/spanien/barcelona/forum/5520.aspx/spanien/barcelona/forum/5520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ÄktaCulé
2014-02-13 17:39
Jag fullkomligt älskar över den upptäckten som allt fler på Puertan har gjort som vi redan visste i flera säsonger: Ronaldo är bara en simpel snabb måltjuv likt Inzaghi
Barcelona R.Gaucho 10
2014-02-13 16:40
Cule4life:

Luis gustavo före Busquets? herregud asså! Du skojar med mig va? Kolla vad Busquets har gjort för detta barca under de senaste åren, visst har killen haft en liten formsvacka denna säsong, men det kan även han ha. Han är fortfarande ung och jag hoppas verkligen han spelar på vårt defensiva mittfält i många år till !
Barcelona Patriksjö
2014-02-13 16:30
Såg att klubb 33 tävlade ut en resa till barcelona med fotbollsbiljetter, värt ett försök ;D
Barcelona Vampíro
2014-02-13 16:10
Barcelona have a verbal deal with right back Martin Montoya (22) on his renewal. Club want to announce the deal in coming week. [marca] Hur kan det ta sex månader att försöka förlänga med en spelare som Montoya? Inte så konatigt att inget händer på transfermarknaden när allting går så segt, de kan inte ens få till en deal med en spelare som vill fortsätta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-13 15:38
Jag tror inte att Luiz kommer även om Barca hade jagat honom. Chelsea släpper honom inte för mindre än 35 miljoner euro. Vad jag inte hoppas på är att vi inte köper en argentinsk mittback bara för att Tata är argentinare. Argentinska mittbackar är inget att hänga i julgranen. Hämta en fransk odjur som är lila stor som Shaq o'niell hahaha. Han ska hoppa 4 meter upp i luften och tortera anfallarna med sina tacklingar.
Barcelona La Croqueta
2014-02-13 15:14
Mascherano är bättre än David Luiz på precis allting förutom kanske huvudspelet. Förstår inte den här hypen kring Luiz.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-13 15:00
Iniesta är på en helt egen nivå han ska gå före Cesc alla dagar i veckan.
Barcelona Júnior.
2014-02-13 14:25
Tyvärr ser jag ingen möjlighet för att Cesc och Iniesta ska spela tillsammans i en startelva utan att en ytter offras. Det känns alldeles för ostabilt, speciellt när man redan har defensiva problem i laget.

Hade jag däremot fått drömma fritt så hade jag gått efter en spelartyp som Gundogan eller Vidal som får en garanterad plats i startelvan samtidigt som Iniesta och Cesc endast ersätter varandra.
Barcelona Júnior.
2014-02-13 14:15
Cule4life & [Carles Puyol 5]

Era drömelvor som ni listade upp här kommer inte fungera i praktiken. Ni båda har Cesc och Iniesta på mittfältet, två tok offensiva mittfältare samtidigt som ni endast har en defensiv mittfältare på planen. Ni har även två offensiva ytterbackar som i dagsläget inte alltid hinner hem vid kontringar (vilket redan är ett problem). Det finns inget lag som kör på ett sådant sätt av en anledning. Man blir alldeles för sårbar i defensiven, främst vid kontringar.

Kolla Tatas uppställning igår. Han kunde spela både Cesc och Iniesta för att han hade Xavi på planen som har en defensivare roll på mittfältet. När han väl bytte ut Xavi så var han tvungen att ersätta honom med en annan defensiv mittfältare, i detta fallet Song.

Jag instämmer i att det ser väldigt bra ut på pappret men frågan man måste ställa sig är hur det ser ut i praktiken. Går det att spela den formationen, med vår spelidé och med samtliga spelare? Jag tvivlar startkt på det.
Barcelona el Flaco
2014-02-13 14:13
Denna söndag kommer Platini och UEFA utdela en utmärkelse till Johan Cruyff för hans bidragande till den europiska fotbollen. Tidigare har Alfredo Di Stéfano, Bobby Charlton, Eusébio, Raymond Kopa, Gianni Rivera och Franz Beckenbauer blivit tilldelade priset.

Barcelona Bàckis
2014-02-13 14:12
Jag kan inte heller se Busi på bänken. Det jag tycker är problemet med vårat mittfält är absolut inte pivote-rollen, utan Xavis spel senaste året. Jag röstar alla dagar i veckan för en värvning av Gundogan på bekostnad av Xavis plats. Busquets skall ingenstans, han har varit en av våra viktigaste spelare senaste åren!
Barcelona -SAMI-
2014-02-13 14:11
Barcelona will again try to sign Chelsea defender David Luiz (26) in summer transfer window. Planned bid of 27M would not be enough [mirror]
Barcelona Cule4life
2014-02-13 14:09
Alltså jag har inget emot Busken, Men jag har följt Bundesliga i ett par år då jag har Eurosport, Och har tittat på Gustavo riktigt noga. Jag gillar hans stil. Han kan göra allt från Tiki-taka,Dribbla,genomskärare,spelmotor,glidtacklare,målfarlig Han osar klass. Han är startman i Brasiliens landslag som defensiv mittfältare.

Gustavo är helt enkelt bättre än Busken. Busken är ensidig, Fotbollen utvecklas och man måste kunna göra fler saker än att skära en yta lr slå "one-touch".

Den elvan jag skrev var inte definitiv. Som man kan se på bänken så kan varje spelare där gå in och ersätta och inte göra elvan sämre. Batra mot Pique/Luiz, Rafinha mot Iniesta/Cesc, Busken mot Gustavo, Pedro-Alexis mot ngr av trion längst fram, Adriano mot Alba/Alves. Dagsformen avgör.
Barcelona Bästelona
2014-02-13 13:56
'' Klass lag, Då är man i nivå med City,Chelsea,Madrid,München truppmässigt ''

Truppmässigt kanske, men långt ifrån klassmässigt. Luiz är inte dålig men ge Bartra fler chanser så ser du att han lär bli en bättre fotbollsspelare än Luiz. Gustavo före Busquets? Då försvinner hela idén med tiki-taka. Inte imponerande trupp du tog ut om du frågar mig.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-13 13:52
Cule4life

Har otroligt svårt att se Busquets på bänken.
Barcelona LeoMessi
2014-02-13 13:51
kingrodrigues (Barcelona) För att Busi har haft 3 mindre matcher i år och det är ett tecken på att han är på nedgång, förstår du väl!!! :P
Barcelona kingrodrigues
2014-02-13 13:48
Cule4life Jag förstår inte, varför vill du peta busquets?
Barcelona Cule4life
2014-02-13 13:37
In:
David Luiz (Mittback)
Mario Mandzukic (Anfallare)
Luiz Gustavo (Defensivmittfältare)
Ter Stegen (Målvakt)
Rafinha (Centralmittfältare)

Ut: Song - Macherano - Tello - Roberto - Valdes - Xavi - Puyol - Pinto
------------------
Matchtrupp.

Ter Stegen
Alves - Luiz - Pique - Alba
Cesc - Gustavo - Iniesta
Messi - Mandzukic - Neymar

Målvakt - Batra - Adriano - Busken - Rafinha - Pedro - Alexis

Klass lag, Då är man i nivå med City,Chelsea,Madrid,München truppmässigt.
Barcelona -SAMI-
2014-02-13 13:19
Jag säger bara så hära. Jag skiter i fullständigt vilken back Barca köper. Ge mig bara nån jävla back så blir jag nöjd.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-13 13:12
Nästa år vill jag se vår startelva så här: Stegen Alves-Pique-D.Luiz-Alba Fabregas-S.Busket-Iniesta Messi-Mandzukic-Neymar Denna elvan kommer döda varje match. Vi måste få in spelare som är hungriga och starka eftersom dagens fotboll handlar väldigt mkt om fysisk. Alves håller endast en säsong till så dem kommande åren lär Montoya ta sin plats. Med Mandzukic och D.Luiz lär vi bli ännu farligare på fasta situationer. Gundogan vill jag ha i Barca och han hade tillfört något extra i dagens Barca. Förstår inte varför klubben inte agerar. Låna ut Tello och Sergio Roberto.
Barcelona Neymessi
2014-02-13 12:56
David Luiz har inte imponerat på mig iallafall. Jag tycker han känns för ostabil. Men visst, det är bra att vi går för en back som vi har goda chanser att få annars står vi tomhänta igen.
Drömmen hade varit att värva Benatia.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-13 12:43
Om vi skulle få in David Luiz och Mandzukic i elvan nästa år. Har vi riktigt bra hot på fasta för att vara La Liga. Pique, Luiz, Mandzukic & Alexis.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-13 12:39
Chelsea defender David Luiz could be on his way to Barcelona this summer for around £22m. (Source: Daily Mirror)
Barcelona enkos
2014-02-13 12:32
Finalen mot Ream M spelas den 19 april alltså, det betyder att matchen mot Bilbao som var planerad den 20 april måste flyttas.. Sen spelas också första semifinal av CL den 22 april, bara 3 dagar efter finalen... Man ska även påpeka att kvartsfinalerna spelas den 3 och 10 april.. samtidigt som Barca även ska möta Betis, Granada, Villareal och Bilbao alltså i ligan..
Barcelona LeoMessi
2014-02-13 12:28
Sen så har dom köpt Illaramendi för ungefär samma jäkla summa som vi köpte sanchez för. Killen får knappt spela, sen så har dom Casemero eller vad han heter.
Barcelona knoxxx
2014-02-13 12:12
Ja, det är onekligen synd att Isco valde Real Madrid. Hade man kunnat sätta en tusing på att han skulle misslyckas i Real Madrid hade jag helt klart gjort det. Förstår inte varför de envisas med att köpa upp, och förstöra, talanger som min mormor kan se inte passar in rent spelmässigt.

Canales, Isco och Nuri Sahin är alla goda exempel på spelare som skulle gjort sig betydligt bättre i ett bollförande lag.
Barcelona LeoMessi
2014-02-13 12:11
Varför tror alla att vi vann alla matcher med typ 4-0, 5-0 under Pep-eran? Vi snittar lika många mål fortfarande och under titos säsong så slog vi målrekord. Under Tatas styre så släpper vi ungefär lika lite mål som under Peps. Skillnaden är att Barca visade sig från sin bästa sida under toppmatcherna under Pep, och det är det som krävs att vi ska göra nu.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-13 11:57
Nu vill Mario Mandzukic lämna Bayern... Barca snälla visa intresse. Han skulle lösa våra problem.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-13 11:53
Mateu Lahoz är favorit till att döma finalen enligt marca.
Barcelona Gabriel
2014-02-13 11:43
Allvarligt talat så har kritiken mot lagets spel varit befogad, men igår spelade vi i min mening faktiskt riktigt bra. Vi styrde tempot i matchen näst intill hela tiden, press spelet var bra och vi vann tillbaka bollen snabbt, tiki takan fungerade igen och vi radade upp flera sylvassa målchanser. Att matchen slutade oavgjort speglar verkligen inte matchbilden. Så jag förstår inte riktigt hur vissa av er här inne tänker när ni klagade efter matchen igår. Faktum är att det var vår bästa match rent spelmässigt på ett bra tag. Jag tycker dessutom att man kunde se tendenser på bra spel redan i helgen mot Sevilla i den andra halvleken (även om de första 30 var katastrof i den matchen), så det känns åtminstone som att våran formkurva pekar uppåt. Om ni förväntar er show och 5-0 vinst i varje match så bör ni vakna upp till verkligheten. Barça har varit så bra en gång i tiden, EN GÅNG, av deras historia. Det var när man med Pep prickade in perfektion i allt som har med det här spelet att göra, en näst intill omöjlig uppgift. Ni kan inte förvänta er en sådan fotboll igen, ni kan hoppas på det, men absolut inte förvänta er det. Jag tycker nästan lite synd om dessa "nya" fans som kom under Pep-eran som kanske fick för sig att vi alltid varit så dominanta, för så är det knappast. Enklare är det för oss som upplevt de riktiga kristiderna med Gaspart som president när laget kämpade om kval till UEFA-cupen. Precis som några här inne redan nämnt, jag är så sjukt tacksam att jag har fått bevittna den fotbollen som vi spelade med Pep, men också är jag medveten om att all good things come to an end. Det viktigaste just nu är att gå vidare och sluta fantisera om past glories. Vi har ett bra lag, men mycket kan förbättras för vi har framför allt ett rätt så mätt lag. Jag ser fram emot en framtid med ett nytt projekt och en generationsväxling. Med spelare som Ter Stegen, Bartra och Neymar. Det är bara förnamnet på spännande i min värld. Det viktigaste enligt mig den här säsongen är att vi vinner ligan, framför allt nu när den är så jämn. Allt utöver det ser jag bara som ett stort plus. Att vi ska vinna CL ser jag inte direkt som något realistiskt, sure sjukare saker har hänt men jag förväntar mig det knappast. Tycker Bayern är för starka och jag tror de blir det första laget som försvarar den titeln. Men det jag ville få sagt var - detta är FC Barcelona just nu, inse det. Krävs inte Pep fotboll för den tiden är över. Vi kan fortfarande göra stora saker i år om allt vill sig rätt och med lite tur. Visca!
Annons: