/spanien/barcelona/forum/5509.aspx/spanien/barcelona/forum/5509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2014-02-18 23:01
Riktigt bra genomförd match, speciellt defensivt. Herregud vi släpper till 1 enda hörna! Grymt. Men långt ifrån över
viccc
2014-02-18 23:00
Fantastisk match från alla! Dock måste man tycka synd om Song som blir petad av Roberto trots att han inte gjort en enda bra match, sen är man ingen talang när man är 22 år utan de är dags att prestera!!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-18 22:59
Barcaholic: Sant, tänkte fel. 3 mål måste de göra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
Hahahaha!!!!!! Barca<3 vi döda de grabbar!!!!!!!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
The Engineer

Ni bjöd upp till dans fast ni var en man mindre.
Lycka till..

Synd att vi mötes så tidigt som åttondelsfinalen. Tråkigt med den röda kortet..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-02-18 22:58
"Målet liknade förresten Bellettis från Paris 2006."

Shit, tänkte också på det! Finns många likheter. Vi spelar med en man mer, sent avgörande från vår brasilianske högerback mot engelsk motstånd, samt inte minst att avsluten påminner mycket om varandra.
Barcelona Brex
En 10 på alla spelare, taktisk perfekt match! Startelvan var perfekt, alla skötte sin uppgift strålande!
Barcelona Brex
Barcelona Barcaholic
2014-02-18 22:57
@Zyzz - U mirin brah?:

Fel! Vinner City med 3-1 går dom vidare, glöm inte bortamåls regeln. Det är City som är borta nästa match :)
Barcelona Barcadinho.
2014-02-18 22:56
Hade en bra känsla hela dagen. Kanske för att Barca hade formen lite uppåt de senaste matcherna medan citys form pekade neråt lite efter nyår.
Hur som helst - jäkla skönt med vinsten och första vinsten i staden Manchester.

Men laget måste vara ödmjuka o fortsätta hålla koncentrationen - vi är inte klara vidare än.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-18 22:55
Gör vi ett enda mål på Camp Nou så måste City göra 4... Jag kan inte se framför mig att Barca inte kommer göra mål mot ett City som måste gå på tokoffensiv samtidigt som Neymar är tillbaka på allvar! Vi har guldläge att gå vidare!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 22:55
Demichelis börjar glida mot Messi redan utanför, men tacklingen som får honom att ramla, när han vrider upp benet, sker inte förrän inne i straffområdet.

För mig är det straff, men en svår situation!.
The Engineer
2014-02-18 22:54
Hej! Har inte sett så mycket Barca detta året. Trodde inte ni skulle vara så pass lugna matchen igenom. Lugnt och säkert. Hoppar ni får mycket strul med Aguero i returen :) /Pojke som hejar på City.
Barcelona Canaletes
2014-02-18 22:53
Det här målet var mycket viktigt för Alves. Hoppas nu hans redan kaxiga attityd växer och vi får se den gamla Alves fullt med självförtroende.

Målet liknade förresten Bellettis från Paris 2006.
Barcelona B-Guden
Jag vill hylkla vlades, han kom ut rätt varje gång och räddade oss i början.
Och Silvas Skott han räddar inte bara utan håller den också.
Barcelona L.A.M Nr 10
Kan någon länka en bild eller video eller något där man verkligen ser om det var innanför eller utanför? Jag tyckte domslutet såg korrekt ut efter reprisen i Viasat men kanske såg fel.
Barcelona Vampíro
2014-02-18 22:52
Pelle lär väl gnälla om nått som vanligt, enormt bitter och gnällig tränare det där. Besviken på domarnivån måste man erkänna, vi blir totalt rånadd på en strafg och ett mål för Piqué. Nåväl det får väl jämna ut sig i längden.
2014-02-18 22:52
!Sergio_ Busquets!

Då blir jag bara glad. Låt de hata så mycket de vill.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-18 22:51
here we go - o andra sidan så dömdes Piques mål felaktigt bort för offside, sen är det väldigt svårt att avgöra om det är straff elr ej.
Barcelona Neymar N11
2014-02-18 22:50
Hatten av för barca och speciellt Tata, vi spelade så lugnt och fokuserad hela matchen.
Barcelona AndreD
2014-02-18 22:49
Som vanligt har vi domarna emot oss men ingen Barcahatare nämner det :) love it
Here we go!!
2014-02-18 22:48
Straffen var felaktig dömd, förselsen skedde utanför straffområdet.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-02-18 22:48
Nu kommer vi få höra en skitstorm med "Det var egentligen inte straff" men ingen kommer nämna Citys hands-situation eller vårt fel bortdömda offside mål. Riktigt jävla nöjd med matchen, varför blev passning speltet så jävla arrogant i slutet?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-18 22:47
Fy fan vilken match vi gör. Bästa prestationen i år. Tänk på vilket lag vi möter och på vilken arena! Här har många lag åkt hem med tennissiffor i röven. Måste hylla pique. Unge för att han var matchens gigant eller så MEN så fort det vankas stormatch steppar han upp och gör alltid en gedigen insats. Måste även ge Tata cred. Tillslut verkar han ha hittat en balans i laget som gör att vi håller defensivt även mot motstånd i absolut världsklass. Och offensivt har vi kvalitet som kan såra vilka som helst. Återigen, city har mosat det mesta i sin hemmaborg denna säsong. Jag trodde inte att vi skulle åka därifrån med en så betryggande seger. Kanske med tre poäng men knappast med noll insläppta. En sådan stark CL match har jag nog ej sett Barca göra sedan pep stod vid sidlinjen! Och jag går till sängs med en skön bekräftelse: Barca fortfarande är att räkna med även på den allra största internationella scenen. Visca!
Barcelona Barcelonistas
Jag lider lite med City dock idiotiskt av demi att gå in så där dumt, låt de gå visst de kanske blir 0-1 men ni har fortfarande 11vs11.

Trots 10 man på plan gör City en bra match.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Det mest komiska är ändå real fansen som veckor innan snackade om hur City skulle krossa oss. Vissa sa till och med att dom längtade mer till vår match än deras egen. Hoppas dom njöt haha
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-02-18 22:45
Oerhört skön seger! Tråkigt att ett domslut ska påverka matchens utgång men samtidigt hade Messi förmodligen satt friläget ändå. Frågan är ändå om det var värt det, Demichelis? Rött kort och straff kan vara hårt men så står det i regelboken. Annars ingen vidare match av oss fram tills 1-0, efter det genomförde vi matchen perfekt, tröttade ut City, kunde mycket väl gjort tvåan betydligt tidigare men väldigt viktigt att den till slut kom.

Nu har vi skaffat oss ett mycket bra utgångsläge vi inte får slarva bort. Vi bör ta oss vidare till kvartsfinal, det ska till ett riktigt fiasko annars. Men just nu vill jag bara njuta av nuet. Vem trodde att vi skulle åka hem från Etihad med en tvåmålsvinst? Mycket bra gjort av grabbarna och vi kan vara stolta. Visca Barca, ikväll ska man glädjas åt segern för att från och med imorgon blicka framåt mot det mycket viktiga mötet på Anoeta i helgen. Nu med alla lag på samma poäng så har vi inte råd med några fler billiga poängtapp.
Barcelona B-Guden
2014-02-18 22:44
Ja inte för jag är nöjd med matchen men för att vissa alla äckel hur dom beter sig och tror vi är sämst.
puuuuf
Barcelona Barcelonistas
Fantastiskt resultat!

Där fick ni alla som tvivlade! :)
Det här är till er alla som hånar City! Bli inte såna hyenor nu som andra gänget. Lite ödmjukhet. Snälla, diskutera matchen och taktiken osv stället. Det finns inget att håna... De var en man mindre..
Annons: