/spanien/barcelona/forum/5511.aspx/spanien/barcelona/forum/5511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2014-02-18 17:18
Igår var det exakt 40 år sedan Barça vann med 0-5 över Real Madrid på Bernabéu. En av de mest kända manita i klubbens historia. Man kan ju alltid hoppas på ett liknande slutresultat ikväll. :P
Barcelona the cameroonians
2014-02-18 17:17
Nervösa eller inte, alla har ni chansen att ladda upp med UEFA Yputh League där det vankas kvartsfinal mellan Barcelonas Juvenil A och FC Köpenhamn. Startelvan som jordi Vinyals sätter på plan lyder som följer; Ochoa Godswill, Tarin, Riera, X.Quintillà Ortega, Enguene, Huertas, Maxi Rolón, Ebwelle, Munir Matchen börjar 18.00 och visas på Eurosport.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 17:14
Haha Alves vilken kung!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-18 17:12
Ja, tror nånstans det lossnar ordentligt ikväll. Det leder inte till en storseger men ett gott resultat. Haha, från cityforumet: "Nu kör vi över francos gäng!"
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 17:11
Dani Alves: "Man City? I didn't realise until about five years ago that Manchester had two teams." [Daily Mail] Hahahaha, inget hets mot city men tyckte det var lite roligt sagt.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-18 17:08
1.70-ligan - köp en back, tack Jättekonstigt egentligen. Men jag har en riktigt bra känsla. Återstår att se om den stämmer.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-18 17:01
Blaugrana91. Inte jag heller, wtf?
Barcelona Blaugrana91
2014-02-18 16:59
Hmm jag är fortfarande inte ett dugg nervös inför matchen. Konstigt.
Barcelona enkos
2014-02-18 16:29
LeoMessi Det finns bara inte att stoppa Messi ikväll,, Citys försvar och mittfält räcker inte mot honom.. och nej jag är inte rädd för Citys offensiv heller då de kommer inte kunna och våga spela som i ligan, då de kommer bli rädda för Barcelona...
Barcelona NoGo™
2014-02-18 16:18
@LeoMessi

Hehe samma här :P
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 16:16
enkos (Barcelona) Varför kan inte din optimism smitta av sig? Själv så förväntar mig sig det värsta, även om jag vet att Barca är ett bättre lag så är jag rädd att vi släpper billiga mål. På fasta situationer så kommer jag inte att våga kolla.
Barcelona NoGo™
2014-02-18 16:16
Det viktigaste är att vi är på tårna från början, vi alla vet hur det brukar se i början av våra matcher. Om inte så kommer det bli jobbigt, City har i alla matcher ja sett denna säsong startat i ett rasande tempo. Var med från start! En sak till, ge fan i att bjuda på hörnor och onödiga frisparkar!
Barcelona enkos
2014-02-18 16:10
Jag har inte på länge känt en så fin känsla som inför kvällens match.. Jag har aldrig varit så övertygat om att Barcelona kommer vissa sin klass ikväll och gå segrande ur duellen...
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 16:08
Jag vågar helt seriöst inte se matchen ikväll... Denna nervositet är inte bra för mitt hjärta haha:P Jag ska låta bli att kolla 15-20 min, om det fortfarande står 0-0 eller att vi leder, då kommer jag att börja kolla haha:P
Barcelona enkos
2014-02-18 16:00
23:00 på att Messi gör minst 3 mål,
9.00 odds att Messi gör minst 2 mål
2.05 att Messi gör minst ett mål i matchen,,

Ikväll kommer Messi vissa världen vem som är bäst i världen !
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-18 15:29
2014-02-18 15:29
Tittar på lite gamla legendarer i fotbollen och Paul Scholes vilken fotbollsspelare. Han är nog den enda engelsmannen som hade platsat i Barca. Unik är ordet för honom.
Barcelona Valdés
2014-02-18 15:14
Bjuder vi på lika många hörnor som mot Bayern och slarvar i presspelet så kommer City att straffa oss. Vill se Alves, Alba och Mascherano hoppa i kvällens höjddueller. Förhoppningsvis blir det en galet offensiv fotbollsfest där vi ser till att utnyttja våra lägen och får med oss ett riktigt bra resultat till returen på Camp Nou.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 15:08
Record Man City coach Pellegrini in 22 games against Barcelona as coach: 4W - 4D - 14L #fcblive [via fcb]
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-18 15:03
Ingen bryr sig om vad tolken säger. Vi förstörde hans liv i real.
Barcelona ElTriplete
2014-02-18 14:26
"Sett till historiken är Barcelona favorit, men Barcelona just den här säsongen är inte samma som tidigare. Visst, de har Messi, men jag tycker att det här Barcelona är det sämsta på flera, flera år, så City har en bra chans, säger Mourinho."
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 14:26
Bilden visar hur det har varit senaste dagarna.. Haha.
Barcelona Kricko
2014-02-18 14:25
ÄNTLIGEN! Ser verkligen fram emot kvällens match! Det är en oerhört viktig match som kommer vara avgörande för resten av säsongen. Barca har fortfarande chansen att vinna allt och dagens match kommer bli en bra värdemätare för att visa vart vi står. Man kan inte bortse ifrån att City är ett grymt lag men att åka ut i åttondelen kan inte ses som något annat än fiasko.

Det enda jag egentligen kräver från laget är att de visar hjärta, jag vill att vi ska spela med 11 st Carles Puyols på planen idag. Ingen jävla repris på förra årets match mot Milan.

Jag är fortfarande osäker med tanke på förra säsongens bottennapp i just de stora matcherna. Det är upp till bevis, framförallt för Tata som har möjligheten att visa varför han ska få fortsatt förtroende.

Det ligger mycket ansvar på hela laget men faktum är att om Messi håller messi-klass ikväll kan han avgöra på egen hand. Dags att tysta alla haters igen ? :)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 14:04
Roligt att folk tror att vi bara går efter Rayo matchen. Vem har sagt att vi bara går efter den matchen ens? När Tata tog över laget så har han försökt införa ett mer direkt spel med snabba omställningar, men han har även behållt bilinnehavet i spelet. Man har tydligt sett vilken enorm potential det finns i det här spelet men samtidigt måste man också ha tålamod. Gud skapade inte Eva och Adam på en dag.
Barcelona Zloty
2014-02-18 13:49
Ligger uppriktigt sagt och skakar av nervositet på hotellet här i Manchester.
Man kan ta på spänningen i luften. Hoppas hoppas att laget nu levererar och får minst oavgjort med minst ett gjort bortamål.

Kom igen nu!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 13:39
Hjärta - nej det har inget med Puerta att göra. Deras forum heter " la puerta" elr som ja brukar kalla det laputa.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-18 13:37
@Bästelona:

Är inte namnet "Puertan" en hyllning till den bortgångne Puerta?
Barcelona AndreD
2014-02-18 13:31
Faaan vad nervöst gick miste av gains för jag inte kunde sova VAMOOOOOOOOOOOOOOS
Barcelona LeoMessi
2014-02-18 13:28
Väldigt viktigt att vi låser kanterna för city. Dom använder sig av kantspelet väldigt mycket och deras yttrar, till skillnad från våra, kan faktiskt slå in bollar i straffområdet. Fasta situationer är livsfarliga, vi får inte låta dom vinna enbart för dom är bättre på fasta än oss.
2014-02-18 13:15
Madrid ska alltid projicera sina tillkortakommanden på Barca för att kunna sova om nätterna. Deras nya slogan, Messi levererar inte mot de stora! Snälla Ronaldo är lika hårt markerad som Pedro! Han håller sig på kanten smyger in för att göra sina penaldo stuff. Låt Penal spela centralt och sköta lite i spelet vilket han inte kan och markerad tungt blir han. I alla stormatcher försvinner han eller får ett kontringsläge. De jämfört alla med Messi, när åsnan Penal drar är det Arnold Schwarzeneggers son Bale som är next på tur!! Innan var det Özil mot Iniesta och nu är det modric. De lär sig mycket sent de tröga människorna där inne. Jag minns att de jämförde Özils statistik mot Iniesta! LOL! Nu när de har en spelare som Modric som förvisso inte gö e många mål och assist men gör de konsterna på mitten har de börjat förstå lite vad fotboll kan handla om. De tycker att Özil är sämre än modric helt plötsligt. Vi ska inte ens gå in på Alonso!
Annons: