/spanien/barcelona/forum/5517.aspx/spanien/barcelona/forum/5517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-03-15 16:49
Och Tito har han rätt han är för lik pique. Dagens pique inte den som briljerade förr
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Vi får inte glömma att hummels har varit borta länge och att årets Dortmund inte går att känna igen.
Barcelona Rambla~
Juve är intresserade av Mascherano. Ett byte rakt av med Vidal tycker jag låter rimligt. ;)
Neymar11
2014-03-15 16:47
Vad fan har det där med hummels att göra? Ser du inte hans brister? Eller är det hypen kring honom du vill ha?
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 16:46
Neymar11 - vem vill du ha då? Julian Faubert kanske?
Neymar11
2014-03-15 16:45
Jag vill verkligen inte ha Hummels, nonchalant och jävligt långsam och positionsspelet behöver inte ens nämna
Barcelona Júnior.
2014-03-15 16:32
Rekommenderar för de utråkade att kolla på Ter-Stegens M'gladbach gästa Dortmund på Signal Iduna Park. Man leder med 0-2 och andra halvlek ska precis börja. Stream i länktips.
Barcelona LeoMessi
2014-03-15 16:30
zick9 (Barcelona) Tack för svar! Vet du om det är något allvarligt? Man vet ju aldrig med tanke på att han blir kapad väldigt ofta.
Barcelona zick9
2014-03-15 16:29
@LeoMessi:

Han är skadad ja!
Barcelona Bentley King
2014-03-15 16:25
@barcastuff: Barcelona coach Tata Martino would only want to continue for another year if the team wins the Liga or the Champions League this season [md]
Barcelona LeoMessi
2014-03-15 16:16
Är rafinha skadad eller något? Han är inte med på bänken den här matchen och det var inte på förra heller.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-03-15 16:06
Stream till Everton matchen för er som vill se Deulofeu :)
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-03-15 15:58
Vad är det med folk!? Tata stannar förhoppningsvis 1 säsong till där man verkligen kan värdera hans inverkan på laget. Messi ska ingen stans! Men det ska Puyol och Valdes tyvärr. Även Song och Alves ryktas ut det är väll de tyngsta pjäserna som säljs men förhoppningsvis ryker flera som t.ex Tello, Cuenca.. Barça verkar intresserade utav Vidal som är jävligt tight med Sanchez men Juve vill ha 50mille, vilket kan finansieras delvis av Song och Alves affären som ryktas inbringa 35mille. De ska även vara intresserade utav Benatia som inte jag kan yttra mig om då jag inte har koll på spelaren. Samt att ter Stegen och Hummels verkar ansluta i sommar... Sluta upp med era påhitt nu!
Barcelona Júnior.
2014-03-15 15:44
Även Rijkaard hade en väldigt tuff första säsong. Anledningen till att jag just drar paralleller mellan Rijkaard och Tata är pga den mediala propagandan som just pågår mot Tata, precis som i Rijkaards situation. Efter att ledningen valde att ge holländaren ytterligare en säsong 2004 så hade Rijkaard hunnit sätta sin prägel i laget. Han vände ett lag som inte hade lyckats ta någon titel på flera år till ett lag som betraktades spela den mest underhållande fotbollen i Europa, samtidigt som man återigen började kamma hem titlar. Det blev helt enkelt den perfekta kombinationen.

Man måste vara tålmodig, precis som man var med Rijkaard och precis som man måste vara med Neymar. Det tar tid att anpassa sig till en annan miljö och omgivning. Om Tata väljer att ge rollen som Barcelonas manager ytterligare ett år till så tror jag att det kommer sluta väl. Det är hans första säsong i Europa och med tanke på omständigheterna så gör han ett mycket gott intryck. Som tidigare nämnts så har han varken hunnit bygga sitt egna lag eller hunnit förbereda inför inför säsongen på sitt eget sätt. Hans taktiska kvaliteter har dessutom överträffat mina, såväl som andras, förväntningar.

In Tata we trust!
Barcelona Ali G
2014-03-15 15:37
Kollar just nu på city - hull och det är sjukt dålig kvalité på botten lagen i pl
Real Madrid Corro Cnorro
2014-03-15 15:12
För er som skall se Evertonmatchen så håll ett öga på Irländaren Seamus Coleman som mer eller mindre "exploderat" under Martinez. 25 år och påminner en hel del om Dani Alves med ett vasst skott och sina frejdiga löpningar i offensiven.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-15 15:05
@Everton: Everton XI (to play Cardiff) : Howard, Baines, Coleman, Deulofeu, Mirallas, Distin, McCarthy, Lukaku, Barry, Osman (c), Stones. #EFCCFC

Deulofeu från start!
Barcelona Barieta
2014-03-15 14:40
Jag blir mörkrädd när jag hör att folk vill ha AVB ..
Barcelona Lion24
2014-03-15 14:10
Diar Shekha

Luis Enrique eller AVB i Barcelona? Aldrig någonsin. Jag vet inte vad jag gör. Bara för att man är en teknisk baserad tränare så betyder det inte att man automatiskt lyckas hos oss. Luis Enrique, varför inte? Jo han har aldrig slagit genom riktigt stort förutom den säsongen med Barca B men det är division 2, även om den håller hög klass så ska man inte stirra blint på det. Hur gick det i Roma? Jag förstår att man inte kunde vinna titeln men en CL plats åtminstone? Varför så långt ner som på en 7:e (!) plats? Varför lyckas Rudi Garcia nu? Rudi Garcia spelar också med en posessions fotboll men i en lägre grad än vi gör. Nu är han tränare i Celta Vigo och när man ser på La Liga tabellen så ser man att Celta Vigo ligger på en 12:e plats, det kan låta imponerande med Celtas resurser. Men samtidigt så ska man inte glömma att de ligger bara 4 poäng från nedflyttningsplatsen och allt kan hända. En riktig potentiell tränare hade tagit detta Celta Vigo till en 8:e plats med minst 10 poängs marginal till nedflyttningsplatsen. Då hade man kunnat se någonting i honom. Nej tack.

AVB? Nej. Det känns som om han helt saknar balls. Nu ska han styra upp VM, EM & CL mästare. Han klarade inte av Terry o Lampard. Varför var de missnöjda med honom? AVB är fortfarande för ung. Han har heller inte gjort något riktigt stort om man bortser Porto tiden. Då han flyttade till Chelsea och Spurs så har det inte hände något och jag skulle säga att Tottenham och Arsenal förra säsongen hade ett lika bra lag, i mina ögon.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 14:06
Hellre att Shitty vinner Pl än Chelsea med Por Que i spetsen.
Barcelona Rambla~
2014-03-15 14:02
Där har vi det stora problemet i Spanien. Ni tror inte att försvararen fått frispark där före anfallaren? Kan ni se Pepe eller Ramos bli utvisade i samma situation? Aldrig! Anfallare får tydligen inte gå in och kriga om bollen, försvaren får alltid frisparken.
Barcelona Tatinho
2014-03-15 14:01
@Barcelonistas:

Vilket 0-1 mål David Silva gjorde, WOW.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-15 14:00
Abirey - calma calma , Silva gjorde precis 0-1..
Barcelona Abirey
2014-03-15 13:55
City failar i år igen
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-15 13:51
Alla de skamliga ryktena om Messis kontrakt är från Madrid baserad media. Jag själv läste det från Marca och det var punto skit som sprider rykten för att de vill destabilisera Messi. Så är det när man är rädd FÖR VÄRLDENS, UNIVERSUMS OCH GUDS BÄSTA SKAPELSE AV FOTBOLLEN. Francois Gallardo, and Punto Pelota in general, are have the worst sources in Spain. They're trying to destabilize Messi before El Clasico."
Barcelona Canaletes
2014-03-15 13:36
@kingrodrigues:

Och INGEN naturlig centerforward. Sjukt verkligen.
För Messi räknas väl inte som det? Det ju så att han mer har utvecklats till det de senaste åren.
Barcelona kingrodrigues
2014-03-15 13:17
Kollade precis laget inför imorgon. EN naturlig mittback i matchtruppen. Sorgligt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-03-15 12:51
Den dagen Leo lämnar Barcelona är den dagen han lämnar Europa för Sydamerika och Argentina. Med andra ord, precis som han själv har sagt i flera intervjuer, Barcelona är den enda klubben för honom.
Barcelona NoGo™
2014-03-15 12:45
Pique o Puyi är inte tillgängliga för matchen på söndag..

Official: Puyol has a knee injury and will be out for around 10 days #fcblive

Official: Pique has an ankle injury and is not available for tomorrow's game against Osasuna #fcblive
Barcelona Mido
2014-03-15 12:40
Det går många rykten att Messis pappa har stoppat sin sons kontrakt upphandlingar, för att det skiljer 45 miljoner €. Plus så tänker Messi se på andra alternativ, å hetast just nu är PSG. Rykten säger också att psg:s ägare har träffat Barcelona angående Messi. Jag vet att det är alltid så inför ett el clasico,, men Messi har varit onöjd ganska länge på ledningen och kanske till och med sitt kontrakt. Hoppas att det är falska rykten.
Annons: