/spanien/barcelona/forum/5533.aspx/spanien/barcelona/forum/5533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-02-16 01:19
Vilket spel laget visade upp idag! Jag måste berömma Piqué idag för hans insats. Jag har kritiserat honom ordentligt (t.o.m. velat ha honom såld) men idag var Piqué hungrig igen. Är det för att Puyi är med? Möjligen. Han gjorde en bra match i alla fall. Puyi är Puyi. I mina ögon ska han fortfarande vara ordinarie men skadorna följer honom titt som tätt. Fortfarande en fantastisk spelare, vilket hjärta!

Cesc Fabregas, wow. Och det finns fortfarande de som vill sälja honom. Fabregas är så olik Xavi. Cesc är förmodligen den ända spelaren av mittfältarna som slår passningar till spelare som springer på djupet. Vi försöker ha ett mer rakt spel, vem är bättre än Cesc på det?

Iniesta och Leo är tillbaka, kan bli mycket kul.
Barcelona kingrodrigues
2014-02-16 00:55
Highlights med ray någon?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-16 00:51
Det var ren magi de Iniesta gjorde idag och allt känns så sjukt när han glider förbi motståndarna. En Iniesta och Messi i form de behöver dagens Barca speciellt nu mot City..
Barcelona ElTriplete
2014-02-16 00:21
Äntligen kan man börja tänka på Manchester City-matchen! Varit en massa matcher ända sen lottningen men nu är dagen snart kommen. Tror matchen blir väldigt jämn och den kommer definitivt att visa vart vi står som lag. Man måste samtidigt tänka att vid eventuell förlust (och uttåg i CL) tar inte världen slut. Martino fick ta över laget i augusti och har knappt fått chansen att köpa nya spelare och göra större ändringar. Även om vi skulle åka ut är jag övertygad om att Martino är rätt man och att vi bara behöver ge honom tålamod inför nästa säsong. Ifall vi lyckas slå ut City och ta oss vidare är det otroligt starkt och det blir en stor örfil till alla som snackat skit om oss ända sedan 7-0 förlusten mot Bayern. Vi måste revanschera oss i Europa på grund av storförlusten mot Bayern och jag hoppas vi tar tag i det hela redan på tisdag.
Barcelona Neymar N11
2014-02-16 00:02
@barcastuff: Alfredo di Stefano scored his 227th Liga goal at the age of 39*. Lionel Messi scored his 227th Liga goal at the age of 26*. [via @FCB_datos]
Barcelona Zloty
2014-02-15 23:46
@Andreas-:

Ja, det verkar vara något med en sorts gas eftersom folk lämnar arenan med tröjor/jackorna uppe i ansiktet.
Barcelona Andreas-
2014-02-15 23:45
Något med tårgas har jag hört?
Barcelona Zloty
2014-02-15 23:44
Vad händer i Villarreal?
Barcelona LeoMessi
2014-02-15 23:41
Dömdes celtas mål bort eller? Jag såg inget fel med det
Barcelona Bentley King
2014-02-15 23:36
Gud så naiva ni är. Xavi kommer att starta ALLA stormatcher så länge han inte är skadad. Jag hade också gärna sett fabbe och iniesta från start men det kommer aldrig hända tyvärr
Barcelona Vampíro
2014-02-15 23:12
Denna matchen kanske knte är någon vidare värdemätare men vi ser ändå att Fàbregas och Andrés kan spela rikrigt bra ihop. Vi går snabbare mot mål istället för att spela runt i onödan. Cesc letar efter den raka bollen 4/5 gånger, det är nyttigt att ha det alternativet. Samma press och intensitet på tisdag!
Barcelona Tatinho
2014-02-15 22:55
Tror faktist Tata kommer försöka dominera mittfältet och starta med alla 3. Cesc,Iniesta och Xavi men sedan på hemma plan tror jag han kör gasen i botten med Cesc Busi Iniesta och sedan Ney-Mes-Alex/Pedro där uppe som vanligt.

I vilket fall ska bli sjukt intressant att se hur Tata startar.

OT
Som vanligt efter bra matcher så brukar jag ta mig en titt på Puertan och skratta lite.
Såg att en unge där skrev "Herregud, T.om Brommapojkarna hade krossat Rayo, fattar inte varför dem är så glada på Ramles"

Ungen måste ha minnesförlust, Madrid hade en 3.0 ledning men matchen slutade till slut 3-2 till Madrid, men Rayo reste sig och hade även ett par chanser till att få till ett 3-3 mål... Suck on it :)
Barcelona albanian4lifebarca
2014-02-15 22:51
Väntar oxå på Ray's !!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-15 22:51
Barca King - Messi & Neymar run the show

Ahaa, trodde för en stund att du skulle dela pengarna med dig till oss (dina bröder :-P..
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-15 22:45
Väntar på Ray Hudson så man kan njuta lite mer!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-15 22:43
Det va här på svenskafans tippningen :P

@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-15 22:42
Barca King - Messi & Neymar run the show

Hehe, Heey! Hur mycket fick du för den..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-15 22:35
GISSA VEMS 6-0 tippning gick in? hahah ;D

Så bra utfört match av hela laget och Neymars Golazo var pricket över iet. Alexis behövs i vårt lag, han drar den tunga lassen och hans löpningar är fantastiska. Fabregas trivs på plan utan Xavi! Han och Iniesta styrde och ställde. Adrianos skott va fantastiskt. Det är bra att vi kan göra mål utifrån för att ställa de lagen som sjunger låg en frågetecken!!!!!!!
Barcelona Andreas-
2014-02-15 22:28
Hur fantastiskt Cesc än spelade idag så tror jag redan Tata har en plan för hur han ska ta sig an City, och den planen involverar nog med största sannolikhet Xavi därav hans bänkplats idag.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-02-15 22:28
De av er som listar elvor utan Xavi kan redan börja sudda ut dem, för han kommer starta oavsett opinionen här inne i Rambles. Jag tror vi får se i princip samma elva som senast mot Real Sociedad - förutom att Valdés ersätter Pinto av självklara skäl och kanske även att Neymar startar istället för Pedro om han nu är redo för en start.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-15 22:25
Frågan är vem som spelar på tisdag? Xavi eller Cesc?.

Jag vill se följande elva.

Pedro-Messi-Sanchez

Iniesta-Busi-Cesc

Adriano-Pique-Masken-Alves
Barcelona LeoMessi
2014-02-15 22:22
Fabregas kan behövas mot city för han passar perfekt mot ett city som brukar lämna stora ytor i mittfältet.
Ronaldinho the original
2014-02-15 22:22
Kom igen Cules, det är inte rättvist att jämföra Raul med Messi. En av dom jämförs med Maradonna,Pele och Zidane medans den andra lirar i arabländerna ( inget illa menat).
Barcelona Sentuary
2014-02-15 22:21
Tänks Xavi startar och han bänkar Cesc på tisdag, fyfaan
Barcelona Acrobat
2014-02-15 22:20
ahmed abdulla hassan (Manchester C) 2014-02-15 22:13 Jag såg Barcas match ikväll, det var drömfotboll. Sjukt vilket tempo de hade och att de inte lyckades göra mer än 6 mål. Båda lagen är i bra form så det kommer bli en spännande match på tisdag
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-15 22:18
@Capitan \(^.^)/:

Notera även att Messi har gjort lika många mål fast på 263 matcher jämfört med Rauls 550! Raul har med andra ord spelat mer än DUBBELT så många matcher som Messi. Det säger en hel del!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-15 22:17
Fontas e rätt bra för sitt celta faktisk
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-15 22:13
@Barcelonistas:

Raul? Du menar madridistan... såna äter Messi till frukost :)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-15 22:11
Messi surpasses Di Stefano (227) and equals Raul as players with 3rd most goals (228) ever in the Spanish league

Snart äter han upp Raul!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-15 22:10
Adriano: "This was our most complete game of the season, it gives us confidence ahead of Tuesday's game against City."
Annons: