/spanien/barcelona/forum/5510.aspx/spanien/barcelona/forum/5510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Brex
2014-02-18 08:43
http://www.sport.es/es/noticias/barca/tata-tira-los-pequenos-para-robar-balon-city-3111805

http://www.mundodeportivo.com/20140218/futbol/champions-league/manchester-city-barca-we-love-football_54401396355.html
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 08:04
Ska bli otroligt intressant att se hur City kommer spela ikväll. Tror inte de tror tillräckligt mycket på sitt egna spel i en match mot Barca. Så det kommer nog bli en buss ikväll också. Kanske lite mer offensivt än vanligt men ändå tror inte de ställer upp och försöker spela anfallsfotboll mot anfallsfotboll likt Rayo. Vi såg ju bara hur det slutade... Ytor till Barca = Vinst för Barca. Men hade varit fantastiskt om både lagen gick ut och bara nu ska vi framåt. Den gamla klyschan förklarar det bra "Anfall är bästa försvar."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca de Corazon
2014-02-18 08:01
fyfan känns sjukt jävla bra känns värkligen att vi vinner i dag o skulle man vilja höra mou säga detta barca e den sämst barca som finns:):)
Ronaldinho the original
2014-02-18 07:58
Hoppas att Messi idag kan visa att han är "topp 10 fotbollsspelare" Puertan är komedi när Barcelona har match. Nu krossar vi dom blåa från Manchester såsom vi har krossat dom röda från Manchester. Visca el Barcelona!
Barcelona Messi 4-ever
2014-02-18 07:33
Fy fan vad nervös man är redan. Kommer garanterat bli en tuff match ikväll, City känns tunga att möta, gäller att vartenda spelare gör sitt yttersta ikväll för att vi ska få med oss ett bra resultat. City är bra inget snack om den saken men vi är FC BARCELONA !!!!!
Barcelona Gio Style
2014-02-18 04:25
Shit boys, är så sjukt taggad och klockan tickar så långsamt just nu!
Vill bara snabbspola fram tills 20:45 :D
Hoppas att vi bjuds på en jävla show!

Taggaaaaaaaa!!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-18 03:14
En förlust är bara en förlust men en förlust kan komma på två sätt. Laget tror inte och köper inte tränarens idéer eller så blir de helt utspelade av ett mycket bättre lag. Fotboll och allt annat i livet är 80 procent mentalitet. Vilken form, Vilken elva du än ställer upp med om spelarna inte tror på det kan du glömma att du vinner. Förra säsongen med Tito märkte man på spelarna att de inte hade något vidare tilltro på försvaret eller sin offensiva potential. Det blev en ond cirkel som satte sig i baktanken. Spelarna måste tro på Tata och utföra sina uppgifter till 100 procent. Med Pep G kunde vi möta Madrid och släppa ön ett tidigt baklänges mål men man såg på spelarnas reaktioner att det här var en tillfällighet. Vi kommer tvåla dit de snart, ettan kom och sen rann det över. Den Barca, den mentaliteten vill jag se mot City.
Barcelona Lion24
2014-02-18 02:43
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Klokt inlägg. Alexis och Pedros defensiva egenskaper kan man inte blunda för. Spelar Iniesta till vänster så blir det svårt eftersom Iniesta inte är nå vidare framgångsrik defensivt, inte springer han ihjäl sig heller. City kommer förmodligen attackera mest från kanten, som du säger och då gäller det att vi hittar medel mot det. Eftersom vi är så vana med att ha boll så glömmer vi den biten när vi inte har boll. Ska vi spela med Alexis och Pedro så kommer det betyda att vi bänkar nån av Iniesta, Cesc och Xavi. Iniesta och Cesc är i en lysande form för tillfället, lägg till att Cesc är mer fysisk än båda spelarna och går in i närkamperna till skillnad från speciellt Xavi. Bänka Xavi? I en match där Tata menar att hålla i bollen är extremt viktigt? Tror inte att Tata skulle göra det. Xavi vilades också i helgen så det betyder med all sannolikhet att han startar.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-18 02:43
Galet bra inför-rapport av Emily Ottosson. Den är så utförlig och spot on att den förtjänar bragdguldet! Tack så mycket för arbetet du lägger ner så vi andra kan få upp pulsen inför imorgon.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-02-18 02:15
Så som City spelar är det nästan kriminellt att inte spela med både Pedro och Alexis från start. Båda har dessutom väldigt bra form. Citys 4-4-2 utan Aguero kommer gå ut på att attackera kanterna och få in inlägg på Negredo, Dzeko/Jovetic. Både Nasri och Navas på kanterna tycker jag håller väldigt hög klass men det är ändå begränsade spelare. Ger man inte dom vad de vill så har de svårt att fixa det själva, så som Alexis och Pedro är ungefär. Yaya och vem det nu än blir i mitten kommer ha fullt upp med våra 3 i mitten. Låt nu Pedro och Alexis göra det de är bäst på, springa skiten ur sig, det kommer behövas och det kommer varken Cesc eller Neymar göra. Vi kanske får mer bollinnehav med Cesc, lite lugnare spel och bättre samspel mellan mittfält och Messi, men vi behöver nog försvara oss lite mer än vad vi tror imorgon om det vill sig illa! Pep hade kanske kört med Adriano på en "anfallsplats" en sån dag. Vi behöver nya ideer om vi ska ha chans på CL. Nu när Messi och iniesta kommit igång har vi en bra chans, men bara om vi vågar förändra. Om inte permanent, så låt det vara för enstaka matcher i CL, annars kommer vi bli straffade förr eller senare. På pappret är det bara Yaya och Kompany som skulle platsat i Barca från det laget vi kommer få möta. Ändå fruktar vi eventuell förlust för att vi har saknat nya ideer. En idé är att föreställa sig just Yaya och Kompany i Barca och fundera på om Bayern hade kunnat krossat oss i CL igen.. En ledning som inte gör sitt jobb ska avgå.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 01:51
Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Cesc Messi Alexis

elvan som vi kommer få se, jag hade i stort sett rätt.
Barcelona Neymar N11
2014-02-18 01:32
@FCBarcelona: Gerardo Martino, on tomorrow's match v Manchester City: "The team that doesn't have possession will suffer.
Barcelona zick9
2014-02-18 00:34
@Tatinho:

Han kanske fick frågan? Sluta beté dig som en barnrumpa.
Barcelona Tatinho
2014-02-18 00:13
Mourinho told ITV: "Of course by history Barcelona is the favourite, but this Barcelona, this season, is showing that it is not the same in previous years.

Tror alla förstår det Mou. Men undrar varför den här "The special one" alltid ska snackar om något som inte har med honom att göra ett dugg ?

Han är verkligen patetisk och borde hålla sig till att översätta som yrke om han ändå älskar stå i rampljuset så jävla mycket. Uppmärksamhetssökande liten diva.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-18 00:01
Capitan Din vänsterkant ser ut att bli verklighet :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-17 23:53
@Diar Shekha:

rac1 har prickat in vår elva nästan alla gånger den här säsongen, så skulle inte direkt förvåna mig om det händer igen denna gång. Förövrigt en fin elva som jag hoppas på :)
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-17 23:20
@barcastuff: Possible line-up (vs Man City): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive [rac1] Nice!!! Hoppas.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-17 23:16
Mer snack om City vs Barca i laputa än vad det är här haha. Skönt att Barca är ett huvudämne även på andra forum är på SF :).
Barcelona Bàckis
2014-02-17 23:16
Löjligt hur viktigt det blir att göra minst ett mål imorgon. Att komma hem till Camp Nou med säg 1-0 eller 2-0 ifrån första kan bli riktigt knivigt.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-17 23:12
@barcastuff: Possible line-up (vs Man City): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive [rac1] Lär bli det med all sannolikhet.
Barcelona -SAMI-
2014-02-17 22:57
Känns som det är Cl final imorgon haha:)
Barcelona Canaletes
2014-02-17 22:38
Vad apatisk jag känner mig. Vill bara att matchen ska börja liksom.
Lite samma känslor som mot Bayern. Hoppas bara det inte slutar på samma sätt...
-

Länkar El Día Después sammanfattning av matchen från helgen.
Barcelona Canaletes
2014-02-17 22:36
-radera.
Ronaldinho the original
2014-02-17 22:24
---------------Busi----------- -----Masken---------Iniesta----- Cesc ----------Messi------ Neymar---- Byte: Xavi - Masken, Alexis/Pedro-Neymar, Song- Iniesta/Cesc. Vinst 1-2 Målskyttar: 1-0 Negredo, 1-1 Cesc, 1-2 Pique hörna (!).
Barcelona B-Guden
2014-02-17 22:11
Ska vi Bara spela med 1 anfallare + Messi, så ska den anfallaren pela till vänster, för det är dit Messi oftast passar när han droppar ner
Barcelona Barcelonistas
2014-02-17 22:00
---------------Sergio---------------
--------Xavi-----------Iniesta------
----------------Cesc----------------

Jag gillar de mittfältet men jag vill ge Iniesta en fri roll där han även kan dra sig utåt till kanten för att ge lite mer bredd, det kommer leda till att City kommer få det svårare att försvara sig.

Så om jag får göra en elva så hade den sett ut så här.

----------------Valdes----------------
Alves---Piqué---Masken----Adriano
---------Sanchez-----Messi-----------( Iniesta)

Ge Iniesta en fri roll där han får röra sig i mitten men även ut mot kanten så vi får en bra bredd i anfallet. Det blir viktigt att vi bildar den mäktiga triangeln när vi kör igång vårt passningsspel så City sår jaga extra mycket.
Barcelona Acrobat
2014-02-17 21:55
Det viktigaste imorgon är att göra mål! Barca får inte gå in i matchen med en loj attityd. Man måste gå stenhårt för vinst. Dubbelmötet kan mycket väl avgöras redan imorgon. Gör vi två mål så har vi en bra chans att ta oss till kvartsfinal även om City skulle göra tre.
Barcelona Krabban94
2014-02-17 21:49
Min elva inför morgondagen:
Valdes
Alves-Pique-Puyol-Alba
Mascherano/Busi
Cesc-Iniesta
Alexis-Messi-Neymar/Pedro beroende på Neys fot

För de som undrar..
Puyol: kan spela 60min ca, orsaken till att jag vill ha honom där är den att han är den enda som vågar "slå till" Pique så han skärper till sig och han är otroligt viktig som ledare!
Personligen anser att Mascherano är bättre i första mötet borta mot ett engelskt lag. För att han vet är "tuffare" i sin spelstil.
Köper även Busi som är bättre för speluppbyggnaden.
Xavi: fine bra passningar, dock för slö med tanke på åldern och snabbheten City kommer ha i sina omställningar. Formen är inte heller på top. Eventuellet sista 30min så får han komma in och ta kontroll om resultatet tillåter.
MAN/P: Messi har haft problem på engelsk mark men är ändå viktigt. Pedro samt Alexis har gjort det bra, men Neymar ger oss en helt annan dimension i vårt spel. Om Neymars fot vilas ännu så hoppas jag han kommer in i ~55min.

Väntar med spänning på matchen
¡Visca Barca!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-02-17 21:45
----------------V.V----------------
Alves---Piqué---Bartra----Alba
---------Pedro-----Messi-----------

Ställer vi upp såhär blir det seger, Messi rör sig fritt..Cesc å Iniesta skiftar mellan vem som ska anfalla beroende på situation..Dessa spelare på plan så blir det seger..
Barcelona Barcelonistas
2014-02-17 21:43
Tagga med 5-0 matchen mot Real Madrid.
Annons: