/spanien/barcelona/forum/5532.aspx/spanien/barcelona/forum/5532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-02-16 14:23
@Barca i hjärtat:

Jag tycker inte Eriksson är en sopa, han är i min värld en av de bättre domarna. Dålig kan han inte vara eftersom han får döma CL, ni svenskar skall vara stolta över att han en domare som får döma såna här matcher!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-16 14:20
Svensk domare dömer matchen. Det är han där som inte vågar ta viktiga beslut. Tråkigt att det blir just han. Jag minns honom i en match där han dömde och han är så jävla feg. Jonas eriksson komihåg namnet he will be our downfall.
Barcelona Barca i hjärtat
2014-02-16 14:19
Officiellt sopan Jonas Eriksson dömer matchen på tisdag:(
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tatinho
2014-02-16 14:10
@Acrobat:

Fel. Om man har som mål att kontrollera matchen så börjar man med att försöka dominera mittfältet. Vad är det bästa sättet att dominera mittfältet ? Att ha ett övertag med spelare på mitten. Basics

Barcelona Blaugrana91
2014-02-16 14:06
Zyzz - U mirin brah?

Inte så att man blir förvånad direkt, Citys forum är nog det mest pinsamma på hela SF, men inte så konstigt då det kryllar av medgångsfans som började hålla på laget när shejken kom...

Nåväl blir kul när vi slår ut dem.
Barcelona Nicke94
2014-02-16 13:49
Va gött att Barca vann igår mot Rayo Valecano och hoppas att Barca vinner mot manchester city nu på tisdag :-)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-16 13:40
"Berko" (Manchester C) 2014-02-15 23:44 Tror vi slår Barca med 10-0 Överreklamerade sopor Sånna inlägg får mig att skratta högt! Vilka tror de att de är? Hoppas Barca gör årets prestation på tisdag och fullkomligt slaktar City!
2014-02-16 13:37
Fel av mig, för att jag kollade på bein sport och det är väl där han kommenterar matcherna? När jag hörde någon annan så trodde jag att han inte gjorde det den här gången.

@LeoMessi:

Barcelona LeoMessi
2014-02-16 13:23
Kan verkligen inte förstå att levante krigar om europaplatserna. Kan verkligen inte förstår att dom ligger så bra till, dom är ju fan det tråkigaste spansk fotboll kan erbjuda!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-02-16 13:01
Här har ni Ray Hudson!
Barcelona LeoMessi
2014-02-16 12:35
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Jag kan försäkra dig om att Ray kommenterade matchen. Jag tittade på en stream där han kommenterade matchen. Jag brukar streama på goatd.net och där brukar det nästan alltid finnas en stream med Hudson
Barcelona Zamboza
2014-02-16 12:28
@Lion24:

Jag köper inte din kommentar om Pique. Grejen med han är att han inte går att lita på. Vissa gillar honom för att han är i form i 3-4 veckor, men låt er inte luras. Pique kommer självklart inte att säljas men det är farligt för laget att en sådan spelare känner sig så bekväm att få starta match efter match. Enda sättet man kan få honom att prestera vecka efter vecka är om han känner flåset. Annars kommer han fortsätta som nu, blanda och ge och ge oss falska föhoppningar på twitter.
2014-02-16 12:26
För er som undrar varför det inte finns någon Ray Hudson höjdpunkt är för att Ray kommenterade inte matchen igår. Det var en annan engelsman.
Barcelona el Flaco
2014-02-16 12:14
Innan matchen igår höll en grupp av människor en opinionsundersökning utanför Camp Nou där endast medlemmar deltog. Den bestod av totalt elva frågor och en av de handlade om vilken kandidat man föredrog som president; Bartomeu, Laporta eller Benedito. Hade varit kul att få veta resultaten.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-16 11:49
@Der Afro:

Bästa hemsidan. Du kan titta på alla matcher du har missat i hela säsongen utan att ladda ner...
Barcelona Bästelona
2014-02-16 11:45
Till alla maränger som läser här, lägg ifrån er rivaliteten för några minuter och svara på pm till mig vad ni tycker om el pasillo på ert forum. Är sjukt intresserad att se vad folk tycker om honom.
Barcelona Der Afro
2014-02-16 11:38
Är det någon som vet var jag kan se gårdagens match - eller highligts - med världens bästa kommentor, Ray Hudson, som kommentator?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-16 11:27
ElRaval Det du måste ha i ekvationen är att Pellegrini's City kommer inte att parkera bussen som en viss Morinho. Därför föredrar jag jag mittfältet vi hade igår. Mark my word's, City kommer att pressa och kommer att vilja ha kontrollen på matchen. De har spelat så var enda match mot alla storlag de har mött. Pellegrini är för stolt för att parkera bussen. Han kommer göra allt för att få med sig så många mål som möjligt. Anledningen jag inte vill ha Xavi i mitten är när vi vinner bollen kommer han inte att sätta den farliga bollen framåt utan kommer att börja passa sidled eller kladda på bollen tills City hinner hem.. Ja, jag vet att han kommer att starta ändå men vi får hoppas att Tata och grabbarna tar ett snack med Xavi och att han blir inspirerad av Cesc's farliga passningar..
Barcelona Acrobat
2014-02-16 11:11
ElRaval: Om man ska ha som mål att ha ett stort bollinnehav så innebär det att man tillåter City att backa ner med hela sitt lag i eget straffområde... och det vet vi alla vad det brukar leda till. Att möta bussen leder ofta till att Barca skapar ytterst få målchanser, medan motståndarna lyckas kontra in en eller ett par bollar... och vips så befinner man sig i ett svårt läge där man åker till Camp Nou utan gjorda bortamål. Jag ser mycket hellre att man spelar anfallsinriktat! Det är A och O att få med sig bortamål i CL och det är svårt om man bara ska gå in för att vinna bollinnehavet. Det fungerar knappt längre mot lag som Ajax, Celtic eller Milan på bortaplan... tänk då City.
Barcelona ElRaval
2014-02-16 11:02
Som vi alla vet är vårt bästa försvar att inte låna bort bollen till motståndarna. Därför tror jag helt klart på att spela Xavi mot City, på citys hemmaplan. Han kan hålla bollen som ingen annan och vi är garanterade ett procentuellt övertag i stort sett. Vissa här är så naiva.. Visst vill vi se ett rakt spel, men ett rakt spel mot ett bra lag kan även betyda att vi ger bort bollen och vi alla vet att vi inte har en backlinje eller ett spelsätt där backlinjen bör sättas på prov hela tiden.. Med tanke på att vi spelar så högt upp så är väldigt ofta backarna helt ensamma och jag ser hellre att vi sidledspassar är att vi slänger bort bollar. Tänk hur frusterarade city kommer bli, dom som är vana att få som dom vill på sin hemmaplan. Nu får dom istället jaga boll när Xavi och co sätter igång.
Ronaldinho the original
2014-02-16 10:58
Med tanke på hur vi har spelat på bortaplan i CL slutspel under Guardiolas och Titos era så blir jag inte besviken på kryss eller udda måls förlust mot City. För att sen i Camp Nou gå vidare.
2014-02-16 10:23
Det är grymt av Tata att vara så flexibel med Barca och ställa upp med laget på olika sätt beroende på vilket sätt han vill att matchen ska se ut. De här finjusteringarna han gör ger laget olika dynamik. Det här är City och CL och man måste spela klokt. Jag nöjer mig med ett 1-0 ledning tills returen på Camp Nou.
Barcelona the cameroonians
2014-02-16 09:58
@kingrodrigues:
Barcelona Legenden Deco
2014-02-16 09:57
Är rätt säker på att martino kommer starta med Cesc, Inietsa och Xavi på tisdag. Allt för att kunna behålla mera bollinnehav samt även för att den form iniesta börjar visa nu så kan han lätt spela på en kant, men vandra fritt så att säga. Tror på denna startelva:

Valdes,
Dani, Pique, Masche, Alba
Xavi, Sergio, Iniesta
Pedro, Messi, Cesc

Tror Cesc och iniesta kommer ha fria roller och turas om att ta offensiva löpningar samt komma ner djupt i banan. Ett safe-drag av tata.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-16 01:31
@barcastuff: Lionel Messi has scored his 228 Liga goals in 263* games. Real Madrid's Raul scored his 228 Liga goals in 551* games. [via @albert_hdez] raul who? @barcastuff: With 10 goals and 8 assists, Messi is now the player from top-5 leagues with most goals ànd with most assists in 2014 [via @messi10stats]
Barcelona Barcaholic
2014-02-16 01:26
@barcastuff: Cesc has given 11 assists to Messi at Barcelona, and Messi has given 11 assists to Cesc #fcblive [via misterchip] Bromance på hög nivå!
Barcelona Lion24
2014-02-16 01:19
Vilket spel laget visade upp idag! Jag måste berömma Piqué idag för hans insats. Jag har kritiserat honom ordentligt (t.o.m. velat ha honom såld) men idag var Piqué hungrig igen. Är det för att Puyi är med? Möjligen. Han gjorde en bra match i alla fall. Puyi är Puyi. I mina ögon ska han fortfarande vara ordinarie men skadorna följer honom titt som tätt. Fortfarande en fantastisk spelare, vilket hjärta!

Cesc Fabregas, wow. Och det finns fortfarande de som vill sälja honom. Fabregas är så olik Xavi. Cesc är förmodligen den ända spelaren av mittfältarna som slår passningar till spelare som springer på djupet. Vi försöker ha ett mer rakt spel, vem är bättre än Cesc på det?

Iniesta och Leo är tillbaka, kan bli mycket kul.
Barcelona kingrodrigues
2014-02-16 00:55
Highlights med ray någon?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-16 00:51
Det var ren magi de Iniesta gjorde idag och allt känns så sjukt när han glider förbi motståndarna. En Iniesta och Messi i form de behöver dagens Barca speciellt nu mot City..
Barcelona ElTriplete
2014-02-16 00:21
Äntligen kan man börja tänka på Manchester City-matchen! Varit en massa matcher ända sen lottningen men nu är dagen snart kommen. Tror matchen blir väldigt jämn och den kommer definitivt att visa vart vi står som lag. Man måste samtidigt tänka att vid eventuell förlust (och uttåg i CL) tar inte världen slut. Martino fick ta över laget i augusti och har knappt fått chansen att köpa nya spelare och göra större ändringar. Även om vi skulle åka ut är jag övertygad om att Martino är rätt man och att vi bara behöver ge honom tålamod inför nästa säsong. Ifall vi lyckas slå ut City och ta oss vidare är det otroligt starkt och det blir en stor örfil till alla som snackat skit om oss ända sedan 7-0 förlusten mot Bayern. Vi måste revanschera oss i Europa på grund av storförlusten mot Bayern och jag hoppas vi tar tag i det hela redan på tisdag.
Annons: