/spanien/barcelona/forum/5523.aspx/spanien/barcelona/forum/5523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2014-02-18 19:19
No Busi - No Party (Barcelona) Källa?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
Snart smäller det.

Vem kliver fram ikväll? Hjältar föds kvällar som denna.Blir det Valdes som stänger igen Pique eller Mascherano som krigar där bak.Kanske Iniesta den stora matchernas man kliver fram eller varflr inte några assist av Fabbe.Eller betalar Sanchez tillbaka för allt förtroende han får från Tata.

Eller blir det som vanligt Messi?

Jag tycker flera spelare har visat riktigt fin form på sistone känns spännande men nervöst!
Ronaldinho the original
LeoMessi (Barcelona) Hahaha milfs!! Kommer inte glömma den pinsamma tabben Canalates la :P Bartra till salu? Han får ju ändå inte spela, hellre köpa en riktig Världsklass mittback som petar masken för gott.
Barcelona No Busi - No Party
2014-02-18 19:18
Högvuxet gräs på Etihad Stadium denna kväll. Visar hur mycket Pelle fruktar hastigheten på Barcas passningar.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-18 19:15
Längtar!!!!!!! Visca el Barca!!! Idag vill jag ha 11 lejoner på plan som äter upp city levande.
Barcelona Sentuary
Idag visar vi att fotboll och oljeshejker inte har något gemensamt grabbar! Vamos Barca!
Barcelona Illusionista
Det blir väl att Cesc hamnar i mitten medans Iniesta tar Pedros plats.. antar jag.. om den startelvan stämmer.. Eller kommer Cesc spela falsk nia med alexis och messi på varsin kant? Tror dock inte Cesc spelar falsk nia så länge leo är på plan.
Barcelona Abirey
2014-02-18 19:03
Tror det blir en stor city offensiv idag som vi måste hantera. Valdes måste verkligen storspela!
Barcelona Andreas-
2014-02-18 19:01
Det är nog minst 45 minuter kvar innan startelvan kommer.
Barcelona B-Guden
2014-02-18 18:59
Ingen officiell elva har la kommit ut än ?
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 18:55
@enkos:

Om jag ska vara ärlig ser jag nästan Cesc som mer offensiv än Pedro.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-18 18:55
Barcelonistas Sluta blåsa i din egen trumpet stup i kvarten. Trevligt om du hade rätt, men låt andra påpeka det för dig istället för att påminna folk hela tiden om att du har "rätt". Det säger ingenting om dina kunskaper som för övrigt är helt ok om jag ska vara ärlig. Din akilleshäl är snarare din attityd. Basaric Det som irriterar mig mest är att Alba startar före Adriano som det verkar. I normala fall i serielunken ska han göra det då han i ärlighetens namn är bättre än brassen, men ikväll hade Adrianos kvalitéer passat bättre. Men Tata vet förhoppningsvis vad han gör.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-18 18:53
@basaric - "el guaje":

Vet också vad du tycker om Fábregas, men efter hans insats mot Rayo har inte ens du kunnat klaga på honom.
Barcelona enkos
2014-02-18 18:51
Xavi, Iniesta och Fabregas.. Ingen Pedro alltså,,det betyder något mer defensivt och försiktigt Barcelona..
Barcelona B-Guden
2014-02-18 18:49
enda chansen att vara säker på vinst är att sluta fega, peta dom som inte håller måttet och spela bästa elvan och vårat spel vilket är 4 backar, 3 mittfältare 2 yttrar + messi.
Alves Pique Mash Adriano/alba
Cesc Busquet Iniesta
Alexis Messi Pedro

Neymar kan komma in, Xavi kan komma in, och sist xavi kom in från bänken och vi lära göra mål så var ha magisk.
Men slutar väl så här.
Alves Pique Mash Adrian/alba
Xavi Busquet Cesc
Alexis/pedro Messi Iniesta

0-0, Alexis ut Roberto in, Cesc ut song in Xavi Ut Pedro in..
City gör mål på hörna, var länge sen jag hade förståelse för vår uppställning i en viktig match.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 18:45
Jag hade rätt som vanligt och det säger en hel del om mina kunskaper här.

Tata tänker precis som jag gjorde inför matchen han vill ha kontroll på bollinnehavet. Iniesta kommer ha en fri roll så han kommer befinna sig ganska mycket centralt med, men även ute på kanten för att bredda till det hela.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-02-18 18:43
Enligt uppgifter så är det här våran startelva ikväll: Valdes, Alba, Pique, Mascherano, Alves, Busquets, Cesc, Xavi, Iniesta, Alexis, Messi.

Vet inte vad jag tycker om Iniesta och hans roll ute på kanten. Ni vet dock vad jag tycker om Mascherano som mittback.
Barcelona Canaletes
2014-02-18 18:33
@LeoMessi:

haha inte så många tyvärr. Tack, det bara att träna så kommer det ;)
Barcelona enkos
2014-02-18 18:32
Vad jag vet så spelar inte Nastasic ikväll, även om jag hade hoppats det.. Hoppas nu vilsne Demicheles startar... i sista hand vill jag se Lescott..
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 18:30
Canaletes (Barcelona) Inga milfs då?:P Haha starkt gjort att du kan springa och kolla samtidigt, jag måste vara helt stillastående haha
Barcelona Canaletes
2014-02-18 18:27
1-1!!!
Kollar på gymmet medans jag springer på löpbandet hehe. Tjejer i yogapants överallt!
Barcelona Illusionista
2014-02-18 18:26
1-1 El Haddadi! Edit: Jag ser att jag var några sek sen..
Barcelona the cameroonians
2014-02-18 18:26
Munir gör 1-1 och går upp i ensam ledning i turneringens skytteliga på 6 baljor.
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 18:23
City är ett lag vars svenska fans håller på en speciell spelare i laget. Känner tex ett par bosnier som håller på city enbart för dzeko.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-18 18:21
På citys forum kallar de alla svenska barcafans för plastfans! Har ni hört något roligare och dummare än det idag? :D Ironin ligger ju i att det är cityfans som säger det haha. Om inte shejken köpt city så undrar jag om det överhuvudtaget hade varit någon idé för City att ha ett forum här på svenskafans! Hade väl varit en till max två tomtar som hade hängt där...
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 18:17
0-1 till Köpenhamn, juvenilerna har startat väldigt avvaktande och låtit Köpenhamn rulla boll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-02-18 18:16
enkos

Fast det skulle förvåna mig mycket om City verkligen parkerar bussen idag. Med det menar jag att ställa alla spelare framför mål och i princip hoppas man sätter dit bollen an av de tre gånger man är på motståndarnas planhalva. Självfallet kommer vi att äga mest boll men det betyder inte att motståndarna inte försöker gå framåt. Jag tror att City sätter en relativt hög press, att de vill vinna bollen tidigt och starta egna anfall, även om de kanske låter oss rulla en del i backlinjen och på mitten också. City har hela säsongen haft sin största styrka i offensiven och det vore dumt att inte utnyttja av Pellegrini.

Jag tror på en målrik match. Båda lagen har enorma kvalitéer framåt det lär bli en del chanser åt bägge håll. Gäller att våra nyckelspelare är i form, vi måste få Messi, Iniesta, Cesc och co att alla göra det de är bäst på. Jag skulle föredra Iniesta och Messi i fria roller på den offensiva tredjedelen medan Alexis jobbar stenhårt på topp och Cesc samt Xavi tar hand om spelfördelandet. En som spelar enkelt och håller spelet flytande och en som vågar ta riskerna.
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 18:12
the cameroonians (Barcelona) Tack min gode herre :D
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-18 18:11
L.A.M Nr 10 Dig ser man inte ofta dessa dagar. Kul att du valde att göra en special guest appearence :) Jag tror som du säger att Fabregas kommer att vara nyckeln i vårt anfallsspel ikväll. Men den avgörande faktorn totalt sett kommer att vara våra ytterbackar som måste vara hundraprocentiga. Jag hoppas verkligen att Alves har en bra kväll och spelar djärvt och klokt istället för tokoffensivt och dumdristigt. På andra sidan ser jag hellre Adriano än Alba av den enkla anledningen att brassen har fler jokrar än spanjoren i kavajfickan, speciellt hans underbara distansskott. Lägg även till att han är mer ömsint med sina beslut om att hänga med upp i anfallen. Våra ytterbackar samt Fabregas/Iniesta - har dessa fyra en bra kväll kommer det att smitta av sig och övriga laget kommer att höja sig. Då har jag inte ens räknat med Messi eller en eventuell Neymar på bänken.
Barcelona the cameroonians
2014-02-18 18:08
LeoMessi

Here U go Bro!
Annons: