/spanien/barcelona/forum/552.aspx/spanien/barcelona/forum/552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2017-04-24 13:40
Har Barcelona träning idag eller har dom fått ledigt ? Om dom har, kan man följa den på nätet på nått sätt ? Tacksam för svar.
Postat via SvenskaFans-appen
Fuerza
2017-04-24 13:39
@Canaletes:

Tack, Canaletes! :D

En liten detalj. Man har observerat Suarez som screenade bort Nacho men kolla in Pique's löpning på 80 meter! Han löpte och förvirrade Kroos precis innan skottögonblicket där han inte visste om han skulle markera Pique eller täcka skottet. Grande Pique!
Barcelona Treyh
2017-04-24 13:14
Oavsett om vi vinner en titel eller ej vill jag tackar Messi, Neymar och Sergi fucking Roberto(ROBERTO AV ALLA HAHAHA ÄLSKAR DIG!!!) för två magiska stunder som jag aldrig kommer glömma(mot PSG och RMD) Det är såna här kvällar som jag verkligen lever för. Jag tror inte att ifall vi hade säkrat ligan hemma mot Eibar hade gett mig samma känsla. Det är svårt att avgöra. Men oavsett så har dessa två stunder gett mig minnen för livet. Marc andre Ter Stegen - han är en sann vinnare och har ett lejonhjärta. Jag kommer alltid tror på honom, även om han verkar loj ibland(han kommer bli bättre med tiden)för efter att Cavani gjorde målet mot oss i PSG-matchenm och allt kändes hopplöst, så skrek han "We are Barcelona, we will win! We are Barcelona, we will win!" Till och med en krigare som Mascherano fick lugnar ner honom. Vad fan hände sen?! HAHAHA P.S Förlåt att min svenskar inte är så bra jag har bara bott i Sverige i 5 år men jag är så glad just nu!!!
Barcelona Canaletes
2017-04-24 13:13
Olika kommentatorer från Messis 3-2 mål. Rätt nice.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-24 13:07
Freeyourmind Tänk vad tråkigt att bara se honom sista tredje delen när han är en faktiskt spelmotor med. Låt han komma och hämta bollen vid mittcirkeln sen kommer magin.
Barcelona J, Bottom
2017-04-24 13:04
Är det bara jag som har världens skönaste feeling på måndag?? Vaknade med ett leende på läpparna för gårdagen var magiskt. Hail King Messi!
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-24 13:03
Men är det inte så med i princip alla målvakter? Dom är ju som vilken spelare som helst egentligen. I den kanske mest utsatta positionen av alla dessutom. Marginalerna är oerhöer små. Visst, Marc har gjort en del tveksamma ingripanden och en del rena tavlor men det gör ju alla målvakter! Till och med dom som anses vara bäst i världen. Frågan man skall ställa sig är om Ter Stegen sinkar Barcelona och gör så vi direkt tappar poäng och titlar med honom i buren? Det tycker inte jag. Återigen, vi minns alla Valdes tavlor och utveckling. Vi kommer inte kunna köpa in en målvakt som direkt går in och gör skillnaden mellan titlar och inga titlar. Marc är en oerhört talangfull målvakt i ärlighetens namn och med den tyska kulturen han har i ryggen är jag övertygad om att han kommer bli top tre i världen inom ett par år. Han är dessutom duktig på att komma ut och läsa bollar bakom backlinjen. Igår tog han iskallt ner bollen på bröstet med självaste Ronaldo rusande emot sig. Hans ibland överdrivna självförtroende kan uppfattas nonchalant och kosta oss en och annan målchans men parallelt med det ger han oss också en hel del monsterräddningar samt till säkert 90% ett tryckt bollinehav i bakre delen istället för en målvakt som hade tjongat upp bollen väsentligt mer och gett oss mindre möjligheter att bygga anfall längs marken - för det är väl så vi ändå vill spela? Jo, det går till överdrift i vissa enstaka lägen men i det stora hela tycker jag det är rätt tänkt med Marcs roll i laget. Men det råder delade meningar trots allt och Marc berör hela vägen in i Viasat-studion emellanåt! Jag tror avsaknaden av ett bolltryggare mittfält också bidrar till att han blir stående med bollen och söker alternativ. Det är så rotat i grunden i Barca att bollen alltid ska spelas längs marken. Fan va de glöder i fingrarna idag och då skriver jag ändå från min iPhone.
Fuerza
2017-04-24 12:59
Tror inte att alla hunnit ta in det som hände igår. Kanske sitter ni där och filar på vackra inlägg. Vill bara säga att jag älskar den här gemenskapen. Madridistas måste ju känna att de åkt på en dubbel penetration efter att ha varit så dundersäkra på seger. Ömma är de nog allt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-24 12:55
Intressant läsning av Messi

Glömde bort, att våra kära D Alves visste hur man hittade Messi.

Tänk grabbar om Messi inte var tvungen att gå ner till mitten hela tiden och stället fick mer bollar på djupet.

Barcelona happybanana
2017-04-24 12:41
Någon som vet varför Gil Manzano inte dömde matchen igår? Det var ju bestämt att han skulle döma. Inte för att klaga, det var otroligt skönt att slippa honom. Skulle bara vara intressant att veta vad som hände.
2017-04-24 12:38
Bollinnehavet För den här gången kan jag hålla med om att Ter stegen gjorde sitt jobb. Nu är det 5 matcher kvar där han ska behålla den nivån sen kan jag acceptera honom som första i halvlek ett tag till haha.
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-24 12:34
@neymar JR || Cillessen #1:
Om den kommentaren var riktad till mig så får jag svara med samma sak som jag skrev första gången. Att jag hoppas på att slippa läsa om ter Stegen någonsin har räddat oss kvar i en match. Nu har han det så nu är det dags att komma med annan kritik om man vill, som tex att han är ojämn, för optimistisk med sina fötter eller att han ibland står på hälarna. Men just den berörda frågan har stört mig lite eftersom jag läst den många gånger här inne och inte har hållit med. Han har, enligt mig, räddat oss i flera matcher men det är uppenbarligen inget som alla håller med om. Nu borde vi kunna vara överens om just den frågan i alla fall :) EDIT: Det var alltså ingen kritik till dig eller någon annan som har kritiserat/ifrågasatt ter Stegen.
Barcelona Den vise mannen
2017-04-24 12:27
Sitter på ett sunkigt mathak i de småländska skogarna och intar lunch. Sitter med luren och läser samtidigt på vårt forum. Minnesbilder vevas samtidigt som man läser alla inlägg här på forumet. Kommer på mig själv att jag sitter och gråter när tår trillar ner på skärmen på luren. Vad patetisk man är, över 40 år och sitter och bölar över en simpel match i fotboll. But hey, that just me! Älskar denna klubb och den lille 10:an som har oändligt med magi i sin lilla kropp. Tack!!!
Barcelona Soko
2017-04-24 12:27
"Messi saknade en tand efter El Clasico”
Barcelona Mikheil
2017-04-24 12:21
Som säkerhetsansvarig på en av Sveriges myndigheter så är det viktigt med detaljer. Vid en incident/situation så måste man bryta ner situationen i flera delar så som; Före, under och efter. Jag tänkte göra ett liknande försök med 2-3 målet.

Före:
Navas slår bollen långt mot Ronaldo efter frisparken som Andre Gomes orsakade. Det man inte märker är hur Rakitic låter Ronaldo hoppa upp i luften och stör honom med ryggen(Rakitic tittar bakåt och ser till att komma Ronaldo nära). Bollen går ut till inkast där Roberto kastar.

Under:
Ronaldo samt Kovacic manar sina mannar att komma upp och sätta press. Roberto kastar inkastet till Busquets (med press) som enkelt passar tillbaka till Roberto som passar vidare bakåt till Pique. Det är här allting börjar. Pique lyfter bollen till Busquets med ett tillslag. Som enkelt tittar upp och ser hur Roberto tar en ny position efter att ha mottagit bollen. Busquets lägger bollen FRAMFÖR Sergi som med sitt första touch gör bort Modric. Modric tror att Sergi skulle ta sig in i banan men millisekunden senare här han Sergi på sin vänstra sida och försöker fälla honom men förgäves. Sergi tar sig in i banan och tar älgkliv framåt som öppnar upp en sex mot tre till Barcas favör på Madrids planhalva. Han tittar åt höger och ser Messi ute till höger och Andre Gomes till vänster med Alba som sprintar för överlappning. Andre Gomes får passningen 91:42 som stannar upp och viker innåt för att invänta Albas löpning. Han har Carvajal emot sig och Carvajal läser situationen någorlunda och faller hemåt när Marcelo försöker pressa Gomes. 91:45 får Alba passningen och här blir de mer intressant. Istället för att lägga in den mot straffpunkten där Suarez, Sergi och Pique står och Rakitic i bortre. Så lägger han den snett bakåt. Här är de det som gör Suarez till en fantastisk smart anfallare. Kolla den lilla screeningen mot Nacho sekunden efter Alba passar bakåt! Skulle nog säga att de är nog de som avgör de hela. Suarez får bort Nacho som står i den ytan Messi skjuter på. Messi ser att Navas står på fel fot och curlar in den mot samma stolpe Navas ska skydda.

Efter:
Fantastisk känsla, Messi springer mot fansen tar av sig sin tröja och visar vem som bestämmer. 500mål!! Känslan som han visar när Barca vände mot PSG samt 3-2 målet mot Real kommer nog va fastklistrad ett tag!
Barcelona Koeman!!
2017-04-24 12:18
Gick in och kikade på Els Cracks här på svenskafans, dags att lägga in Victor Valdes, Puyol samt Xavi?
Barcelona Soko
2017-04-24 12:11
@DM1982:

Det får bara inte hända ..

Barca har nu 4 matcher kvar i Barcelona och bara 1 borta. Inga ursäkter nu . Osasuna ska bara besegras och det på halvfart. Sedan derby mot Espanyol. Efter det är det en vecka mellan de tre återstående matcher.

Real å andra sidan har 4 bortamatcher och två tuffa matcher hemma mot Sevilla och Valencia. Dessutom har de två tuffa drabningar med Atletico. De har med andra ord match var 3-4 dag.
Fuerza
2017-04-24 12:06
Suarez har otroligt nog målat 24 gånger denna säsong bara i La Liga. Om det inte vore för den senaste formdippen så hade han dragit jämnt skägg med Messi. Däremot kan det bara bli bättre för Suarez så förhoppningsvis visar han detta i slutskedet.
Barcelona Koeman!!
2017-04-24 12:00
@neymar JR || Cillessen #1:

Håller med dig.

Ter-stegen är fortfarande väldigt ojämn, men igår gjorde han en av sina bättre matcher.

Suarez har varit ur form länge nu, som du säger så är han nog väldigt sliten av allt matchande..
2017-04-24 11:50
Inte rotera mer, bästa elvan varenda minut som kvarstår av säsongen. Dom flesta av våra spelare kommer få vila hela sommaren ändå. Bara jag som tyckte att gomes gjorde det bra till vänster när han kom in? Haha Känns ju lite magstarkt att ge en känga till oss (mig) som kritiserar MATS med följande motivering; han räddar oss. Japp det är målvaktens uppgift, äntligen jippi. Men likt förbannad kunde han ha kostat oss matchen med sin tavla :). När Neymar är tillbaka så ska Suarez få vila en match åtminstone, han ser utbränd ut. Paco centralt borde göra jobbet som back up.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-04-24 11:47
Helt galen match igår! Men förutom Messi och flera andra med grymt bra insatser så ska ju hyllas den som hyllas bör:
Har Ter Stegen någonsin gjort såhär bra ifrån sig?
Jag vet själv att jag för bara någon vecka sen så gott som anklagade honom för att jag ofta upplever att han stått still vid giftiga skott, och vid många mål så har han stått på hälarna... Men alltså, igår!!
Aldrig sett honom med ett sånt fokus, samt att hans besvikelse vid 2-2 målet visade verkligen den inställning han entrade Bernabeu med. Många målvakter hade förmodligen efter alla dom räddningarna känt vid insläppt mål att luften går ur en, att man gjort allt man kunde. Men inte Ter Stegen igår!
Han såg så beslutsam ut, och gjorde tydligt vem som var vinnaren i målvaktskampen, som var imponerande av båda två måste jag säga..!

Lägg där till också att han i efterföljande kommentarer efter matchen hyllar Navas för den match han gjorde.
Storartad prestation, beslutsamhet och ödmjukhet - när senast förknippade vi en Realspelare med dessa superlativ i samma mening..?
Skönt att få äta upp sin egen kritik man hade häromveckan!
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-24 11:39
Och en sak till...

Jag hoppas aldrig behöva läsa den retoriska frågan om ter Stegen har räddat oss kvar i en match igen.
Barcelona Bollinnehavet
2017-04-24 11:35
Som jag har skrivit många gånger tidigare den senaste tiden så går jag mest och längtar till nästa säsong. Jag har märkt ett avvikande beteende hos mig själv då jag har stängt av vissa matcher innan slutsignal (halvtid PSG borta och vid 2-0 målet borta mot Juve). Jag har helt enkelt resonerat som så att "varför ska jag sitta här och må dåligt). Igår sket jag helt enkelt i matchen. Jag var hemma hos en vän istället och tänkte inte må dåligt över när kniven vrids i sidan på mig genom att ge bort ligan till Real. Kalla mig gärna för mindre culé, losermentalitet, medgångssupporter eller whatever. Det bryr jag mig inte om, men faktum är att jag sket i ett el clasico för att jag är så jävla ledsen över "spelet" vi har visat den här säsongen. Jag hade gett upp.

Hahahahaha min dumma jävla idiot!

Jag sitter på spårvagnen hem och kollar Forza-appen. 2-1 till Barca och Ramos utvisad. Gött! Kollar tre minuter senare. 2-2 James i 86:e. Hahaha jag visste det! Gör en säkerhetskoll 10 minuter senare vid full tid. 3-2 till Barca, Messi 90+2. WTF!!!! Måste skynda hem och kolla reprisen!

Jag missade en modern klassiker för att jag hade gett upp säsongen. Hur dum får man bli? Att jag inte har lärt mig?! Jag har bara mig själv att skylla och jag förtjänar varenda en missad känsla av eufori pga min egna dumhet.

Visst, jag står fortfarande fast vid att spelet den här säsongen gör mig bedrövad. Nedmonteringen av mittfältet, oförmågan att kontrollera matcherna och den otroligt låga lägstanivån gör att jag fortfarande längtar till nästa säsong med en ny tränare. Men i och med Messis magi igår så är längtan tillfälligt uppskjuten. Låt oss vinna cupen och stjäla ligan från Real först. Vårt spel har, enligt min åsikt, inte gjort oss välförtjänta av ligatiteln men sanningen är att det har inget annat lag heller varit. Tar vi ligan så kommer det kännas skönare för mig att vi snodde den från Real än att vi vann den själva eftersom att vi inte har övertygad tillräckligt.

Drömmen nu är att vi tar dubbeln och Real går lottlösa och åker ut mot Atletico samtidigt som Juventus vinner CL. Det är en jäkla bra utdelning på en säsong som för min del har inneburit magsår och avsmak.

Men en sak måste jag lära mig... Räkna aldrig ut det här laget. Räkna aldrig någonsin ut ett lag som har Messi på planen. Det är ren idioti att göra det!
Barcelona A good coach is everything!
2017-04-24 11:29
DM1982 // Skulle bli mycket förvånad om Barca gick rent dessa 5 matcher. Vi har vart så ojämna att man kräks. Mycket har berott på LE och han oförmåga. Men tyvärr också spelarna. Kolla bara på en sådan spelare som Suarez va har hänt ? Snubben är värdelös emellanåt!
Barcelona DM1982
2017-04-24 11:23
Fattas ju bara att Barça lyckas kryssa eller tom förlora hemma mot Osasuna på onsdag. Skulle kännas väldigt mycket Barcelona säsong 16/17 om de gör det.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2017-04-24 10:50
Nu när hypen har lagt sig och vi har en sådär trist måndag med kasst väder så vill jag tipsa om underhållning på puertan. inte alls förvånad att de önskar skicka våra spelare till sjukhus. men de går även så långt som att mörda barcafans och deras admin verkar ha tagit semester i förväg. men denna slår ändå allt: "Skeppa iväg honom (bale) till dom brittiska öarna via Atlantkusten uppe i Galicien," här hejar dom på spanska statens lag #1 och vet inte att galicien är en region i nordöstra spanien.. smh
Fuerza
2017-04-24 10:43
Nu släpper vi Åslund och övriga Kalle Anka-experter (exklusive Ola Andersson).

Njut av segerm. Busquets, som jag sågat i dagarna, gjorde en fin match. Dock brister det i kommunikationen helt mellan honom och Alba när James lätt joggar in i straffområdet och kvitterar.

Nu avvaktar vi och ser om Sergio Ramos får minst 2-3 matcher vilket bör vara i linje med hur Neymar blev straffad. Applåder eller inte men det är den vårdslösa tacklingen som står till grund för en längre avstängning - inget annat. 1 match vore skandal (men föga förvånande).
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-24 10:42
Haha lite lustigt att det inte tagits upp här så mycket efter matchen igår... Men Culés! Messi gjorde sitt officiella 500 mål mot de vita! Fyfan va bra lag att göra sitt 500mål mot!
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-24 10:40
LennyRomario Givetvis. Med 7-0 i baken i våra två bortamatcher så kan man inte säga emot mycket. RM har MYCKET bättre försvarsspel och mittfält just nu. Men i La Liga är det fanimej jämt och det beror på att vi har en kultur dom senaste tio åren av att alltid vara med i toppen av La Liga. Den har inte RM i lika lång utsträckning. Dom är mer ett cuplag. Därför tror jag att trots all skit så är vi med och krigar i ligan. Grundspel och grundspel, i mina ögon har vi att bra mycket tydligare grundspel inom våra spelare och klubb trots allt men som tyvärr allt mer varslats bort av LE. En stor del av våran startelva har spelat tillsammans länge och kan på så sätt ändå leverera med dunder och brak emellanåt bara på ren spontanitet och gamla "reflexer". RM har egentligen ingen speciellt utstuderad "taktik" som dom gjort sig kända för(i jämförelse med tiki-takan och possession) mer än inlägg efter inlägg och en och annan kontring. Det som gör dom stabilare är helt enkelt, enligt mig, en större truppbredd och ett bättre mittfält. Men själva "grunden" och "identiteten" som sitter i klubbens och spelarnas själ anser jag fortfarande vara större hos oss än hos RM. Svart på vitt så är vi trots allt ligaledare för tillfället med ett enklare spelschema kvar. Om det kännetecknar ett grymt RM och ett bättre grundspel hos dom, ja låt det må vara så då :-) Är detta vår botten is nådd så är jag till trots rätt nöjd med det isåfall! En bra sillyseason nu så är vi förhoppningsvis tillbaka på en bättre nivå redan nästa säsong.
Barcelona Katalano
2017-04-24 10:31
neymar JR || Cillessen #1

Jag håller inte med dig. Jag tycker Åslund gjorde ett väldigt bra jobb i studion igår också. jag hade besök av en kompis från Göteborg över helgen som också är Culé och när vi märker att vi inte sagt ett ord till varandra på 30 min eftersom båda är het fokuserade på att lyssna på studion så vet man att studion har lyckats hålla det intressant.
Annons: