/spanien/barcelona/forum/5524.aspx/spanien/barcelona/forum/5524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-17 09:19
19 of the 27 goals Barcelona have conceded this season came from a set piece. [via mundodeportivo]
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-17 09:15
Mascherano picked up a knock. It's not yet clear if he'll be able to play against Man City on Tuesday. [md]
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-17 06:00
Barcelonistas (Barcelona) Dock så vann dom ju mot Bayern i returen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona_1899
2014-02-17 02:41
Tror vi kommer att spela med Busi, Xavi och Iniesta på mittfältet sen blir det Messi,Fabregas och Neymar.
Pellegrini har ingen vidare facit mot barca och jag tror vi klarar av city imorgon trots att det är bortaplan. Ett tidigt mål från oss och de måste framåt. Fernandinho och Aguero är stora avbräck för dem, det är som att messi och busquets skulle vara borta mot dem.

Valdes
Alves-Pique-Mascherano-Alba
Busquets
Xavi - Iniesta
Messi - Fabregas-Neymar
Trolig startelva imorgon. 1-2 kom ihåg detta=)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-17 01:54
Den stora frågan är hur kommer City spela? Kommer man att parkera bussen och köra ett omställningsspel, eller blir det att tok anfalla från min 1 med ett högt presspel?

Pellegrini är en väldigt självsäker tränare där han ibland kan underskatta motståndet enormt. Jag såg Citys match mot Bayern på Etihad och där kunde man tydligt se hur han underskattade Bayern något enormt. Vi kunde även se det mot Chelsea i ligaspelet där han blev avklädd av Mourinho. Sen tror inte jag att City är van vid att möta ett lag som har så mycket boll, det fick vi se mot Bayern klart och tydligt.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-17 01:48
Lite intressant statistik inför matchen mot City i länktips. City är verkligen en miniklubb jämfört med Barcelona, bara kolla antal titlar och liknande. Men med det sagt otroligt svår match kommer det bli.
Barcelona Lion24
2014-02-17 01:34
Jag tror att det är bättre för oss att Pedro startar mot City. Inte för att jag tycker om han mer än Alexis, vilket är känt här inne, men eftersom det här är dubbelmöten och ett mål kan nästan räknas som två (speciellt på bortaplan). Därför behöver vi vara väldigt noga med de chanser vi får och verkligen vara effektiva. Jag tror att alla ser Pedro som en bättre avslutare än Alexis, därav mitt val. Spelar City 4-4-2 så tror jag att vi går vidare. Iniesta till vänster? Nja, jag är tveksam, inte för att han inte kan hantera rollen men City har oftast spelat 4-4-2 den här säsongen och alla vet vilket ytor som ges i mitten. Vi har redan 3 centrala mittfältare mot deras 2 + att Messi kommer ner titt som tätt så vi kan räkna med 4. Det är viktigt att våra anfallare breddar enormt mycket så att vi kan öppna upp spelet i mitten ÄNNU mer och dominera mer där. Messi med ytor: då är väldigt mycket vunnet. Men är Pellegrini så ''dum'' att spela med 2 centrala mittfältare mot oss?
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-17 00:50
Vi har en sjuk bra trupp spelare i Adriano om han inte var så skadebenägen hade han varit ordinarie i vilken toppklubb som helst. Tur att han är med oss. Han har varit isbrytaren i flera matcher och han är den typen av spelare som jag ser kan vinna en CL final för oss med ett av sina dunder skott och få laget prestera därefter.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-17 00:00
påfågeln I normala fall håller jag med dig men just på tisdag behöver vi både Alexis och Pedros defensiva kvalitéer vilket Fabregas, i jämförelse, brister i. Jag vill helt klart ha honom på planen men inte på bekostnad av Pedro eller Alexis. Vi får inte samma presspel och kvalité på hemjobbet av Cesc som dom andra två lirarna. Hans talanger sitter snarare i att kombinera och servera. Vad sägs om alla tre på plan samtidigt? Fast då vet vi vem som tyvärr måste ryka ur elvan och skulle det bli på det viset ser jag hellre Xavi från start på Campen då vi behöver styra spelet än på tisdag då vi bör vara rakare och ta vara på alla kontrigsmöjligheterna vi kommer att bjudas på av City med sitt lite naiva anfallstänk.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-16 23:41
Lee Seung Woo ska skriva nytt 5-årskontrakt med Barca i februari. Magiska nyheter.
Barcelona påfågeln
2014-02-16 23:40
Pedro-Messi-Cesc känns på förhand som bästa anfallet enligt mig. En av Cesc och Iniesta tar sig ofta lite åt vänster då, och Cesc sköter rollen bra. Sen tidigt inhopp av Neymar och beroende på matchbild ut med Xavi eller Cesc.

Jag utgår iaf från att mittfältet är Xavi-Busquets-Iniesta, något annat skulle vara en stor skräll. Det borde inte bli något problem att spela ut City på mittfältet, de har endast en riktigt bra innermitt tillgänglig i Yaya, Garcia/Demichelis bredvid blir en utmärkt kon att rulla bollen runt. Spelar de med två forwards öppnas ett hav av yta, vilket gynnar Messi grymt. Känns riktigt bra nu, men det blir ändå tufft, City har många bra spelare och Pellegrini är en grym tränare.
Jeffson
2014-02-16 23:19
( Xaviesta )

Ah då är jag med. Jag tänkte att Tata kanske hade sagt något om det eller nåt liknande. Men jag hoppas då verkligen inte att man spelar Cesc där när Messi är på planen. Och skulle vi köra Messi till höger som gärna går in centralt i banan och ner och möter boll samtidigt som Iniesta spelar till vänster som gärna gör detsamma och sedan toppa det med Cesc i mitten, ja då har vi helt plötsligt 6 spelare som redan är på eller söker sig till det centrala mittfältet. Det känns lite väl mycket för min del. Men jag tror inte det kommer hända.

Och jag har tillit till Tata och tror han och laget kommer att ta sig vidare i turneringen, men det kommer inte bli lätt.
Barcelona petersays
2014-02-16 23:09
" Fyfan vad snyggt! Hoppas verkligen att det stämmer! Om det nu stämmer så checka Barcas nya ställ! "

Är det bara jag eller växer Quatar-loggan för varje säsong?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 22:40
Vänsterkanten menar jag såklart.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 22:32
The Octopus of Badia Pedro är helt klart en bättre startspelare än vad han är inhoppare och sköter högerkanten bättre än Alexis men den senare har en sak som inte går att blunda för just nu och det är en form som heter duga. Han har ett härligt självförtroende för tillfället och jag anser att han måste starta mot city. Därför hoppas jag att Tata spelar Pedro-Messi-Alexis på topp. Har aldrig varit ett fan av Fabregas där uppe även om det fungerat ypperligt i enstaka matcher och jag tycker att det stör rytmen av vårt spel.
Barcelona Barcacat
2014-02-16 22:26
Varför inte spela med med Iniesta till vänster i anfallet?. Neymar är ju ändå inte redo för 90 minuter. Jag tror mycket kommer handla om att vinna mittfältet mot City. Därför borde en fjärde mittfältsspellare inte skada. Jag tycker ändå Iniesta är en av de bättre i laget på att pressa motståndaren, så presspelet skulle inte försämras alltför mycket jämfört med pedro. Ett annat argument för mitt förslag är att Cesc, Xavi och Iniesta är för bra för bänken. Vad tror ni? Skulle det fungera med Iniesta på kanten?
Barcelona The Octopus of Badia
2014-02-16 22:04
( Xaviesta )

För att inte tala om att Pedro är mer inkorporerad i vårt spelssytem än vad chilenaren är. Dessutom är Alexis mer benägen att komma in från bänken och göra ett avtryck än vad Pedro är. Win-win alltså.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-16 21:56
Fyfan vad snyggt! Hoppas verkligen att det stämmer! Om det nu stämmer så checka Barcas nya ställ!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-16 21:36
Jeffson Tja, det innebär ju inte att Alexis förpassas till bänken per automatik men om Fabregas startar som 9:an samtidigt som Messi är på planen så ser jag hellre Pedro till vänster då jag tycker att Alexis gör sig själv mest rättvisa när han håller till på högerkanten. I en vanlig ligamatch hade chilenaren kunnat spela på vilken kant som helst egentligen men på tisdag vill jag att laget ska fungera optimalt och då lämpar sig en tvåfotad Pedro bättre till höger. OM nu Fabregas spelar på Messis plats vill säga. Vilket rörigt inlägg det här blev :)
Barcelona barca show
2014-02-16 21:35
skulle vilja dela med mig lite tankar inför city matchen. Först vill jag se samma spel som mot Rayo jag var så glad. Sen så tycker jag att vi spelar mycket bättre med busquets och Cesc och iniesta i mitten alltså mittfältet cesc är galet bra där rakare spel och passar kanon med iniesta. Messi sanchez och neymar är verkligen otroligt bra tsm faktiskt bättre än när pedro är med. missförstå mig inte tycker pedro är bra och i bra form men väljer vi neymar messi så funkar inte pedro med dom på grund av att hans offensiva löpningar inte är som alexis hur han drar isär backlinjen de otroligt hårda jobbet han gör i defensiven och äckligt bra på huvudet. pedro är också en bra löpstark spelare hjälper till i defensiven men hans offensiva löpningar tycker jag inte är som alexis utan är mer i kanterna och fastnar där så att det blir lättare att stänga oss än att alexis djur löpningarna fram och tillbaka är mer irriterande. Det tycker jag.
Barcelona LeoMessi
2014-02-16 21:33
Bentley King (Barcelona) Har väldigt dålig koll på Dante om jag ska vara ärlig. Jag tycker att Miranda är så komplett som back, snabb, stark, brytningssäker, utmärkt positionsspel, och riktigt bra på fasta. Sen om han är bättre än Dante vet jag inte, han är iaf bättre än Luiz.
Barcelona Bentley King
2014-02-16 21:27
LeoMessi (Barcelona) Men är han bättre än Dante i Bayern?
Jeffson
2014-02-16 21:12
( xaviesta )

Varför skulle Cesc som falsk nia innebära att Sanchez bänkas? Vad har jag missat?
Barcelona Krabban94
2014-02-16 21:03
http://en.wikipedia.org/wiki/2013–14_Real_Madrid_C.F._season#Disciplinary_record För er som vill veta mer om Ramos gula kort! Haha Pepe borde varit avstäng i Osasuna matchen 2-2, om listan stämmer. Tror ni han var avstängd? http://en.wikipedia.org/wiki/2013–14_FC_Barcelona_season#Disciplinary_record Där är vår situation, Alba o Cesc med 3gula som är närmast avstängning!
Barcelona Krabban94
2014-02-16 20:58
@BarcaLaliga:

Nej! Han är uppe i 9kort nu, så hoppeligen tar han ett nästa helg och skulle därmed vara avstängd mot Atletico. Men det kommer inte att hända...
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:50
Espanyol (1-2), första laget i ligan att vinna på nya San Mamés.
Barcelona LeoMessi
2014-02-16 20:44
Hade jag fått välja en back så hade valet blivit Miranda. Han är möjligtvis en av dom mest underskattade backarna i världen. Han borde få starta bredvid thiago Silva i Brasiliens landslag, han är bättre än Luiz.
Barcelona petersays
2014-02-16 20:26
@Diar Shekha:

Jag har förespråkat Moreno i ett par fönster nu. Jag tror han vore grym som truppspelare i ligan, och en s.k. "smart" värvning i meningen ej dyr, inspelad i ligan, ej skadebenägen, rätt ålder. Visst finns det ett chansningsmoment också - hur han hanterar att sköta uppspel i ett bollförande lag, men jag tycker ändå att det vore en klockren värvning.
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:24
Bara jag som tycker att det ser ut som han har rökt på som fan på alla foton?
Med det där garvet och halvtrötta ögon haha
Barcelona Canaletes
2014-02-16 20:22
Han var ju rätt lovande när han kom från AZ fast vet inte.
Fansen kanske skulle vara emot det + att han skulle få leva med polisskydd första halvåret säkert hehe.
Annons: