/spanien/barcelona/forum/551.aspx/spanien/barcelona/forum/551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2017-04-19 22:47
Skönt det ska bli att bli av med Lucho. Våran uppspelsfas där vi duttar runt bollen mellan mittbackarna och Ter Stegen som tycks vara en del i grundstrategin hos Lucho ska bli så jävla skön att slippa. Hur många utav höjdduellerna som Ter Stegen genererar med sina tjongbollar vinner vi egentligen? Varför spelar världens mest passningsskickliga lag så mycket på huvudet? Är det inte tränarens uppgift att ta fram styrkorna och inte svagheterna i laget? Pep gav hellre bort bollen till motståndarna än att tjonga den såhär. Hemskt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona GauJon-10
2017-04-19 22:46
Man blir verkligen så jävla ledsen. Det är Champions Leauge. Man spelar i Barca. Så har vi spelare i truppen som inte fattar det och inte förtjänar vara i klubben. All heder till Neymar killen sliter å ger verkligen allt. Klart man blir frustrerad å ilsken när det inte funkar och man får stå ut med skit medspelare. Killen gråter av att åka ut, det har man sett förr när storspelare gör efter att ha åkt ut ur Champions Leauge. Betyder sjukt mycket. Folk som klagar på honom har säkert inte spelat fotboll själva.. Han är lätt våran bästa spelare och han samt andra toppspelare i laget förlorar titlar pga för många usla medspelare.
Barcelona Mecum
LE Skulle klivit av redan i somras. Värvningsansvarig skulle sparkas för längesedan.
Barcelona Caz
@DM1982:

Handlar inte om att nedvärdera Juve. När vissa njöt härinne skrev jag själv om hur bra de var. Men i Turin missades två helt rena lägen och halvchanser slarvades bort. Idag skapades det massvis med chanser och en normal dag hade minst 3 mål gjorts.
Barcelona Smogen
Fyra positiva saker att trösta sig med efter denna omgången. 1. Juventus kan helt klart gå hela vägen, inget stort fan av dom, men bättre än Real. Mot Real och domarna blir det dock svårt, men möts dom i en final kan ju ändå allt hända. 2. När mäktiga Bayern blev rånade framför hela världen så kan väl inte ens Reals styrelserum...eller jag menar UEFA, säga nej till videogranskning. Det lär inte komma till nästa säsong, men till 2019 lär det ske, och då kanske det blir mindre fusk, och kul att kolla fotboll igen. 3. Publiken på Camp Nou. 4. Vi kanske är lite revanschsugna till helgen. och om inte det hjälper, så räcker det ändå att se dagens match för att inse att med en bra tränare och ett par vettiga värvningar så ska vi kunna utmana betydligt bättre nästa år, än vad vi gjort i år. Viljan hos startspelarna finns där ju, bara dom får rätt motivation, taktik och stöd.
Barcelona FCB-1899
2017-04-19 22:44
Win, Lose or Tie, Barcelona Til I Die!!! Barca är mitt hjärta!!! Grattis Juventus! :)
Barcelona DM1982
Nu är det bara att ställa om och ge allt mot Real. Ett uttåg i CL släpper jag oftast inom 10 sekunder, ligan är alltid viktigare.
Barcelona Treyh
Vi är inte bättre än så här. Det finns inga idéer. Inga kombinationer. Ingen som springer i djupled. Ingen som ta en löpning för sin lagkamrat. Det verkar som att spelarna måste "improvisera" hela tiden. Det finns inga tydliga instruktioner. Det märker man på när ALLA spelare kladdar på boll alldeles för mycket. Vad händer med taktiken från säsongen 15-16 när Messi fick bollen så sprang Alba, Neymar och Suarez i djupled samtidigt på vänsterkanten? Nu ska alla kladdar på bolljäveln och ingen tar nån löpning.
Barcelona Lionel12
Omöjligt att vinna när folk parkerar bussen. Fint tycker vissa, smart andra, men jag, spyr galla alltså. Hatar att titta på sån fotboll 7 mitbackar sista 15. Tröttsamt.
Barcelona JakWah
2017-04-19 22:43
Legen Carles Puyol: Real har ingen vinnarmentalitet... de får sina vinster till skänks av domaren. Då hade ett korpenlag kunnat ta sig vidare.
Barcelona Barca-nist
Neymar och suarez sämst på plan ikväll.
Barcelona II Barça II
Helt klart rättvist, Juventus förtjänar att gå vidare. Nu håller i alla fall jag tummarna och hoppas att Buffon får vinna CL.
Barcelona Lionel Messi n10
2017-04-19 22:42
Grattis Juve dom förtjänade det man kan inte vara bra i en match utan man spela och vara igång i båda matcherna. Nu hoppas jag bara att allt onödigt lämnar Barca och i börjar gå tillbaks till spelet som kännetecknar Barca och börjar spela med våra talanger. Visca Barca i med och motgång!
Barcelona Legend Carles Puyol
Det är bäst för alla att inte SE EL Clasico. Real kommer äta upp oss och nu är Neymar inte med. Jag vågar fan inte se den. De här laget har ingen vinnarmentalitet. Kolla på Real bara, Bayern gjorde mål sen började Real visa att dem spelar på hemma plan. Real har något som vi aldrig kommer komma nära, VINNARMENTALITET! Såå sorgligt men sant. Besviken och är så ledsen.
Barcelona JakWah
Juventus förtjänar att gå vidare. Det är inte deras fel att Barcelona gav bort första matchen. Tyvärr kommer Juventus inte ha en chans mot Real. De går vidare på grund av ett svagt Barcelona snarare än att de själva är bra. Jag hoppas att jag har fel för jag har absolut ingenting emot att Juventus vinner CL... de imponerar dock inte på mig mer än i defensiven. Jag tror mer på Monaco... ett lag som lätt kan underskattas men som verkar prestera väldigt bra offensiv fotboll.
Barcelona Rambla~
2017-04-19 22:41
Hade hoppats de skulle steppa upp i 2:a halvlek fast det blev snarare tvärtom. De har inte formen och förmågan för tillfället att höja sig så som de gjorde mot PSG. Det där var en engångsgrej som det ska mycket till för att det upprepas.

Ut i kvarten 2 säsonger i rad medan båda madridlagen är i semifinal. Vad fan är detta. Något denna ledning borde ställas till svars för kan jag tycka. Städa bort den här sportliga ledningen helt. Bort med alla, Lucho, Unzue och allt vad de heter. Starta något nytt, ett nytt tänk och en tränare som rör om lite. Det här håller fan inte.
Barcelona Soko
2017-04-19 22:40
Vi skulle ta oss till semifinal medan Bayern skumma krossa Real. Vilka drömmar man hade , men nu blev det så här.
När fotbollen är som brutalast.
Barcelona wallmannen
2017-04-19 22:40
Bra match mellan två jämna lag. Det är bara gratulera Juventus för segern och för en mycket fin insats.
Barcelona Mecum
2017-04-19 22:39
Messi försvann när Paco kom in. Messi ska aldrig spela sådär djupt
Barcelona Katalano
2017-04-19 22:39
Grattis Juventus. Välförtjänt seger och ett fantastiskt försvarsspel. Synd att vi inte lyckades näta men alla skott gick ju utanför och det är helt enkelt för dåligt. Hade vi fått in i alla fall 1 mål i första halvlek hade matchen kunnat se helt annorlunda ut.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-19 22:38
Publiken ska all heder med, står alltid bakom laget oavsett vad.
2017-04-19 22:37
Bara att applådera Juventus och unna dom segern. Spelar varken fult eller maskande utan spelar som män. Välförtjänt och man unnar dom cl framför Madrid klubbarna.
Barcelona Davids3
2017-04-19 22:37
Fotbollens bästa försvar parkerar bussen från matchen början, när det fortfarande står 0-0. Hur vill ni att det ska bli mål?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-04-19 22:36
Härligt att se arenan står bakom laget. En okej match från vår sida men många missade chanser.

Vi åker inte ut ikväll , utan vi åkte ut efter turinmatchen. Att förvänta sig två supercomebacker är skrattretande , dessutom mot ett bättre lag. Man kan heller inte förvänta sig att Messi ska rädda laget varje match.

Aja, nu är nog Lagerbäck nöjd. Tror han föredrar en sån här målrik match istället för vår 6-1 match.
Barcelona Soko
2017-04-19 22:35
Vi har aldrig gjort så många mållösa matcher som denna säsong ?
2017-04-19 22:35
Det är under dessa matcher man verkligen saknar Barcas grundidé. Hur illa vi än ligger till, hur desperata vi än behövde bli, så blev vi aldrig det utan fortsatte nöta spelidén. Vi vände oss aldrig till inlägg eller långbollar idag utan vi fortsatte med kortpassningsspel. Och idag hade det gynnat oss, Juventus försvar har semester när vi matar inlägg.
Barcelona Nemesis 10
2017-04-19 22:34
Vi har absolut ingen annan som kan kliva fram för utom MSN vilket är väldigt synd. Vi har verkligen inget i luftrummet att göra för den delen heller. Det är bara att stoppa MSN så gör vi inga mål helt enkelt och motståndarna vet att vi endast söker någon utav dessa tre i sista tredjedelen. Vi är lästa nu och behöver göra en ordentlig förändring nästa säsong för Lucho har absolut ingen annan taktik än att få upp bollen till MSN så fort som möjligt, tråkigt...
Barcelona ElRaval
2017-04-19 22:34
[QUOTE=DM1982]Håller med. Tycker att det är trist folk ska nedvärdera Juventus, de har gjort ett bra lag och slår ut Barça rakt av. Barça lyckades inte göra ett mål mot dem, säger en hel del om det laget. De kan gå hela vägen men det kan tufft mot Real, aldrig lätt att spela 11 mot 14. [/QUOTE] bara applådera juventus försvar...
Barcelona II Barça II
2017-04-19 22:33
Vi har ingen bänk överhuvudtaget. Det är helt sjukt att det har blivit så här.
Barcelona Blaugrana80
2017-04-19 22:32
Roterat sönder laget, trötta spelare skadade spelare skämt ut oss med stora förluster, förlorat ligan åka ut i kvarten igen!! De här e lucho
Annons: