/spanien/barcelona/forum/5527.aspx/spanien/barcelona/forum/5527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2014-02-16 23:19
( Xaviesta )

Ah då är jag med. Jag tänkte att Tata kanske hade sagt något om det eller nåt liknande. Men jag hoppas då verkligen inte att man spelar Cesc där när Messi är på planen. Och skulle vi köra Messi till höger som gärna går in centralt i banan och ner och möter boll samtidigt som Iniesta spelar till vänster som gärna gör detsamma och sedan toppa det med Cesc i mitten, ja då har vi helt plötsligt 6 spelare som redan är på eller söker sig till det centrala mittfältet. Det känns lite väl mycket för min del. Men jag tror inte det kommer hända.

Och jag har tillit till Tata och tror han och laget kommer att ta sig vidare i turneringen, men det kommer inte bli lätt.
Barcelona petersays
2014-02-16 23:09
" Fyfan vad snyggt! Hoppas verkligen att det stämmer! Om det nu stämmer så checka Barcas nya ställ! "

Är det bara jag eller växer Quatar-loggan för varje säsong?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 22:40
Vänsterkanten menar jag såklart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 22:32
The Octopus of Badia Pedro är helt klart en bättre startspelare än vad han är inhoppare och sköter högerkanten bättre än Alexis men den senare har en sak som inte går att blunda för just nu och det är en form som heter duga. Han har ett härligt självförtroende för tillfället och jag anser att han måste starta mot city. Därför hoppas jag att Tata spelar Pedro-Messi-Alexis på topp. Har aldrig varit ett fan av Fabregas där uppe även om det fungerat ypperligt i enstaka matcher och jag tycker att det stör rytmen av vårt spel.
Barcelona Barcacat
2014-02-16 22:26
Varför inte spela med med Iniesta till vänster i anfallet?. Neymar är ju ändå inte redo för 90 minuter. Jag tror mycket kommer handla om att vinna mittfältet mot City. Därför borde en fjärde mittfältsspellare inte skada. Jag tycker ändå Iniesta är en av de bättre i laget på att pressa motståndaren, så presspelet skulle inte försämras alltför mycket jämfört med pedro. Ett annat argument för mitt förslag är att Cesc, Xavi och Iniesta är för bra för bänken. Vad tror ni? Skulle det fungera med Iniesta på kanten?
Barcelona The Octopus of Badia
2014-02-16 22:04
( Xaviesta )

För att inte tala om att Pedro är mer inkorporerad i vårt spelssytem än vad chilenaren är. Dessutom är Alexis mer benägen att komma in från bänken och göra ett avtryck än vad Pedro är. Win-win alltså.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-16 21:56
Fyfan vad snyggt! Hoppas verkligen att det stämmer! Om det nu stämmer så checka Barcas nya ställ!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 21:36
Jeffson Tja, det innebär ju inte att Alexis förpassas till bänken per automatik men om Fabregas startar som 9:an samtidigt som Messi är på planen så ser jag hellre Pedro till vänster då jag tycker att Alexis gör sig själv mest rättvisa när han håller till på högerkanten. I en vanlig ligamatch hade chilenaren kunnat spela på vilken kant som helst egentligen men på tisdag vill jag att laget ska fungera optimalt och då lämpar sig en tvåfotad Pedro bättre till höger. OM nu Fabregas spelar på Messis plats vill säga. Vilket rörigt inlägg det här blev :)
Barcelona barca show
2014-02-16 21:35
skulle vilja dela med mig lite tankar inför city matchen. Först vill jag se samma spel som mot Rayo jag var så glad. Sen så tycker jag att vi spelar mycket bättre med busquets och Cesc och iniesta i mitten alltså mittfältet cesc är galet bra där rakare spel och passar kanon med iniesta. Messi sanchez och neymar är verkligen otroligt bra tsm faktiskt bättre än när pedro är med. missförstå mig inte tycker pedro är bra och i bra form men väljer vi neymar messi så funkar inte pedro med dom på grund av att hans offensiva löpningar inte är som alexis hur han drar isär backlinjen de otroligt hårda jobbet han gör i defensiven och äckligt bra på huvudet. pedro är också en bra löpstark spelare hjälper till i defensiven men hans offensiva löpningar tycker jag inte är som alexis utan är mer i kanterna och fastnar där så att det blir lättare att stänga oss än att alexis djur löpningarna fram och tillbaka är mer irriterande. Det tycker jag.
Barcelona LeoMessi
2014-02-16 21:33
Bentley King (Barcelona) Har väldigt dålig koll på Dante om jag ska vara ärlig. Jag tycker att Miranda är så komplett som back, snabb, stark, brytningssäker, utmärkt positionsspel, och riktigt bra på fasta. Sen om han är bättre än Dante vet jag inte, han är iaf bättre än Luiz.
Barcelona Bentley King
2014-02-16 21:27
LeoMessi (Barcelona) Men är han bättre än Dante i Bayern?
Jeffson
2014-02-16 21:12
( xaviesta )

Varför skulle Cesc som falsk nia innebära att Sanchez bänkas? Vad har jag missat?
Barcelona Krabban94
2014-02-16 21:03
http://en.wikipedia.org/wiki/2013–14_Real_Madrid_C.F._season#Disciplinary_record För er som vill veta mer om Ramos gula kort! Haha Pepe borde varit avstäng i Osasuna matchen 2-2, om listan stämmer. Tror ni han var avstängd? http://en.wikipedia.org/wiki/2013–14_FC_Barcelona_season#Disciplinary_record Där är vår situation, Alba o Cesc med 3gula som är närmast avstängning!
Barcelona Krabban94
2014-02-16 20:58
@BarcaLaliga:

Nej! Han är uppe i 9kort nu, så hoppeligen tar han ett nästa helg och skulle därmed vara avstängd mot Atletico. Men det kommer inte att hända...
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:50
Espanyol (1-2), första laget i ligan att vinna på nya San Mamés.
Barcelona LeoMessi
2014-02-16 20:44
Hade jag fått välja en back så hade valet blivit Miranda. Han är möjligtvis en av dom mest underskattade backarna i världen. Han borde få starta bredvid thiago Silva i Brasiliens landslag, han är bättre än Luiz.
Barcelona petersays
2014-02-16 20:26
@Diar Shekha:

Jag har förespråkat Moreno i ett par fönster nu. Jag tror han vore grym som truppspelare i ligan, och en s.k. "smart" värvning i meningen ej dyr, inspelad i ligan, ej skadebenägen, rätt ålder. Visst finns det ett chansningsmoment också - hur han hanterar att sköta uppspel i ett bollförande lag, men jag tycker ändå att det vore en klockren värvning.
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:24
Bara jag som tycker att det ser ut som han har rökt på som fan på alla foton?
Med det där garvet och halvtrötta ögon haha
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:22
Han var ju rätt lovande när han kom från AZ fast vet inte.
Fansen kanske skulle vara emot det + att han skulle få leva med polisskydd första halvåret säkert hehe.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-16 20:19
På tal om Mittbackar! Hector Moreno från skit laget espanyol. Vore han inte ett bra val? 2 år kvar på sitt kontrakt & har spelat i spanien i flera år nu.
Barcelona ardan
2014-02-16 20:17
Jag har snart varit medlem i 10 år på svenskafans. Kan man också bli kallad för forumräv trots få inlägg? :)
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:12
Vilken jävla jämn 3-lagsliga.

Jag tycker fan att den som slutar 2:a i Tyskland borde få en titel.
För Bayern är ju på en helt annan nivå så det sjukt + att man köper dom andra lagens bästa spelare. Man har redan 16 poängs försprång efter 21 omgångar.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 19:59
Barcelonistas Vi är många som varit med ända från början för att sedan välja att lämna forumet och komma tillbaka igen i omgångar. Jag själv är en dom. Detta är min tredje era på SF och varje gång är det kärleken till Barcelona som får mig att komma tillbaks. Här kan jag få uttryck för min passion och dela med mig av mina tankar för dom som brinner för klubben lika mycket som jag gör. Därför har jag kommit tillbaka varje gång jag tappat lusten pga den extremt låga nivån här emellanåt. Det är ingen tävling i vem som är störst räv eller mest culé osv. Det viktigaste är kvalitén i det du skriver. Du som varit med här sålänge nu borde således föregå med gott exempel snarare än att bidra till den låga nivån. Därför förstår jag mig inte på dig ibland. Man märker att du kan skriva riktigt bra när du vill och försöker men istället väljer du oftast att ta den enkla vägen och leka med dom andra i sandlådan istället. Har alltid undrar varför. Jag bryr mig inte om någon skrivit 27 000 inlägg eller om någon skrivit 4 inlägg. Kvalitén avgör om du ska bli tagen på allvar eller om du bara är ännu ett träd i den här skogen. Fokus på oss, inte på Real. Fokus på oss, inte på El Pasillo. Fokus på oss, min vän.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-16 19:50
@Barcelonistas:

Bara för att du skriver mycket betyder det inte att du alltid bidrar med något bra. Du har intressanta åsikter som leder till diskussion, men du smutsar alltid ner det genom att smutskasta andra klubbar, främst Real Madrid. Som idag... du har kanske skrivit 10-15 inlägg om Real Madrid varav 50% varit one-liners där du kommenterat deras match. Är det att bidra med något gott till ett Barca forum? Skulle inte tro det. Slutar du med det skulle jag tycka att det vore roligare att läsa dina inlägg och förhoppningsvis höja nivån här på forumet :)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-16 19:43
CuleAK - ja e mer forum räv än Xaviesta... Jag skrev över 10k inlägg fram tills 2012 då jag av misstag råkade ta bort mitt nick här på Barca sidan. Det är verkligen inte många som har skrivit mer här och bidragit, Rambla - Hetfield är 2 som jag bara kommer på nu. Ja förtjänar också att bli kallad räv här.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-16 19:37
Xaviesta Ja, det var också ett av mina dilemmor när jag gjorde upp min elva haha. Då är det viktigt att Adriano endast följer med upp i anfallen när Alves väljer att falla bakåt. Jag förväntar mig också att Cesc och Iniesta hjälper till i defensiven och inte joggar hem när City har boll. Dessutom hoppas jag att vi pressar som djur och att vi inte låter dem andas en sekund, då är vi ohotade på kanterna. Tack för komplimangen och detsamma till dig :)
Barcelona CuleAK
2014-02-16 19:37
Måste säga samma sak till dig Xaviesta, alltid ett nöje att läsa dina inlägg, tillsammans med andra forumrävar!!
Barcelona CuleAK
2014-02-16 19:33
Måste säga samma sak till dig Xaviesta, alltid ett nöje att läsa dina inlägg, tillsammans med andra forumrävar!!
Barcelona BarcaLaliga
2014-02-16 19:33
Har Ramos varit avstäng någon gång i ligan sedan han klarade sig från avstängning mot Valencia? Är uppe på 10 gula kort just nu tror jag iallafall...
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 19:05
Capitan \(^.^)/ Du är en juvel mitt i en soptipp, tyvärr. Men jag fick syn på ditt inlägg ändå med lite tur och lite skicklighet. Så extremt mycket nonsens härinne att man inte ser skogen för alla träd ibland. Din startelva ser fin ut med den skapar ett frågetecken dock då jag är rädd för att vi blir sårbara på vänsterkanten eftersom Iniesta och Fabregas normalt opererar högt upp. Det kommer uppstå ett hav av yta bakom dom och det gäller för Adriano att vara alert och fokusera på defensiven matchen igenom. Det finns en risk att det blir en obalans. Men du kan få rätt ändå då jag knappast tror att Tata kommer att spela Cesc som falsk nia (tröttsamt uttryck) eftersom det innebär att han måste bänka Alexis och spela Pedro istället. Med den formen Alexis är i och det defensiva arbetet han lägger ner vore det rentav tjänstefel. För övrigt håller jag med dig om Bartra, i den här matchen är Mascherano och Pique det bästa mittlåset vi kan ställa upp med. Med det sagt är din startelva mycket bra men vår vänsterkant ger mig lite huvudbry. Bry dig inte om nedlåtande kommentarer här, dina inlägg är alltid skön läsning - keep em coming!
Annons: