/spanien/barcelona/forum/554.aspx/spanien/barcelona/forum/554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-02-02 20:58
Vad ska städas och hållas rent ? Är det brott att kritisera Neymar för att missa öppet mål ? Eller att kalla Lucho värdelös för att han brister i det taktiska ? Eller att skrika frustration över att Denis är kvar på plan trots att han behöver bytas ut ?
Tycker att folk överdriver här med att forum är "kaos " under matcherna!! Säg mig ett forum där det inte uttrycks känslor ?! Säg mig en arena där folk inte skriker till och om allt och alla .
De som står bakom stängd forum är de som är de som stör sig på att man kritiserar spelarna och bara tål positiva åsikter. Så funkar det inte mina vänner !
ps. Det är en annan sak att uttrycka sig rasistisk och inlägg med personangrepp. Sådant ska förstås inte tolereras. Allt annat ska bara tillåtas under de 90 minuterna som sagt och alla ska få kunna uttrycka sina känslor . Man kan bara inte ha samma regler under matcherna och övriga tider.
Barcelona Iniesta70.
2017-02-02 20:45
Wow! Det regnar in "tumavtryck" till hålla forumet öppet under matchtid. Kan inte mod:s redovisa hur många PM de fått från grabbar som vill hoppa in och frivilligt städa och hålla rent medan vårt favoritlag lirar? Frågan handlar väl om tid och lust för våra moderatorer? Om vilken kvalité vårt forumet ska hålla? Jäkligt lätt att sätta dit ett tumavtryck o gnälla, backa upp det med att ta ansvar istället, erbjud hjälp under matchtid.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-02-02 20:19
Är det inte möjligt att lösa någon slags livechatt som inte lägga i forumet ? Asså en ny funktion för er som så gärna vill skriva "JAAAA" eller spä på ilskan mer genom likasinnade?
Forumet tycker jag håller klockren nivå för det mesta, klarar mig bra utan det under match, då tittar man/hejar...
Barcelona Iniesta70.
2017-02-02 19:58
Patetiskt. Ta ett nej och visa lite respekt för våra moderatorers beslut och önskan. Håll ryggarna raka och visa uppskattning för att de håller forumet vackert och flytande. Tjat o gnat. Klä på er "röda korset" västarna och plocka bort alla landminor som hamnar här under matchtid själva om ni nu står och faller med ett öppet forum eller ej.
CarlesPuyol5, din nick klär dig inte, Puyol himself skulle aldrig gnälla och springa till "morsan o farsan" o skvallra om han inte fick sin vilja igenom. Han hade tagit det som en man!
Hade jag varit moderator så hade jag kastat in handduken i nyllet på hela forumet, snacka om otacksamt beteende.
Barcelona Culés
2017-02-02 19:24
Jag stämmer in i kören som "sjunger" att forumet ska vara öppet under match. Eller att det åtminstone borde hållas en omröstning. Skulle det visa sig att folket här inne vill ha det öppet kan man kanske öppna det igen med villkoret att folk försöker kontrollera sitt språk, svordomar osv. Däremot tycker jag inte att man ska kräva av folket att man ska hålla igen sina reaktioner för det är precis dom jag går in och letar efter här när Iniesta tar ner bollen med klacken 2 meter över marken eller när Felipe Luis tacklar Messi med dobbarna före, det är då jag vill gå in här och se att andra också hatar hur han spelar. Tack!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-02 18:50
Jösses. Jag var också en av de som tyckte formumet skulle vara öppet under match, men sen när mod yttra sig angående varför så slog det mig att det faktiskt är en väldigt vettig andledning. Ni som så gärna vill att formuet ska vara öppet, skriv till admin och var forumvakt under matcherna och rensa all skit som skrivs. På så sätt missar ni största delen av barcas match och ni får som ni vill, öppet forum. Sluta mesa och håll på angående detta nu. Det är som det är - annars ta hand om forumet själva under match, kontakta admin/mod.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-02 18:23
[QUOTE=MessiLionel]Dybala? Du får ha i åtanke att han var skadad två månader och att han dessutom spelar väldigt långt ner på planen. Hans stats förra säsongen däremot var riktigt bra, 24 mål o 14 assist har jag för mig. Dybala är klass rakt igenom. [/QUOTE] Neymars utgångsposition när vi inte har boll är VM i ett 4-4-2, så hans positionering är också ofta väldigt långt bak. Dybala är bra men Neymar är bättre. Statsen talar för Neymar, så även när man kollar på deras matcher o ser vad dom uträttar på plan. Sen har du rätt att Dybalas usla poängproduktion denna säsong beror på skadan.
Barcelona MessiLionel
2017-02-02 17:44
@El Pistolero #9:
Dybala? Du får ha i åtanke att han var skadad två månader och att han dessutom spelar väldigt långt ner på planen. Hans stats förra säsongen däremot var riktigt bra, 24 mål o 14 assist har jag för mig. Dybala är klass rakt igenom.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-02-02 17:38
[QUOTE=CarlesPuyol5]Det är helt hopplöst att forumet är stängt under matcherna. Men precis som moderatorerna har rundat oss och skitit i vad vi tycker om saken har jag rundat de och kontaktat centraladministrationen för att upplysa de om vad som händer här. Det här har bara börjat. [/QUOTE] Jag tycker att det är jättebra att mod har stängt forumet under matcher. Som jag har förstått och läst här inne, så verkar majoriteten av oss vara väldigt nöjda med att det är stängt. Så ett stort tack till mod för arbetet ni gör. Ni har rensat bort sååå mycket skit. Jag ska ta och kontakta centraladministrationen och skriva vilket utmärkt jobb ni gör. Gratis dessutom. Tack!
2017-02-02 16:33
Vill ni se usel poängproduktion så kolla på Hazard och Dybala. Neymar spelar väldigt långt bak i plan som VM då Lucho är en kontringstränare, lägg där till att Iniesta (som varit skadad ofta denna säsong) är den enda mittfältaren som bidrar med kreativitet av yppersta världsklass i Barça. Ja han måste förbättra sina avslut men att folk vill ha bort honom pga dåliga avslut när han ger oss så mycket... Man måste väga in faktorer till varför han inte spottar in mål. Kan garantera att Neymar kommer göra många fler mål om vi får in en tränare som Sampaoli nästa säsong.
2017-02-02 16:17
Jag gillar att forumet är stängt. Det blir mer fokus för mig på själva matchen när man inte kan skriva av sig här o läsa vad andra skriver. När det händer något som man reagerar starkt på så kan man inte låta bli att gå in här o skriva det, är forumet stängt så har man inget val. Folks åsikter om matchen när alla är sansade får man ändå efter här. Det ända negativa med att forumet är stängt är att det även är stängt en bra tid efter matchen. Hade varit bra om forumet kunde öppnas direkt efter.
Barcelona Barcadinho.
2017-02-02 16:16
Neymars målproduktion håller inre o det drar ner hans sammanlagda betyg. Men han tillför mycket energi genom att utmana ofta o driva framåt. Bra inställning när laget är i knippa o bra defensivt jobb. Sammanlagt godkänt plus.
Otroligt skönt att han spelar hos oss o inte marängerna..
Han är underhållande men kanske aldrig blir mål tjuv av bästa rang.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona CarlesPuyol5
2017-02-02 16:14
Det är helt hopplöst att forumet är stängt under matcherna. Men precis som moderatorerna har rundat oss och skitit i vad vi tycker om saken har jag rundat de och kontaktat centraladministrationen för att upplysa de om vad som händer här. Det här har bara börjat.
Barcelona jayjay_okocha
2017-02-02 16:04
Jag håller verkligen med om att ha forumet öppet under matcherna, det tillhör charmen i det hela. Jag tycker att man ska kunna vädra sig under matcherna med andra cules.. Men självklart ska vi tänka på innehållet i våra inlägg. Som andra har redan påpekat, så är riktigt tråkigt att inte kunna snegla på forumet under matcherna och försöka se om det andra har sagt kan stämma. Men då får man även se till att man inte beter sig som ett dagisbarn som bara skriver allt i versaler med UTROPSTECKEN!!!! Peace n love
Barcelona Bosketts
2017-02-02 15:25
Tycker inte alls Neymar är i någon direkt usel form. Det skulle isf vara när det kommer till avslut, men han har väldigt mycket boll under match, gör ofta sin gubbe och skapar lägen åt sig själv + Messi/Suarez.

Han behöver, och har egentligen alltid behövt, bli betydligt säkrare och mer beslutsam framför mål. Då, och först då, kommer det att lossna ordentligt för hans målproduktion.
Barcelona Soko
2017-02-02 14:53
Pep El Mister

Vet du att Neymar har varit ur form i två år nu och att vi redan för två år sedan börjat med det klassiska " hans målform kommer komma" nu till våren, sen till våren, i början av hösten, i slutet av hösten, nu till våren igen etc etc. En spelare kan vara ur form en period men 2 år hallå!!
Barcelona Barcadinho.
2017-02-02 14:34
Mycket har gått i perioder här på LR, bl a den här diskussionen om stängt forum el icke.

Det är inte precis nytt. Samma cirkel hela tiden, Redaktionen stänger, vissa gillar en del klagar. Men det har ALLTID slutat på samma sätt. Man har öppnat forumet igen.
Nu är vi på en ny omgång.

Generellt kan man säga att forumet i stort sett hela tiden varit öppet under alla dessa år. Med enstaka korta försök med stängda dörrar under matchtid. Men det har aldrig hållit i länge.

Tidigare redaktioner har alltid lyckas få en lösning på det. Jag vet inte exakt hur. Man har kanske plockat fram fler matchvärdar som hållit koll på forumet. Eller man har tagit åtgärden med spär i efter hand. Ingen kan kräva att ”vakterna” ska kolla här hela tiden. Men man kan också få spärr i efterhand. Eller om man bara accepterat att stilen på inläggen under matchtid är annorlunda. Jag vet inte. Hur som, stängt forum håller inte enligt tidigare erfarenheter.
Barcelona Pep - El Míster
2017-02-02 14:05
För att inte tala om Neymars chans att lära av den bästa genom tiderna. Det skall man inte underskatta.
2017-02-02 14:03
Det finns ingen anledning att svära och provocera, utan du kan med enkelhet få fram din poäng med ett mer moget ordspråk.

/mod
2017-02-02 13:29
Against Atletico Madrid, Leo Messi had recovered the ball 6 times. Only Samuel Umtiti (9) and Jordi Alba (11) had more ball recoveries. [MD] Alba grym igen. Han får så mycket oförtjänt skit från culés. Har aldrig fattat varför? För att han inte är brasse o gör en massa tricks på plan likt Marcelo o Dani Alves eller vad är det?
Barcelona Deli.Z
2017-02-02 13:25
Jag själv tycker forumet ska vara öppet, ibland när man vill ha en bra länk till matchen , brukar man hitta den här. En av fördelarna.
Barcelona II Barça II
2017-02-02 13:07
Kan vi inte rösta om forumets öppettider? Dvs stängt under match eller öppet? Personligen tycker jag att det är tråkigt att forumet håller stängt, vet att det kan låta konstigt, men när forumet var öppet kändes det som att man såg matchen "tillsammans" haha.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-02 12:33
L.A.M 10 Menar du verkligen att Neymar är den i MSN som mest påminner om Ronaldo? Ronaldo = skapar inte mycket själv, springer inte för någon annan, gör sällan sin gubbe. Ingen av MSN påminner faktiskt om Ronaldo. Rent spelmässigt skulle det väl vara Suarez? Suarez och Ronaldo gör mycket fel i spelet och kan vara dåliga men ändå få in 2 mål. Skillnaden mellan dem är väl att Suarez springer, skapar ytor och pressar tsk från Ronaldo. Neymar påminner verkligen inte om Ronaldo.
Barcelona Kröjjf
2017-02-02 12:28
Problemet med öppet forum under match, är inte enkom att många saker skrivs i affekt under de dryga 90 minuter den pågår. Utan att den många gånger väl låga nivån som tvingar Mods att ingripa, ofta dröjer sig kvar långt efteråt när som det ligger i sakens natur att de efterföljande diskussionerna tar fasta på vad som blev skrivit där och då, även framgent. Somliga tar det som intäkt för att gå till angrepp, enär andra intar en rigid försvarsställning . Till ingen som helst nytta för någon och allra minst forumet i sin helhet.
Barcelona Treyh
2017-02-02 12:26
Igår hade vi en av årets största matcher och det var ändå ingen aktivitet på forumet 40 min innan matchstart. Det var längesen jag såg ett så inaktivt och lite färglös forum. Jag vill kunna läsa och höras andras känslor och kunna uttrycka mina egna under match, vid halvtid och precis efter match. Tänk om ni gick på match live men inte fick prata eller diskutera med andra? Det är lite så det känns... det är en del av fotbollen. Jag har varit registrerad här ett par år men är inte så aktiv själv. Dock så läser jag en hel del, nästan i princip varje gång vi har match. Igår så var jag inne i Real Madrids och Atleticos forum under halvlek och efter matchen för få känna lite känslor.. Dock i "fiendens" territorium. Inte kan jag skriva nått där heller, vilket känns lite tråkigt =)
Barcelona SergiSamper
2017-02-02 12:18
Mittfältet är alltid en nyckelroll i att vinna matcher och titlar. Både kortsiktigt och långsiktigt. Det är sen gammalt. Nästan i alla lag. Ännu tydligare med Barca och deras filosofi då, att kunna ha ett fungerande mittfält för att kunna spela så. Barca baserar sitt spel att ha den centralt, då måste man ha spelartyperna och kvaliteten för det också.
Barcelona SergiSamper
2017-02-02 12:03
Så sjukt många uppspel igår som avslutas med en långboll från MB/YB eller att gomes,masken och Ivan misslyckas med en vändning eller ngt. Filmade snuttar av matchen igår för att just förstärka det jag just påpekade. Vi behöver VERATTI, universal spelare när det kommer till att lösa situationer genom kortpassningar och vrickningar. När vi tappar bollen så mycket i uppspelen som vi gör så ger vi energi till motståndarna att fortsätta pressa högt och få momentum. Med ett spelskickligare mittfält som kan lösa den höga pressen skulle vi få hav av ytor att attackera på.
Barcelona yeezus
2017-02-02 11:26
Någon som har skadeläge på Busquets och Don Andres?
Barcelona Thierry Henry
2017-02-02 11:20
@Cule4life:

Hur många rena chanser tror du inte Dybala får i serie a där Juve är helt överlägsna? Neymar är den i Barca som skapar flest målchanser både åt sig skälv och sina lagkamrater tillsammans med Messi och leder den interna assist ligan med 4 fler assists än Messi. Neymar har visat med all tydlighet dom 2 föregående säsongerna att han är en målskytt av rang så jag förstår inte vad problemet är? Invändningarna mot Neymar verkar mer vara byggda på önsketänkande hos folk här inne än ha förankringar i verkligheten. Killen är utan konkurrens den bästa spelaren i sin årskull och det imbecilla pratet om att byta ut honom får iaf mig att bli spyfärdig.

Det går 10 spelare som Dybala och Hazard på varje Neymar. Allt du och andra här inne kritiserar Neymar för gör dessa herrar dubbelt så dåligt. Ändå finner ni dom som lämpliga ersättare och uppgraderingar till denne? Jag får inte ihop det!
2017-02-02 11:19
lol Tycker forumet kan fortsätta vara stängt. Jag har inget behov av att läsa folks gnäll på vissa spelare - även om det skrivs ett par tre stycken bra inlägg under match också. Men det är verkligen sjukt tröttsamt med folks bajsande i forumet under match. + att lag spelar bättre sen vi stängde forumet under match - varför bryta denna goa streak? Haha.
Annons: