/spanien/barcelona/forum/5529.aspx/spanien/barcelona/forum/5529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2014-02-18 14:26
"Sett till historiken är Barcelona favorit, men Barcelona just den här säsongen är inte samma som tidigare. Visst, de har Messi, men jag tycker att det här Barcelona är det sämsta på flera, flera år, så City har en bra chans, säger Mourinho."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 14:26
Bilden visar hur det har varit senaste dagarna.. Haha.
Barcelona Kricko
2014-02-18 14:25
ÄNTLIGEN! Ser verkligen fram emot kvällens match! Det är en oerhört viktig match som kommer vara avgörande för resten av säsongen. Barca har fortfarande chansen att vinna allt och dagens match kommer bli en bra värdemätare för att visa vart vi står. Man kan inte bortse ifrån att City är ett grymt lag men att åka ut i åttondelen kan inte ses som något annat än fiasko.

Det enda jag egentligen kräver från laget är att de visar hjärta, jag vill att vi ska spela med 11 st Carles Puyols på planen idag. Ingen jävla repris på förra årets match mot Milan.

Jag är fortfarande osäker med tanke på förra säsongens bottennapp i just de stora matcherna. Det är upp till bevis, framförallt för Tata som har möjligheten att visa varför han ska få fortsatt förtroende.

Det ligger mycket ansvar på hela laget men faktum är att om Messi håller messi-klass ikväll kan han avgöra på egen hand. Dags att tysta alla haters igen ? :)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 14:04
Roligt att folk tror att vi bara går efter Rayo matchen. Vem har sagt att vi bara går efter den matchen ens? När Tata tog över laget så har han försökt införa ett mer direkt spel med snabba omställningar, men han har även behållt bilinnehavet i spelet. Man har tydligt sett vilken enorm potential det finns i det här spelet men samtidigt måste man också ha tålamod. Gud skapade inte Eva och Adam på en dag.
Barcelona Zloty
2014-02-18 13:49
Ligger uppriktigt sagt och skakar av nervositet på hotellet här i Manchester.
Man kan ta på spänningen i luften. Hoppas hoppas att laget nu levererar och får minst oavgjort med minst ett gjort bortamål.

Kom igen nu!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 13:39
Hjärta - nej det har inget med Puerta att göra. Deras forum heter " la puerta" elr som ja brukar kalla det laputa.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-18 13:37
@Bästelona:

Är inte namnet "Puertan" en hyllning till den bortgångne Puerta?
Barcelona AndreD
2014-02-18 13:31
Faaan vad nervöst gick miste av gains för jag inte kunde sova VAMOOOOOOOOOOOOOOS
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 13:28
Väldigt viktigt att vi låser kanterna för city. Dom använder sig av kantspelet väldigt mycket och deras yttrar, till skillnad från våra, kan faktiskt slå in bollar i straffområdet. Fasta situationer är livsfarliga, vi får inte låta dom vinna enbart för dom är bättre på fasta än oss.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-18 13:15
Madrid ska alltid projicera sina tillkortakommanden på Barca för att kunna sova om nätterna. Deras nya slogan, Messi levererar inte mot de stora! Snälla Ronaldo är lika hårt markerad som Pedro! Han håller sig på kanten smyger in för att göra sina penaldo stuff. Låt Penal spela centralt och sköta lite i spelet vilket han inte kan och markerad tungt blir han. I alla stormatcher försvinner han eller får ett kontringsläge. De jämfört alla med Messi, när åsnan Penal drar är det Arnold Schwarzeneggers son Bale som är next på tur!! Innan var det Özil mot Iniesta och nu är det modric. De lär sig mycket sent de tröga människorna där inne. Jag minns att de jämförde Özils statistik mot Iniesta! LOL! Nu när de har en spelare som Modric som förvisso inte gö e många mål och assist men gör de konsterna på mitten har de börjat förstå lite vad fotboll kan handla om. De tycker att Özil är sämre än modric helt plötsligt. Vi ska inte ens gå in på Alonso!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 12:58
Let the war begin.
Culé since 2001
2014-02-18 12:27
@Bästelona:

Vad ska man då säga om Les Rambles när Real Madrid kommer på tal?

Inte för att leka djävulens advokat men man skall inte kasta sten i glashuset..
Barcelona knoxxx
2014-02-18 12:20
Jag hoppas även jag på att Neymar startar. Han är en sådan spelare som trivs i de stora matcherna. Väldigt lik Ronaldinho i det avseendet.

Dessutom tycker jag han verkade väldigt pigg och spelsugen mot Rayo, utan känningar av fotskadan.

Trollgubbarna Messi och Neymar tillsammans med en hårt arbetande Alexis/Pedro och Citys svaghet, försvaret, får sig en ordentlig match.

Cesc ska även han spela. Ett måste tack vare hans erfarenhet av Premier League, fysiska egenskaper och giftiga påassningspel
Barcelona Andreas-
2014-02-18 11:54
Tiden går på tok för långsamt nu. Detta är en av de största matchen vi haft senaste åren. Mycket större än semifinalen förra säsongen mot Bayern. Även fast säsongen varit igång ett tag så är det först idag den börjar på riktigt. Det är nu man ser om Tata har stake för det här jobbet eller inte, för i Barcelona är det här såna matcher man som spelare eller tränare SKA lyckas i. Det är ett krav. Ett uttåg i åttondelen sätter fiaskostämpel över säsongen 2013/2014.

City är ett riktigt bra jag såklart, så pass bra att man inte kan sitta o kräva en seger idag men vi kan absolut kräva att laget tar med sig ett fördelaktigt resultat till returen. 1-1 o 2-2 är resultat som sätter oss i förarsätet. Med tanke på att Kun lär vara fit for fight i returen så känns det som att vi måste minst ha ett kryss idag för att inte riskera allt att åka ut allt för mycket. En uddamålsförlust idag med 2-1 eller 3-2 skulle såklart inte vara hela världen.

Över två matcher håller jag ändå vårt lag som rimligt stor favorit, i grund o botten har ju City värvat spelare från Spanien som inte Barcelona eller Real Madrid lagt beslag på. Spelare som inte ansågs hålla måttet helt enkelt. Med det sagt avgör ju inte det ett skit om vi ställer ut skorna samtidigt som ett motiverat o hungrigt City pumpar på men är vår inställning på samma nivå som Citys, så bör vårt skickligare lag vara den avgörande faktorn över två matcher.

Svårt o sia om laget, enligt rykten så startar ju Iniesta i ett tremannaanfall till vänster. Jag ser hellre Iniesta i sin mittfältsposition. Är Neymar tillräckligt fräsch för att starta så ska han få en plats i startelvan. Hela grejen med att vi värvade Neymar, var just för att avlasta en spelare som Messi i dessa typer av matcher, och hota mer från andra delar av banan. Brassen är garanterat en av våra tre bästa spelare i årets trupp. Han fick göra ett inhopp sist o svarade med ett drömmål, är han redo så kör på. Form eller inte, en Neymar hotar betydligt mer än Pedro eller Alexis. Mascherano kommer starta idag så ingen idé att ens ta upp det egentligen, men Bartra hade varit given i min startelva.

Vamos Blaugrana!
Barcelona Blaugrana91
2014-02-18 11:43
Är jättekonstigt men jag är inte ett dugg nervös inför matchen, kommer bli tufft, men jag har en bra känsla. Kan vi inte slå ut City har vi inget att göra i CL.
Barcelona Bästelona
2014-02-18 11:38
Fullkomligt älskar hur Barcelona har 2 forum på svenskafans!! Dock kan man komma på ett bättre namn än "puertan" till den andra.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 11:33
Most goals in KO-phase of the Champions League:

[29] MESSI
[26] Cristiano Ronaldo
[18] Shevchenko
[18] Raúl
[16] F. Inzaghi

Som svar till några som säger att Messi aldrig levererar i CL:s viktiga matcher osv. Kung Leo.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Är det dyrt med flyg till Barcelona? Kan man hitta billiga flyg runt April? Vad kostar det normalt att åka ner?
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Är det dyrt med flyg till Barcelona? Kan man hitta billiga flyg runt April? Vad kostar det normalt att åka ner?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-18 11:31
Vi måste göra mål och helst inte förlora med mer än ett mål. Det får inte bli ett liknande underläge som mot Milan förra året! Kom ihåg att det var första gången någonsin som ett lag vände ett 2-0-underläge! Bortamål är superviktigt!!!
Barcelona Messidinho_10
2014-02-18 11:25
Jävligt viktigt att vi lyckas göra mål ikväll. Vi får inte bli nollade!!!
Barcelona Dinho the artist
2014-02-18 11:12
Gud, var verkligen längesen jag var såhär uppspelt samt nervös inför en batalj! Tror på 2-2 där vi inleder klart starkast men City jobbar tillbaka just pga. deras överlägsenhet på fasta situationer.

Ang. laguppställningen: Jag är delad i åsikten. Antingen spelar du med både Xavi och Cesc på mitten för att placera iniesta på en kant, eller så offrar du Xavi/cesc för att få ett mer gediget djupledsspel. Jag Lägger nog min röst på alternativ två. Då Citys mittbackar är långsamma ser jag grna en Pedro/Alexis som terrar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-18 09:23
Hoppas inte Tata experimenterar ikväll. När pep gjorde det blev man nyfiken och ofta gick det bra. Men Tata gör nog bäst i att mönstra bästa laget formmässigt
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 08:50
Barca har för övrigt nästan rekord-odds idag. 2,45 för er som vill satsa lite cash på våra hjältar! bet365 ska tilläggas.
Barcelona Brex
2014-02-18 08:43
http://www.sport.es/es/noticias/barca/tata-tira-los-pequenos-para-robar-balon-city-3111805

http://www.mundodeportivo.com/20140218/futbol/champions-league/manchester-city-barca-we-love-football_54401396355.html
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 08:04
Ska bli otroligt intressant att se hur City kommer spela ikväll. Tror inte de tror tillräckligt mycket på sitt egna spel i en match mot Barca. Så det kommer nog bli en buss ikväll också. Kanske lite mer offensivt än vanligt men ändå tror inte de ställer upp och försöker spela anfallsfotboll mot anfallsfotboll likt Rayo. Vi såg ju bara hur det slutade... Ytor till Barca = Vinst för Barca. Men hade varit fantastiskt om både lagen gick ut och bara nu ska vi framåt. Den gamla klyschan förklarar det bra "Anfall är bästa försvar."
Barcelona barca de Corazon
2014-02-18 08:01
fyfan känns sjukt jävla bra känns värkligen att vi vinner i dag o skulle man vilja höra mou säga detta barca e den sämst barca som finns:):)
Ronaldinho the original
2014-02-18 07:58
Hoppas att Messi idag kan visa att han är "topp 10 fotbollsspelare" Puertan är komedi när Barcelona har match. Nu krossar vi dom blåa från Manchester såsom vi har krossat dom röda från Manchester. Visca el Barcelona!
Barcelona Messi 4-ever
2014-02-18 07:33
Fy fan vad nervös man är redan. Kommer garanterat bli en tuff match ikväll, City känns tunga att möta, gäller att vartenda spelare gör sitt yttersta ikväll för att vi ska få med oss ett bra resultat. City är bra inget snack om den saken men vi är FC BARCELONA !!!!!
Barcelona Gio Style
2014-02-18 04:25
Shit boys, är så sjukt taggad och klockan tickar så långsamt just nu!
Vill bara snabbspola fram tills 20:45 :D
Hoppas att vi bjuds på en jävla show!

Taggaaaaaaaa!!
Annons: