplan som är det stora sveket. Dödssynd att slå bort en så enkel boll.
Barcelona Gabriel
2014-02-11 21:07
Vad snackar ni om? I mina ögon är det en straff.
Barcelona ElTriplete
2014-02-11 21:07
Hahahahahhaa! "Ronaldo har slutat filma" my ass. Damer och herrar, världens bästa.. filmare.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 21:06
Straff Real. Mål Ronaldo.
Barcelona Bästelona
2014-02-11 21:03
Fungerar tv4sport extra för er?!?!
Barcelona barasfsdg
2014-02-11 21:00
Det jag gillar med rafinha är att han ofta tar egna intiativ och utmanar, letar vägg osv
Barcelona Nemesis 10
2014-02-11 20:10
Jag läste precis att Messi har gjort 170 mål på 154 matcher i ligan sen Ronaldo kom till Real och Ronaldo har gjort 168 mål på 156 matcher, helt sjuka siffror. Dom är ju omänskliga det ska fan inte gå att göra så mycket mål i dagens fotboll , helt galet!!
Barcelona Gabriel
2014-02-11 20:09
Jag hoppas för hela mitt liv att Ancelotti fortsätter fucka upp Iscos sejour i Real Madrid. Det är inte direkt någon hemlighet att jag blev fly rasande när vi lät en sådan spelare som Isco gå till Real Madrid i somras. Jag hade spelat med honom från start alla dagar i veckan före Di Maria exempelvis. Jag förstår inte heller Ancelottis resonemang att han inte riktigt går hem i ett 4-3-3 system.

Isco är magi. Vet att det är svårt men drömmer fortfarande om att se honom hos oss.
Barcelona Canaletes
2014-02-11 19:57
Överdriv med Getafe. Där brukar Castilla-spelare hamna. Isco är föööör bra. Skulle platsa i Barca lätt.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-02-11 19:52
Det är väl ingen hemlighet att Isco inte tar plats i Ancelottis elva. Kolla bara hur lite han har fått spela. Ancelotti kommenterade Iscos situation under veckan och det ser inte ljust ut för den killen. Getafe next?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 19:37
Neymessi Good point! Jag tror att han har kontrakt med oss till 2016, vilket gör mig lite orolig. Stannar han ett extra år och sedan vänder hem är risken stor att det blir hans första och enda fulla säsong med oss då han kanske bestämmer sig för att göra en Thiago. Dom är trots allt bröder och att tro att dom inte snackar dagligen eller att han inte är insatt i detaljerna kring broderns övergång till Bayern vore rätt naivt. Nu behöver detta såklart inte per automatik innebära att lillebrorsan bestämmer sig för att göra något liknande men risken finns trots allt. Är det värt att tappa en sådan guldklimp på det sättet? Men hämtat vi hem honom redan till sommaren finns risken att vi hämmar hans utveckling något. Säger inte att maskineriet stannar fullkomligen men en stagnation är helt klart att vänta. Trixigt värre med andra ord.
Barcelona CuleAK
2014-02-11 19:33
Skulle någon kunna ge tips på bra twitter sidor om fotboll/Barca/värvningar? Skulle vara sjukt tacksam!
Barcelona Neymessi
2014-02-11 19:28
Xaviesta
Jag tror att det viktigaste är att Barca ger honom en realistiskt och ärlig bild av hur det kan komma att se ut för honom den första tiden. Kan han acceptera att få nöta bänk till och från är han mer än varmt välkommen tillbaka. Känner han dock att han behöver mer speltid samt större ansvar ska han stanna i Celta ett tag till.
Barcelona petersays
2014-02-11 19:19
@The Reporter:
Vänta nu. Sitter jag verkligen och läser att någon vill ha spelare som Guddy och Hleb på bänken? Hleb var en av våra sämsta värvningar de senaste tio åren. Guddy gillade jag massor, men den säsongen var han HELT under isen och agerade mest bromskloss på mittfältet. Det finns ingen spelare i dagens trupp som inte skulle ha bänkat Hleb eller Guddy som dom såg ut den säsongen. Sorry.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 19:05
Jeffson Detsamma, hördu. ***** Jag känner att Iniesta har mycket mer att ge och än har han inte tappat speeden och kvickheten och verkar ha klart friskare leder än Xavi. Att Rafinha ska komma och ge Iniesta en kamp om startplatsen redan nästa säsong känns lite smått osannolikt då vampyren är på toppen av sin karriär. Rafinha kommer således få nöta bänk ganska mycket, likt Song och Tello som själva slåss om speltid med ganska tunga pjäser i respektive positioner. Man utvecklas inte på bänken utan man gör det av att spela. I Celta ser han ut att utveckla riktiga ledaregenskaper för tillfället med tanke på hur han tar tag i spelet och styr och ställer. Detta är extremt viktigt för självförtroendet och han behöver alltså kontinuitet. Nu har jag bara sett två-tre matcher av honom den här säsongen men jag gillar det jag har sett. Jag tycker att han kanske borde stanna i Celta ännu en säsong för att sedan vända hem och få en ärlig chans att utmana en något äldre Iniesta. I nuläget lär Inesta, Fabregas, Xavi och Busquets prenumerera på mittfältet och det känns inte optimalt att hämta hem honom redan till sommaren. Det som talar emot detta är hans ålder då han fyller 21 imorgon faktiskt. Lite känsligt då man inte vill att han ska vara allt för "gammal" heller när han väl kommer tillbaka eftersom han då spelat kanske kontinuerligt i två raka år där han varit en av dom allra viktigaste kuggarna och nu helt plötsligt måste börja kämpa (med all rätt förstås) om en plats med Barcas legender vid den ringa åldern av 23 (nästan). Ponera att han gör en Thiago och vill lämna helt och hållet för att han känner att åren börjar springa iväg och han vill spela konstant. Hur kommer ni reagera härinne då? Kommer ni att spy galla ännu en gång över en Alcantara? Kanske är de således bäst att han kommer hem redan i sommar för att undvika ett sådant scenario. Ett slags "pre-solution" på ett eventuellt framtida problem. Jag är väldigt nyfiken på hur Barcelona själva resonerar kring detta. Själv är jag är lite kluven i den frågan hursomhelst.
Barcelona koeman92
2014-02-11 17:44
@FCBlaugrana:

Källa??
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 17:15
Ancelotti says Isco doesn't play much due to team’s current 4-3-3 system not suiting his strengths. Also admitted the player is unhappy.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-11 17:15
@The Reporter:

Att du ens jämför Roberto med Rafinha bevisar ju bara hur mycket du har tittat på Rafinha. Han är magisk för sin ålder. Kommer bli världsklass. Roberto är inte i närheten av hans kvalité.
Barcelona enkos
2014-02-11 17:14
Barcaholic

Kanske det, men jag vet att han missade en del matcher för Argentina också, bla mot Bosnien och Ecuador, och sista kvalmatcher..
Barcelona Barcaholic
2014-02-11 17:03
@enkos:

Jodå Messi har spelat för Argentina, gjort bland annat 2 mål mot Paraguay. Han har även 1 assist för landslaget, vet dock inte vilken match.
Barcelona enkos
2014-02-11 16:52
@Capitan \(^.^)/:

Messi 34 trots att han inte spelat någon match för Argentina, missat 3 matcher i CL och en del matcher i ligan... Kungen!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-11 16:38
Most goals+assists for club/country this season: Ibrahimovic 51 - Ronaldo 49 - Suarez 39 - Aguero 37 - Alexis 35 - Messi 34 [via @barcastat]

Apropå Alexis tvivlare... statistiken är trots allt på hans sida vare sig ni vill det eller inte!
Annons: