/spanien/barcelona/forum/5521.aspx/spanien/barcelona/forum/5521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Illusionista
2014-02-18 20:23
Jag läser runt på olika sidor, olika kommentarer och olika spekulationer.. visst är det kul att människor tycker olika. Många tror att City kommer ha det väldigt bekvämt, vi kommer åka på en förlust lik Bayern matcherna förra året.

Visst en sak kan jag hålla med om, vi har inte spelat lika bra som 08-09 säsongen eller som 11-12, under Peps tid. Det betyder dock inte att vi inte är tillräckligt bra att klara av ett lag som City! Jag köper även att City är favoriter och det får de gärna vara, så länge vi får med oss ett bra resultat. Jag säger bara en sak, underskatta aldrig Barcelona, de kommer och de kommer slå till när du minst anar det, vi får hoppas att det är idag och att de slår till rejält!

Detta kanske är slutet på årets CL äventyr.. men det kan även betyda (iom en seger) att vi helt plötsligt är favoriter att ta hem titeln! Oavsett vad, tillhör mitt hjärta FC Barcelona.

VISCA EL BARCA! Igår, idag, imorgon och för all framtid! Kom igen nu Messi och co mot bevisa alla såsom vi vet att ni klarar av att göra!
Barcelona Amo0227
2014-02-18 20:21
Tycker dessutom att Alexis vars eller inte vara i Barca avgörs i årets CL! Kan han mäta sig med dom riktigt stora i Europa? Jag är skeptiskt men det ska bli enormt intressant att se vad han lyckas åstadkomma!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 20:19
Vi kommer inte hålla nollan idag tyvärr. Kommer bli minst ett mål på fasta.
Here we go!!
2014-02-18 20:19
1-2 till Barca!!!
Barcelona Amo0227
2014-02-18 20:18
Nervöst är bara förnamnet !!! Tycker det är högtid för Messi att bevisa att han är bäst ikväll , vill se det dära spelhumöret i honom, inte att han lunkar runt och ser ointresserad ut!
Barcelona The Master#16
2014-02-18 20:15
Bra uppställning utav Tata, förutom att ja hade föredragit adriano på vänster kanten! Alba behöver verkligen vara vaksam i defensiven inte dra på sig några onödiga frisparkar vilket han har en tendens till, lite över hett i visa situationer, behåll lugnet Alba!
Barcelona the cameroonians
2014-02-18 20:12
Munirs 4-1 mål för er som missade det.
Ronaldinho the original
2014-02-18 20:11
Hoppas spelarna pressar och stör Fernandinho mycket. Då han är ett gult kort ifrån avstängning och han har bara haft en enda träning sen han kom tillbaka från skadan.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 20:11
Xaviesta - jag tyckte de var roligt att jag hade så rätt ville inte håna någon om du nu trodde det..

Någon som vet varför dom inte sänder Cl studion?
Barcelona Okkapokka
2014-02-18 20:09
Kan tänka mig att studion uteblir då många av Viasats anställda befinner sig i Sotji för de olympiska spelen denna månad. Rätt logiskt.
Barcelona Zamboza
2014-02-18 20:09
Jag tror knappast vi kommer vi köra all in. Tata vet nog bättre. Vi kommer nog köra taktisk genom att hålla bollen och göra city frustrerad. Intressant att se hur city hanterar att bli bolljagande.

Real satte Ramos som defensiv mittfältare mot oss och city ändrar och kör med bara en anfallare och både sina vänsterbackar. Folk kan säga vad dem vill men inners inne fruktar dem barca fortfarande hur mycket dem än avfärdar oss.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-18 20:08
Tråkigt att det inte är något försnack! Jävla OS...
Barcelona Deulofeu
2014-02-18 20:07
I slutspelet är Messi störst ikväll skall han visa att det finns en splare som är bäst i världen nämligen han!

Zabaleta och Fernandinho är avsrtängda i returen vid en eventuell varning det är stora avbräck det som rubbar balansen i laget.

Ni ser ju bara hur viktig Fernandinho är spelar trots att han är helt ringrostig och City har inget riktigt bra högerback förutom Zabaleta Richards liksom...

Vill verkligen se Neymar under andra halvleken om det är möjligt han pressar bra och provocerar mycket...
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-18 20:06
Startelvan ???
Barcelona Lionel Messi n10
2014-02-18 20:05
Hade verkligen hoppats på Puyol från start man behöver en ledare som han vid sånna här möten men jaja Tata vet bäst. Visca Barca!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-02-18 20:04
Jag är nöjd med startelvan. Vi ska vinna mittfältskampen, nu är det fyra stycken mot två Citymittfältare, överbefolkat på mitten vilket gör det lättare att spela sig igenom.

Viktigt att Messi och Iniesta vaknar på rätt sida idag. Det går inte att stå och stampa på samma ställe utan de måste själva hitta ytorna och komma rättvända mot Citys backlinje. Vi må ha ett stabilt grundspel men det är dessa två som måste vara på topp i dessa matcher för att vi ska ta hem segern. De har gjort det förut men jag tycker speciellt Messi har ett ypperligt tillfälle idag att visa hur pass bra han fortfarande är.
Barcelona Deulofeu
2014-02-18 20:03
Ja vad hände där liksom ???? Ola var är du skumt är bara förnamnet!
Ronaldinho the original
2014-02-18 20:03
Världens största och bästa klubblagsturnering och inga jävla studio?!!! Till och med C More har "IBLAND" studio när det kommer till La Liga.
Barcelona Leo y Cesc
2014-02-18 20:02

Hoppas vi har mest boll och kontroll på matchen så City får så lite chanser som möjligt. Messi bör utnyttja Demi i försvaret för han är seg och klumpig.
Barcelona Deulofeu
2014-02-18 20:01
Nu har ju Adama spelat in sig i b-laget och gjort det så bra att man kan tycka att även Munir borde få några chanser speciellt eftersom vår bästa centrala anfallare gjort två mål... Mycket kan dock skyllas på hans kollegor som aldrig passar bollen skillnad nu när Suarez och Adama spelar istället för Nieto och Roman som dessutom har lånats ut!

Vi har två spelare som är bra i Dongou och Sandro som nätat flera år i rad men för tillfället får de inte målen att komma.

Skulle man lyfta upp Munir kanske de blir knäckta vad vet jag!
Barcelona Andresito
2014-02-18 20:00
@FCBlaugrana:

Defensiv sett till vår spelstil, inte att vi parkerar bussen. Tror inte det blir så mycket spel i djupled, blir nog mer spel i sidled, hålla i bollen och tänka en gång extra innan man slår en boll mot mål.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 19:56
@Andresito:

Hur får du vår elva till defensiv?

Världens mest offensiva ytterbackar? Iniesta, Cesc, Messi, Alexis. + Xavi
Barcelona Baronen
2014-02-18 19:54
Är nervös så in i helvete. Just att det är ett helt nytt lag vi stöter på i tävlingssammanhang. Två lag med någorlunda liknande spelfilosofi.

Blir en hyfsad värdemätare. Bara Messi är på humör och hungrig så kan vi ta detta redan i kväll. Messi.

Det är han som ska fixa detta.
Barcelona Andresito
2014-02-18 19:53
Både vi och City spelar med defensiva elvor, skillnaden ligger i hur man försvarar. Vi försvarar bäst med boll, därför har vi bara Alexis där uppe. Vi spelar i princip 4-5-1 vi också, fast med 5 centrala mittfältare som kommer röra sig mycket över planen.
Ronaldinho the original
2014-02-18 19:53
Göm Messi, shejken är i Manchester!!!
Barcelona Leo y Cesc
2014-02-18 19:52

Tata vill vinna mittfältet och om vi inte gör det med denna uppställning så blir jag besviken på spelarna, hoppas Gud att försvaret är på tå för efter 90 min redan så kan vi vara ute.
Barcelona zick9
2014-02-18 19:51
@Baronen:

Kan vara bra för oss. City tar en stor risk då de spelar med en spelare som inte har spelat match på några veckor.
Barcelona Siempre Barça
2014-02-18 19:51
Ska inte viasat fotboll ha försnack? Kl 20:00
Ronaldinho the original
2014-02-18 19:50
Tycker att spelare som Munir behöver förtroende från Eusobieu eventuellt Tata för att stanna och känna sig uppskattad. Han är 18(!) år, låt han känna på B lag spel innan han blir lurad av sin agent och sticker utomlands för att "spela" A lags fotboll. Vi behöver några unga talanger från La Masia i À laget som kan få oss att tänka på en ung Pedro,Messi och Busi.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-18 19:50
@totalBarca: Manchester City starting XI: Hart, Zabaleta, Kompany, Demichelis, Clichy, Fernandinho, Touré, Navas, Koralov, Silva & Negredo #fcblive"
Annons: