/spanien/barcelona/forum/5499.aspx/spanien/barcelona/forum/5499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2014-02-19 21:00
Bry er inte om vad andra säger om världens vackraste förening. Vi visade igår att vi är bäst i världen, det får hatarna att koka.
Postat via SvenskaFans-appen
EliCule
2014-02-19 20:59
Bayern är inte sämre i år, laget saknar deras Messi...Ribery och svinklättraren...kan inte skriva hans namn på tyska.
Barcelona enkos
2014-02-19 20:57
Bayern utan Ribery är inte samma lag
Barcelona FCB_Messi
2014-02-19 20:56
Solklar offside . Någon som ens nämner det ? Nu när han missa den så kommer verkligen ingen nämna det . Era äckliga haters . Ni kan dra åt helvete !
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-19 20:55
Lol, Arsenal har ätit upp ett chockat Bayern inledningsvis. Ett massivt tryck resulterar i en straff... och så missar man straffen :P
Barcelona Acrobat
2014-02-19 20:55
Arsenal våldtar Bayern, men den straffmissen kan bli avgörande!
Barcelona AndreD
2014-02-19 20:54
Hahahha sämsta straffen jag någonsin sett
Barcelona enkos
2014-02-19 20:54
Offside på Özil, men det kommer ingen diskutera, han spelar inte för Barca
Barcelona AndreD
2014-02-19 20:48
Vi behöver en spelare som Kroos
Barcelona enkos
2014-02-19 20:48
Arsenal kan vinna mot Bayern...
Bayern känns inte så starka i år tycker jag...
Barcelona papillon
2014-02-19 20:38
Till dagens båda CL matcher om det går :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2014-02-19 20:37
Vem är det som brukar ha dom hör riktigt bra YouTube länkarna till Barca matcherna?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vampíro
2014-02-19 20:35
Man tycker nästan synd om Arsenal ikväll, ännu en gång stöter de på Bayern som i år kanske är ännu bättre. Dessutom startar de med en helt orutinerad anfallare i dessa sammanhang. Allt talar för att de åker på en ass-kicking of a life time. Vem vet allt kan hända men det ser inte ljust ut.
Barcelona Barcadinho.
2014-02-19 20:31
Jag kommer bli förvånad om Uefa bara ignorerar Pellegrinis anklagelser.
Mourinho fick tre matcher avstängning för likadana anklagelser på domaren för två år sen.

Jag hoppas att Pelle bli straffad och snart.
För min del redan i returmatchen- finns många hotell i Barcelona som erbjuder sändningar på bamse stora tv-skärm.
Vilken clown - har han fått lärodomar under tiden i Madrid? Jag undrar, eftersom jag kommer inte ihåg att han var likadan i Villarreal.

Barcelona enkos
2014-02-19 20:30
Jag vill att Atletico ska vinna men något inom mig säger att Milan vinner.. det är för hög odds på Milan, hela 3.45 trots erfarenhet och hemmaplan..
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-19 20:26
the cameroonians Jag håller med dig delvis, tex är jag väldigt glad att Tata varken är apatisk eller vild i sin natur. Men i vissa matchmoment vill jag se honom flyga upp och agera om han märker att motståndaren håller på att få momentum så han kan strypa deras adrenalintillförsel. Inte vara åskådare till teatern för att se vad som händer i nästa akt. En bra tränare spelar schack inför matchen och poker under själva matchen om du förstår hur jag menar. Jag är medveten om att vår bänk inte är av samma stjärnstoft som vissa andra storlag men just igår kväll hade vi en viss Neymar på bänken. Han kommer in i vad, 74:e minuten? Varför inte slänga in honom minuterna efter vårt ledningsmål då City var chockat och paralyserat och samtidigt sända en tydlig signal till resten av laget att nu knyter vi säcken, killar! Där och då hade vi momentum. Bytet kom försent helt enkelt och vi ska vara glada för Alves tunnel på Hart på övertid då en 1-0 ledning inför hemmamötet hade varit ganska bräckligt. Nu slutade dock allting gott, men mot skickligare motstånd längre fram (förhoppningsvis) i turneringen behövs en bra matchcoach och där är inte Tata riktigt än. Men jag har tilltro och största respekt för honom och jag självklart inte att Tata är usel på något vis, tvärtom han är väldigt bra på allt från taktik inför match, självinsikt, medvetenhet om egna lagets styrkor pch svagheter, openminded, hantering av presskonferenser och media i övrigt, kulturförståelse osv. Men just den här biten jag tagit upp tycker jag att han kan finslipa något.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 20:00
@Diar Shekha:

Med tanke på att Titeln är på engelska skulle jag chansa på att själva boken också är på engelska. (Men jag vet inte)
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 19:58
Sanogos första a-lagsmatch för Arsenal var senaste ligamatchen, så ja det stämmer att det är första CL-matchen!
Ronaldinho the original
2014-02-19 19:56
Alcantara startar mot Arsenal. Inte undra på att han lämna då han får spela mycket i Bayern. Arsenal bänkar svinet Giroud och startar med talangen Sanogo. Rätta mig om jag här fel men visst är det sanogos första match i CL. Wenger chansar verkligen eller så "roterar" han då han vet att vinna ligan är mer realistiskt än att vinna CL.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 19:52
Arsenal starting XI vs Bayern:

Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Flamini, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Ozil, Cazorla, Sanogo.

Sanogo från start alltså...
Barcelona Diar Shekha
2014-02-19 19:51
Gud är störst! - Pep el rei! (Barcelona) Är Boken på svenska?
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 19:50
Thiago startar för Bayern mot Arsenal ikväll.

FC Bayern line-up:

Neuer - Dante, Thiago, Martínez, Mandzukic, Robben, Boateng, Götze, Lahm (C), Alaba, Kroos #AFCFCB
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Ni som inte har läst boken Pep Guardiola - Another way of winning beställ den nu! Man får en helt ny inblick i allt från hans uppväxt till vad som pågick i hans huvud samtidigt som han var tränare för Barca till, väldigt fascinerande. Boken kostar endast 200kr på Bokus, rekommenderar den starkt!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Här ser man när Pique försöker förhindra domaren från att ge ett gult kort till Negredo. Sen säger folk uefalona...
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2014-02-19 19:49
Alltid lika kul att folk underskattar oss , för att sedan ligga i fosterställning och beklaga sig över allt förutom sitt lags egna insats!

PINSAMT
Barcelona the cameroonians
2014-02-19 19:49
Pelle kastar inte bara skit för att ta bort fokus från det faktum att han förlorade den taktiska matchen mot Martino.

Han gör det också i ett försök att påverka domarvalet och domarinsatsen i returmötet. Nu vet jag inte om han har kompisar a la Mourinho 2010 när dennes gode vän dömde bort oss på San Siro, men vi kan vara säkra på att snacket inför matchen 12 mars kommer handla väldigt mycket om domaren. I alla fall från Pelles sida, Martino kommer som vanligt att fokusera på den egna insatsen.

( xaviesta )

Angående din kritik (och beröm) mot Tata kan jag hålla med om att bytena ibland tenderar att dra ut på tiden. Å andra sidan har jag hellre en coach som tar ut "rätt" startelva och inte behöver använda byten till att ändra matchbilden. Problemet för Barcelona, och Martino, är snarare att man inte har storstjärnor på bänken vars individuella kompetens fixar att ändra en matchbild.

Personligen gillar jag Martinos lugna förhållningssätt vid sidlinjen. Han låter inte sina känslor svämma över och när spelet väl är igång låter han spelarna ta ansvar för prestationen. Det är väldigt lite en lugn person kan påverka från sidlinjen, det blir bara onaturligt för honom att bli loco som Bielsa eller Simeone.

Det är så klart inte konstigt att man jämför hans stil med Peps, men det viktigaste i ett ledarskap är att vara dig själv. Martino visar trots allt sina känslor när laget gör mål, och sitter inte på bänken och såsar som Svennis gjorde på sint tid. Tata är sig själv, och det räcker långt.
Barcelona Neymar N11
2014-02-19 19:45
Lovar att om det hade varit ombytta roller alltså City hade fått straff och sedan vunnit med 2-0 så skulle ingen snacka om att det var orättvis. Det är helt enkelt att alla är chockade att hur kunde city förlora hemma där dom har krossat sina motståndare. De flesta underskattade oss innan matchen igår, men nu har dessa människor lärt sig något att man kan aldrig räkna bort Barca ;).
BARCA-més que un club
2014-02-19 19:39
@DM1982:

Jaha okey fan tråkigt i så fall vore grymt om han körde i CL.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 19:38
Ni som inte har sett denna videon, SE den. Det här är den bästa videon som någonsin gjorts. Så mycket känslor, så mycket glädje.

Varje gång jag ser denna får jag ståpäls och ryser något oerhört. Det här är FC Barcelona. Världens bästa klubb, världens bästa lag och världens vackraste fotboll.

Sinnessjukt bra. Rekommenderar verkligen er alla att titta. RYSNINGAR!
Barcelona älskabarcelona
2014-02-19 19:34
Hand situationen då som skedde i första halvlek ??? Sjukt att Pellegrini beter sig som han gör . Just nu försöker han också kasta smuts på Barca . Att säga domaren var på Barcas sida från början till slut är väl inte så pålitligt ifall man tänker just pål handen och bortdömda målet ? Vi vet alla att Barca är redan skadad när det gäller liknande bullshit rykten . Det hände 1-2 gånger att man fick fördel av domaren och nu har det blivit alltså en vana för alla tränare att skylla på domaren efter en match mot Barca ?! Skit ner dig Pellegrini , Ta det som en man och ta ansvar själv för förlusten .
Annons: